Afstellen lijnen Naish bar met Wipika 11.8 Amp of Free-air 16

eamesz

Geen avatar

Berichten: 5
Augustus 06, 2007, 19:37:09
edit2Rapporteer  
He luitjes,

Ik heb een 2e hands Wipika Amp 11.8m en een Free-air 16m. Nu heb ik ook een Naish bar op de kop weten te tikken en heb er nu 4x 30 meter dyneema aan zitten.

Aangezien deze twee onderdelen (bar en kites) niet van hetzelfde maerk zijn heb ik wat problemen met het afstellen van de lijnen. Als ik de 4 lijnen verbonden heb, wat moet dan de afstand zijn tussen de powerlijnen en de stuurlijnen (qua lengte dan) bij volledig depower of volledig power?

Aangezien ik nog een echte rookie ben (niet met kiten, maar met kitesurfen) ben ik eerst nog een beetje aan het aanleren (power-depower, safety-tests, beheersing) op het land om daarna een tripje naar de zee te gaan maken voor lessen (200 km).

Ik hoor graag van jullie!

Gr.

Erwin
jaapd

Berichten: 609
Antwoord #1 Augustus 06, 2007, 20:17:29
edit2Rapporteer  
Ten eerste: die kites zijn niet bedoeld voor op het land! Water is veiliger!

De lijnen moeten even lang zijn met de strap op full power en de bar tegen de knoop.
eamesz

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #2 Augustus 06, 2007, 21:33:50
edit2Rapporteer  
He Jaap,

Bedankt voor de info. Dat die kites niet voor op het land geschikt zijn kan ik me voorstellen, alleen een kite afstellen in het water doe ik liever niet. Kan wel goed zwemmen, maar was niet van plan me te laten wikkelen in de lijnen.

Zodra ik de zaken heb afgesteld dan ben ik meteen in het water te vinden!

Aangezien ik zeer veel ervaring heb met matrassen en andere high-power kites leek het me verstandig even droog te oefenen.

Gr.

Erwin
Joel

Berichten: 83
Antwoord #3 Augustus 06, 2007, 22:53:27
edit2Rapporteer  
Dude,

Wees verstandig en neem eerst een les en ga dan pas kloten met je eigen materiaal! En dan in het water en NIET op het land! Check dit forum voor verhalen  hoe vaak dit al fout gegaan is en hoe het image van de kitesurferij er voor staat op het moment!! Je kunt nog zoveel vlieger ervaring hebben, 16m2 Free Air is geen matrasje meer!
Als je toch zo enthousiast bent om te beginnen, ga dan eerst lessen en laat je alles uitleggen door een certified instructeur. Hier wordt het zoveel makkelijker en leuker van!!


 

Marcel~

Berichten: 2657
Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #4 Augustus 07, 2007, 00:46:27
edit2Rapporteer  
En let op ! EEn 16 FA met AR 5.7 is flat ruim 18 meter dus behoorlijk groot en een echte trekzak...
Remko

Berichten: 146
Antwoord #5 Augustus 07, 2007, 01:09:41
edit2Rapporteer  
 (sealedlips_kitesmiley) was al gezegd
eamesz

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #6 Augustus 07, 2007, 20:46:08
edit2Rapporteer  
Hoi kiters,

Ik snap jullie vrees voor mijn gezondheid en het schaden van de sport, maar ik probeer echt die 16m2 niet op het land hoor. De Wipika Amp+ 11.8 flat (curved 8.7m) heb ik wel aan de lijnen gehad en natuurlijk, zoals mijn ervaring me heeft geleerd  (geschokt_kitesmiley): buiten het windvenster, met hulp van vrienden, niet bij hoogspanningsmasten/lijnen ed. en al die andere regels. Ik heb teveel zaken zien misgaan omdat iemand de simpele regeltjes niet eerbiedigde.

Het gaat me alleen om het afstellen van de lijnen aangezien dit geen standaard combinatie is en ik de lijnen, i.v.m. slijtage, wat heb ingekort.

Binnenkort ga ik op reis (Maleisië: kuala Terrenganu) en neem dan alles mee. Daar kan ik gedurende 5 maanden verblijven ivm een opdracht en heb al een instructeur gevonden!

Ik hoor graag van jullie.

Tevens wil ik kijken of ik bij mijn oude klant: DSM Dyneema wat touwtjes op rol kan krijgen. Die rollen zijn wel wat langer dan wij gewend zijn. Ik post wel wat als ik wat kan inladen.

Gr.

Erwin
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.