vijde lijn

bastian bijl

Geen avatar

Berichten: 19
Augustus 07, 2007, 00:24:31
edit2Rapporteer  
Hey,

Ik heb een airush pilot kite uit 2006 met een airush bar.
De kite is vijf lijns alleen de vijde lijn zit een beetje apart, want ik had op het forum gelezen dat de vijde lijn bij elkaar moet komen samen met de powerlijnen. Bij mij is dit niet het geval de powerlijnen komen ongeveer halverwege bij elkaar en daardoor heen loopt de vijde lijn naar de bar toe, daar loopt hij ook doorheen en zo zit hij nergens aan vast en hangt hij eigenlij maar een beetje niks te doen.
zo heeft de vijde lijn toch geen nut want zo heb je niet meer depower.
bastian bijl

Geen avatar

Berichten: 19
Antwoord #1 Augustus 07, 2007, 00:28:38
edit2Rapporteer  
Of is dit gewoon goed?
moet ik foto's sturen
TtHoM@s

Berichten: 1558
Antwoord #2 Augustus 07, 2007, 00:30:48
edit2Rapporteer  
de powerlijnen komen ongeveer halverwege bij elkaar en daardoor heen loopt de vijde lijn naar de bar toe, daar loopt hij ook doorheen
dan komen ze toch bij elkaar  Huh  nee het word geen 1 lijn maar dat klop de 5e lijn gaat door de bar en stop bij je chiken loop?..... dan moet je daar je safety leash aan vast maken en dient je 5e lijn dus als safty..

er staat toch spaning op de 5e lijn en bij hardere wind kan je hem een knoopje strakker zetten dus meer depower

EDIT geen ervaring met airrush maar zoals jij het verteld zit het gewoon goed
bastian bijl

Geen avatar

Berichten: 19
Antwoord #3 Augustus 07, 2007, 00:39:05
edit2Rapporteer  
de powerlijnen komen ongeveer halverwege bij elkaar en daardoor heen loopt de vijde lijn naar de bar toe, daar loopt hij ook doorheen
dan komen ze toch bij elkaar  Huh 

Ik dacht dat de vijde lijn daar aan vast hoorde te zitten aan de power lijnen.
Joel

Berichten: 83
Antwoord #4 Augustus 07, 2007, 01:11:27
edit2Rapporteer  
Daar waar je 5th 'niks hangt te doen' zit waarschijnlijk een lusje! Daar maak je je leash aanvast die dan weer aan je harnas vast zit. Trek je nu je safety, komt je 5th op spanning en fladdert het geheel naar beneden!
bastian bijl

Geen avatar

Berichten: 19
Antwoord #5 Augustus 07, 2007, 01:54:08
edit2Rapporteer  
Okeej bedankt dan weet ik dat ook weer.
3e-kiteboarding
Gast
Antwoord #6 Augustus 07, 2007, 17:12:12
edit2Rapporteer  
zal wel een trimbare 5th line zijn loopt die door je clamcleat?
bastian bijl

Geen avatar

Berichten: 19
Antwoord #7 Augustus 07, 2007, 21:06:39
edit2Rapporteer  
zal wel een trimbare 5th line zijn loopt die door je clamcleat?

wat is dat?
diederik

Berichten: 908
Antwoord #8 Augustus 07, 2007, 23:08:35
edit2Rapporteer  
is een soort van klemmetje dat ook in de zeilsport wordt gebruikt. vijfde lijn komt samen op de splitsing van de powerlijnen en loopt langs je enkele powerlijn naar je bar. daar moet de vijfde lijn vastgezet worden, eventueel in zo'n klemmetje. (als je je kite maximaal powered moet er net spanning op je vijfde komen te staan) los bungelen is niet de bedoeling.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.