UPDATE SLUITING MAASVLAKTE

Vlaardingen

Berichten: 726
Augustus 17, 2007, 13:58:50
edit2Rapporteer  
VincentC

Berichten: 2608
Antwoord #1 Augustus 17, 2007, 14:42:27
edit2Rapporteer  
Met alle respect, maar dit is gewoon reclame maken voor je eigen forum...

Ik zet ook niet neer als hanglosser : Voor het laatste nieuws check hanglos.nl
@rjen

Geen avatar

Berichten: 1805
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #2 Augustus 17, 2007, 15:11:25
edit2Rapporteer  
Met alle respect, maar dit is gewoon reclame maken voor je eigen forum...

Ik zet ook niet neer als hanglosser : Voor het laatste nieuws check hanglos.nl

Pffffffffffffffff...................... ..wat een azijnzeiker!!! weet je hoeveel tijd Andre steekt in het openen houden van onze spot! ga jij lopen zeuren over reclame.

xray

Berichten: 3688
Antwoord #3 Augustus 17, 2007, 15:20:31
edit2Rapporteer  
Bron
Slufterhuters.com

"Juni 2007

Tijdens het met het projectteam Maasvlakte2 kwam naar voren dat de plannen van de aannemer rond de zomer 2008 bekend zouden zijn, waarna een datum bepaald kan worden voor een definitieve sluiting. Op dit moment moet nog een keuze gemaakt worden welk consortium van aannemers Maasvlakte2 gaat aanleggen. De verwachting is dat eind van het jaar hierin een keuze wordt gemaakt, dus een vertraging van een paar maanden misschien redden we de zomer 2008 nog wel.
Beste Kiters,

Met ingang van 1 juni mag ik de belangen behartigen als NKV regiovertegenwoordiger voor het autostrand en de maasvlakte2. Rinse van de Woude heeft hiermee het stokje aan mij overgedragen en wil hem hierbij bedanken voor het werk wat reeds gedaan is.

Na het nodige inleeswerk heeft een vergadering plaats gevonden met de verschillende Kitescholen. Het gaat hierbij om de Kitescholen welke actief zijn op het Autostrand, om zodoende hun ervaring en inzichten mee te nemen in de gesprekken met de verschillende overheidinstellingen.

Tijdens de laatste vergadering van het NKV is het belang van het Autostrand en de Maasvlakte benadrukt en kunnen we rekenen op voldoende support en betrokkenheid om onze spots veilig te stellen.

Vandaag heeft een vergadering plaats gevonden met de projectleider omgevingsmanagement van World Port Center die verantwoordelijk zijn voor de realisatie Maasvlakte2. Tijdens deze vergadering, in aanwezigheid van Arno, is duidelijk geworden dat WPC belang heeft bij een goede afstemming met de lokale watersporters. We zijn zeer verrast over de interesse die getoond is en de mogelijkheid voor inspraak.

Recreatie

In het Milieueffectenrapport van 5 april j.l staat dat in de uitwerkingsovereenkomst gesteld is dat er voldoende recreatiemogelijkheden aanwezig moeten blijven. Bij de nieuwe herinrichting van de Maasvlakte moeten de mogelijkheden van grote en kleine watersport ongeveer hetzelfde blijven.

Herinrichting strand Maasvlakte2

Vanaf het vogelrustgebied (trap1) wordt een strand aangelegd voor incidenteel intensief recreatiestrand. Hiermee wordt bedoeld een locatie voor badgasten van totaal 22 ha. met 1.500 parkeerplaatsen.

Op het extensieve recreatiestrand bestaande uit 27 ha. wordt geschikt gemaakt voor actieve buitensporten, waaronder kitesurfen.

Sluiting Maasvlakte

Uiteraard zal de Maasvlakte voor een periode gesloten worden. Tijdens het gesprek kwam naar voren dat rekening wordt gehouden met de toegankelijkheid van onze spot. De aannemer heeft de opdracht gekregen de eerste fase zo snel mogelijk te realiseren om watersport weer mogelijk te maken. In een vroeg stadium zullen wij gevraagd worden advies te geven welke mogelijkheden er zijn om tijdens de werkzaamheden toch veilig te kunnen kiten. De plannen van de aannemer zullen rond de zomer 2008 bekend zijn. De datum van een definitieve sluiting kan pas bepaald worden na de plannen van de aannemer. Afgesproken is dat wij hier tijdig over bericht worden.

Vervolg afspraken

De projectleider heeft ons uitgenodigd onze visie en advies betreft het kiten in de nieuwe herinrichting te verwoorden in een beleidsplan. Deze zal op korte termijn opgesteld en ingediend worden.

Wordt vervolgd."


Offline
 Website  Profiel

Geregistreerd op: 15 aug 2007, 22:39
Berichten: 9
Woonplaats: Vlaardingen    
Augustus 2007

In het vorige verslag is te lezen dat een datum voor definitieve sluiting van de Maasvlakte pas bepaald kan worden nadat de aannemers hun plannen hebben ingediend. De keuze zou deze zomer gemaakt worden, echter wordt pas eind van het jaar duidelijk welk consortium van aannemers Maasvlakte2 gaat aanleggen. In de laatste fase van het aanbestedingsprocedure daarvoor strijden twee kandidaten om het contract. Dus een vertraging in dit proces zal leiden tot een vertraging van indienen van plannen dus sluiting, zodat we waarschijnlijk ook volgende jaar zomer kunnen varen!!!

Een nieuwe ronde inspraak op de plannen voor Maasvlakte 2 gaat medio oktober van start. Rijkswaterstaat en de gemeente Rotterdam leggen dan ontwerpen ter inzage van vergunningen en bestemmingsplannen die volgend jaar verleend of vastgesteld kunnen worden. Uiteraard zal ik deze inspraak dagen bezoeken en hierover verslag doen.

In het vervolggesprek zullen de plannen gepresenteerd worden voor een eigen clubhuis op de Slufter.
Tijdens het laatste gesprek werd positief gereageerd op dit idee, dus hopelijk krijgen we een eigen Slufterhufters honk!

Uiteraard zullen we hiervoor een Vereniging moeten oprichten om vanuit een wettelijke identiteit bepaalde verplichtingen aan te gaan. De statuten zijn reeds in de maak, misschien kan iemand helpen met een bevriende notaris die voor een zacht prijsje de statuten kan laten passeren.

Laat het me weten!!

Later meer!

Andre
*hoi*

Geen avatar

Berichten: 39
Antwoord #4 Augustus 17, 2007, 15:53:26
edit2Rapporteer  
Ontzettend goed dat er mensen zijn die zich hard maken voor deze zaak! Super!
Ken geen notaris helaas......


(Als er een club huis komt......komt er dan ook een open gedeelte voor "beginners" van het autostrand om onder het genot van een biertje naar de "slufterhufters" te kijken en van te leren hihihi)
Vlaardingen

Berichten: 726
Antwoord #5 Augustus 17, 2007, 17:00:18
edit2Rapporteer  
deleted by Vlaardingen
VincentC

Berichten: 2608
Antwoord #6 Augustus 17, 2007, 17:06:54
edit2Rapporteer  
Verder geen gezeik, goed bezig  ThumpsUp
Vlaardingen

Berichten: 726
Antwoord #7 Augustus 17, 2007, 17:11:19
edit2Rapporteer  
deleted by Vlaardingen
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #8 Augustus 17, 2007, 18:03:21
edit2Rapporteer  
Hoe langer het wordt uitgesteld hoe beter.
De ambtelijke molen is niet zo snel dus hopelijk kunnen we nog wat langer gebruikmaken van de spot.
Frank77

Berichten: 690
Antwoord #9 Augustus 17, 2007, 18:07:28
edit2Rapporteer  
Veelal, schuift de overheid de aanbestedingsdatum op, MAAR blijft de opleverdatum hetzelfde. Alles lineair doorschuiven vind de overheid niet nodig en dus wordt simpelweg de bouwtijd beperkt (en leidt ook direct tot hogere kosten, voor rekening van de belastingbetaler).

Ik betwijfel of dit leidt tot een extra zomer varen.
Mijn ervaring met overheid als bouwheer is niet zo best.
Ondabeach

Berichten: 1191
Antwoord #10 Augustus 17, 2007, 18:43:30
edit2Rapporteer  
Misschien een tip ter ondersteuning van jullie vele werk : Er verschijnen regelmatig op www.inspraakpunt.nl voorstellen voor wat betreft her inrichtingen van recreatie gebieden. Ik heb al een keer op zo'n plan geschoten.
Naish........what else???

Berichten: 3039
Antwoord #11 Augustus 17, 2007, 22:23:41
edit2Rapporteer  
Pluim voor Andre!
StevenHill

Berichten: 261
Antwoord #12 Augustus 17, 2007, 23:40:01
edit2Rapporteer  
Andre, ik kan weer niet meer op het forum van Slufterhufters komen. Als ik forum aanklik gebeurt er niets meer!
Ligt dit aan mij of is er wat anders?

Steven
Vlaardingen

Berichten: 726
Antwoord #13 Augustus 18, 2007, 03:26:55
edit2Rapporteer  
Andre, ik kan weer niet meer op het forum van Slufterhufters komen. Als ik forum aanklik gebeurt er niets meer!
Ligt dit aan mij of is er wat anders?

Steven



http://slufterhufters.com/forum/
StevenHill

Berichten: 261
Antwoord #14 Augustus 18, 2007, 13:39:36
edit2Rapporteer  
Werkt inderdaad rechtstreeks via deze link.
Andre bedankt!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.