Stuur NOOIT je kitespullen met Cargo naar Brazilie

DXP

Berichten: 154
Augustus 21, 2007, 05:32:14
edit2Rapporteer  
Mijn vriendin en ik zijn momenteel bezig met een reis door Zuid-Amerika van 5 maanden waarvan we ruim 3 maanden gaan kiten in Brazilie. We dachten slim te zijn door (gelukkig een deel van) onze kitespullen via Cargo (worldwidebaggage.com) naar Fortaleza te sturen.

De spullen zijn goed in Fortaleza aangekomen, maar ik ben inmiddels al 2 weken bezig om ze door de douane te krijgen en daar zit voorlopig nog weinig schot in. Het komt er kortweg op neer dat ik in het begin geweigerd heb om een bedrag van bijna 400 Euro aan een corrupte ...ambtenaar te geven (formeel behoren er geen belastingen en/of invoerrechten te worden geheven). Dit bleek geen handige zet want ik heb inmiddels 4 volle dagen bij de douane doorgebracht en ben nog geen steek verder. Ik heb inmiddels een broker in de hand genomen om de spullen te laten inklaren maar ook dit schiet niet op. Verder heb ik met de Nederlandse ambassade contact opgenomen maar daar hoef je ook niet veel van te verwachten. Terugsturen kan ook niet meer omdat ik niet over de spullen kan beschikken (en dus beslissen). Al met al zwaar klote en zonde van de tijd en het geld (retourtje met de taxi van Cumbuco naar Fortaleza kost tegenwoordig ook ong 40 euries).

Dit soort gezeik schijnt veel vaker voor te komen. Stuur daarom NOOIT je spullen via Cargo (of per post!) naar Brazilie maar betaal desnoods wat extra voor overgewicht. Verder moet je ervoor zorgen dat spullen niet nieuw lijken want nieuwe spullen mag je niet zonder meer importeren en als je pech hebt belasten ze je met 120% van de nieuwwaarde!

Kitecondities zijn overigens wel weer super: temperatuur rond de 30 graden, water rond de 27 graden en de wind meestal tussen de 20 en knopen!

Edwardo

Geen avatar

Berichten: 264
Antwoord #1 Augustus 21, 2007, 10:45:00
edit2Rapporteer  
Tja! Wat heb je aan goede kitecondities als je je spullen niet hebt!
Wat een  pestleijers zijn het af en toe ook he. Als ze je kunnen naaien zullen ze het ook niet laten.
Suc6 ermee man en ik hoop voor je dat je je spullen krijgt!! Lijkt me echt flippen!
FlyGirl

Geen avatar

Berichten: 791
Antwoord #2 Augustus 21, 2007, 13:28:00
edit2Rapporteer  
Jonge wat en verhaal...Succes iig!!!
panda

Berichten: 222
Antwoord #3 Augustus 21, 2007, 14:19:01
edit2Rapporteer  
zwaar klote ja.
maar hoe kun je nu wind TUSSEN 20 knopen hebben??
thedudey

Geen avatar

Berichten: 16
Antwoord #4 Augustus 21, 2007, 14:38:35
edit2Rapporteer  
er moest nog een getal achter... "tussen de 20 EN...knopen"

maar idd, zwaar klote man !
hopen maar dat dat snel is opgelost
sjembek

Berichten: 984
Antwoord #5 Augustus 21, 2007, 15:40:24
edit2Rapporteer  
Zo'n situatie is altijd genaaid, terwijl je weet dat het fout is en dat je er niets tegen in kunt brengen.. Zoiets had ik ook toen ik op vakantie was in Dalyan, Turkije.
We hadden zo'n bungalow met keukentje en alles, twee verdiepingen hardstikke mooi. 
Op een avond gaan we een stukje lopen door het gebied waar we dan zaten,
kwamen we langs een enorm drukke weg met allemaal zwakzinnige Turken die je
bijna doodreden als ze voorbij reden.. slaan we het eerste beste zijweggetje in
waarna we uitkwamen op een soort boerderijweggetje met een vakantiehuis aan de zijkant.
Stukje gelopen, en toen we daar weer terugkwamen kwam er een heel klein cypersch poesje
aangekwakkeld, helemaal ondervoed en hardstikke zielig in zn eentje daaro. Mauwmauwmauw,
eerst dacht ik van sodemieter op heb er al genoeg thuis zitten, maar toen sprong ze over een slootje heen (die droog stond), maar flikkerde dus een halve meter naar beneden de sloot in, wat ik dus best zielig vond, maar ik liep door nadat ik hem eruit had gevist. Ik liep weer richting de snelweg die daar liep om terug te gaan naar de bungalow hoor ik ineens weer dat schijtgemauw achter me. Dus ik loop naar die kat, krolt tegen mn been aan en ik trap hem keihard de bosjes weer in (nee, grapje).. Naja, die kat bleef maar achter mij aanlopen en ik wilde weer terug naar het huisje, dus pakte ik m maar op omdat hij anders werd overreden op die weg. Toen ik hem had meegenomen bleek het best een leuk beest te zijn dus kreeg die meteen een naam. Wat een naam heeft neem je mee naar huis dus na 100 blikjes whiskas in laten enten enz alles wat je nodig hebt om zo'n beest mee te nemen op het vliegtuig, doorgebeld met het reisbureau of het kon 'ja dat kan'. Nou, ok! hardstikke mooi! Staan wij op dat vliegveld om het vliegtuig naar huis weer te pakken, echt weird was dat. Een enorm vliegveld met alleen maar bewakers en verder helemaal geen passagiers of wat dan ook. Nou, staan we bij de incheckbalie met onze bagagge, en die kat in een reismandje. Bagagge wordt zonder bullshit ingecheckt en via de band naar het vliegtuig gestuurd, kijkt die dikneukkloteturk die daarmee bezig was ineens naar het kattenmandje er kijkt erin, ziet die kat en begint ineens raar te doen. 'Impossible', 'cat can't go'.. WAAAt wij helemaal van WHAT THE FUCK!? Dus meteen het reisbureau bellen, situatie uitgelegd en de Turkse contactpersoon daar met die vent laten lopen lullen voor een kwartier ofzo.. zijn ze eindelijk klaar, reisbureau vertelde ons dat het geregeld was en dat we nu door konden lopen nadat we die kat hadden laten onderzoeken op hamas bommen, ak47's, zelfmoordmoslims enz., zegt deze fucker achter de balie nog steeds;'sorry, cat can't go'. Wij helemaal op onze achterste benen staan maar het had geen nut, want deze man wilde niet dat de kat mee ging. Dus wij bedenken wat voor alternatief we hadden, en het enige wat eruit kwam was de kat óf buiten het vliegveld te ditchen óf met de taxi naar dalyan terug laten gaan naar een kennis daaro.. Nou, wij een briefje schrijven aan diegene die die kat zou ontvangen en vragen wie die kat mee kan nemen naar Dalyan (waar we zaten), want we hadden te weinig geld voor de taxi. De taxi koste 45 milj. Turkse Lire, maar we hadden er maar 40 milj. over nog van de vakantie. Toen de dikneusturk achter de balie dat zag zei hij ineens; 'you can go',(was inmiddels 5 min voor vertrektijd), dus wij helemaal blij en rennen naar de rest van wat we allemaal moesten doen.
Nou, eenmaal in het vliegtuig aan het Turkse bier bedachten we pas dat deze man niet overtuigt was door ons, maar gewoon geld wilde. Deze corrupte smerige Turk wilde alleen maar dat wij 50 milj. TL in het dierenpaspoort hadden gedaan en dan was het klaar geweest hoorden we later van andere mensen die het ook eens hadden geprobeerd.

Echt, zulke bullshit kan gewoon je hele vakantie verneuqen.

Maarja lekker boeiend dat poesje zit nu voor me lekker op vliegjes te jagen terwijl het anders andersom was geweest..
En trouwens, niet kunnen kiten op je kitevakantie is natuurlijk veel erger.
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #6 Augustus 21, 2007, 16:35:45
edit2Rapporteer  
@ sang... my hero...

@ dxp... goddamn... das kloten.. hoop dat je er nog uit komt...
MCdrijver1

Berichten: 159
Antwoord #7 Augustus 21, 2007, 19:38:38
edit2Rapporteer  
heb nooit zoiets meegemaakt.
ik laad altijd zelf me bagage in,
werk op schiphol en heb toegang tot platform:D
Naish........what else???

Berichten: 3039
Antwoord #8 Augustus 22, 2007, 01:00:01
edit2Rapporteer  
Waarom heb je zo iets nou niet wanneer je schoonmoeder door de douane moet!
Lex

Berichten: 4827
Antwoord #9 Augustus 22, 2007, 01:47:32
edit2Rapporteer  
Waarom heb je zo iets nou niet wanneer je schoonmoeder door de douane moet!

Ja inderdaad....spiegel eronder enzo.....
DXP

Berichten: 154
Antwoord #10 Augustus 22, 2007, 05:13:10
edit2Rapporteer  
vandaag weer een lekkere de hele dag bij die gore hufters van de douane gezeten (dit keer met broker, maar dat maakt weinig uit) ThumpDown. Werkelijk onvoorstelbaar hoe ze het geheel kunnen frustreren. Kitebag uiteraard weer niet gekregen en het ziet het er naar uit dat ze dit nog wel ff volhouden. Het schijnt dat spullen verkocht (!?) worden als ze niet binnen 90 dagen na aankomst zijn ingeklaard. Heb inmiddels al 5 dagen kiten gemist en heb het er behoorlijk mee gehad. Denk dat ik het morgen nog een keer probeer en als het niet lukt het hele zooitje ter plekke probeer te vernietigen. Ik zou willen dat ik een bom in die k..tas had gestopt.

@Sang: verhaal van jou wordt je ook niet blij van!
kitebart

Berichten: 431
Antwoord #11 Augustus 22, 2007, 05:31:11
edit2Rapporteer  
@sang, dat krijg je als je je pussy overal wil meezeulen he, kost
    altijd geld  (grinnik_kitesmiley)
kitebart

Berichten: 431
Antwoord #12 Augustus 22, 2007, 05:33:00
edit2Rapporteer  
Waarom heb je zo iets nou niet wanneer je schoonmoeder door de douane moet!

Ja inderdaad....spiegel eronder enzo.....

ze zijn gewoon te bang voor wat ze dan gaan vinden....
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.