Kitesurfen op Cuba

Rikkediedoo
Gast
Augustus 21, 2007, 15:49:36
edit2Rapporteer  
Hallo kitesurfers,

Heeft er iemand persoonlijke ervaring met kitesurfen in Cuba?
Wij plannen een wereldreis met kitesurfen en willen graag naar Cuba.
hoor graag van mensen die daar geweest zijn.
Oja, kitebeaches.com al gechecked, maar wil meer info.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #1 Augustus 21, 2007, 16:12:11
edit2Rapporteer  
bring euroe's!

Nooit geweest, maar weet wel dat ze daar euro's over dollars prefereren(niet omdat ze meer waard zijn, maar om die amerikanen te plagen ) Grin
Rikkediedoo
Gast
Antwoord #2 Augustus 21, 2007, 16:43:48
edit2Rapporteer  
Alsjeblieft, ik vraag hiet iets over kitesurfen ik hoef geen andere toeristenadviezen.
Graag info over kitesurfen.
Geen

Berichten: 559
Antwoord #3 Augustus 21, 2007, 17:31:21
edit2Rapporteer  
Off-topic: nu waait het er wel lekker daar

mischien dat je hier wat aan hebt. ik ben afgelopen zomer in mexico geweest ligt een klein uurtje vliegen van cuba af. het woei hier iedere dag zo rond de 11 knopen in de zomer, in de winter schijnt dit iets meer te zijn. dus in principe denk ik dat je er best moet kunnen kitesurfen, het is tenslotte allemaal in de cariben.
laterz
jeroen90

Berichten: 726
Antwoord #4 Augustus 21, 2007, 20:35:34
edit2Rapporteer  
ja maar dat is verschillend hoe het waait. Ik was in cabarete dat is ook niet ver van cuba en daar waaide het bijna elke dag tegen de 20 knopen.
posty

Berichten: 2454
Antwoord #5 Augustus 22, 2007, 19:39:38
edit2Rapporteer  
waar ga je naar toe? ik heb ze bij varadero zien kitesurfen, genoeg strand daar dus als er wind is goed te doen! ik was er in november en er waren wel wat dagen met wind.
el bio

Berichten: 39
Antwoord #6 Augustus 23, 2007, 22:30:03
edit2Rapporteer  
Ik ga naar M-Amerika en heb ook al es een postje erover opgezet, met weinig resultaat. Er is blijkbaar niet zoveel info voor handen:

Geen resultaat: http://www.wannakitesurf.com/spot/Central_America/Cuba/index.html

Maar een eilandje verder moet het wel de max zijn: http://www.wannakitesurf.com/spot/Central_America/Dominican_Republic/index.html

Ik zou zeggen laat iets achter op die sites hoe het geweest is.

Buen viaje!  ThumpsUp

el bio
spoetnik

Berichten: 762
Antwoord #7 Augustus 23, 2007, 22:42:05
edit2Rapporteer  
Ik ben vorig jaar op Cuba geweest. Een rondje gereden met de auto. Ik ben in twee badplaatsen geweest. Guardalavaca, en in Varadero. Ik heb geen kitesurfer gezien. wel vreemd want de omstandigheden waren toen wel super!!
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #8 Augustus 23, 2007, 23:03:43
edit2Rapporteer  
Alsjeblieft, ik vraag hiet iets over kitesurfen ik hoef geen andere toeristenadviezen.
Graag info over kitesurfen.
ooooh, boehoe dat iemand je probeerd te helpen
kitekoert

Berichten: 78
Antwoord #9 Augustus 24, 2007, 15:32:35
edit2Rapporteer  
Ik ben vorig jaar in Cuba geweest, ik had geen kites bij me omdat we gingen rondtrekken met een rugzak. (dan is een extra 25kg wegende kitetas niet echt handig)

Maargoed, ik heb op Varadero nog een uurtje gevaren toen het een paar dagen waaide. Ik kon van een particulier een setje (oude troep) huren voor te veel geld. Kitescholen oid heb ik niet gevonden.

Moet gezegd worden dat ik in het regenseizoen was (lees: weinig wind) dat ongeveer in juli begint. Het beste seizoen om in cuba te zijn is rond januari/februari, dit is het droge seizoen met meer wind. Verwacht niet dat je zoveel als in carbarette (eilandje verder) kan varen en neem een grote kite mee.

Een paar dagen heb ik veel wind gezien bij Playa Santa Lucia. Geen reet te doen daar, maar wel een mooi strand en perfecte kitelocatie. Een natuurlijk rif op 1.6km van het strand en helder blauw water. Toen ik er was stond er dik 20 knopen wind. (geen kiter gezien daar)

Al met al heeft het gedurende mij 3 weekse vakantie 4 dagen gewaaid. In het droge seizoen moet het beter zijn.

Veel plezier daar!
kitekoert

Berichten: 78
Antwoord #10 Augustus 24, 2007, 15:36:50
edit2Rapporteer  
Doe een search op kitesurf.com: http://www.kiteforum.com/phpbb/search.php?mode=results met "cuba. Hier zal je redelijk was topics vinden.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.