De kick van kitesurfen of de 'lifestyle' ?

JorritPi

Berichten: 1557
Augustus 24, 2007, 19:06:42
edit2Rapporteer  
Ik ben bezig met een project over kitesurfen nu wil ik graag wat van jullie weten!

Gaat het jullie alleen om het kitesurfen zelf, en zijn al die mensen die je ontmoet door deze sport alleen een leuke bijkomstigheid of vinden jullie het allebei even belangrijk?   (of ben je zo'n eenzame surfer?  schater )
Hoeveel telt de 'lifestyle' voor jou mee? Of is er volgens jou helemaal geen 'lifestyle'?

Roept u maar!!
 ThumpsUp
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #1 Augustus 24, 2007, 19:21:53
edit2Rapporteer  
80 20?
Tom Kite

Berichten: 480
Antwoord #2 Augustus 24, 2007, 19:23:42
edit2Rapporteer  
De lifestyle telt zeker wel mee !!

Je kan alleen niet elke keer dat je gaat kiten erna een biertje drinken en chillen met andere kiters
Iman

Geen avatar

Berichten: 179
Antwoord #3 Augustus 24, 2007, 19:24:00
edit2Rapporteer  
misschien een polltje?

ik denk dat het begint bij de kick van het kitesurfen, bijkomstige is de community ook over het algemeen top Smiley
JorritPi

Berichten: 1557
Antwoord #4 Augustus 24, 2007, 19:27:29
edit2Rapporteer  

@ El Rudo, das concreet!

@ Tom Kite, niet elke keer een biertje maar wel naast je computer met een kitesurf pagina voor je neus. haha.
Te bedenken dat sommige op dit forum al duizenden berichten hebben gepost!
NIELZZZZ

Berichten: 1344
Antwoord #5 Augustus 24, 2007, 19:31:20
edit2Rapporteer  
kitesurfen is gewoon adreline , en de lifestyle is gewoon chill.
alleen zijn op de meeste spots geen relaxe tokos waar je nog ff wat kan drinken ofzo
Tom Kite

Berichten: 480
Antwoord #6 Augustus 24, 2007, 19:45:24
edit2Rapporteer  

@ Tom Kite, niet elke keer een biertje maar wel naast je computer met een kitesurf pagina voor je neus. haha.
Te bedenken dat sommige op dit forum al duizenden berichten hebben gepost!

Haha, jah dat gebeurd ook wel eens bij mij  (dagelijks =P)
MAC. Clarijs

Geen avatar

Berichten: 8
Antwoord #7 Augustus 24, 2007, 20:11:02
edit2Rapporteer  
Ik ben pas begonnen met kiten, maar ik kan je vertellen dat de lui die je ontmoet heel relaxed zijn. Ik denk als je het dan psychologisch gaat benaderen, kiten mensen in balans brengt.
Veel actie ( adrenaline) op het water en op het strand doe maar gewoon, alles is goed mits je anderen en het kiten geen slechte naam toedraagt.
globe

Berichten: 1143
Antwoord #8 Augustus 24, 2007, 20:11:14
edit2Rapporteer  
Ik denk dat een hoop mensen de afgelopen 2 jaar zijn begonnen met kiten omdat het hip is.

Hoeveel mensen ik wel niet aan de kant zie staan ouwehoeren terwijl het gewoon goed waait en je op het water hoort staan.

Persoonlijk doe ik het voor de sport en probeer ze mo weinig mogelijk met alle hippe-wannabees te bemoeien die op de kant hip staan te doen met een hawaiishort over hun surfpak. Ook uren lullen op de kant over je stuff hoort daar bij volgens mij.

Ik ben meer van het motto, niet lullen maar pompen. Dan je ding doen en na het kiten even socializen.
chico

Berichten: 1112
Antwoord #9 Augustus 24, 2007, 20:20:40
edit2Rapporteer  
100% kiten. Lifestyle zegt me nix. Om het psychologisch te houden, 'ben een low self monitor'.
Leander

Berichten: 4171
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #10 Augustus 24, 2007, 20:26:42
edit2Rapporteer  
Ik ben ook vooral van het kiten. Ik ben dat gaan doen omdat ik het leuk vond.
Toen was er nog geen lifestyle  loser.
En ik wil me ook echt niet vergelijken met al die wanabees.
Maar wel kitehighen natuurlijk  Joepie.

Maar goed je kan lifestyle ook anders oppakken, dat het je leven beinvloed.
En dat doet het natuurlijk wel. Je bent continu bezig met de wind, het weer, kijken of je weer kan gaan.
Dus wat dat betreft natuurlijk wel.
Davidoff
Gast
Antwoord #11 Augustus 24, 2007, 20:29:13
edit2Rapporteer  
Je moet eens weten, 25 tot 30 jaar geleden had bijna iedereen een windsurfplank/zeilen. Iedereen deed bijna aan windsurfen. Toen was  t een trend. Ik denk dat er over 5-7 jaar 't aantal kitesurfers verdubbeld is. lifestyle is wel chill na 't kiten ja. esspecialy @ bergen aan zee.

cheers,
Roderick

Geen avatar

Berichten: 217
Antwoord #12 Augustus 24, 2007, 20:35:37
edit2Rapporteer  
Voornamelijk om het kiten zelf. (Alhoewel ik de relaxte sfeer op een kitestrand erg waardeer)
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #13 Augustus 24, 2007, 20:52:05
edit2Rapporteer  
Voor mij telt alles een beetje mee. Helemaal in je uppie op het water vind ik trouwens geen zak aan.
Zen

Berichten: 45
Antwoord #14 Augustus 24, 2007, 20:58:03
edit2Rapporteer  
De lifestyle ontstaat volgens mij door de sport zelf.

Als windsurfer paste ik mijn lifestyle (agenda, soort werk, etc) aan op de wind die ieder moment kon beginnen te blazen. (vandaar dat ik nu s'avonds weer naar school moet Smiley)

Als kiter en de betere voorspellingen die je op internet kan opvragen is dat een stuk minder maar werkt uiteraard wel door in de relaxing lifestyle, je weet immers nooit van tevoren of er die dag een goede wind staat......

Ik heb wel het idee dat er door de kite hype die er nu is veel wanabees bijgekomen zijn voor de "lifestyle". Kijk maar eens op een zonnige windloze dag op het strand hoeveel "dudes" met kitespullen of surfboard lopen te pronken Smiley
#RemcO#

Berichten: 342
Antwoord #15 Augustus 24, 2007, 21:06:49
edit2Rapporteer  
kitesurfen is gewoon TE GEEKKK! .
de mensen, Super gasten, geen stressers ''ja ok miss om zo snel mogelijk op 't water te staan..'' zulke relaxte dudes & dudettes,, Grin,

I LOVE KITESURFING <3
#RemcO#

Berichten: 342
Antwoord #16 Augustus 24, 2007, 21:07:34
edit2Rapporteer  
jorrit, nu willen we natuurlijk wel je project op kitehigh gepresenteerd zien hee!!
Snowman

Berichten: 264
Antwoord #17 Augustus 24, 2007, 21:16:51
edit2Rapporteer  
"Kitesurfen" en de natuur !!

Liefst helemaal alleen want ik ben nog steeds  lerende.
Dus geen vervelende campingbazen, politie of eigenwijze Duiters om mij heen.
Verder ben ik een oude man  loser .

Lifestyle voor mij was iets van 20 jaar terug (New Wave !! bijv.
http://www.youtube.com/watch?v=lPpUFBVSyWs
)

Theo

Citaat
Aloha, weer back in town!

Sorry off-topic:
Ok Globe ja weer back in Nederland en zelfs weer 2x  door Veluwemeer gelopen met veel te weinig wind (dom dom). Nog een half jaartje en ik zit definitief in Canada hopelijk dichtbij een heel groot meer met regelmatig wind , mooie bergen met veel sneeuw in de winter en snelle skiliften..
kitestertje

Berichten: 1132
Antwoord #18 Augustus 24, 2007, 21:21:33
edit2Rapporteer  
ik vind het kiten gewoon echt super, maar in mijn eentje is het al gelijk zo'n stuk minder leuk! En idd de gezelligheid op het strand enzo allemaal chille mensen, dat is wel een mooi bijkomend iets gewoon.
globe

Berichten: 1143
Antwoord #19 Augustus 24, 2007, 21:22:31
edit2Rapporteer  
Voor mij telt alles een beetje mee. Helemaal in je uppie op het water vind ik trouwens geen zak aan.

Heer-lijk!

'Thuis' zijn we vaak met een man of 3 - 4 aan het varen. Alle ruimte van de wereld. (En het dan toch weer presteren om elkaar in de weg te zitten). Geen beginners om je heen, geen ellenlange zeikverhalen op het strand aanhoren.

Gewoon lekker knallen, vaak met wat windsurfers trouwens.

@ snowman:

Aloha, weer back in town!
rikdekker

Berichten: 737
Antwoord #20 Augustus 24, 2007, 21:38:06
edit2Rapporteer  
ik ga in principe voor het kitesurfen, maar vind de sfeer om het hele kitesurfgebeuren heen ontzettend relax! alles gaat zen gangetje, iedereen helpt mekaar.. BBQ, drankje er bij...
zwafra

Berichten: 4249
Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #21 Augustus 24, 2007, 21:38:12
edit2Rapporteer  
Het gaat mij om alles bij het kitesurfen,het kitesurfen op zich is echt verslavend,ik doe het nu zo,n 7 jaar en probeer elke winddag mee te pikken .
Maar ik vind de sfeer onder de kiters altijd erg gemoedelijk ,ik heb er inmiddels vele kite kennissen bij gekregen en dat maakt het alles nog leuker..
 ThumpsUp
-Mark-

Berichten: 451
Antwoord #22 Augustus 24, 2007, 21:40:44
edit2Rapporteer  
ten eerte natuurlijk de adrenaline maar de lifestyl teld zeker geod mee alleen wat niels zegt je heb niet altijd de mogelijkheid om nog ff na te praten en alles, maar de sfeer op het strand de onderlingen omgang en alles telt tog ook mee met life style en dat wil tog niemand missen
stijn depauw

Berichten: 142
Antwoord #23 Augustus 24, 2007, 22:13:23
edit2Rapporteer  
Kiten heeft mijn leven verbeterd.
Kiten heeft mijn leven meer kwaliteit gegeven.
Kiten is mijn leven voor een stuk gaan bepalen.

Mijn dierbaarste vrienden heb ik ontmoet dankzij deze sport, kerels die me genegen zijn naast en op het water.  Dat ik zulke hechte vrienden gevonden heb dankzij het kiten is zeer bizar InLove

Kiten is mijn passie, ik wil alle baaien van de wereld gezien hebben, nochtans wetende dat dit in mijn leven niet meer haalbaar is.  Maar de drang is zo groot. 

Kiten is een pakket voor mij.  Ach, was ik maar terug 16 dan zou ik mijn leven inrichten in functie van deze sport.  Kiten is niet zomaar een sport, het IS een lifestyle, althans voor mij.  De impact is zo groot. 
Naish........what else???

Berichten: 3039
Antwoord #24 Augustus 25, 2007, 00:36:20
edit2Rapporteer  
Ben gaan kiten omdat ik Arno zo lief vind!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.