Twee Helix vraagjes

HE

Berichten: 33
Augustus 28, 2007, 13:11:46
edit2Rapporteer  
Gisteren m'n Helix binnen gekregen.

Zit alleen geen handleiding bij... heeft iedereen dit?

Zijn er trouwens nog tips voor het opvouwen, hij paste maar krap aan in de tas...

Moet je hem anders opvouwen vanwege de speciale vorm?
@rjen

Geen avatar

Berichten: 1805
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #1 Augustus 28, 2007, 13:37:57
edit2Rapporteer  
Bij mij zat er ook geen handleiding bij! Je moet je kite niet opvouwen maar oprollen, elke tip naar het midden oprollen en dan vouwen op hoogte tas.

Gr,

Arjen
jaapd

Berichten: 609
Antwoord #2 Augustus 28, 2007, 14:01:09
edit2Rapporteer  
Nu we toch dit topic hebben: Heeft iemand een overzicht van de mogelijke kleuren?
chico

Berichten: 1112
Antwoord #3 Augustus 28, 2007, 14:05:38
edit2Rapporteer  
Is zeker alleen een kite voor gevorderden omdat er geen manual bij zit of kon dat er niet meer af voor die prijs?
@rjen

Geen avatar

Berichten: 1805
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #4 Augustus 28, 2007, 14:11:13
edit2Rapporteer  
Is zeker alleen een kite voor gevorderden omdat er geen manual bij zit of kon dat er niet meer af voor die prijs?

Ben je een eenzame strijd begonnen tegen de Helix?
Bodhi

Berichten: 785
Antwoord #5 Augustus 28, 2007, 14:21:27
edit2Rapporteer  
Bij m'n Helix kites zaten geen boekjes, bij m'n Torch4 kites ook niet. Waarschijnlijk ga je dat boekje dit jaar nergens treffen. Denk dat je even het pdf'je op de site van Naish door moet nemen.

Ik vouwde m'n Helix'en op vanaf de 2e strut gezien vanaf de tip. Op deze manier ging ie bijna net zo makkelijk als een C... Let er wel op dat je alle lucht er goed uitrold, anders gaat het weer wat lastiger.

Succes!
chico

Berichten: 1112
Antwoord #6 Augustus 28, 2007, 14:33:13
edit2Rapporteer  
"Ben je een eenzame strijd begonnen tegen de Helix?'' Yep, weg met die lelijke dingen. Nee hoor just kidding. Gefeliciteerd met je aankoop en ik bedoel het niet rot. Ik vaar zelf alleen maar Naish maar dan met 2006 en 2007 spullen. Daar zat gewoon alles bij. Of ze proberen het product zo snel te lanceren dat ze de bijzorg laten vesloffen of ze doen een market pre-trial. Als het product slecht wordt ontvangen dan hebben ze lage kosten. Vergeet niet het zijn Amerikanen enne die zijn goed in marketing.
kitelady
Gast
Antwoord #7 Augustus 28, 2007, 14:53:06
edit2Rapporteer  
Ben wel benieuwd naar de vliegeigenschappen van deze vlieger. ik vind het wel een mooi ontwerp
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #8 Augustus 28, 2007, 18:49:36
edit2Rapporteer  
Ben wel benieuwd naar de vliegeigenschappen van deze vlieger. ik vind het wel een mooi ontwerp


http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=27150.0
incl discussie!
Naishie

Berichten: 383
Antwoord #9 Augustus 28, 2007, 20:33:22
edit2Rapporteer  
he jaap d

Ook helix besteld en wil ook een specifieke kleur hebben namelijk die van de advertentie.
Maar naish heeft geen vaste kleurencombos ze bestelllen gewoon verschillende lappen kleur stofwaardoor je niet kan kiezen wat voor kleur je krijgt.
Vind het eigenlijk wel schandaligals je 3000 euro voor nieuwe kites neerleg je niet eens mag kiezen welke kleur je wil maar we wachten maar af over 2 weken ligt kubus weer vol
jaapd

Berichten: 609
Antwoord #10 Augustus 28, 2007, 21:17:34
edit2Rapporteer  
Ik krijg morgen te horen uit welke kleuren ik kan kiezen. (Niet later hoop ik want ik wil hem komend weekend gebruiken) Groen/wit lijkt met tot nu toe het mooist.

Hier zag ik wat foto's, Is die zwart/witte vooraan ook een Helix?

LOEN

Berichten: 767
Antwoord #11 Augustus 28, 2007, 21:55:27
edit2Rapporteer  
Aan het ontwerp te zien is dat de CULT.
Die heeft oa doorlopende kleurstrook op de LE (in dit geval zwart)
Bij de helix loopt hij wit door.
Naishie

Berichten: 383
Antwoord #12 Augustus 28, 2007, 22:30:31
edit2Rapporteer  
he jaap d
dan zouden ze morgen wel binnen komen bij de importeur
belt kubus jou voor de kleur dan
#RemcO#

Berichten: 342
Antwoord #13 Augustus 28, 2007, 22:30:52
edit2Rapporteer  
wat een chille foto!!!!
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #14 Augustus 28, 2007, 22:39:14
edit2Rapporteer  
Check of de de nieuwe bar met het nieuwe safetysysteem erbij zit. Het safetysysteem die bij de eerste zending zat was echt crap. Ik heb dit gelijk vervangen voor een Best upgrade totdat de volgende zending met het juiste systeem er is.
Oja.......de Helix wordt met 20 m lijnen geleverd.....is aan de korte kant. De kite vliegt op 25 m een stuk lekkerder dus als je nog oude lijnen over hebt dan 5 m extenties in elkaar knutselen.
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #15 Augustus 28, 2007, 22:43:14
edit2Rapporteer  
wat foto's, Is die zwart/witte vooraan ook een Helix?

hee ze blijven liggen!
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #16 Augustus 28, 2007, 22:45:19
edit2Rapporteer  
Het frame is zo stijf dat de kite als een spoiler door de wind op het zand wordt gedrukt.
Naishie

Berichten: 383
Antwoord #17 Augustus 28, 2007, 22:50:17
edit2Rapporteer  
Wat is zo crap aan die eerste bar dan
Volgens mijn dealer komen ze pas over 2 weken
ik hasd ze wel willen hebben voor het weekend want het ziet er goed uit met de wind
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #18 Augustus 28, 2007, 23:19:32
edit2Rapporteer  
Wat is zo crap aan die eerste bar dan
Volgens mijn dealer komen ze pas over 2 weken
ik hasd ze wel willen hebben voor het weekend want het ziet er goed uit met de wind

Rommelige strap met allemaal bungelende lijntjes en ook nog eens een extra freestyle lijn door de bar om je leash aan te bevestigen. Te veel meuk voor je neus. De nieuwe naish upgrade is clean, simpel en functioneel.
@rjen

Geen avatar

Berichten: 1805
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #19 Augustus 28, 2007, 23:37:23
edit2Rapporteer  
Wat is zo crap aan die eerste bar dan
Volgens mijn dealer komen ze pas over 2 weken
ik hasd ze wel willen hebben voor het weekend want het ziet er goed uit met de wind

Vindt de bar top en nu ook met een werkende stopper!

Rommelige strap met allemaal bungelende lijntjes en ook nog eens een extra freestyle lijn door de bar om je leash aan te bevestigen. Te veel meuk voor je neus. De nieuwe naish upgrade is clean, simpel en functioneel.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #20 Augustus 28, 2007, 23:47:16
edit2Rapporteer  
Check of de de nieuwe bar met het nieuwe safetysysteem erbij zit. Het safetysysteem die bij de eerste zending zat was echt crap. Ik heb dit gelijk vervangen voor een Best upgrade totdat de volgende zending met het juiste systeem er is.
Oja.......de Helix wordt met 20 m lijnen geleverd.....is aan de korte kant. De kite vliegt op 25 m een stuk lekkerder dus als je nog oude lijnen over hebt dan 5 m extenties in elkaar knutselen.
beetje vreemd allemaal: je koopt voor de hoofdprijs het nieuwste van het nieuwste. Moet je er   ( vanwege slechte kwaliteit ??? ) een systeem van een ander merk op gaan zetten en blijken vervolgens de bijgeleverde lijnen ook niet de optimale lengte te hebben? Of zit ik er nu helemaal naast / begrijp ik het ff niet ??????
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #21 Augustus 29, 2007, 00:09:54
edit2Rapporteer  
Je begrijpt het goed.
Maar de eerste zending is meestal niet voor de massaconsumentenmarkt bestemd en ook nog niet niet zoals het eindprodukt voor de grote massa zal zijn.
De bar was het eerste wat mij opviel, en dat heb ik ook gelijk met de dealer rechtgetrokken.
De keuze voor 20 m lijnen begrijp ik ook niet. Bij mijn (oude) boxerSLE  hetzelfde verhaal btw.
Als ze het goed willen doen leveren ze een extentieset erbij, zodat je nog een keus hebt hoelang je wilt varen.
Verder helemaal niks mis met de kite en ik denk dat een erg breed publiek zich hier thuis mee zal voelen. Ben je helemaal in to wake-freestyle dan ga je voor de Torch. De Helix is een erg goede allrounder die uitblinkt in hangtime en lift. 
Naish........what else???

Berichten: 3039
Antwoord #22 Augustus 29, 2007, 00:12:10
edit2Rapporteer  
FF een tip! Bewaar je kites nooit in de oorspronkelijke tas! Waarom niet?

Een kite is vaak nog een beetje vochtig of zeik nat, je kan hem dan uitgebreid drogen maar niet iedereen heeft hier de ruimte voor, gevolg lelijke bruine plekken (soort schimmel, het "weer"). Dit kom door gebrek aan ventilatie!
Verpak je kite in een Ikeatas of "turkentas", hij gaat er makelijk in en kan nog enigzins ventileren. Je rolt je kite "luchtig"op zodat hij kan ventilleren en niet in de tas gepropt zit! Je origenele tas bewaar je netjes en haal je weer te voorschijn wanneer je je kite wil verkopen, compleet met boekjes, plaksetje en evt leash!
jaapd

Berichten: 609
Antwoord #23 Augustus 29, 2007, 00:19:21
edit2Rapporteer  
@Idefixe: je moet het een beetje mixen: Naish kite, Best bar, Liquid force pads, Mystic straps, Nobile board, Ion pak, enz, enz Gewoon van elk merk het beste meenemen en die Naish bar is ok maar kan beter.

@KiteDemon: heb je bij die Best upgrade ook nog een leash aan 1 voorlijn gemaakt of gebruik je gewoon het Best systeem die beide voorlijnen gebruikt? Ik heb ook een Best setje op een oude bar gezet.
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #24 Augustus 29, 2007, 00:52:00
edit2Rapporteer  
Een leash aan een powerlijn heb ik nooit gebruikt. Zit alleen maar in de weg. Het oogje aan de depowerloop voor full depower is voldoende.
Ik heb al 2 x een bridle gesloopt waarbij de kite begon te loopen in een aardig stevige wind, en gedepowerd zit er niet zoveel power meer in dat je achter je kite aan gesleurd wordt.
Die leash aan de powerlijn heeft ook weinig nut als de bridle net aan die lijn het begeeft btw.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.