Waarheen op vakantie in November?

florisvw

Geen avatar

Berichten: 1062
Logs: 0 | 3 uur
September 09, 2007, 00:32:48
edit2Rapporteer  
 Joepie

Ik wil graag in november 2 weken op vakantie gaan om lekker te gaan kiten YeSS
Ik wil het liefste lekker weer en mooie temperaturen(rond de 25 graden) En natuurlijk een lekkere wind!
Wie weet waar ik het beste heen kan gaan?
Mijn budget ligt rond de 1500 euro

Ik hoop dat iemand mij kan helpen Joepie

Gr.
Floris
Passie

Berichten: 3397
Antwoord #1 September 09, 2007, 00:55:23
edit2Rapporteer  
BRASIL cumbuco.. bij easyjet 700 euro voor een retourtje geloof ik.. en 't leven daar kost niets... tenminste wel iest maar neit veel
My.

Berichten: 23
Antwoord #2 September 09, 2007, 01:02:55
edit2Rapporteer  
Ik heb in de kitemagazine gelezen dat Fuertaventura (Canaries eiland)een hele geschikte plek is.
Je kunt daar ook de nieuwst spullen huren van Cabrinha.(René Egli pro centrum)  (hangloose_kitesmiley)
En je kunt ook nog met een busje gratis van het strand en naar het hotel rijden. (en terug Tongue)

Ik hoop dat je hier wat aan hebt  ThumpsUp
fijne vakantie !!
 
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #3 September 09, 2007, 20:26:09
edit2Rapporteer  

http://www.happysport.nl/happysport/content/show/1596


Wind
> Brazilie > Flecheiras
 
In Flecheiras waait de zuid-oostenwind (side-onshore) relatief constant tot wel 35 knopen, het hele jaar door. Wanneer je verder naar het noorden reist, kan de wind 40 knopen halen, terwijl meer naar het zuiden de wind in het algemeen wat minder hard is. Van juni tot en met februari is er bijna elke dag wind van 15 knopen of meer. Vanaf augustus wordt de wind normaal gesproken sterker, rond de 25 knopen of meer.

De golven zijn meestal wind swell afhankelijk van de windsterkte, eb en vloed en normaliter ongeveer 1 m hoog. Op sommige dagen kunnen ze ook 2,5 meter hoog worden

Door het dagelijks veranderende tij kunnen er dagen zijn met vlak water en dagen met golven.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #4 September 09, 2007, 20:26:58
edit2Rapporteer  

http://www.happysport.nl/happysport/content/show/847

Wind
> Afrika > Zuid Afrika
Vanaf november t/m april/mei is Zuid Afrika een zeer goede keus voor wind- en kitesurfen. De exacte windkracht is zeer afhankelijk van de spot, en de situatie ter plaatse. Op de ene spot kan het hard waaien, terwijl het op de andere spot nog windstil is. Daarom is het zaak om een huurauto te hebben, om zelf ook de wind te kunnen opzoeken, of als het echt te heftig wordt, te kunnen ontvluchten ;-)
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #5 September 09, 2007, 20:29:20
edit2Rapporteer  
http://www.surf-action.com/kitereisen.php


Hoe laat gaan we weg ??? Moet ik brood menemen ???

florisvw

Geen avatar

Berichten: 1062
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #6 September 09, 2007, 20:54:34
edit2Rapporteer  
thanks richard en alle andere!
ik zat zelf ook wel een beetje te denken aan brazilie of fuerta ventura maar volgens mij is de wind daar in november niet helemaal goed meer!

Zuid afrika wilde ik eerst heen maar alleen de ticket kost al rond de 1000 euro en dat vind ik ff te duur!


Ga je mee richard?
manfredz

Berichten: 10
Antwoord #7 September 09, 2007, 21:29:46
edit2Rapporteer  
Ik ga zelf in begin Novmber naar Cabarete op de Dominicaanse Republiek.
kaboom!

Geen avatar

Berichten: 21
Antwoord #8 September 09, 2007, 22:25:20
edit2Rapporteer  
Cumbuco in Brazilie is DE spot in november. ELKE dag vette wind! En alle soorten condities. Ticket inderdaad rond de 700 euro en ter plaatse is het niet duur. Fleixeiras ook geweest, maar daar is geen moer te beleven en de spot is een stuk minder.
florisvw

Geen avatar

Berichten: 1062
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #9 September 09, 2007, 23:38:29
edit2Rapporteer  
is cabarete duur?

Emielkruisdijk

Berichten: 808
Antwoord #10 September 10, 2007, 02:26:32
edit2Rapporteer  
november is beste maand van Nederland! Januari op vakantie gaan!

ps. Morgen Wijk?
florisvw

Geen avatar

Berichten: 1062
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #11 September 10, 2007, 03:03:19
edit2Rapporteer  
ja morgen rond 4 uur ben ik op wijk!

In november ben ik vrij en heb anders half jaar achter elkaar gewerkt dus wil er wel ff lekker tussen uit!
elke maand is toch goed in nederland! ook afgelopen januari was goed;)
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #12 September 10, 2007, 18:45:51
edit2Rapporteer  
Citaat
Ga je mee richard?


Is januari ,februari geen optie ???????

Normaal gaan we dan met een groep wintersporten, maar het lijkt wel of het dit jaar niet door gaat.

Dus misschien kan ik dit om gooien in een kite vakantie  ThumpsUp ThumpsUp

Mijn vrouw heeft mijn al toestemming gegeven  Joepie YeSS Joepie YeSS Joepie YeSS Joepie YeSS Joepie YeSS Joepie YeSS

Is het wat januari of februari Floris  ThumpsUp ThumpsUp

Gr Richard
florisvw

Geen avatar

Berichten: 1062
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #13 September 10, 2007, 18:55:20
edit2Rapporteer  
ik heb dus in november vrij....
ik moet even kijken hoe ik dan zit! ik wil ook nog een weekje naar oostenrijk om te schaatsen!

wellicht dat ik nog veel vaakntie dagen heb of werkeloos ben:P

Waar zit je aan te denken richard? kan je niet in november?
ROBST3R

Berichten: 540
Antwoord #14 September 10, 2007, 19:37:55
edit2Rapporteer  
November naar Bonaire, ook daar heb je zeer goede spots en tot 35 knopen.
Ticket van 650 Euro als je er vroeg bij bent.
manfredz

Berichten: 10
Antwoord #15 September 10, 2007, 21:02:43
edit2Rapporteer  
Ben voor caberette voor 2 pers net geen 2400 euro kwijt, vliegen wij wel starclass dus het kan nog iets goedkoper.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #16 September 10, 2007, 21:25:04
edit2Rapporteer  
Citaat
Waar zit je aan te denken richard? kan je niet in november?

November wordt lastig  ThumpDown

Heb eigenlijk maar 3 wensen locatie maakt mij niet zo veel uit


1 Windzeker

2 Warm

3 Spot bij de locatie waar je snurk (heb geen zin om elke dag met je spullen te sjouwen en in een
   bus te zitten ) Eigenlijk zoals rhodas alleen daar was weer geen wind zie punt 1

Valt mee toch  (grinnik_kitesmiley) (grinnik_kitesmiley) die moet toch te vinden zijn in Januari februari
 
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #17 September 10, 2007, 21:43:34
edit2Rapporteer  
http://www.opvakantie.nl/Reis.aspx?reisID=2189


Kite- & Windsurfing: Brunotti Windtown
 => Ik wil deze vakantie aanvragen/boeken

Tussen de altijd wuivende palmbomen van het zonnige Cumbuco in Brazilie, ligt Windtown. Windtown is een trendy hotel met voorzieningen van top kwaliteit, direct aan het strand gelegen. Het hotel ademt een intieme sfeer uit en de vriendelijk staff staat voor je klaar.

Geniet van het fantastische uitzicht vanuit je hangmat op het enorme terras voor je kamer. Het Windtown hotel is er voor iedereen die kiest voor persoonlijke service en kwaliteit tegen scherpe prijzen.

De locatie is perfect! Recht voor het strand en op loopafstand van het kleine centrum van Cumbuco. Hier vind je de shops en restaurants.

Het vliegveld van Fortaleza ligt op ongeveer 30 kilometer afstand. Deze grote stad staat ook bekend om zijn pubs en clubs.

Deze plek is ontdekt door kite- en windsurfers door de meest constante windkracht in de wereld! Niet raar dus dat hier elke jaar de kitesurf worldcup gehouden wordt! Maar ook als je niet aan kite-of windsurfen doet is dit de ultime plek om te relaxen. De duinen starten zo'n 200 meter achter het hotel. Hier kun je mooie wandelingen houden. Geniet van de watervallen in de bergen, paardrijden op het strand, winkelen in Fortaleza, etc. Deze activiteiten kunnen in het hotel geboekt worden.

Kitesurfen
Het Windtown Brunotti Beach Center Cumbuco heeft al vier jaar ervaring in het geven van kitesurflessen in onder andere Nederland, Mexico en Brazilie. Volgens hen is Windtown dé spot om te leren kitesurfen, spullen te testen of te huren of gewoon de trip van je leven te maken!
Windtown is het enige centrum in de buurt van Fortaleza dat door de International Kiteboarding Organisation (IKO) gecertificeerd is. Dat betekent dat jij de beste kwaliteit krijgt. Veligheid staat bij ons hoog in het vaandel. Ook zijn wij de enige school met een aansprakelijkheidsverzekering voor de studenten, de instructeurs en de school zelf.

Kitesurf lessen
Dagelijks zijn er lessen, deze worden in het Engels gegeven.
* Bij de beginners cursussen komen alle aspecten, tot aan de waterstart, aan bod. Aan het eind van deze cursus zijn de meeste studenten in staat om zelf op een veilige manier met hun kite om te gaan. We bespreken hier de theorie, kite rigging, kite control, bodydrag, waterstart, etc.
De groepen bestaan uit maximaal 3 personen en de lessen zijn incl. materiaal.
* Ook prive lessen zijn mogelijk voor elk niveau, vanaf beginnersniveau tot springen, golfrijden of je eerste freestyle moves.
Bij de beginnerscursus is het materiaal inbegrepen. Bij de privelessen is het materiaal niet inbegrepen. Je kunt dus zelf beslissen of je je eigen matriaal gebruikt of dat je het Materiaal ter plaatse huurt. (zie optionele extra's)

Materiaalhuur
We hebben even voor het gemak de huur van Kitesurf (6 dgn.) en Windsurfmateriaal (6dgn. ) aangegeven maar je kunt ook bijv. alleen een board, maar ook korter / langer huren, afhankelijk van wat jij wilt. Je moet wel al wat kunnen om spullen mee te krijgen; dus als je niet zeker van je zaak bent zul je eerst met een cursus moeten beginnen. Geef in elk geval alles aan in je aanvraag in het veld 'opmerkingen'. Wij kunnen je dan laten weten wat het moet kosten!

Als je materiaal huurt, dan kun je dat verwisselen op elk moment dat jij wilt. Je bent zelf verantwoordelijk voor alle schade en reparatiekosten aan het gehuurde materiaal.

Kitesurfmateriaal kan verhuurd worden aan diegenen die:
- de 3-daagse beginnerscursus hebben gedaan
- priveles hebben genomen
- Onafhankelijk zijn, hun eigen set kunnen optuigen, handle the kite safely and ride upwind (min. IKO Kiteboarder Card Level 2).

Windsurfmateriaal kan verhuurd worden aan diegenen die:
- een goede waterstart hebben

Materiaal:
Kites: North Vegas 7 - 12 m.
Kite boards: Brunotti Master, Brunotti Pro-X, Brunotti Double-o-Seven, 1.28 - 1.52 m.
Windsurf sails: Naish & North sails, freeride & wave, 4.5 - 6.5 m.
Windsurf boards: Naish & Goya, freeride & wave, 85 - 110 l.

De vakanties op deze site zijn een selectie uit ons totale vakantieaanbod. Mocht deze vakantie dus niet precies zijn wat je zoekt dan kijken wij graag voor je verder. Geef in elk geval al je wensen, vragen en voorkeuren op in het veldje 'opmerkingen' van het aanvraagformulier en wij houden er rekening mee!
Accommodatie De kamers van het Windtown hotel hebben uitzicht op het zwembad en de zee. Elke kamer heeft een eigen badkamer met douche. Er zijn kamers voor maximaal 2 personen op de begane grond en kamers voor maximaal 4 personen (deze hebben 2 x single bed & 1 x dubbelbed en bevinden zich op de eerste etage). Het is ook mogelijk om een kamer alleen te boeken (zie tabel)

Het hotel beschikt over een restaurant met een enorm dakterras. Verder kun je gebruik maken van internet, het zwembad, zonnebedden of een lekkere massage.

Het hotel is gesloten in de maanden maart en april
Omgeving 
Inclusief in de reissom * 7 nachten slapen incl. ontbijt
* Toeristenbelasting
* Opbergen van materiaal op het strand
* Dagelijkse huishouding
* Gratis wireless internet
Niet inclusief in de reissom * Retourvlucht Amsterdam-Fortaleza met Arke Fly(wij zoeken graag de voordeligste vlucht voor je uit!)
* Transfer van en naar het vliegveld (optioneel, € 40 per persoon, retourtje)
* Reis- en/of annuleringsverzekering
Verplichte extra's   
Boekingskosten  €  18,00
 
Optionele extra's   
Kitesurfles beginners 3x 3 uur incl materiaal en IKO certificaat €  230,00
Kitesurflessen, priveles 2 uur excl. materiaal €  76,50
Kitesurflessen, privesles 2x2 uur excl. materiaal €  139,50
Huur Kitesurfmateriaal 6 dagen  €  306,00
Huur Windsurfmnateriaal 6 dagen €  306,00
Transfers  €  40,00
Luchthavenbelasting  €  160,00
Retourvlucht Ams-Fortaleza Ca. €  593,00
 
Organisatie Opvakantie.nl

Prijzen zijn per kamer in euro's. Het is ook mogelijk om twee weken of langer te blijven.

 1-pk 1e etage  1-pk beg gr. 2-pk beg. gr. 4-pk 1e etage
12-09-2007(9dgn) 347 284 365 428
19-09-2007(9dgn) 347 284 365 428
26-09-2007(9dgn) 347 284 365 428
03-10-2007(9dgn) 347 284 365 428
10-10-2007(9dgn) 347 284 365 428
17-10-2007(9dgn) 347 284 365 428
24-10-2007(9dgn) 347 284 365 428
31-10-2007(9dgn) 347 284 365 428


=> Ik wil deze vakantie aanvragen/boeken

Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #18 September 10, 2007, 21:46:24
edit2Rapporteer  
Citaat
Ticket inderdaad rond de 700 euro en ter plaatse is het niet duur.


http://www.opvakantie.nl/Reis.aspx?reisID=2189

Hier kosten ze 593 euro  ThumpsUp ThumpsUp
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #19 September 10, 2007, 22:41:10
edit2Rapporteer  
http://www.kitesurfcaboverde.com/languages/dutch/indexnl.html

Ziet er ook goed uit in de winter  ThumpsUp ThumpsUp ThumpsUp
florisvw

Geen avatar

Berichten: 1062
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #20 September 13, 2007, 16:38:08
edit2Rapporteer  
richard, waarom ga je in januari of februari niet snowkiten?
is dat niks voor je?
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #21 September 13, 2007, 20:39:21
edit2Rapporteer  
Citaat
is dat niks voor je?

Heel goed dat is niks voor mij, ik hou het op skieen.

Hoe staat het met de plannen heb je al wat geboekt en waar naar toe ????
florisvw

Geen avatar

Berichten: 1062
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #22 September 13, 2007, 21:19:12
edit2Rapporteer  
ik ben nog druk aan het zoeken... brazilie lijkt me wel wat maar fuerte ventura lijkt me ook erg leuk!
ik moet ook nog ff wachten hoeveel de nieuwe kites gaan kosten! ik wil de fone bandit gaan kopen!

misschien wordt het wel gewoon een last minute
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #23 September 13, 2007, 21:34:56
edit2Rapporteer  
Fuerte  mot je ook niet wezen i.v.m. onderstaand topic

http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=27624.25

Is brazielie een betje windzeker ????
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #24 September 13, 2007, 22:17:33
edit2Rapporteer  
Wind
> Kaapverden > Sal
De Kaapverden liggen midden in de Passaatgordel voor de kust van Afrika. In onze wintermaanden wordt voluit geprofiteerd van goede wind. In onze zomermaanden ligt de wind rond kracht 3, en is daarmee minder geschikt. Echt een ideale winterbestemming dus.

Beste windtijd: december-april
Windrichting: schuin aflandig van links
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.