North Clamcleat Vervangen

Armband

Berichten: 211
September 12, 2007, 23:23:19
edit2Rapporteer  
Ik heb bij vd Berg een 2ehands north 2006 bar gekocht. En ze hebben me een nieuwe clamcleat gegeven. Maar ik weet niet hoe ik deze moet vervangen. Hoe moet ik dit ooit doen? Is er  iets van een handleiding ofzo? Ik kon nix vinden
Dangerfield

Berichten: 380
Antwoord #1 September 12, 2007, 23:30:16
edit2Rapporteer  
knoop aan het uiteinde eruit halen, goed kijken hoe ie zit en dan eruit peuteren. Bij nieuwe cleat op dezelfde wijze erdoor voeren en weer een knoop aan het einde leggen.
svenpronk

Berichten: 188
Antwoord #2 September 12, 2007, 23:36:05
edit2Rapporteer  
Ik heb het toevallig vorige week ook gedaan.
Depowerlijn uit de oude clamcleat halen. Dan aan het einde van het depower touw een stuk reparatie zeildraad bevestigen dmv een naald, dan het zeildraad door de nieuwe clamcleat doen en zo kan je makkelijk de depower lijn erdoorheen trekken. Zonder zeildraad kan het ook met een kleine schoevendraaier en punt tang maar de eerste optie is een stuk handiger!
Suc6
Roon

Berichten: 95
Antwoord #3 September 12, 2007, 23:40:57
edit2Rapporteer  
Heb laatst nog met de 2007 bar het depowerkoord vervangen, komt op hetzelfde neer.
Goed onthouden hoe de lijn(en) zat en hetzelfde er weer door steken.

Check anders de 2007 bar manual op
http://www.northkites.com/public/content/e140/e3501/e3525/e3529/5thbar_manual07_e_ger.pdf

of de 2006 bar manual op
http://www.northkites.com/public/content/e140/e3501/e3503/e3511/5e_06_english_ger.pdf
NIELZZZZ

Berichten: 1344
Antwoord #4 September 13, 2007, 03:24:21
edit2Rapporteer  
is heel simpel gewoon hoe je de ouder eruit haalde de nieuwe erin doen, en die links van north staat het ook precies.

succes
Roderick

Geen avatar

Berichten: 217
Antwoord #5 September 13, 2007, 17:36:39
edit2Rapporteer  
Onthoud goed hoe die knoop zit waarmee hij aan je chickenloop zit. Maak hem het liefst na in een ander lijntje voor je hem los maakt. Die knoop is niet standaard. Als je er iets anders in legt klemt hij je 5e lijn af. (Kan volgens mij zelfs wel gevaarlijk worden als je je safety trekt!)
Handig om te weten: Bij de bar hoort een plastic verpaking met een inbus sleutel en eenkunststof  wigje. Met dat wigje kan je als je de handel vervangen hebt de scroef er weer in krijgen. Die inbus sleutel past in de schroef. Als je het ook op deze manier los maakt laat je de knoop in tact zodat je kunt zien hoe hij in elkaar zit.
Roderick

Geen avatar

Berichten: 217
Antwoord #6 September 13, 2007, 17:39:32
edit2Rapporteer  
Als je alleen de klem vervangt en niet het touw, kun je natuurlijk ook gewoon de andere kant los maken. Dat moet vrij makkelijk zijn. zoals niels ook al zegt...
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.