Kitesurfen niet zomaar een sport.

ijbe
Gast
September 19, 2007, 00:58:51
edit2Rapporteer  
Kitesurfen: niet zomaar een sport

Gepubliceerd op 07 september 2007, 12:00
Yvo Witte. Foto Gertha Wessels ,,Het is zeer verslavend. Je gaat je sociale leven er een beetje naar zetten. Als ik iets wil afspreken en het waait gigantisch, dan zit ik op hete kolen.'' Voor Yvo Witte is kitesurfen niet zomaar een sport, het is zijn passie.


De 28-jarige Texelaar kijkt op websites wat de wind doet. ,,Aan de hand daarvan worden de avonden en weekenden ingepland. Veel gaver dan dat is er niet, dan is het werk heel vlot weer vergeten.
Wat is nou het mooie van kitesurfen? ,,Gewoon lekker bezig zijn met een groepje vrienden op het water. De omstandigheden zijn ook altijd anders. Ik kan er heel erg van genieten als je met ondergaande zon op het water bent. Dat geeft een kick. Op het water komt heel veel adrenaline vrij, daar kan weinig tegenop.''
Zelf is hij drie jaar geleden via een goeie vriend begonnen. ,,Hij was een van de eersten in Nederland die kitesurfde. Hij was zo enthousiast, bleef maar zeggen: ga een keertje mee'. Dat was zo gaaf. Het is oneindig. Als je het kan, wil je trucjes leren, springen.''

Meer kitestunters in de NHD weekeindbijlage ZONDAGS van 8 september

http://www.nhd.nl/nieuws/bijlagen/zondags/article2391729.ece
My.

Berichten: 23
Antwoord #1 September 19, 2007, 01:24:03
edit2Rapporteer  
EINDELIJK POSITIEF !! Joepie
chico

Berichten: 1112
Antwoord #2 September 19, 2007, 01:43:17
edit2Rapporteer  
Texel. Jeetje wat zal die Yvo lang in de auto zitten om bij z'n kitestekkie te komen. Wat 'n mazzelpik. Ik ben jaloers.
Matthijs?!

Berichten: 139
Antwoord #3 September 19, 2007, 02:01:05
edit2Rapporteer  
haha ik niet ik ga gewoon op de fiets en ben er in een kwartiertje:D
Ponk

Geen avatar

Berichten: 197
Antwoord #4 September 19, 2007, 02:31:13
edit2Rapporteer  
Texel. Jeetje wat zal die Yvo lang in de auto zitten om bij z'n kitestekkie te komen. Wat 'n mazzelpik. Ik ben jaloers.
IK ook, ik woon helemaal in Scheveningen minstens 5 minuten naar het strand. pompen en pak aan. al met al kost het mij minstens 20 minuten van huis tot op het water. Woonde ik ook maar op Texel.
kitewouter

Berichten: 375
Antwoord #5 September 19, 2007, 02:58:12
edit2Rapporteer  
haha juist, 1,5 uur autorijden.. kite oppompen pak aan lijnen uitlopen.. 2 uur later dan ik vertrokken ben van huis! woonde ik maar ergens dichtbij;)
MCdrijver1

Berichten: 159
Antwoord #6 September 19, 2007, 03:42:55
edit2Rapporteer  
anderhalf uur ben ik in workum en kan ik daar blijven slapen(seizoenplaats caravan)
haf uurtje ben ik in wijk aan zee
half uurtje ben ik in egmond
drie kwartiertjes almere strand
Bodhi

Berichten: 785
Antwoord #7 September 19, 2007, 04:13:11
edit2Rapporteer  
Matthijsje, Ponkie, Woutertje en Drijvie zijn jullie zo schattig een wedstrijdje aan het doen wie de meeste reistijd heeft?? Wat lief!!!
 loser loser loser loser loser loser loser loser
Davidoff
Gast
Antwoord #8 September 19, 2007, 13:26:00
edit2Rapporteer  
zeeeeeer oud nieuws. stond in de nhd van 2 weken geleden.
wel goed stukje voor de kitesport!

ltr
Erik de Berik

Berichten: 641
Antwoord #9 September 19, 2007, 17:53:21
edit2Rapporteer  
Op Texel waait t iedere dag 365 dagen per jaar 24/7. Geen kunst,daar hoef je niet eens naar de windsites te kijken. (grinnik_kitesmiley)
ijbe
Gast
Antwoord #10 September 20, 2007, 03:30:29
edit2Rapporteer  
zeeeeeer oud nieuws. stond in de nhd van 2 weken geleden.
wel goed stukje voor de kitesport!

ltr

Had hem dan meteen gepost man !
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.