transfer cumbuco jericoacoara

WIM

Geen avatar

Berichten: 385
Oktober 04, 2007, 22:49:45
edit2Rapporteer  
Ik zit begin december 2 weken in Brazilie. Eerst een week in het ecohotel, cumbuco, daarna 1 week mosquito blue jericoacoara, alles is geregeld, behalve de transfer van Cumbuco naar Jericoacoara voor 2 personen. Ik wou de transfers lokaal regelen met een tussenstop van enkele uren in flexieras. Heeft er iemand een betrouwbaar contact in cumbuco of een advies hoe ik de transfer moet regelen.

Mvg Wim
naish rider
Gast
Antwoord #1 Oktober 04, 2007, 23:37:34
edit2Rapporteer  
Ik ben 2 jaar terrug vanuit fortaleza naar jericoacoara gegaan met een reis die ik op de boulevaard van de beira mar had geboekt was toen ongeveer 100 euro voor een reis per jeep inclusief 2 overnachtingen voor 2 personen.
naish rider
Gast
Antwoord #2 Oktober 04, 2007, 23:43:21
edit2Rapporteer  
In december zitten wij ook daar vlak bij hotel eco paradice wij vertrekken over 2 weken maar we blijven 3 maanden mischien dat we in december ook wel een paar dagen naar jricoacoara gaan
snip

Berichten: 399
Antwoord #3 Oktober 04, 2007, 23:46:00
edit2Rapporteer  
gewoon kijken als je daar bent zijn zat mensen die er naartoe gaan en vaak kun je dan wel met iemand merijden. Of zelf een hilux huren en zelf gaan rijden wij zijn er 2x  heen gereden met een hilux is goed te doen in 4 uur.
surf

Geen avatar

Berichten: 585
Antwoord #4 Oktober 05, 2007, 00:59:51
edit2Rapporteer  
Ben net terug uit Combuco.
Als je naar Jeri wil moet je per 4x4 gaan.

Er is in Combuco een heerlijk restaurant 0031 genaamd. Hieronder zit een bar, de eigenaar heet Willem, en is nederlander. Hij regelt een hoop daar, en heeft veel contacten.
Het is de moeite om even met hem te babbelen.

Veel plezier daar...)))
Petteflat

Berichten: 179
Antwoord #5 Oktober 05, 2007, 01:10:47
edit2Rapporteer  
Of je neemt gewoon de bus...
3x per dag als ik het me goed herinner, vanaf het grote busstation in Fortaleza
NOMAD

Berichten: 21
Antwoord #6 Oktober 05, 2007, 01:32:32
edit2Rapporteer  
Idd, kan prima met de bus vanuit Fortaleza naar Jeri. Leuke tocht door de duinen ook trouwens, maar goed...das met elk vervoer zo.

Jeri is echt helemaal top! Super sfeervol plaatsje....

T waait er vaak nog een stukje harder dan in Cumbucco
Emiel

Berichten: 3004
Antwoord #7 Oktober 05, 2007, 02:25:44
edit2Rapporteer  
met de bus ga je wel in 1 keer. maar dat is ook wel meest relexte
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #8 Oktober 05, 2007, 03:20:56
edit2Rapporteer  
Ligt een beetje aan je/jullie budget. Deze zomer zijn wij heen met de bus gegaan (vanaf Fortaleza) en met de 4*4 direct terug naar Cumbuco. Bus duurt circa 7 uur en 4*4 duurt toch ook wel minimaal 4,5 uur en zeker in het donker. Chauffeur heet Igor, werkt voor zichzelf en kan goed autorijden (iets wat je van de gemiddelde Braziliaanse taxichauffeur niet kan zeggen, het nieuwe rijden is daar nog niet echt ingeburgerd...). Overnachten hebben wij bij Agua gedaan (in laagseizoen 60BRR voor 2 personen inclusief goed ontbijt), Fernando is de verhuurder, is heel gezellig en kan je ook gebruiken als taxichauffeur/gids in zijn buggie naar bijvoorbeeld Prea-beach of een superrustig meer ten noorden van Jeri. Wind was al perfect eind juli (met de 9 meter flink gepowerd)!
kite1

Geen avatar

Berichten: 57
Antwoord #9 Oktober 05, 2007, 04:53:22
edit2Rapporteer  
zorg wel dat je een kleine kite bij je hebt , ik weet niet wat je weegt maar t kan flink waaien daar
WIM

Geen avatar

Berichten: 385
Antwoord #10 Oktober 05, 2007, 05:45:57
edit2Rapporteer  
bedankt voor de tips, ik weeg 67 kg, kleinste kite crossbow 9.
Emiel

Berichten: 3004
Antwoord #11 Oktober 05, 2007, 06:12:35
edit2Rapporteer  
dat kan misschien net.. ik was erg overpowered met mijn 7 daar.

hier wat foto's van vorig jaar in brazil. eerste 4 in cumbuco, de rest in jeri
Spikey

Berichten: 160
Antwoord #12 Oktober 05, 2007, 08:28:22
edit2Rapporteer  
willem 0031 , junior ( beetje opletten, pousada las dunas of te wel hokje tegen de duinen ) ....gerrit, casa dona rosa

maar alsje cheapo wilt gewoon in cumbuco aan een van de lokale "taxi"( lees normale auto ) vragen dat is ALTIJD het goedkoopssssst
LoopJoep

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #13 Oktober 05, 2007, 14:32:43
edit2Rapporteer  
Hoi wim,

ik ben vorig jaar ook naar Combuco en Jeri geweest. Ik heb de avontuurlijke variant gedaan door van Combuco naar Jeri per buggy te doen. 7 uur scheuren over het strand en verlaten lagunes. Mooie tocht en je ziet heel veel leuke dorpen, etc. Prijs wat volgens mij 600 reais voor 2 buggys (nooit alleen gaan).

Als je alle details wilt, kijk dan even op mn website. Daar staat alle info in over hotels, kosten, wat te doen en welke kites je waar moet gebruiken.

http://members.chello.nl/e.tanis/

Veel plezier loser

Jeroen
WIM

Geen avatar

Berichten: 385
Antwoord #14 Oktober 05, 2007, 17:54:14
edit2Rapporteer  
Is een 9 meter crossbow echt te groot, pieken tot 35 knopen lukken mij wel, maar daar boven houdt het op.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #15 Oktober 06, 2007, 14:01:32
edit2Rapporteer  
Toen ik in Jeri was (C-shape tijdperk) waaide het er echt van de paneten. Dag en nacht 8 Bfrt. Er werd alleen gevaren met 5 rn 6m2 C-shapes, en alleen door de echte gekken.

Een flat/SLE/Bow kite van 7m2 is toch echt wel de maat die je moet hebben voor daar. Maar vergeet niet dat de wind in Jeri zelf schuin aflandig is. Om te kiten moet je minstens 15 min. met een buggy terug rijden naar een strand. Downwinder is dus best een risico wat een aantal kiters blijkbaar bereid is om te nemen...

Willem (gilemme zeggen ze in Cumbuco) is idd. een betrouwbare regelneef. Jaren geleden heeft hij veel voor mij geregeld, inclusief het voorkomen dat ik 10 uur voor jan lul op het vliegveld had moeten zitten omdat de vlucht uit Nederland megavertraagd was.  ThumpsUp
Toen verzorgde hij ook de ritten naar o.a. Jeri.

Als je heel decadent wilt gaan, 3 jaar geleden kon je met een helicopter uit Fortaleza voor omgerekend €80,- p.p. enkele reis. Of dat veilig is durf ik niet te zeggen, ik kwam er te laat achter om het te proberen.
Emiel

Berichten: 3004
Antwoord #16 Oktober 06, 2007, 16:06:39
edit2Rapporteer  
Denk dat Willem weg is daar, hij wou vorig jaar al terug naar nederland maar had het geld er niet voor..

Hoe later in je het jaar je in jeri komt hoe minder wind. sommige hebben dus keiharde wind gehad en sommige wat minder. december is de wind al redelijk afgezwakt ik denk dat je dan wel kan varen met je 9.
Ga ook even langs bij kiteschool/shop FreeWind, superaardige gasten en met hun kan je cheapo meerijden naar de kitespot
jacques

Berichten: 28
Antwoord #17 Oktober 06, 2007, 17:59:40
edit2Rapporteer  
Willem zit er nog. Hij heeft na jaren eindelijk zijn bar "laranja mecanica" geopend. Zijn strandtent bestaat uit 2 verdiepingen. Boven restaurant 0031, dit wordt nu gehuurd door Roel en Janneke en beneden de kroeg. Roel en Janneke zijn hun eigen pousada/restaurant nog aan het bouwen.(www.0031.com) Dit geheel kun je niet missen als je in Cumbuco bent.
Brazlilianen kennen hem onder  de naam Guilherme (spreek je uit als gielhermie) aangezien ze willem-Jan niet uit kunnen spreken.

Als je info wil hebben over de wind in Jeri moet je even een mailtje sturen naar info@villaprea.com. Prea ligt een kilometer of 8 onder Jeri dus de wind is daar niet veel anders.

Super Cooper

Berichten: 257
Antwoord #18 Oktober 07, 2007, 15:14:37
edit2Rapporteer  
Weet iemand eigenlijk of er nog vaccinaties nodig zijn voor die kant van Brasil??

Ik weet het, ik kan ook de GGD bellen, maar op zondag is dit sneller
jacques

Berichten: 28
Antwoord #19 Oktober 07, 2007, 17:07:28
edit2Rapporteer  
Niets nodig daar.
Emiel

Berichten: 3004
Antwoord #20 Oktober 07, 2007, 17:14:54
edit2Rapporteer  
niets nodig maar dtp, hepetitis a of b(die niet soa) en gele koorts is wel beter.


had trouwens de verkeerde willem in me hoofd.. 0031 is top!

bij die andere nederlandse bar met kroketten enzow, die heet toch ook willem?
jacques

Berichten: 28
Antwoord #21 Oktober 07, 2007, 18:27:02
edit2Rapporteer  
Dat is Barrie met die kroketten.
Super Cooper

Berichten: 257
Antwoord #22 Oktober 07, 2007, 20:28:28
edit2Rapporteer  
niets nodig maar dtp, hepetitis a of b(die niet soa) en gele koorts is wel beter.

Dus het hoeft niet, maar is wel aan te raden???
Emiel

Berichten: 3004
Antwoord #23 Oktober 07, 2007, 23:09:28
edit2Rapporteer  
niets nodig maar dtp, hepetitis a of b(die niet soa) en gele koorts is wel beter.

Dus het hoeft niet, maar is wel aan te raden???


jup
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.