impact vest met drijfvermogen

rob s.

Berichten: 26
Oktober 13, 2007, 22:41:33
edit2Rapporteer  
wie weet een goed impact vest die ook drijfvermogen geeft. het moet ook nog een keer boven mijn heup trapeze passen.
De meesten beschermen namelijk alleen tegen een impact maar in dieper water is wat drijvermogen ook prettig.
laat maar horen wat voor opties er zijn.
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #1 Oktober 13, 2007, 22:52:01
edit2Rapporteer  
Hier heb je een totaal overzicht.
http://www.handmade.de/kiteboarding-westen-c-1_154.html
Volgens mij is dit van Mystic het beste wanneer je met een heuptrapzez vaart maar weet niet of i drijft?
Ik vind die Concept X ook wel oke maar volgens mij moet daar je waist nog overheen?
Wie heeft er ervaring met die Concept X????

Succes
-Mark-

Berichten: 451
Antwoord #2 Oktober 13, 2007, 23:15:36
edit2Rapporteer  
ik heb die van mystic ik vind het een heerlijk ding zit redelijk geod boven je heuptrapeze ik weeg 75 kilo en houd me hoofd goed boven water
Frank77

Berichten: 690
Antwoord #3 Oktober 13, 2007, 23:31:23
edit2Rapporteer  
http://www.teammagicmarine.com/mystic/products/html/popups.html?../images/popups/MY_Impact Shield Jacket_L.jpg

De impact is "not a floatation device"
ik heb hem vanmiddag ook in mijn handen gehad maar kan niet zien of het een open of gesloten celstructuur is. Zal zeker wel wat drijfvermogen geven, zolang hij niet verzadigd is.

Ik zit dus ook te twijfelen of dit een goede optie is, wil wel drijfvermogen. Impact niet direct van belang.
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #4 Oktober 14, 2007, 01:04:03
edit2Rapporteer  
https://www.teammagicmarine.com/mystic/products/html/popups.html?../images/popups/MY_Impact Shield Jacket_L.jpg

De impact is "not a floatation device"

Ik zit dus ook te twijfelen of dit een goede optie is, wil wel drijfvermogen. Impact niet direct van belang.


Hoezo niet van belang??? Back roll of sprong met een landing plat op je rug dan lijkt mij de impact meer van belang dan het drijfvermogen. Met een kite boven je hoofd heb je toch geen drijfvermogen nodig  :Smiley
VincentC

Berichten: 2608
Antwoord #5 Oktober 14, 2007, 02:44:27
edit2Rapporteer  
http://www.vliegerop.nl/index.php?inhoud=product&id=948

Drijfvermogen zit er sowieso op bijna ieder impact vest wel. Ik blijf al drijven op alleen m'n wetsuit en harnas...
terrorwally
Gast
Antwoord #6 Oktober 14, 2007, 03:03:40
edit2Rapporteer  
drijfvermogen gaat samen met volume, kortom meeste impactvesten hebben niet de veilige drijfvermogen, dat hebben alleen die grote zwemvesten
Taco.

Berichten: 629
Antwoord #7 Oktober 14, 2007, 04:45:20
edit2Rapporteer  
je hebt niet veel nodig, alleen je hoofd moet boven water blijven (grinnik_kitesmiley), met pak en impactvest blijf ik gewoon drijven. Te veel drijfvermogen is juist weer lastig met hoogte zwemmen en bewegen enzo.
Joystick

Berichten: 251
Antwoord #8 Oktober 14, 2007, 05:17:21
edit2Rapporteer  
Ik heb dat vest van mystic afgelopen maand gekocht.  Primair voor impact maar geeft ook wel iets extra drijfvermogen. Maarja snap ook wel weer waarom het geen flowtation divice is. Vraag is of je dat wilt om bovengenoemde redenen. Met pak en trapeze drijf je al wat en met vest nog iets meer, vlieger, boardje erbij. Heb je nog meer nodig....?
Frank77

Berichten: 690
Antwoord #9 Oktober 14, 2007, 08:36:11
edit2Rapporteer  
het gaat mij  meer om de brekende goven bij 6 en 7 bft.
Vandaar mijn voorkeur voor drijfvermogen boven impact.
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #10 Oktober 14, 2007, 16:20:43
edit2Rapporteer  
het gaat mij meer om de brekende goven bij 6 en 7 bft.
Vandaar mijn voorkeur voor drijfvermogen boven impact.
Is dat juist niet onhandig  :Smiley Met z'n drijfvest ben je net z'n klotsbak in die golven  loser
WiCkEd

Berichten: 35
Antwoord #11 Oktober 14, 2007, 16:35:05
edit2Rapporteer  
Ik heb het impactvest van oneill en blijf er net op drijven   ThumpsUp
VincentC

Berichten: 2608
Antwoord #12 Oktober 14, 2007, 16:36:36
edit2Rapporteer  
Pest is dat je een drijfvest eigenlijk niet kunt gebruiken met kiten.
Als jouw vest 100% drijf, en jij kanlt hard het water in zorgt het vest dat je niet ver genoeg het water inschiet om energie te verliezen, en dus maak je een harde klap op het water...
Geen

Berichten: 559
Antwoord #13 Oktober 14, 2007, 22:12:37
edit2Rapporteer  

Citaat

Met een kite boven je hoofd heb je toch geen drijfvermogen nodig :Smiley
Citaat

Waarschijnlijk wil hij drijvermogen voor als je kite even niet meer boven je hoofd hangt en je in de koude bakken ligt te spartelen naar luft.
gr.
#RemcO#

Berichten: 342
Antwoord #14 Oktober 14, 2007, 22:19:03
edit2Rapporteer  
ik heb er nog wel 1.... ik heb wel zit trapeze:P
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #15 Oktober 14, 2007, 22:24:50
edit2Rapporteer  
Ik denk dat de meeste impactvesten wel een drijfvermogen hebben.

Bij het windsurfen gebruikte ik wel een impact/drijfvest ivm het waterstarten.
Dat gaf me net dat beetje extra drijfvermogen om soms je zeil goed boven je hoofd te krijgen voor een waterstart maar bij het kiten kan ik mij niet voorstellen dat het drijfvermogen een toegevoegde waarde heeft.
Frank77

Berichten: 690
Antwoord #16 Oktober 14, 2007, 23:15:55
edit2Rapporteer  

Waarschijnlijk wil hij drijvermogen voor als je kite even niet meer boven je hoofd hangt en je in de koude bakken ligt te spartelen naar luft.
gr.

Inderdaad, die bakken zijn niet altijd even vriendelijk
Stetman

Berichten: 133
Antwoord #17 Oktober 15, 2007, 01:42:21
edit2Rapporteer  
Drijfvermogen is volgens mij pas echt nodig als je bewusteloos bent na een klap of om een andere reden (kramp bijv) je kite niet meer in de lucht kunt houden. Heb zelf bij strand horst een keer kramp in mijn dijbeen gehad en moest vrij snel mijn kite releasen en zonk als een baksteen, was blij dat het niet diep was.
rob s.

Berichten: 26
Antwoord #18 Oktober 15, 2007, 03:04:02
edit2Rapporteer  
Vast bedankt voor de reacties. Zo als ik het lees weet niemand een impact vest met drijfvermogen.

ik ga komende tijd naar warmere oorden en ga daar heerlijk zonderpak kiten het is wel diep water dus is het wel zo prettig als je dan wat drijf- vermogen hebt. voorkomen is beter dan genezen dus impact met een vest opvangen en mag het dan echt mis gaan wil ik graag blijven drijven.

dus WELK VEST MOET IK NU KOPEN/TESTEN   HELP!!!!!
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #19 Oktober 15, 2007, 03:11:51
edit2Rapporteer  
Je kan ook van die vleugeltjes omdoen en als je wil drijven blaas je die op  schater
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #20 Oktober 15, 2007, 03:53:52
edit2Rapporteer  
Vast bedankt voor de reacties. Zo als ik het lees weet niemand een impact vest met drijfvermogen.

ik ga komende tijd naar warmere oorden en ga daar heerlijk zonderpak kiten het is wel diep water dus is het wel zo prettig als je dan wat drijf- vermogen hebt. voorkomen is beter dan genezen dus impact met een vest opvangen en mag het dan echt mis gaan wil ik graag blijven drijven.

dus WELK VEST MOET IK NU KOPEN/TESTEN HELP!!!!!

kies er maar één uit
http://www.handmade.de/kiteboarding-westen-c-1_154.html
Volgens mij hebben ze allemaal drijfvermogen.
Fijne vakantie  ThumpsUp
Joystick

Berichten: 251
Antwoord #21 Oktober 15, 2007, 06:01:46
edit2Rapporteer  
Ik ben zeer tevreden over het mystic impact shield. Sluit mooi aan op mijn huip trapeze en veel bewegingsvrijheid. Merk er weinig van dat ik hem om heb. Gewoon ff paar winkels inlopen en proberen. Is waarschijnlijk net als met trapezes, iedereen heeft zijn eigen voorkeur.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #22 Oktober 15, 2007, 07:24:10
edit2Rapporteer  
hoe zit dat eigenlijk als je waist-trapeze hebt, doe je doe om je vest heen, of hoe?
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #23 Oktober 15, 2007, 22:41:50
edit2Rapporteer  
hoe zit dat eigenlijk als je waist-trapeze hebt, doe je doe om je vest heen, of hoe?
Bij dit vest maar ook die van North is het de bedoeling dat je het over het vest draagt en dan vervolgens vast maakt.. Ik heb geen idee hoe het zit/voelt/vaart
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.