Slingshot link bar

arjanschip

Berichten: 311
Oktober 30, 2007, 20:58:00
edit2Rapporteer  
Hallo iedereen,
Ik vaar met de slingshot link en ik wil graag wat meer trucjes gaan oefenen.
Ik vaar de bar op dat plaatje en vaar nu met mijn safetylease aan nummer 9. Als ik dan mijn safety trek komt de lijn aan een van de powerlijnen te hangen en dan is hij vanzelf helemaal gedepowerd. Het is echter zo dat als ik bijvoorbeel een backloop oid probeer dat mijn safetylease dan rond mijn depowerkoord gedraaid zit.
Iemand op het strand vertelde mij dat ik hem ook aan nummer 2 vast kan maken en dat dat ook werkt. Iemand die er ervaring mee heeft? en hoe maak ik dat dan vast?
bedankt
Arjan
DaanD

Berichten: 602
Antwoord #1 Oktober 30, 2007, 21:21:13
edit2Rapporteer  
Nummertje 6 dus, gewoon aan je 5e!  ThumpsUp
arjanschip

Berichten: 311
Antwoord #2 Oktober 30, 2007, 21:25:16
edit2Rapporteer  
Ow dat vergat ik er bij te vertellen ik vaar de link gewoon met 4 lijnen. Dus dat kan in ieder geval niet.
® € M © 0

Berichten: 406
Antwoord #3 Oktober 30, 2007, 22:55:45
edit2Rapporteer  
Zit er geen oogje aan nummer 2 zoals de TD ? Als daar een oogje aan zit kan je hem daar goed aan vast maken. Als je dan loslaat dan is het 100% depower.
martijn

Berichten: 2347
Antwoord #4 Oktober 30, 2007, 23:15:48
edit2Rapporteer  
je kan hem gewoon aan 2 bevestigen! ThumpsUp
VincentC

Berichten: 2608
Antwoord #5 Oktober 30, 2007, 23:17:22
edit2Rapporteer  
Tja, ik zou zeggen gewoon een hp-leash aan je chickenloop...
ItsMe.Erik

Berichten: 1134
Antwoord #6 Oktober 31, 2007, 01:02:01
edit2Rapporteer  
Gewoon aan de chickenloop, maar dan zal die niet depoweren. Vanddar de naam Suicide leach.

Dus op het strand aan de O-shit handels, 5de lijn (voorkeur) of een van de leader lijnen, zoals bij jou het geval is en dan onder het oefenen aan de chicken loop. ThumpsUp
soulkiter

Geen avatar

Berichten: 106
Antwoord #7 Oktober 31, 2007, 01:05:03
edit2Rapporteer  
ik zou een touwtje aan nummer 9 bevestigen en deze dan naar beneden, langs je depowerkoord, door je bar en dan een met een ringel aan ja chickenloop bevestigen en dan op het uiteinde nog een ringeltje waar je je leach aan kunt bevestigen. Zo is het bij mij ook en moet zeggen werkt perfect  ThumpsUp
als je het niet snapt stuur ik je morgen wel een fototje

succes
Lucas-link7
Gast
Antwoord #8 Oktober 31, 2007, 04:34:19
edit2Rapporteer  
je moet even in je handleiding kijken
staat volgens mij ook op de site van slingshot...

Nu ik toch weet dat jij een link heb, gelijk even een vraagje:
ik vind de link best instabiel eruit zien als ik hem vergelijk met andere kites
nou is dit mn eerste kite dus ik weet t allemaal niet zeker.. Maar ik wou graag jou mening even

Greetz

Lucas
arjanschip

Berichten: 311
Antwoord #9 Oktober 31, 2007, 16:30:39
edit2Rapporteer  
Ha bedankt allemaal, er zit geen ring aan nummer 2 en dat zal dus niet gaan. Ik denk dat ik hem maar aan mijn chickenloop vast maak. Als ik dan echte safety nodig heb dan ga ik wel aan nummer 8  hangen! Zou dat voldoende wezen?

@ Lucas,
Ik heb zelf de 9m2 hij is wel enorm snel maar instabiel vind ik hem niet echt. Als je je bar los laat is het niet zo dat hij gelijk opzij gaat ofzo. Hij ziet er misschien instabiel uit maar ik vind het meevallen hoe instabiel hij in werkelijkheid is.
yvettew

Geen avatar

Berichten: 7
Antwoord #10 Oktober 31, 2007, 16:56:38
edit2Rapporteer  
De oplossing van Soulkiter is het beste. Deze wordt ook min of meer toegepast op de nieuwe REV.
Aan 8 hangen zal niet voldoende zijn, dan gaat ie alleen maar kiteloops draaien. Je zal dan echt een meter of 4 moeten binnenhalen voordat de power eruit is.

Lucas, Vaar je met de rode bridle? Daarmee vind ik de Link echt super varen. Moet wel zeggen dat de 9 minder lekker is dan de 7 en 10.5 maar instabiel is ie zeker niet.
Lucas-link7
Gast
Antwoord #11 November 01, 2007, 01:31:17
edit2Rapporteer  
ik heb ook een negen meter maar ja ik weet t ook niet
maar heb al veel problemen gehad met mn link.. Ik heb wel de rode bridle
 
ik heb alleen wel dat ie opeens heel raar uit de wind valt (terwijl er genoeg wind staat)
en dat mn powerlijn om de rest vd lijnen zit waardoor ik alles los moet maken..
en met welke windkracht gebruiken jullie de 9?

Greetz Lucas
arjanschip

Berichten: 311
Antwoord #12 November 01, 2007, 03:35:27
edit2Rapporteer  
Een heel groot bereik van 16 - 28 knopen ongveeer. Maar hoe kan je powerlijn om je andere lijnen komen??? dat snap ik echt niet
bartvl

Berichten: 30
Antwoord #13 November 01, 2007, 03:50:29
edit2Rapporteer  
Ik vaar met een link 12. Maar als die uit de lucht valt, is hij meestal gewoon te herstarten (als er genoeg wind is). hij kan ook door zijn lijnen draaien, maar dit gebeurt niet snel hoor. Je powerlijnen om je andere lijnen is wel een erg vreemde draai.
yvettew

Geen avatar

Berichten: 7
Antwoord #14 November 02, 2007, 15:58:47
edit2Rapporteer  
Lucas, pomp je m wel op 8 psi? Ik moet zeggen dat ik totaal niet ervaar wat jij beschrijft.
martijn

Berichten: 2347
Antwoord #15 November 02, 2007, 22:15:03
edit2Rapporteer  
ik wel, bij mij gebeurt het ook. ik pomp hem harden dan 8 psi meestal 9/10 en dan klaptie door de powerlijnen heen, ik herken het, maar gebeurt niet vaak. ThumpsUp
Lucas-link7
Gast
Antwoord #16 November 03, 2007, 00:10:47
edit2Rapporteer  
ja bij mij gebeurde het vaak in het begin.. Nu minder maar dat hoort toch gewoon niet te gebeuren?

Greetz lucas
martijn

Berichten: 2347
Antwoord #17 November 03, 2007, 01:01:12
edit2Rapporteer  
nee hoort niet;) maar je moet hem gewoon niet teveel depoweren dat helpt ook Roll Eyes verder is het een top  kite!
Lucas-link7
Gast
Antwoord #18 November 04, 2007, 18:51:39
edit2Rapporteer  
ok dan nu nog een vraagje Tongue
ik ben 60-65 kilo en heb een 9 mtr als enige kite..vanaf hoeveel knopen kan ik varen volgens jullie?

Greetz

Lucas
soulkiter

Geen avatar

Berichten: 106
Antwoord #19 November 04, 2007, 21:03:30
edit2Rapporteer  
als het een link(bow) is denk ik rond de 15 knopen
bartvl

Berichten: 30
Antwoord #20 November 22, 2007, 21:43:16
edit2Rapporteer  
Ik heb ff gezocht naar een topic wat gaat over het bevestigen van de safety aan een SS bar.
Maar heeft iemand een goed idee om je safety aan nummertje 2 te bevestigen?
Je kunt er geen ander touw langs de andere kant in doen, want het touw zit goed vast in dat zwarte ding.
Nummer 2 is beter dan nummer 9 denk ik, want als je de safety aan nummer 9 vast maakt, moet er een lijntje door je bar en dat lijntje draait wel om je middelste lijnen heen.
Komt er veel kracht op je safety als je hem trekt en aan nummer 2 bevestigd hebt?    moet ik ff weten zodat ik daar dan rekening mee kan houden bijvoorbeeld door dikker touw te gebruiken.
bvd
Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #21 November 22, 2007, 23:43:31
edit2Rapporteer  
De oplossing van Soulkiter is het beste. Deze wordt ook min of meer toegepast op de nieuwe REV.
Aan 8 hangen zal niet voldoende zijn, dan gaat ie alleen maar kiteloops draaien. Je zal dan echt een meter of 4 moeten binnenhalen voordat de power eruit is.

Lucas, Vaar je met de rode bridle? Daarmee vind ik de Link echt super varen. Moet wel zeggen dat de 9 minder lekker is dan de 7 en 10.5 maar instabiel is ie zeker niet.

Aan 8 hangen werkt ook prima, ik meen dat alle kite's tot en met 2004 de safety zo hadden bevestigt.
Het nadeel is wel dat hij waarschijnlijk behoorlijk gedraaid zit na het trekken van de safety
Zelf kite ik zo ook nog, alleen heb ik heb aan een powerline gezet zodat ik geen polsbandje meer om hoef.
arjanschip

Berichten: 311
Antwoord #22 November 23, 2007, 00:11:13
edit2Rapporteer  
ja maar bij bijvoorbeeld backloops zit je safety dan helemaal rond je depowerkoord gedraaid en dat is vet irritant.
michiel v geel

Berichten: 3127
Antwoord #23 November 23, 2007, 00:30:15
edit2Rapporteer  
je moet hem zeker niet aan 8 bevestigen als je dan je safety trekt dan gaat hij tollen omdat hij dan aan het puntjen e van de tip zit en niet aan de bovenlijn

of aan je loop, aan de depowerlijn of aan je bovenlijn
bartvl

Berichten: 30
Antwoord #24 November 24, 2007, 02:51:52
edit2Rapporteer  
Het is wel de bedoeling dat hij niet helemaal gedraaid zit als je de safety trekt. En als je hem aan nummer 9 bevestigd draait je safetylijn ook rond je andere lijnen, dit is erg irritant. Dus liever aan nummer 2, maar wel op een goede manier. Heeft iemand een goed idee?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.