Revieuw van de Flexifoil ION2???

yfke

Berichten: 51
November 10, 2007, 01:34:50
edit2Rapporteer  
Aloha,

Heeft iemand nog een persoonlijke revieuw van de ION2 van Flexifoil?
Ben best wel benieuwd naar deze kite maar schijnbaar zijn er niet zoveel mensen
die ermee varen. Ik kom hem immers niet zo vaak tegen.
Ik zoek dus een "persoonlijke" revieuw, niet een standaard promotie tekstje van internet geplukt!
Laat maar weten!

Hang lose & Thanx!
Yfke
VincentC

Berichten: 2608
Antwoord #1 November 10, 2007, 01:50:00
edit2Rapporteer  
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=28570.0


Ask Crazy Kevin =)
Kevin

Berichten: 5381
Antwoord #2 November 10, 2007, 02:07:14
edit2Rapporteer  
Jojo

Vaar zelf Flexifoil Ion2 en moet zeggen prima kite voor zo wel beginners als gevorderen zal eventjes uitleggen waarom en wat de plus punten en een paar mindere punten zijn.

De Ion2 is op zowel 4 lijnen als 5 lijnen te vliegen op 4 lijns is het meer een wave kite en is die meer geschikt voor beginners doordat ie meer high end heeft en meer een bow kite is.

Je kan de kite makklijk om zette nvan 4 naar 5 lijns op 5lijns modus geeft de kite meer pop en is het meer een freestyle kite die heerlijk loopt.
Verder lever je hellaas wel wat in op de high end van de kite in 5lijns modus maar krijg je er meer low end voor terug.

Verder kun je hem dan nog op 20m lijnen zetten zodat je toch nog een extra stuk high end pakt en hij tot zeker 30+ knopen nog goed vliegt als je hem dan op 4 lijns zet en 20m lijnen moet ik eerlijk zeggen heb ik de high end nog niet bereikt en toch al met 35+ knopen gevaren.
Dit is overigens met een 8.5m kite.

Zodra je de 6 zou nemen is de high end al helemaal onbegrenst en trek je hem zeker tot 45 knopen door en kan je vanaf 25kn varen.

De 10.5 is in vergeleiking met de 12.5 net wat sneller en daardoor heeft hij bijna net zo veel low end als de 12.5 maar vliegt hij gewoon net wat lekkerder.

Dus de plus punten even op een rijtje

1: groot bereik
2: makkelijk te verstellen van 4 naar 5 lijns
3: Goeide pop en goede loop eigenschappen op 5 lijns
4: Goeide wave ride kite en beginners kite op 4 lijns modus

Wat mindere punten

1: 4lijns modus wat minder goed met kiteloops
2: High end in 5 lijns minder
3: Low end 4 lijns minder

Vertel maar als je meer wilt weten?

mzzl Kevin
Slis

Berichten: 563
Antwoord #3 November 10, 2007, 02:24:04
edit2Rapporteer  
ik heb de kite nu 2 maanden getest
binnekort uitgebreide revieuw van de ION2. (8.5)
op hanglos...
soulkiter

Geen avatar

Berichten: 106
Antwoord #4 November 10, 2007, 16:48:54
edit2Rapporteer  
heb hem ook al enkele keren gevlogen en ik vind wel dat de bardruk in vierlijns heel hoog kan zijn als je hem in zn highend vliegt
anderzijds wanneer je de kite omzet van 4lijns naar 5 modus(als je echt je kite wil benutten) heb je wel ook een andere bar nodig wat dan wel weer extra kosten heeft
maar voor de rest een super kite  ThumpsUp
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #5 November 10, 2007, 17:06:29
edit2Rapporteer  
ik heb de kite nu 2 maanden getest
binnekort uitgebreide revieuw van de ION2. (8.5)
op hanglos...
Als je weer kan typen toch Grin ?Beterschap!
tochnog

Geen avatar

Berichten: 20
Antwoord #6 November 11, 2007, 09:00:05
edit2Rapporteer  
Hoi

Zelf de trotse eigenaar van een 6, 8.5 en een 10.5 Ion2.
Je hebt geen 2 barren nodig en kan tot 10.5 de 48 cm bar gebruiken.
Mocht je eens willen knallen met een van de boven genoemde maten kan je me altijd mailen en ben je van harte welkom!

Gr Bram
soulkiter

Geen avatar

Berichten: 106
Antwoord #7 November 11, 2007, 16:48:05
edit2Rapporteer  
zet je er dan iedere keer een fith lijn bij je bar? als je hem 5lijns vaart
yfke

Berichten: 51
Antwoord #8 November 12, 2007, 23:19:18
edit2Rapporteer  
Oke thanx, hé ik zie dat de nieuwe atom van 2008 ook al uit is,
daar al meer bekend over?
see ya on the flip side! grtz
Kevin

Berichten: 5381
Antwoord #9 November 12, 2007, 23:59:50
edit2Rapporteer  
Ja ik heb de atom 08 van het weekend gelvogen echt superk ite die atom 08 7m Grin
Kevin

Berichten: 5381
Antwoord #10 November 13, 2007, 00:02:07
edit2Rapporteer  
zet je er dan iedere keer een fith lijn bij je bar? als je hem 5lijns vaart

Ja dit kan maar meestal kies je een keer wat je wilt varen want 5lijns vind ik het lekkerst dus ik heb mijn bar altijd op 5lijns bij de vlieger is het omknopen van 4 lijns naar 5 lijns zo gedaan effe bridle los halen en 5th line er op en klaar das 1min werk bij de bar ietsje meer werk doordat je knoopjes los moet maken dus intotaal duurt het 5min en dan ben je omgewisseld Wink

yfke

Berichten: 51
Antwoord #11 November 25, 2007, 22:19:20
edit2Rapporteer  
Bedankt Crazy Kevin,

super duidelijk alles! Kun je me misschien alleen nog wat vertellen over de bar?
Veiligheid is natuurlijk wel belangrijk! Lees op de site van flexifoil dat ie voor 90% depowerd.
Is dat voldoende volgens jou? Ik ben beginnende kiter, heb wel al lessen gehad (met een North Rebel 07 9m2) maar soms gaat het nog wel eens een keertje fout en dan is ff depoweren toch wel makkelijk.

Ion2 spreekt me zo aan omdat je eigenlijk 2 kites in 1 hebt, zodat je verder kunt groeien zonder meteen een andere kite te moeten kopen. Het lijken mij hele degelijke kites die je niet zo snel kapot krijgt. Daar staat tegenover dat je wel wat meer moet investeren in het aankoop bedrag (ze zijn best duur) In vergelijking met andere kites vind ik m gewoon super mooi (ja weet dat dat eigenlijk geen rol moet spelen "shame on me") Het oog wil ook wat.

Hoe was verder je ervaring met de nieuwe atom? Kun je daar ook al wat meer over vertellen?
Was vandaar bij de testdag in Workum, helaas was flexifoil niet vertegenwoordigd anders had ik m ook wel even willen proberen.

Hoor het wel weer van je, Hang lose & see you on the flip side!!!
grtz Yves!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.