Dringend verzoek kitespots Grevelingen

RV-Grevelingen

Geen avatar

Berichten: 5
November 19, 2007, 01:57:15
edit2Rapporteer  
Momenteel is kitesurfen op de Grevelingen officieel verboden. De RV’s zijn druk bezig met de vergunningaanvraag om te mogen kiten op diverse spots. Op twee plaatsen wordt het kiten (nog) gedoogd: de spots Grevelingendam en Herkingen.

We zien helaas nog veel kiters varen in naastgelegen natuurgebieden. Hierop worden kiters terecht aangesproken door Staatsbosbeheer. Kiters reageren regelmatig vervelend op de opmerkingen. Dit helpt zeker niet bij het verkrijgen van de vergunning!

Dus: om de Grevelingenspots veilig te stellen verzoeken we jullie dringend om binnen de aangegeven zones te kiten!

Hieronder zie je een foto van de Grevelingen waar je momenteel mag kiten zolang je binnen de aangewezen vakken blijft.

Grevelingen:


Grevelingendam:


Herkingen:


G-Team Grevelingen
hOe hA HeNniE

Berichten: 824
Antwoord #1 November 19, 2007, 02:50:40
edit2Rapporteer  
boodschap is duidelijk, 1 puntje nog:
ik weet niet of de navolgende spot ook grevelingenmeer is, maar bij alle richtingen met Zuid erin, is het AC restaurant (andere kant van de g'dam) een goede en veiligere optie dan herkingen (vind ik); is deze spot nu ook gedoogd of simpelweg verboden?

gr danny
lars

Berichten: 418
Antwoord #2 November 19, 2007, 04:22:00
edit2Rapporteer  
Deze spot wordt officieel niet gedoogd! Er mag dus eigenlijk niet gekite worden.
WIM

Geen avatar

Berichten: 385
Antwoord #3 November 19, 2007, 05:51:42
edit2Rapporteer  
De spots op het Grevelingenmeer staan onder grote druk, sluiting is goed mogelijk.

Een beperkte groepje, waaronder Lars, probeert de spots open te houden. Ze besteden er heel wat uurtjes vrije tijd aan die ze eigenlijk liever op het water zouden doorbrengen.

Daarom, toen wat respect voor hun werk en help de spots op het Grevelingenmeer ophouden.

BLIJF DUS IN DE GEDOOGZONES.




Arnie26736

Berichten: 790
Antwoord #4 November 19, 2007, 13:47:36
edit2Rapporteer  
boodschap is duidelijk, 1 puntje nog:
ik weet niet of de navolgende spot ook grevelingenmeer is, maar bij alle richtingen met Zuid erin, is het AC restaurant (andere kant van de g'dam) een goede en veiligere optie dan herkingen (vind ik); is deze spot nu ook gedoogd of simpelweg verboden?

gr danny

AC zal volgens mij niet lukken. Want het is een '''vaargeul''. Ook al heb je geen last van de boten.
Powered_by_north

Berichten: 117
Antwoord #5 November 19, 2007, 19:33:21
edit2Rapporteer  
We hebben het AC restaurant als alternatief op Herkingen zeker op het netvlies. We moeten echter nog onderzoeken in hoeverre dit echt als spot haalbaar is. Feit is dat het water bij het AC restaurant geen BPR water is. Ik weet even niet of het ook een Natura2000 gebied is. Dit water valt onder het scheepvaartregelement. Hoe de procedure hier loopt is ons nog onduidelijk. Momenteel hebben we onze handen vol aan BPR en Natura2000 voor de spots op het Grevelingenmeer, en daar willen we ons eerst op richten.
sinasplank

Berichten: 58
Antwoord #6 November 19, 2007, 20:17:29
edit2Rapporteer  
en hoe zit het dan met windsurfen op de grevelingen,het zelfde?? ListenToMe BINNEN DE LIJNEN BLIJVEN ListenToMe
big_ben_lair

Berichten: 795
Antwoord #7 November 19, 2007, 23:47:12
edit2Rapporteer  
windsurfers moet je niet naar kijken dat zijn zeilboten......
Powered_by_north

Berichten: 117
Antwoord #8 November 20, 2007, 16:44:17
edit2Rapporteer  
windsurfers moet je niet naar kijken dat zijn zeilboten......

In principe geldt er voor windsurfers geen verbod op het meer, maar ook die mogen niet in de natuurgebieden komen. Overigens zal je ze daar ook niet snel zien, want bijvoorbeeld het water bij de slikken van Flakkee is maar 30cm diep. Voor ons geen probleem, maar een windsurfer zal je daar dus niet zien.
mauricewillem

Berichten: 20
Antwoord #9 November 20, 2007, 16:50:43
edit2Rapporteer  
ik en mijn maatje zijn van het water gehaald bij herkingen!!
 we hebben moeten lullen als brugman om geen bekeuring te krijgen!!!
 wij  hebben ons dom gehouden en gezegt dat we er al jaren kiten en nog nooit hebben gehoord dat het er niet mag en dat het ook nergens staat maar had alle kentekens van de autos genoteerd  waar kitetassen acheterin lagen!!!zo triest
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.