Kitehigh goes Egypte of ergens...

CHRIZZZZ

Berichten: 1090
December 24, 2007, 22:04:58
edit2Rapporteer  

UPDATE

Hej peepz,

Mark en ik hebben ff zitten kijken voor een datum waarop er hopelijk de meeste kunnen en een datum waarop de prijs lekker laag zal liggen…

Na een paar datums hier en daar gevraagd te hebben voor schoolvakanties om rekening met de meeste te houden hebben we ff zitten kijken voor een datum. En aangezien de datums van vakanties dus stukke duurder zijn dan is dat ook niet helemaal technisch.

Dus we hebben besloten dat wij iig op 10 juni gaan, dan is naar de examens en mischien wel voor een aantal net in de vakantie….. Vorig jaar was het ook wel chill dat we dik in het voorseizoen zaten en het super rustig was op t water en in het hotel…. en samen met september is deze maand het beste kwa wind 70% kans op 4bft en meer Joepie

Zie:  http://www.windfinder.com/windstats/windstatistic_el_gouna.htm

We hebben ff zitten checken wat nou de cheapste reisorganisatie was om dit te doen en dat bleek weer vakantiestunts.nl te zijn. Bij de rest van de o zo goedkope komen er nog een hele klap aan toeslagen bij

http://www.vakantiestunt.nl/?landid=1&page=Egypte#

De prijs is nu nog 515€ ex annulering verzekering en reisverzekering

Annuleringsverzekering is:      70€
Reisverzekering is:         16.60€ PP.
Reserveringskosten is:       25€

Het is net wat je wilt je hoeft deze niet perse te nemen (behalve de reservering kosten dan)

De enige koste die we er vorig jaar bij hadden was:

20€ voor visa in egypte
5€ voor de fooienpot in t hotel

Maar vorig jaar boekte wij veel later pas en was de prijs nog goedkoper geworden dan die nu is. Toen zaten we rond de 450€ en later nog cheaper tot 425€  (alles all-in btw)

Dus je kan altijd later (als ze nog plek houden) proberen om cheaper te gaan.

Verdere info:

T hotel is Panorama hotel, daar zaten we vorig jaar ook. Mij menig was dat de kamers top waren, goeie airco en douce etc etc. Andere hadden weleens last van een gare airco oid maar verder weinig gehoord. Alleen het eten is niet helemaal top, wel goed te eten alleen vond ik het maar wazig en eentonig smaken….

http://www.vakantiestunt.nl/?landid=1&page=Egypte#

Verder is de vliegreis met transavia, daar mag je kiteshit meenemen tot 1,50 mtr en je max gewicht is 20 kilo gear en daarbuiten per kilo extra $$$ maar dat moet je ff nachecken op de site want het wil nog wel eens veranderen, en verder mag je je handbagage tot 5 kilo hebben.

Transver van het vliegveld naar het hotel zit bij de prijs inbegrepen en is netjes geregeld.

Verder zaten we de vorige keer bij de kitetoko kitepower zie:

http://www.kitepower-elgouna.com/en/el_gouna/el_gouna/

Goeie toko waar je koud water kon kopen, lekker kon chille, douce, je kite’s omspoelen, gratiz internetten en je spullen stallen , kite oppompen met compressor en egyptenaren die je kite oplieten en aanpakten enz. Ik weet niet meer wat dat koste maar dat viel ook wel mee.

De spot is verder relaxt, eerst een stuk ondiep met laag water en een bep. maan stand kan dat errie zijn omdat je dan een stukkie moet lopen. Maar met hoog water is dit super dik en rete vlak. Ook omdat je bij die kitepower zit is er een heel stuk geruimd zodat er geen koraal ligt. Verderop is het diep en heb je heel de rode zee voor je.

Mark en ik wachten nog ff met boeken tot we wat reacties hebben en dan kunnen we altijd nog schuiven.

Het handigst met boeken is om sowieso met 2 pers wat te regelen anders is je prijs bijna 2x zo hoog en als je met zn 3e op een kamer gaat is de prijs dus lager als de 515

1 pers kamer is 750 eurie pp
2 pers kamer is 515 eurie pp
3 pers kamer is 502 eurie pp

Laat maar weten wat jullie dr van vinden en wie er gaan, vragen ken je altijd een pm droppen of maile….


 YeSS









Hej dude's en dudette's  Grin

Vorig jaar hadde we een dikke trip met 15 man naar el gouna... Dit jaar willen er een aantal van ons alweer ergens heen gaan. Nu hadde we ff zitten kijken maar heb zelf verder weinig ervaring met zulk soort dingen en er zijn nog niet echt aanbiedingen.

T idee was om rond april / mei te gaan, en dan weer naar El Gouna of ergens anders als iemand wat weet.

Aantal dagen rond de 10 ofzo?

Budget 500/600 ... eurie (all incl) Vorig jaar hadden we een aanbieding en konden we +/- voor 450 eurie pp voor 8 dagen all in zitten daaro.

Laat t ff weten als je zin heb en ideën heb ofzo. Kunnen we mischien weer iets met elkaar boeken en lekker chille daar.


Groepie van vorig jaar


T hotel van vorig jaar











de fotograven  ThumpsUp


Laterz Chris en Mark YeSS
-Mark-

Berichten: 451
Antwoord #1 December 27, 2007, 21:55:28
edit2Rapporteer  
helemaal geen geintereseerde ?
mightymark

Geen avatar

Berichten: 152
Antwoord #2 December 27, 2007, 23:25:18
edit2Rapporteer  
ik heb wel zin...als er meer duidelijkheid is...eerst maar zorgen dat ik een paar extra dagen kan opnemen ;-)
spoetnik

Berichten: 762
Antwoord #3 December 28, 2007, 02:30:20
edit2Rapporteer  
We (waroel + vriendin en ik met vrouw) gaan begin februari naar El Gouna. Zijn er dan nog meer kitehighers??
Youri Blokdijk

Berichten: 230
Antwoord #4 December 28, 2007, 07:24:40
edit2Rapporteer  
ik wil ook wel hoor, vrij is geen probleem als je op schiphol werkt haha , alleen ben ik 1x in egypte geweest en heb gezworen er nooit meer heen gegaan omdat ik nog nooit zon klote volk heb meegemaakt ThumpDown
in die prijsklasse is er volgens mij ook wel wat op de dominicaanse republiek, veel relaxtere mensen ThumpsUp
CHRIZZZZ

Berichten: 1090
Antwoord #5 Januari 02, 2008, 23:25:33
edit2Rapporteer  
Duidelijkheid is er toch genoeg  Grin we gaan igg alleen nog de vraag wanneer en waarheen.

 En Youri ik zal daar dan ook wel ff kijken of er wat is en of er aanbiedingen zijn. Maar waar ben jij geweest in egypte? Hurgarda of El gouna... Zit best veel verschil in die 2 plekken omdat el gouna een resort is en hurgarda gewoon een stad...
Emma

Berichten: 624
Antwoord #6 Januari 03, 2008, 05:41:11
edit2Rapporteer  
Was super vorig jaar hè! Lijkt mij leuk om nu ergens anders naartoe te gaan, als ik mee zou willen moet het wel in de schoolvakantie zijn. Dan is het meestal wel duurder, da's wel jammer. Maar het zou wel weer heel leuk zijn!
xxedguyxx

Berichten: 443
Antwoord #7 Januari 05, 2008, 04:19:16
edit2Rapporteer  
Damnn,, klote dat ik nu ff niet zo hard kan sparen door me enkelbreuk,, lijkt me wel erg toff,, maar een buitenlandse stage (Z-afrika / australie) staat er misschien dit jaar (rond september) voor mij ook nog wel op de planning.....Dussss ik moet het ff goed organiseren Tongue ik ga sowiezo al van de zomer of in mei naar Spanje.. dusss.........

(Heb alleen nog geen stageplaats! Wie-o-wie kan een elektrotechniek student helpen?!)
dk23

Berichten: 142
Antwoord #8 Januari 08, 2008, 00:34:03
edit2Rapporteer  
In mei kun je voor 485 in het Rihanna inn crashen...voor 8 dagen all inclusive uiteraard
big_ben_lair

Berichten: 795
Antwoord #9 Januari 08, 2008, 17:59:26
edit2Rapporteer  
alleen ben ik 1x in egypte geweest en heb gezworen er nooit meer heen gegaan omdat ik nog nooit zon klote volk heb meegemaakt ThumpDown


der zit niets voor niets een groote muur om el gouna heen........... spijtig genoeg is die muur nodig om ons rijke westerlingen ongestoord van onze verdiende rust te laten genieten..........
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #10 Januari 08, 2008, 18:03:48
edit2Rapporteer  
ik denk dat op elke plek waar je komt waar veel toerisme is de mensen minder aardig zijn dan in het rest van het land..dat is overal zo'n beetje zo.

M'n oom zit in mijnbouw, en zit zeer regelmatig in egypte en hij vind het warme en welkome mensen, maar hij zit nogal ver van de kust Grin (tussen de mijnen.. Grin )
helium

Berichten: 676
Antwoord #11 Januari 08, 2008, 18:37:53
edit2Rapporteer  
We wilden (ik en vriendin) rond die periode al richting El Gouna.(niet voor de piramide`s)
Dus.... zal dit topic goed in de gaten houden.
Lijkt me zeer relaxed met hetzelfde doel met `de kitehighers` te gaan.
So book me in!
dk23

Berichten: 142
Antwoord #12 Januari 09, 2008, 00:07:33
edit2Rapporteer  
Net geboekt voor half mei 8 daagjes voor slechts 525 al inn  ThumpsUp
diesel oo7

Berichten: 515
Antwoord #13 Januari 10, 2008, 18:47:05
edit2Rapporteer  
ik heb ook wel interesse
maar wat zijn de windcondities rond die periode?
dk23

Berichten: 142
Antwoord #14 Januari 10, 2008, 18:50:28
edit2Rapporteer  
zo'n 60% kans op 4bft of hoger en gem 28 graadjes....hoop alleen dat de getijden ook een beetje chill zijn. iemand hier meer info over????? in mei
diesel oo7

Berichten: 515
Antwoord #15 Januari 10, 2008, 20:22:57
edit2Rapporteer  
dk 23

geef eens wat meer info waar geboekt,welk hotel,datum enz......
Youri Blokdijk

Berichten: 230
Antwoord #16 Januari 11, 2008, 03:32:14
edit2Rapporteer  
Duidelijkheid is er toch genoeg Grin we gaan igg alleen nog de vraag wanneer en waarheen.

 En Youri ik zal daar dan ook wel ff kijken of er wat is en of er aanbiedingen zijn. Maar waar ben jij geweest in egypte? Hurgarda of El gouna... Zit best veel verschil in die 2 plekken omdat el gouna een resort is en hurgarda gewoon een stad...

ik ben in hurghada geweest in een Hilton resort.
ingeborg(L)lennart

Geen avatar

Berichten: 2
Antwoord #17 Januari 14, 2008, 23:21:14
edit2Rapporteer  
hey hey !
nou misschien voegen wij ons er wel toe rond de 7 personen ! (weten we nog niet exact).
maar eerst even navragen!
hoelaat zijn jullie van plan te boeken?
greets
Marten

Berichten: 281
Antwoord #18 Januari 15, 2008, 00:16:27
edit2Rapporteer  
jaaah chriz lachen was dat hey vorig jaar...!!!

heb nu al 3 en een halve maand eropzitten in egypte,  ik ben nu eventjes terug in nederland maar zaterdag vlieg ik weer daarheen om ongeveer 5 dagen later weer terug te vliegen en dan naar tjechie te vliegen voor 1 maand snowkiten...

nu heb ik trouwens ook echt door wat voor een klote spot kitepower nou echt is.

voor degene die weer een vakantie boeken, have fun!!! vorig jaar was het top, maar 1 ding wat de vakantie leuker maakt is: ga niet naar kitepower. de lagune daar is 2 x zo klein als de 2 anere clubs, misshcien liggen daar geen steentjes, maar er zijn wel altijd 40 kites meer dan in de andere 2 clubs die er zitten.


jaja check:

www.martenvansuylekom.waarbenjij.nu

voor wat ik allemaal mee maak in egypte en waarschijnlijk binnekort tsjechie.

toedeloe
CHRIZZZZ

Berichten: 1090
Antwoord #19 Januari 17, 2008, 04:39:23
edit2Rapporteer  
ff geupdate check t eerste bericht maar...  Grin
-Mark-

Berichten: 451
Antwoord #20 Januari 18, 2008, 01:47:52
edit2Rapporteer  
nejtes man
Sherida

Berichten: 268
Antwoord #21 Januari 18, 2008, 02:23:07
edit2Rapporteer  
De airco is inderdaad top als die het doet. En wanneer je wel je bed uitdrijft omdat het +40 graden 's nachts is op je kamer dan belt Emma gewoon even de receptie.. Cool

Moet even kijken wanneer ik vakantie heb, maar anders ben ik ook weer van de partij  YeSS
CHRIZZZZ

Berichten: 1090
Antwoord #22 Januari 27, 2008, 03:31:10
edit2Rapporteer  
schop omhoog,

-Mark-

Berichten: 451
Antwoord #23 Januari 27, 2008, 20:46:08
edit2Rapporteer  
zijn er al mensen die weten dat ze mee gaan, en mis al geboekt hebben ?
Gpostema

Berichten: 267
Antwoord #24 Januari 27, 2008, 22:49:41
edit2Rapporteer  
Ik weet niet of dit topic gecombineerd kan worden met de examen mensen, omdat die ook relatief vroeg vrij zijn en omdat er daar ook al plannen waren om naar Egypte te gaan. Ik generaliseer de boel maar even, maar 'wij' zijn ongeveer een kleine 2 weken vrij van 31 mei t/m 11/12 juni (periode tussen examens en uitslag). Dan zit je toch nog net voor het echte hoog seizoen volgens mij en zou je met een behoorlijke groep weg kunnen.. Wordt het misschien alleen wat druk met nederlanders op het water  Tongue en anders misschien eind juni met een hele club weg na de herexamens.. Ik ben benieuwd!

Gr Gerben
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.