Maasvlakte 2

Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Januari 11, 2008, 15:15:31
edit2Rapporteer  
Dit bord staat nu op de Slufter:



Er is ook een website beschikbaar met informatie:

http://www.maasvlakte2.com

Ik heb begrepen dat we vanaf juli a.s. niet meer mogen kiten op de Sluf  :'(
Is dit zo of is er nog een kans op uitstel, zoals bij veel grote bouwprojecten? Ik kon het niet vinden op de site.
radrobby
Gast
Antwoord #1 Januari 11, 2008, 16:30:43
edit2Rapporteer  
niet helemaal hopeloos,... vooralsnog,....

Een nieuw strand
Maasvlakte 2 sluit direct aan op de huidige Maasvlakte. Daardoor verdwijnt gedeeltelijk het Slufterstrand. Hoewel nooit officieel bestemd voor recreatie, is deze locatie erg populair. Alle reden om bij de aanleg van Maasvlakte 2 het verdwijnende strand te ‘compenseren’. Maasvlakte 2 krijgt als bescherming tegen de Noordzee voor een groot deel een zachte zeewering. Dat betekent automatisch ook een nieuw strand. De aan te leggen zachte zeewering is ruwweg tweemaal zo lang als op de huidige Maasvlakte. Een verharde weg en voldoende parkeerplaatsen zorgen voor een goede bereikbaarheid met auto en fiets.

De kuststrook langs Maasvlakte 2 wordt geen strand met boulevard, horeca en dergelijke. Dat past niet bij de functie van de landaanwinning als haven- en industriegebied. Wel is het een plek waar mensen kunnen genieten van zee, strand, wind en rust. De hoge golven voor de kust van het Slufterstrand hebben bovendien een grote aantrekkingskracht op kite-surfers.   

Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #2 Januari 11, 2008, 16:40:50
edit2Rapporteer  
Ik heb begrepen dat de Regio Vertegenwoordiger van de NKV daar volop mee bezig is. Dus stel je vraag eens bij de NKV!
benjamin
Gast
Antwoord #3 Januari 11, 2008, 17:57:45
edit2Rapporteer  
Dit is wel nadelig voor de spots in het Westland, zelfs Scheveningen zal hier hinder van hebben met zuidwesten wind.
TtHoM@s

Berichten: 1558
Antwoord #4 Januari 11, 2008, 18:20:31
edit2Rapporteer  
Gister folder binne gekregen,
Datums op een rijtje:

25feb- 31jan 2008
vijf informatie en inspraakavonden

Februari - april 2008
beantwoording zienswijzen

Mei 2008- Gemeente rotterdam en westvoorne stellen bestemmings plan vast

mei-juli 2008- vastgestelde bestimmingsplannen en vergunningen ligen opnieuw ter inzage voor indienen van bedenkingen en finstellingen van beroep.

September 2008- Start aanleg maasvlakte 2

2013- eerste schip aan kade
timmuh

Berichten: 108
Antwoord #5 Januari 11, 2008, 20:09:44
edit2Rapporteer  
we kunnen er vast nog wel een jaartje tegenaan....
en het is maar de vraag hoe lang het gaat duren voordat de vergunningen worden verstrekt..
Zulke projecten zie je tog vaak dat het uitgesteld word.

wel erg jammer als het dalijk egt 5 jaar onbetreedbaar is voor kitesurfers..Sad
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #6 Januari 11, 2008, 20:24:28
edit2Rapporteer  
wel erg jammer als het dalijk egt 5 jaar onbetreedbaar is voor kitesurfers..Sad

Hmm, beetje hoop voor uitstel heb ik wel, als er nog inspraakrondes zijn. Maar 5 jaar onbetreedbaar weet ik niet. In 2013 is die nieuwe haven in gebruik. Dan neem ik aan dat de opsluitwerkzaamheden al lang en breed voltooid zijn.

Inzage in de planning zou meer antwoorden opleveren.

Idd. Idefixe, voorleggen bij het NKV  ThumpsUp
Leander

Berichten: 4171
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #7 Januari 11, 2008, 20:54:33
edit2Rapporteer  
It's about to begin:

http://www.nu.nl/news/1386526/30/Eerste_financieringscontract_voor_Tweede_Maasvlakte.html
Frank77

Berichten: 690
Antwoord #8 Januari 11, 2008, 22:14:44
edit2Rapporteer  
youne nl

Berichten: 233
Antwoord #9 Januari 11, 2008, 22:31:04
edit2Rapporteer  
nog ff en we kunnen nergens meer kite, sorry voor t taal gebruik maar echt een klote regering hebben wij iegenlijk moeten alle kiters gaan staken board met wielen maken en de snelweg op met een hoop file om te veroorzaken hahahaha    ThumpDown
*Maximus*

Berichten: 791
Antwoord #10 Januari 11, 2008, 23:36:12
edit2Rapporteer  
filmpje over alles http://www.maasvlakte2.com/en/home/mv2video.jsp
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #11 Januari 12, 2008, 01:50:17
edit2Rapporteer  
In Noordwijk kon ook nog gekite worden terwijl de gehele boulevard strand afgezet was.
Ik neem aan dat er best nog wel gekite kan worden tijdens de werkzaamheden.
diederik

Berichten: 908
Antwoord #12 Januari 12, 2008, 02:39:21
edit2Rapporteer  
vaar gewoon naar de overkant vanaf voetplaya...hehehe
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #13 Januari 12, 2008, 03:00:23
edit2Rapporteer  
Als ze gaan opsluiten wordt het erg gevaarlijk daar. Wat ik begrepen had mag niemand daar in de buurt komen. Ook niet op het water.

Bij het opspuiten van stranden wordt er zand op het strand gespoten. Hier voor de kust. Wat mij betreft gaan we gewoon wel mits het veilig is. Ik voorspel een mooie tijdelijke speeltuin als ik het filmpje zo bekijk. lachen ook dat kiten expliciet wordt genoemd als recreatie.  ThumpsUp

Waar ik nog steeds pisgiftig van wordt is die fucking onzin compensatie voor de natuur. Hierdoor komt ook Oostvoorne en Brouwersdam als spot in gevaar. Ook daar is nog geen duidelijkheid in.

Er is geen spot zoals de Slufter in een straal van 150km. Het is jammer dat ie verdwijnt. Nu maar hopen dat de nieuwe maasvlakte veel zandbanken zal veroorzaken voor zijn kust.
TtHoM@s

Berichten: 1558
Antwoord #14 Januari 12, 2008, 03:15:00
edit2Rapporteer  
wtf man compensatie voor de natuur waar slaat dat op  ThumpDown
en idd hopen dat er zich een paar leuke zandbanken vormen ThumpsUp
slufter zelf vind ik niet zo heel speciaal maar die zandbanke en dat vlake gedeelte is gewoon zuivere p*rn

en mischien komt er nog wel een leuk speeltuindje vrij tijdens het opspuit  Tongue
late we afwachten waarschijnlijk kunne we er nog wel gewoon een klein jaartje door varen

EDIT:
Ik citeer:
Citaat
NIEUW! Kitesurfspots op het strand van Rockanje
Het huidige Autostrand zal per 1 januari 2008 anders worden ingericht en de Slufter zal worden afgesloten. Om alle gebruikers van deze stranden een plek te geven zijn er nieuwe kitesurfspots aangewezen. Vanaf begin dit jaar mag er op het strand van Rockanje worden gekite tussen de Haringvlietdam en 200 meter vanaf de 1e slag. En vanaf de 2e slag tot aan strandpaal 7.6 op het Autostrand. Er ontstaat dus een compleet nieuwe plek waar men kan kitesurfen. De NKV zal nog dit voorjaar meer informatie over deze spots bekend maken.

Bron: http://www.kitesurfvereniging.nl/?location=nieuwsbericht&id=61
dat stuk van 2e slag naar oostvoorne en echt groot en bij die bunkers kan je echt heel mooi kiten,
helaas loopt er geen weg naar toe
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #15 Januari 12, 2008, 17:50:33
edit2Rapporteer  
slufter zelf vind ik niet zo heel speciaal maar die zandbanke en dat vlake gedeelte is gewoon zuivere p*rn

Dat IS de Slufter! Nergens zijn zandbanken zo toegankelijk als hier. Tevens biedt de spot bij bepaalde windrichtingen en getijdestanden unieke omstandigheden die ik nog nergens anders in NL ben tegen gekomen. Dat gaat zeker verdwijnen omdat het aantal windrichting mogelijkheden minder zal worden door de nieuwe lay-out  Sad

dat stuk van 2e slag naar oostvoorne en echt groot en bij die bunkers kan je echt heel mooi kiten,
helaas loopt er geen weg naar toe

Ik kom regelmatig bij de Bunkers, maar dan wel via het water. Het is echt absurd hoe ver je nu al moet lopen. Straks als de Slufter dichts is na Juli hou ik mijn hart vast in de weekenden. Afgelopen jaar was het soms al niet normaal meer, laat staan dat ook de Slufter dicht gaat. Hoe de vogelvrienden hiermee om zullen gaan....ik verwacht een chaos!  ThumpDown
Dieter

Berichten: 154
Antwoord #16 Januari 12, 2008, 21:34:18
edit2Rapporteer  
Binne 5 jaar ben ik nen oude kneut van 30  Grin
Tege dan kite ik met een relaxte super bowkite in de golven daar.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #17 Januari 12, 2008, 21:57:38
edit2Rapporteer  
Binne 5 jaar ben ik nen oude kneut van 30 Grin
Tege dan kite ik met een relaxte super bowkite in de golven daar.

 ListenToMe Zeg, ff dimmen he over dertigers! Zo lijkt het net alsof ik al halfdood ben!  loser
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #18 Januari 12, 2008, 22:16:52
edit2Rapporteer  
oh halfdood? en wat ben ik dan?
Wie weet er een positief woord voor midlifecrisis? herintreders?
trouwens als je dertig bent dan ben je ook rond de veertig, en dat duurt dan tot je 49ste...

on topic: parkeren wordt dan rock kanje, zie hieronder: Rock Playa!
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #19 Januari 12, 2008, 22:39:42
edit2Rapporteer  
Kasplant? Clinisch dood? Hersendood? Ik vermoed niet veel goeds..  Roll Eyes
Eigenlijk is het al over vanaf je 25ste, maar ik denk dat bij Dieter dat moment van besef nog moet komen!  schater


Rudo, die weg ken ik. Volgens mij is daar ook een strand voor mensen met een zwemkleding allergie  loser. Helaas is dat een flink stuk lopen naar de Bunkers (die zijn net niet te zien op je foto) die precies op de hoek liggen. Ik zal het ff nameten in goegel aarde of het minder ver lopen is als naar het voetplaya:

voetplaya: 1,3km naar zandbank
bunkers rokanje: 2,2 km

Op Rokanje kun je al jaren kiten, maar alleen bij bepaalde windrichtingen waaronder Z wat op praia do pe minder is. Maar zodra het N of NO wordt kun je daar niet terecht.

Misschien met z'n allen een oud landingsvaartuig op de kop tikken, en dan via Scheveningen zo naar de bunkers varen. Kunnen we er ook gelijk achter wakeboarden mocht de wind het laten afweten!  loser
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #20 Januari 27, 2008, 06:02:37
edit2Rapporteer  
Wel leuk dat er kiters in dat filmpje zitten..

Laten we hopen op net zo'n herfstige zomer als 2007..dan kunnen we er nog ff goed tegenaan!
Gertjan

Berichten: 1376
Antwoord #21 Januari 27, 2008, 19:07:56
edit2Rapporteer  
Bij de (nep)kiters in het filmpje klopt de verhouding kiter en stand van de kite niet helemaal.   Roll Eyes

kite staat recht boven de kiter en toch gaat het met een behoorlijke snelheid.  Grin

« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.