Afstelling Raven3

pim89

Berichten: 179
Februari 25, 2008, 02:51:21
edit2Rapporteer  
De Raven is op veel verschillende manieren af te stellen. Maar wat is het effect? Huh

Op de 5e lijn zitten 3 knoopjes. Ik zet hem altijd op de 1e. Heb het nog nooit anders geprobeert. Ook kunnen de stuurlijnen afgesteld worden op 3 knoopjes. Ook kan ik op de kite het bevestigings punt van de powerlijnen veranderen.

Weten jullie het effect van al deze verschillende afstellingen.

Alvast bedankt.

Pim
Nick van Kampen

Berichten: 242
Antwoord #1 Februari 25, 2008, 02:55:46
edit2Rapporteer  
Sneller / langzamer sturen, meer / minder power.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #2 Februari 25, 2008, 02:58:33
edit2Rapporteer  
uh, heb je al eens les gehad :s ?
xray

Berichten: 3688
Antwoord #3 Februari 25, 2008, 04:23:48
edit2Rapporteer  
Lekker opbouwend Morres....

Raven 3 krijgt duidelijk meer power als je de stuurlijnen op het knoopje het dichtst bij de bar zet.
De 5e op het laatste knoopje van de LE is goed. Met de lijnrek kun je de andere knoopjes er zelfs uithalen....
Nick van Kampen

Berichten: 242
Antwoord #4 Februari 25, 2008, 04:47:46
edit2Rapporteer  
Mod. vs. Mod

     FIGHT
xray

Berichten: 3688
Antwoord #5 Februari 25, 2008, 05:50:13
edit2Rapporteer  
Mod. vs. Mod

     FIGHT
yeah right....
chico

Berichten: 1112
Antwoord #6 Februari 25, 2008, 21:43:59
edit2Rapporteer  
't is goed dat je het vraagt Pim89. Tipje probeer het volgende eens voor te stellen. Bekijk je kite is alsof je er een zijaanzicht op hebt terwijl deze op 12:00 uur boven je staat. Wat gebeurt er als je je bar aantrekt, juist. De aanstroom hoek in de wind wordt groter. Dan heb je meer power maar doe je dat met te weing wind dan gaat je kite stallen. Dwz achteruit in het windvenster valllen. Daar heb je allemaal stel mogelijkheden voor met die knoopjes. Soms gebeurt het ook wel eens dat een kite over je hoofd vliegt. Dan zijn ze stuurlijnen te lang of depower lijnen te kort en dan komen die stel mogelijkheden weer van pas. Met je 5e kan je ook nog wat doen. Zet je die heel strak dan trek je LE naar beneden. Gevolg; minder power maar daar is de 5e oorsponkelijk niet voor bedoeld. Veel plezier met stellen maar probeer ook eens een bow of SLE te vliegen. Scheelt weer 'n lijntje wat minder in de knoop kan raken.
pim89

Berichten: 179
Antwoord #7 Februari 25, 2008, 23:36:57
edit2Rapporteer  
Chico heel erg bedankt hier heb ik echt wat aan. Ik heb me Raven pas hier voor had ik namelijk een North Torro 10m. Ik kon met de torro tot en met 30 knopen doorvaren met 70 kilo.
Tot en met hoeveel knopen kan ik mijn Raven3 10m met dd bar 70 kilo doorvaren??
 
chico

Berichten: 1112
Antwoord #8 Februari 25, 2008, 23:57:33
edit2Rapporteer  
Chico heel erg bedankt hier heb ik echt wat aan. Ik heb me Raven pas hier voor had ik namelijk een North Torro 10m. Ik kon met de torro tot en met 30 knopen doorvaren met 70 kilo.
Tot en met hoeveel knopen kan ik mijn Raven3 10m met dd bar 70 kilo doorvaren??
 

Ik heb vroeger een Raven 1 16 sqm gehad maar dat was een power monster. Ik denk dat je die R3 wel kan houden tot 30 knopen. Ligt er ook aan wat voor board je hebt. Met eentje kleiner dan 130x39 moet dat wel lukken.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #9 Februari 26, 2008, 03:43:04
edit2Rapporteer  
Lekker opbouwend Morres....

Raven 3 krijgt duidelijk meer power als je de stuurlijnen op het knoopje het dichtst bij de bar zet.
De 5e op het laatste knoopje van de LE is goed. Met de lijnrek kun je de andere knoopjes er zelfs uithalen....
Pardon..!??!

Hij komt hier vragen waar de lijntjes op zn kite voor zijn....Als je les hebt gehad weet je dat..mijn vraag is dus helemaal niet zo raar..
chico

Berichten: 1112
Antwoord #10 Februari 26, 2008, 04:45:06
edit2Rapporteer  
Lekker opbouwend Morres....

Raven 3 krijgt duidelijk meer power als je de stuurlijnen op het knoopje het dichtst bij de bar zet.
De 5e op het laatste knoopje van de LE is goed. Met de lijnrek kun je de andere knoopjes er zelfs uithalen....
Pardon..!??!

Hij komt hier vragen waar de lijntjes op zn kite voor zijn....Als je les hebt gehad weet je dat..mijn vraag is dus helemaal niet zo raar..

Kom op mannen. Als ik net na mijn lessen wist wat ik nu weet............dan ging ik mooi mijn poen terug vragen. Een les is beter dan geen les maar ik heb er niet bijster veel van opgestoken. De kennis kwam pas met hierzo rondhangen.

Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #11 Februari 26, 2008, 04:52:08
edit2Rapporteer  
 
Citaat
Hij komt hier vragen waar de lijntjes op zn kite voor zijn....Als je les hebt gehad weet je dat..mijn vraag is dus helemaal niet zo raar..

Raven 3 is ook zo'n typische "leskite" hè  Grin
xray

Berichten: 3688
Antwoord #12 Februari 26, 2008, 06:37:17
edit2Rapporteer  
Zou het wel kunnen zijn!
Is namelijk een hele makkelijke en voorspelbare kite. Dit hij lomp hoog springt en hard vaart is verder geen probleem!

KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #13 Februari 26, 2008, 19:55:15
edit2Rapporteer  
Moet wel melden dat de RavenIII toch echt wel ff moet worden gefinetuned om ook echt alles eruit te kunnen halen. Ik bedoel dan met name de 5e lijn. RavenIII is best wel gevoelig voor een te strakke of losse neuslijn, maar eenmaal goed getuned een erg lekkere performance kite.

Als de rek eenmaal uit de frontlines is dan ff opnieuw tunen met de neuslijn net (niet) op spanning.
Dit scheelt vooral in power in de lowend.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.