op ehbo wetsuite stuk geknipt, is dit te verhalen op verzekering

WendyH

Berichten: 123
Maart 25, 2008, 00:49:03
edit2Rapporteer  
Afgelopen zaterdag heb ik klein ongelukje gehad met kite, waarbij ze me met de ambu hebben afgevoert, nu valt de schade aan mij gelukkig mee. maar op de ehbo hebben ze mijn zo goed als nieuwe psycho helemaal aan stukken geknipt.
Nou vroeg ik me af of iemand weet of je dat op een of andere verzekering kunt verhalen....
Pak was zo goed als nieuw.. ik heb hem wel in stukkies als bouwpakketje meegekregen, maar ben bang dat het dat toch niet helemaal is...
Waarschijnlijk is dit ook wel eens bij andere gebeurd.. dus graag advies
Davidoff
Gast
Antwoord #1 Maart 25, 2008, 01:23:03
edit2Rapporteer  
ja! dat kan!
gewoon even de kassabon + de reden .. opsturen naar je verzekeraar.
vriendin van me had een fietsongeluk.. ze fietste in der 1tje.. dus was geen aansprakelijke.. sloeg over de kop.. en knocked out!.. toen hebben ze haar kleren ook stukgeknipt.. alles daarna keurig vergoed!

succes!
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #2 Maart 25, 2008, 03:45:07
edit2Rapporteer  
Denk alleen dat je verzekeraar 'extreme'sporten niet vergoed, dus OF je moet goed je polis doorlezen.
OF je zorgt dat je het verhaalt als vliegerongeluk waarbij ze je normale kleren kapot hebben geknipt...
WendyH

Berichten: 123
Antwoord #3 Maart 25, 2008, 03:57:39
edit2Rapporteer  
thanx voor de antwoorden
ik ga morgen contact opnemen met wa verzekering
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #4 Maart 25, 2008, 04:15:31
edit2Rapporteer  
Klote zeg, wat is er precies gebeurd Huh

En over de Psycho, zowel de I als de II zijn lastig verkrijgbaar in NL op dit moment. Dus mocht je weer snel het water op willen. Zonde zeg! maarja, gezondheid gaat boven alles natuurlijk ThumpsUp
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #5 Maart 25, 2008, 05:15:31
edit2Rapporteer  
Psych II volop te verkrijgen bij van der Berg
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #6 Maart 25, 2008, 05:52:37
edit2Rapporteer  
iig niet meer bij de O'neill importeur zelf. Volgens mij heeft die golfsurfzaak ze in Noordwijk ook nog veel op voorraad.
jelle192

Berichten: 189
Antwoord #7 Maart 25, 2008, 15:41:52
edit2Rapporteer  
thanx voor de antwoorden
ik ga morgen contact opnemen met wa verzekering


Dat is niet nodig, die vergoedt het in elk geval niet. WA verzekering = Wettelijke Aansprakelijkheid. Met andere woorden: de verzekering die vergoedt wanneer jij ergens wettelijk aansprakelijk voor bent. Dat is dus schade aan een ander. WA verzekering vergoed nooit eigen schade. Er zijn twee verzekeringen die dit wellicht dekken. Dat is je reisverzekering of eventueel je "kitegear" verzekering. Als je die niet hebt afgesloten dan kan ik geen verzekeraar bedenken die dit eventueel zou vergoeden. De reisverzekering kan lastig zijn, omdat je vaak een geboekte reis moet hebben voordat iets wordt vergoed.

Anyway succes en als je hier nog vragen hebt kan je me altijd pm-en (ben advocaat bij een grote verzekeraar).
WendyH

Berichten: 123
Antwoord #8 Maart 25, 2008, 16:47:20
edit2Rapporteer  
WA verzekering van de postbank vergoed in elk geval helemaal niks... dus dat si behoorlijk balen, ga nu de kleine lettertjes van mijn reis verzerking nog even lezen, maar ben er bang voor.
Iedereen in elk geval bedankt voor het meedenken
Flyingtrunkie

Berichten: 1804
Antwoord #9 Maart 25, 2008, 17:37:50
edit2Rapporteer  
Wellicht ziektekosten? Of anders volgend jaar aftrekken bij je belastingopgaaf? b.v. een ritje naar het ziekenhuis kun je ook aftrekken. Het lijkt mij dat dit dat ook zou moeten kunnen.
Spoon

Berichten: 1864
Antwoord #10 Maart 25, 2008, 17:52:33
edit2Rapporteer  
en ben je lid van het NKV? daar zit toch ook iets van een verzekering in? of is dat ook alleen maar schade aan anderen?
Matjas the scissor-kid

Berichten: 3460
Antwoord #11 Maart 25, 2008, 19:03:00
edit2Rapporteer  
NKV is alleen WA dua alleen schade aan andere.  ThumpsUp

Wel klote, ben benieuwd of je het terug krijgt.  ThumpsUp
gijsv2

Berichten: 248
Antwoord #12 Maart 25, 2008, 20:37:16
edit2Rapporteer  

[/quote]

 WA verzekering = Wettelijke Aansprakelijkheid. Met andere woorden: de verzekering die vergoedt wanneer jij ergens wettelijk aansprakelijk voor bent. Dat is dus schade aan een ander. WA verzekering vergoed nooit eigen schade.

[/quote]

Lees even goed of je WA+ hebt , dan zit het er wellicht wel nog een kans voor je in.
er zou overigens geen verschil mogen zijn of ze je jeans of wetsuit kapotknippen aangaande vergoeding van kleding.
jelle192

Berichten: 189
Antwoord #13 Maart 25, 2008, 20:41:51
edit2Rapporteer  



[/quote]

Lees even goed of je WA+ hebt , dan zit het er wellicht wel nog een kans voor je in.
er zou overigens geen verschil mogen zijn of ze je jeans of wetsuit kapotknippen aangaande vergoeding van kleding.
[/quote]

wa+ is een verzekering voor voertuigen. (de plus staat dan voor WA, plus het casco) Bij een dergelijke verzekering wordt in sommige gevallen ook de schade aan je voertuig (auto, boot, motor, etc) vergoedt. Bestaat niet voor je eigen (persoonlijke) wa verzekering. Je hoeft dus niet opnieuw te gaan lezen.
Matjas the scissor-kid

Berichten: 3460
Antwoord #14 Maart 25, 2008, 21:42:22
edit2Rapporteer  
Bovendien wordt je als extreme sporter altijd ''genaait'' omdat je teveel risico hebt...

maar we zullen zien  ThumpsUp
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #15 Maart 28, 2008, 03:13:39
edit2Rapporteer  
Wel klote, ben benieuwd of je het terug krijgt. 
 
 
 
 
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #16 Maart 28, 2008, 18:33:56
edit2Rapporteer  
Maar nog steeds niet gehoord wat er nu precies met je is gebeurd Wendy. Meestal kunnen anderen ook leren van je ervaring, dus vertel vertel ThumpsUp
WendyH

Berichten: 123
Antwoord #17 Maart 29, 2008, 04:34:33
edit2Rapporteer  
Hallo allemaal,
Ik heb verschillende wa verzekeringen gebeld, ziektekosteverzekeringen, reisverzekeringen en nog meer, maar ben bang dat ik pech heb gehad. Bij de meeste ongevallen is een derde partij betrokken waarop je dan de evt schade kunt verhalen. Mijn laatste mogelijkheid is de verzekering van het ziekenhuis, maar de kans dat ik daar wat van terug krijg is erg klein.

Wat er verder met mij gebeurd is
Wij waren vorige week zaterdag aan het varen met NO wind op andijk, wind was hierdoor wat vlagerig, bij wisselen van het board bij de kant viel mijn kite uit de lucht. Ik durfde safety niet te trekken, was bang dat kite op een van de boarden naar zijn grootje zou gaan, en net voor de kite het water zou raken, komt er een harde windvlaag en krijg ik een ruk naar voren, waarbij de bar uit mijn handen is gerukt en de mijn heuptrapeze een ruk in mijn rug gaf. hierdoor handen gekneust en nek. dus even rustig aan doen, kan even duren voordat alles het weer helemaal doet, maar hoop met sticked eigenlijk weer op het water te staan ;111-) dus ik doe mijn best, hou me nu rustig met de hoop volgende week weer te kunnen knallen
Matjas the scissor-kid

Berichten: 3460
Antwoord #18 Maart 29, 2008, 04:38:44
edit2Rapporteer  
hmm..naatje... ThumpDown

maar als je kite, stalt of uit de lucht valt, en hij is niet meer te redden door aan je voor lijnen te trekken ALTIJD SAFETY TREKKEN ListenToMe

Dan maar je kite beschadigd, je leven is je hopelijk mee waard  ThumpsUp

Je hebt best geluk gehad, het kan veeeel beroerder aflopen   ThumpDown
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #19 Maart 29, 2008, 15:46:30
edit2Rapporteer  
Bedankt voor je verhaal Wendy, het klinkt mij maar al te herkenbaar in de oren.  ThumpsUp
Gelukkig kite ik meestal op het strand waardoor er meer ruimte is om je kite neer te laten met de safety, maar het reflex om hem te trekken werkt in de gevallen dat het nodig is niet zoals je zou verwachten. Ik heb dat ook een keer meegemaakt.

Vreemd dat de waarde van je kite door je hoofd spookt op zo'n moment, maar ik kan niet anders zeggen dat dat het bij mij ook het geval is. Ook ik had laatst met en splinternieuwe kite nood (breken voorlijnen in 7 Bfrt). Iedereen op de kant vond het raar dat ik niet los heb gelaten, maarja nieuwe kite he Roll Eyes

Sterkte met je verwondingen, het klinkt niet fijn. Omdat je die ruk niet verwachte kneus en verrek je makkelijk dan iets. Wat balen van je wetsuit. Ik had ook net een nieuwe Psycho I gekocht en het was letterlijk een rib uit mijn lijf Undecided
Emiel

Berichten: 3004
Antwoord #20 Maart 30, 2008, 17:46:33
edit2Rapporteer  
Denk alleen dat je verzekeraar 'extreme'sporten niet vergoed, dus OF je moet goed je polis doorlezen.
OF je zorgt dat je het verhaalt als vliegerongeluk waarbij ze je normale kleren kapot hebben geknipt...


wat is dit nou weer voor mega domme reactie????? Gek dat het moeilijk is om een verzekering voor kitesurfen te krijgen.. wat een sukkel ben jij zeg tering. verbaast me elke keer weer dat ze jou als admin willen hebben hier. zonde van het forum
Buhian

Berichten: 31
Antwoord #21 Maart 30, 2008, 19:40:32
edit2Rapporteer  
Denk alleen dat je verzekeraar 'extreme'sporten niet vergoed, dus OF je moet goed je polis doorlezen.
OF je zorgt dat je het verhaalt als vliegerongeluk waarbij ze je normale kleren kapot hebben geknipt...


wat is dit nou weer voor mega domme reactie????? Gek dat het moeilijk is om een verzekering voor kitesurfen te krijgen.. wat een sukkel ben jij zeg tering. verbaast me elke keer weer dat ze jou als admin willen hebben hier. zonde van het forum

Ligt het aan mij of is dit een beetje een rare reactie?
Emiel

Berichten: 3004
Antwoord #22 Maart 30, 2008, 22:41:09
edit2Rapporteer  
Denk alleen dat je verzekeraar 'extreme'sporten niet vergoed, dus OF je moet goed je polis doorlezen.
OF je zorgt dat je het verhaalt als vliegerongeluk waarbij ze je normale kleren kapot hebben geknipt...


wat is dit nou weer voor mega domme reactie????? Gek dat het moeilijk is om een verzekering voor kitesurfen te krijgen.. wat een sukkel ben jij zeg tering. verbaast me elke keer weer dat ze jou als admin willen hebben hier. zonde van het forum

Ligt het aan mij of is dit een beetje een rare reactie?

ligt aan jou.
Buhian

Berichten: 31
Antwoord #23 Maart 30, 2008, 23:39:54
edit2Rapporteer  

ligt aan jou.

Dan mag je me wel even helpen als je wil. Volgens mij wordt er vaak met verzekeringen idd moeilijk gedaan met 'gevaarlijke' sporten. Het advies om dan goed de polis door te lezen of het kan, en als het niet kan het proberen op vliegeren te laten vallen is toch niet zo heel raar (al dan niet zeggen dat "de kleding die je dan droeg" kapot is gemaakt ipv "normale kleding") ?
FunkyoneNL

Berichten: 834
Antwoord #24 Maart 31, 2008, 03:01:56
edit2Rapporteer  
Volgens mij is het bij de meeste ziektenkosten met een aanvullende polis wel te verhalen. Hoe zit het met wintersporters?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.