IKO instructeur worden.,

-Mark-

Berichten: 451
April 22, 2008, 00:49:52
edit2Rapporteer  
Beste mede kiters.

Ik heb even een vraag, ik zou graag mijn iko diploma willen halen maar ik heb geen ervaring met les geven, kite wel ruim 3 jaar.
Wat moet je nu alleemaal doen en weten met zo een examen, en wat zijn de voorwaarden.

Groeten mark
Sherida

Berichten: 268
Antwoord #1 April 22, 2008, 02:45:48
edit2Rapporteer  
De opleiding duurt vijf hele dagen en bestaat uit een mix van theorie en praktijk. Er wordt onder andere aandacht besteed aan veiligheid, lesopbouw, locatie-organisatie, eigen vaardigheid en bootgebruik. Er wordt gebruik gemaakt van onderlinge instructie en er wordt lesgegeven aan echte leerlingen.

Om deel te mogen nemen, moet je aan de volgende voorwaarden voldoen:
- 18 jaar of ouder zijn.
- In het bezit zijn van een geldig EHBO-diploma.
- Lesgeefervaring hebben in andere (water)sporten, of IKO Assistant Instructor zijn.
- Minimaal IKO level 3 kiteboarder zijn (upwind kunnen varen, vloeiend gijpen en de eerste sprongen maken).
- Het verplichte vaarbewijs is op een groot aantal locaties in Nederland niet nodig. Controleer jouw locale regelement!

www.maunakai.nl/Kiteboarden.html
harm1978

Geen avatar

Berichten: 17
Antwoord #2 April 22, 2008, 03:51:42
edit2Rapporteer  
let wel op dat deze cursus maar een aantal keer per jaar wordt gegeven. 2x dacht ik. dus je moet er snel bij zijn aangezien ze maar 8 cursisten per keer opleiden. De eerste keer dit jaar is al geweest... en ik was erbij!
Kitesurfschool.nl

Geen avatar

Berichten: 66
Antwoord #3 April 22, 2008, 03:58:59
edit2Rapporteer  
Hi Mark,

de 23 April in Belgie !   daar kan jij meedoen

Ciao
Harry


Steph

Berichten: 467
Antwoord #4 April 22, 2008, 12:10:22
edit2Rapporteer  
Ik zal de cursus ook gaan geven in Nederland vanaf mei.
De exacte data heb ik nog niet.
Als je interesse hebt kun je mij mailen op:

iko@kitesafe.nl
-Mark-

Berichten: 451
Antwoord #5 April 23, 2008, 00:02:36
edit2Rapporteer  
Ik heb geen EHBO diploma en ik heb geen ervaring met les geven en ik ben ook geen iko assistant is het dan nog haal baar om gelijk IKO instructuer te worden of zou ik dan eerst ergen bij een kite school les moeten gaan geven
Sherida

Berichten: 268
Antwoord #6 April 23, 2008, 01:07:24
edit2Rapporteer  
Neem anders even contact op met Maarten (www.maunakai.nl)
4 Mei is er nog een MFA cursus (doe daar namelijk zelf ook aan mee), volgens mij is dat de laatste datum, weet het niet zeker hoor..
Zou je even moeten informeren..
-Mark-

Berichten: 451
Antwoord #7 April 23, 2008, 03:49:21
edit2Rapporteer  
Eey allemaal bedankt voor de info ik ga gewoon even cantact op nemen en kijkan wat mijn kansen zijn,

Groeten
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.