Naish Helix Vraag

mbetz

Berichten: 576
April 29, 2008, 01:37:43
edit2Rapporteer  
Ik vaar momenteel RavenIII: 14m en 10m. Als 18m heb ik een TorchIII.
Ik denk erover mijn Raven 10m te vervangen door een Helix.

Vraag: welke maat sluit het beste aan op het windbereik van mijn Raven 14m: Een Helix 9m of een Helix 7m.

Ik weeg 85kg en vaar met een Underground FLX128..

Bedankt voor de adviezen
@rjen

Geen avatar

Berichten: 1805
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #1 April 29, 2008, 02:28:01
edit2Rapporteer  
Absoluut de 9 pakken 7 heb je helemaal geen overlap. Vaar zelf een 9&12 Helix en een 7 waroo.
F*ck Gravity

Berichten: 192
Antwoord #2 April 29, 2008, 02:38:31
edit2Rapporteer  
Helix 9. Maar pas op!! Het is een TOTAAL andere kite! Ik vaar er na mijn Ravens3 met erg veel plezier mee maar heb er zeker een week mee moeten varen voordat ik er echt aan gewend was...!
Naishie

Berichten: 383
Antwoord #3 April 29, 2008, 03:55:10
edit2Rapporteer  
Zeker de 9  ThumpsUp
Inderdaad ga eerst testen,ik vind het een lekkere kite maar de meningen lopen erg uiteen over de helix/sigma!!
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #4 April 29, 2008, 04:08:32
edit2Rapporteer  
Beankt voor de feedback.
Mijn Raven III 14 wil ik ook echt niet kwijt, gewoon een super kite!!!
ik wil in Soma Bay deze Pinkstervakantie de Helix gaan testen.
Een van de reden voor de Helix is dat ik een dochter heb van 15 die ook kite en die wil meer depower in haar kites. Ravens zijn voor haar veel te agressief en ook het herstarten moet met de Helix makkelijker zijn. Dus ik zie een Helix 9m als kite voor mij bij 5-6Bft wind en een kite voor mijn dochter bij 12-20knopen...
Alternatief voor de Helix zou evt een F-One Bandit zijn, maar ik ben met kiten bij Naish begonnen met ARX en tot op heden gewoon altijd Naish gevaren...

Pepper

Berichten: 6
Antwoord #5 April 29, 2008, 06:36:23
edit2Rapporteer  
Als je, je dochter er ook mee wil laten varen is het misschien nog verstandiger om een cult te kopen? Want de helix word nog vrij vaak agressief gevonden en is rete snel. dan is een cult net wat relaxter maar inderdaad gewoon testen..
Gerrie

Berichten: 231
Antwoord #6 April 29, 2008, 15:01:50
edit2Rapporteer  
Inderdaad, zoals Pepper zegt, test ook even de Cult.
Ben erg blij met mijn Cults, maar ik kwam van Torches (en Raven 16m). Ik had zeer weinig moeite met de overstap, behalve in kiteloops.
Met de Cult kun je ook prima hoog springen en ik vind de Cult iets meer op C-shape lijken dan de Helix.
Trouwens de Cult is ook erg gunstig geprijst.

Veel plezier in Egypte
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #7 April 29, 2008, 16:06:04
edit2Rapporteer  
Lees de review van Xray (moderator kitehigh) van de R8. Hij is een vervent RavenIII piloot dus misschien heb je wat aan zijn review (hij heeft ook de Helix gevaren):

http://www.kitehigh.nl/forum/index.php/topic,30526.0.html

(scroll ff door tot je de review van Xray ziet)
globe

Berichten: 1143
Antwoord #8 April 30, 2008, 02:17:26
edit2Rapporteer  
Je dochter gaat een Helix niet fijn vinden!
Kun je d'r nog beter aan je Raven hangen. Er is niets mis met een Raven namelijk. Goede bardruk (licht) stabiel, voorspelbaar en goed te depoweren. Een helix trekt veeeeel harder namelijk. Cult zou een erg goede optie zijn inderdaad.
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #9 April 30, 2008, 04:53:53
edit2Rapporteer  
Beankt voor de feedback. Ik ben zelf verknald aan de Raven3 omdat de power van de kite gekoppeld, de directe response en de lichte bardruk voor mij een optimale kite leeren.
Ik ben met Cabrihna Bows gevaren en vond deze een enorme bardruk hebben en slap reageren op stuur impulesen.
Maar de reviews van de Sigmas (en nu ook van de Bandits) geven de indruk dat deye licht sturen en snel reageren, dat gekoppeld aan het grote depower berijk heeft mijn interesse ni de Sigmas gewekt, vooral omdat depower een veleigheid brengt die vooral een 15 jarige ten goede komt!!!

Ik ga zeker de Cult proberen als optie!!!

Nogmaals bedankt voor de inputs!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.