Kitesurfen Egmond verboden !!!!!

Haring High Richardt

Berichten: 9341
Juni 15, 2008, 03:47:59
edit2Rapporteer  
http://www.hanglos.nl/forum/022D8358-247C-46D3-A52E-A13081FED1A0/1/Kitesurf:kitesurfen_Egmond_verboden.html



kitesurfen Egmond verboden  (Pagina: #1)  Voeg Reactie toe Voeg Forum Topic toe 

Paginas: 1  | 
   
Hollandkiter      geplaatst op Vandaag (20:04) 

Reg. date: 29 Mrt, 2003 Vanmiddag ben ik aangehouden op het strand bij de Tropen (Egmond) voor de deur. Twee ambtenaren van de gemeente bergen in een jeep vertelden dat het verboden was en wilde mij bekeuren. Na wat heen en weer gepraat kwam ik er van af met een waarschuwing. De kosten van een bekeuring is minimaal 100 euro maar word bepaalt door de officier van justitie.

Het is dus verboden te kitesurfen bij Egmond, Bergen en Schoorl. Tussen de dorpen in is een gebied van 750 meter waar je wel mag vliegeren/kitesurfen. Bij Egmond is dat iets ten zuiden van het dorp. Dit is volgens de oude en nog steeds geldende APV.

Het nieuwe strandbeleid (2008) is wel op papier gezet maar is nog niet geldig. Volgens dat nieuwe strandbeleid mogen we weer wel kitesurfen bij de Tropen en hadden ze me dus niet kunnen bekeuren.................


Slechte zaak  ThumpDown ThumpDown ThumpDown ThumpDown
bestwaroos

Berichten: 32
Antwoord #1 Juni 15, 2008, 03:55:30
edit2Rapporteer  
Damn Damn waar gaan we heen met de k*t land, wanneer laten we die opmakers in Den Haag opsluiten!
Armband

Berichten: 211
Antwoord #2 Juni 15, 2008, 15:40:28
edit2Rapporteer  
Misschien moeten wij ook maar gaan staken.....
Pepper

Berichten: 6
Antwoord #3 Juni 15, 2008, 16:19:55
edit2Rapporteer  
Ja met zijn allen rondjes gaan varen voor het torentje van balkenende  schater
Davidoff
Gast
Antwoord #4 Juni 15, 2008, 19:44:40
edit2Rapporteer  
het erge vind ik nog,
dat er op bergen borden staan: verboden te vliegeren.
overgens staat daar niet bij tussen welke <-----> welke strandpaal of zone ect.
vind het allemaal wel een beetje raar: Ambtenaren die werken op ZATERDAG. én bovendien, ben je met een criminele activiteit bezig ofzo? kitesurfen op het strand?

ik denk: Pranked
Armband

Berichten: 211
Antwoord #5 Juni 15, 2008, 21:22:32
edit2Rapporteer  
Als het goed waait, en jij bent op het water, denk ik niet dat ze je zullen aanhouden. bij 5Bft zijn er toch geen mensen aant zonnen want die worden gezandstraald...
hollandkiter

Berichten: 298
Antwoord #6 Juni 16, 2008, 00:37:00
edit2Rapporteer  
Vandaag (zondag) zijn zijn ze ook langs geweest. Van de strandtent eigenaren gehoord dat ze iedere dag 1 of 2 keer langs rijden!!

Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #7 Juni 16, 2008, 02:36:06
edit2Rapporteer  
he hollandkiter,

mooie atavar
xxedguyxx

Berichten: 443
Antwoord #8 Juni 16, 2008, 04:42:15
edit2Rapporteer  
Hee mensen, laten we ook gaan staken ja,, lekker andere mensen lastig vallen met ONZE problemen....

Nee, ik ben niet zo gierig als buschauffeurs (of vrachtwagenschauff) om andere de dupe ervan te maken.. Dat werkt alleen maar averechts.. vooral bij het imago : KITE Wink

hollandkiter

Berichten: 298
Antwoord #9 Juni 16, 2008, 14:43:34
edit2Rapporteer  
Omdat het balletje altijd harder naar beneden rolt heb ik de volgende mail naar de burgemeester (Hetty Hafkamp) van de gemeente Bergen gestuurd. De wethouders Jan Stam en Jan Mesu hebben een Cc-tje gekregen.

Hierbij de inhoud van de mail:

Beste mevrouw Hafkamp,

Na 8 jaar heerlijk kitesurfen aan de noordkant van Egmond is daar sinds afgelopen zaterdag een eind aan gekomen. Na jarenlang de jeep van de gemeente voorbij te zien gaan en elkaar af en toe gedag zeggen is dit veranderd in het uitdelen van bekeuringen. Gelukkig bleef het (na lang praten) bij een waarschuwing.

Vooruitlopend op het nieuwe strandbeleid zijn veel kitesurfers al naar de noordkant van Egmond gegaan waar het "activiteiten strand" gaat komen. Helaas houdt de controleur vast aan de oude (nog geldende) APV en zal dit jaar bekeuringen uit gaan delen.

Hierbij het verzoek om na 8 jaar gedoogbeleid en zicht op het nieuwe strandbeleid met "activiteiten strand" ook dit jaar kitesurfen bij Egmond noord toe te laten. Voor velen is het vreemd en niet uit te leggen dat op de plek waar ik afgelopen zaterdag bijna werd bekeurd volgend jaar het kitesurfen wel zal zijn toegestaan.

Voor overleg en/of vragen ben ik bereikbaar via de mail of op 06 ............

Ik hoop op een positieve reactie.

Met vriendelijke groeten,

J.... H..... S....
Armband

Berichten: 211
Antwoord #10 Juni 16, 2008, 17:46:29
edit2Rapporteer  
Ziet er goed uit
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #11 Juni 16, 2008, 19:50:30
edit2Rapporteer  
Goeie zaak ThumpsUp ThumpsUp ThumpsUp ben benieuwd naar het antwoord.
Levi

Berichten: 72
Antwoord #12 Juni 16, 2008, 20:32:56
edit2Rapporteer  
Laatst op bergen aan zee zag ik inderdaad een bordje staan bij de hoofdingang, "verboden te vliegeren" Die zelfde dag zag ik een een politie jeep over het strand rijden en ik had echt een vermoeden dat ze boetes aan het uitdelen waren aan de kiters maar gelukkig reden ze langs alle kiters en deden ze nog niks.

Ik kite al vanaf het begin op Bergen aan Zee en ook vaak op Egmond. Ik zou het echt ontzettend jammer vinden als het zover gaat komen dat je daar niet eens meer fatsoenlijk zou kunnen kitesurfen..

Ben ook benieuwd of er gereageerd wordt op de brief en anders wil ik maakt niet uit wat het kost helpen met staken, brieven schrijven etc. Het zijn mijn homespots en makkelijk te bereiken voor mij...
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #13 Juni 17, 2008, 00:50:28
edit2Rapporteer  
Lees net op Kite-Egmond.NL dat er al druk verkeer is met de diverse verantwoordelijken. ListenToMe

hollandkiter

Berichten: 298
Antwoord #14 Juni 17, 2008, 00:55:54
edit2Rapporteer  
Binnen een uur een reactie van de burgemeester  ThumpsUp:

Dag meneer Sam,

Uw mail is duidelijk. Ik ga er mee aan de slag en u hoort nog van mij.

Met vriendelijke groet,

Hetty Hafkamp,
Burgemeester   
Armband

Berichten: 211
Antwoord #15 Juni 17, 2008, 02:18:38
edit2Rapporteer  
Maar waar mag je dan wel kiten in Egmond aan Zee? Er is toch een zone waar je wel je kite mag oplaten?
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #16 Juni 17, 2008, 02:24:32
edit2Rapporteer  
http://www.kite-egmond.nl/index.php?option=com_joomlaboard&func=view&id=1475&catid=2
WaZuP

Berichten: 1458
Antwoord #17 Juni 17, 2008, 20:18:13
edit2Rapporteer  
jaja kitesurven is ook zo veel meer vervuilender dan al die jeeps op het strand die ze moetten wegjagen he......

ik hoop maar dat ze het snel in heel nederland verbieden want dan kunnen we weer overal kiten:) en dan word iedereen ineens heel goed in het wegkiten van blouwe rood witte strand en watervoertuigen:P
Levi

Berichten: 72
Antwoord #18 Juni 17, 2008, 20:33:07
edit2Rapporteer  
Echt vreselijk nieuws gewoon. De reddingsbrigade roept zelfs niet meer om als er een kind zijn of haar ouder is verloren of een auto die verkeerd staat omdat de vogels in de duinen daar van zouden schrikken.. Volgens mij vinden vogels een kite alleen maar interessant dan ze er bang voor zijn. Altijd dat gedoe met de vogelliefhebbers ook. Soms gaan er zelfs wat straaljagers keihard de duinen over, nee daar schrikken ze niet van.

Magoed.. Morgen wil ik graag kitesurfen in Bergen aan zee, maar waar mag ik nou precies want ik ben een beetje in de war. Moet ik nou in het zuiden van bergen wezen, nog voorbij offshore dus bij al die catamarans?
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #19 Juni 18, 2008, 00:45:35
edit2Rapporteer  
Citaat
Morgen wil ik graag kitesurfen in Bergen aan zee, maar waar mag ik nou precies want ik ben een beetje in de war

Even verder rijden naar wijk aan zee, daar vaar je nog (hoelang nog) zonder boete en problemen  ThumpsUp ThumpsUp ThumpsUp
Levi

Berichten: 72
Antwoord #20 Juni 18, 2008, 01:07:26
edit2Rapporteer  
Citaat
Morgen wil ik graag kitesurfen in Bergen aan zee, maar waar mag ik nou precies want ik ben een beetje in de war

Even verder rijden naar wijk aan zee, daar vaar je nog (hoelang nog) zonder boete en problemen  ThumpsUp ThumpsUp ThumpsUp
Aargh, meen je niet.. Sad Tja ik ga altijd met de bus naar Egmond of met de fiets naar Bergen heb namelijk zelf geen vervoer..
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #21 Juni 18, 2008, 02:19:14
edit2Rapporteer  
Haring Hai Richard is gek op autorijden, misschien wil ie je wel ophalen.. Grin
Davidoff
Gast
Antwoord #22 Juni 18, 2008, 02:38:16
edit2Rapporteer  
Haring Hai Richard is gek op autorijden, misschien wil ie je wel ophalen.. Grin

alltijd gezellig Smiley
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #23 Juni 19, 2008, 02:48:49
edit2Rapporteer  
Citaat
alltijd gezellig


En Zo Is Dat !!!!!!!!!!!  ThumpsUp
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.