Flysurfer Psycho 3 probleem

sjorsus

Geen avatar

Berichten: 3
Juli 13, 2008, 00:28:14
edit2Rapporteer  
Ik zit hier te kiten op flagbeach fuerteventura. Ik liet mijn Flysurfer psycho 3 6m op bij ongeveer windkracht 5-6. Het probleem was dat iedere keer de wingtips naar binnen vouwde wanneer ik de kite ging insturen of wanneer ik de bar aantrok.

Een ander persoon die zelf een flysurfer bezit heeft er voor mij naar gekeken en dacht dat de lijnen en de kite in orde waren en probeerde hierna zelf de kite op te laten. Ook bij hem hetzelfde probleem dat de zijkanten volledig naar binnen vouwden waardoor de kite naar beneden zakte.

Ik zou heel graag een tip willen om dit probleem zo snel mogelijk op te lossen en om los te kunnen gaan met mijn kite nu ik hier nog op vakantie ben.

Groeten en alvast bedankt

Sjors
Benjooh

Berichten: 572
Antwoord #1 Juli 13, 2008, 01:05:38
edit2Rapporteer  
Heb je de mixertest al gedaan?
michiel v geel

Berichten: 3127
Antwoord #2 Juli 13, 2008, 08:27:04
edit2Rapporteer  
ik ken wel het probleem dat de tip naar binnen blijft zitten bij het oplaten biij de p3 maar dat kon meestal opgelost worden door een beetje te schudden als hij helemaal vol zat.

mischien weet henning wel de oplossing.
snean

Geen avatar

Berichten: 47
Antwoord #3 Juli 13, 2008, 08:39:46
edit2Rapporteer  
http://www.vliegerforum.nl/index.php?showtopic=23213&hl=inklappen
Davidov

Berichten: 896
Logs: 0 | 27 uur
Antwoord #4 Juli 13, 2008, 08:56:01
edit2Rapporteer  
Sean,

Dat is voor racematrassen voor in de buggy. Nvt op die ps3.

Ik heb dat probleem met de tips een paar weken terug ook bij iemand gezien in duitsland.

Is de eerste keer dat je hem gebruikt of is het er ineens gekomen?
WIMPIII

Berichten: 766
Antwoord #5 Juli 13, 2008, 09:55:46
edit2Rapporteer  
Mixertest doen. Als dit niet helpt moet je de sparepartlijnen vervangen. Check ook de lengte  van je tiplijnen. Maar klinkt mij als dat de mixer niet goed is.
Erikjee
Gast
Antwoord #6 Juli 13, 2008, 13:31:39
edit2Rapporteer  
EDIT : Oeeeps wrong Topic ! Lips Sealed
spoetnik

Berichten: 762
Antwoord #7 Juli 13, 2008, 13:47:16
edit2Rapporteer  
Vanaf 2 minuut 5 ongeveer.

http://www.youtube.com/watch?v=PgauDSXp0Gk
Carlozzz

Berichten: 3
Antwoord #8 Juli 14, 2008, 13:04:32
edit2Rapporteer  
Sjors,

Alles nog ok op fuerte? Het is inderdaad een vreemd probleem met je kite. De lijnen en alles lijken gewoon OK. Wanneer die recht boven mij hing (op 12 uur) dan klapt de Psycho3 gewoon open en is die duidelijk goed gevuld met lucht! Maar zodra we de kite instuurde klapte beide wingtips in  Huh

Ook heb ik de kite nagekeken en konden we geen scheur ofzo vinden in het doek. Ook de rits sluit gewoon helemaal goed.

De mixertest kan je nog even proberen, deze is hier te downloaden: http://www.flysurfer.com/Downloads/189/

Suc6!

Carlos
Flyingtrunkie

Berichten: 1804
Antwoord #9 Juli 15, 2008, 14:27:06
edit2Rapporteer  
Check ook je ringlinelengtes; die mogen niet teveel gekrompen zijn (max. een cm of 7, 8) dan moet je ze vervangen, of eventueel ze met pigtails weer verlengen tot de oorspronkelijke lengte. loser
sjorsus

Geen avatar

Berichten: 3
Antwoord #10 Juli 16, 2008, 12:16:02
edit2Rapporteer  
Bedankt voor de reacties,

He Carlos, hier is alles nog prima alleen eergisteren me hand flink opengehaald aan een rots op flagbeach dus gisteren niet kunnen kiten toen we naar Sotavento geweest waren, mja ik ga zo weer los. Voorlopìg maar met de 9 en 8m.

Ik heb de mixertest gedaan en zag dat de 4 knopen die op 1 lijn horen te zitten niet geheel gelijk waren. Ditscheelde soms wel 4 cm. Ik ga dat vandaag of morgen even proberen recht te krijgen en daarna de kite weer op laten. Dan hopen dan het is opgelost. Ik laat dit natuurlijk nog weten.

Groetjes Sjors
Henning

Berichten: 581
Antwoord #11 Juli 16, 2008, 15:11:05
edit2Rapporteer  
De knoopjes van je soft / hard-steering setup??

Komen de eerst en laatse knoop daarvan wel overéén?
sjorsus

Geen avatar

Berichten: 3
Antwoord #12 Juli 24, 2008, 10:35:54
edit2Rapporteer  
Ja de knoopjes van de hard en softsteering setup komen overeen. Ik heb de mixertest gedaan en de 4 knoopjes op 1 lijn gemaakt. toen opgelaten en deed hij het al beter. maar hij klapte nog steeds in. Wanneer ik de stuurlijnen 1cm beide introk tijdens het vliegen had ik dit probleem niet. Maar de stuurlijnen kan ik niet verstellen dus heb ik geprobeerd de b en c main te verkorten met 1 en 2 cm maar dit maakte geen verschil.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.