naish sle bar

remco81

Geen avatar

Berichten: 276
Logs: 0 | 4 uur
Juli 13, 2008, 15:24:56
edit2Rapporteer  
Wat gebeurt er als ik bij de naish boxer sle inplaats van het zwarte elastiek het lijntje aan het kleine touwtje doe bij me strap ? Nu als ik me safety trek dat me bar naar boven schiet en kite volledig depowerd en op het land alles uit de klit moet halen en daarna weer varen .
Ethicus

Berichten: 91
Antwoord #1 Juli 13, 2008, 15:38:34
edit2Rapporteer  
Zwarte elastiek = leash?
Lijntje = Freestyle leash (meegeleverd door Naish)?

Ik zou de freestyle leash alleen gebruiken als je 1:1 vaart want 2:1 matrozen schuiven veel met hun bar en dat gaat dus moeilijker met de freestyle leash. De freestyle leash werkt eigenlijk hetzelfde als een gewone leash alleen zit de freestyle leash minder in de weg als je tricks doet. Je hebt dus meer bewegingsvrijheid.
remco81

Geen avatar

Berichten: 276
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #2 Juli 13, 2008, 15:49:53
edit2Rapporteer  
maar wat gebeurt er als ik alleen met me leash aan het touwtje hang volledige depower of blijft er wel wat power in de kite staan
sthr

Berichten: 81
Antwoord #3 Juli 13, 2008, 19:24:30
edit2Rapporteer  
Als je kite omklapt dan heb je alleen nog power op je stuurlijnen en kan je niks meer behalve alles los gooien en kite weg, ik zou hier ff over nadenken! Je kan dan wel op de ring waar nu je leash aan zit een soort o shit handle bevestigen om hem daarmee over te nemen bij nood. Dan heb je je kite nog maar wel spagetti en terug zwemmen!
kees69

Berichten: 280
Antwoord #4 Juli 13, 2008, 19:34:32
edit2Rapporteer  
Remco, ik zit met hetzelfde probleem. Heb de leash nu aan het ringetje bij de chickenloop zitten, maar vraag me inderdaad af of de kite volledig depowered als je de safety trekt.
Ik denk gewoon een keer proberen. Was hier al een een topic over en toen hadden ze het over een Helix upgrade, dat zal het probleem moeten verhelpen.
Volgens mij zit de leash dan nog wel aan het orginele punt bevestigd (dus volledige delpower en je lijnen uit de knoop halen), maar is de leash weel langer.
Blijft volgens mij het gegeven dat je leash nog door je lijnen draaid omdat ie zo hoog bevestigd zit
Kitestart

Geen avatar

Berichten: 19
Antwoord #5 Juli 13, 2008, 23:05:21
edit2Rapporteer  
Volledige depower heb je alleen als je de leash boven het depowertouw t.p.v. de swivel aanknoopt. Je hebt dan volledige depower op 1 van de frontlijnen.

De meegeleverde freestyle leash heb ik er weer afgehaald nadat ik bij een quickrelease nog vette power in de kite hield! Deze werkt dus NIET als een goede veiligheidsoptie! Jammer maar helaas, met rotaties beetje irritant dus.
Parkie

Berichten: 1640
Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #6 Juli 14, 2008, 07:57:13
edit2Rapporteer  
Tjek this,

http://www.kitehigh.nl/forum/index.php/topic,21768.0.html
remco81

Geen avatar

Berichten: 276
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #7 Juli 14, 2008, 17:37:32
edit2Rapporteer  
ja ik weet dat het zo moet maar wat gebeurt er als je alleen nog aan het lijntje aan je pigtail vast zit zit er nog veel  druk in de kite of valt dat wel mee
kees69

Berichten: 280
Antwoord #8 Juli 14, 2008, 21:14:44
edit2Rapporteer  
Remco, volgende keer gewoon ff proberen en kijken wat er gebeurd. Wilde het zondag ff proberen, maar zelfs zonder me safety te gebruiken viel ie al uit de lucht. Misschien dit weekend of een avond komt het ervan.
Kitestart

Geen avatar

Berichten: 19
Antwoord #9 Juli 15, 2008, 08:40:04
edit2Rapporteer  


Op deze manier heeft de kite dus GEEN 100% depower en GEEN volledige safety. Helaas, heb lang zo gevaren, maar na vette power inde kite na quick release heb ik de bar dus weer op standaard set-up gezet.
remco81

Geen avatar

Berichten: 276
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #10 Juli 15, 2008, 18:40:50
edit2Rapporteer  
Kan ik dan het lijntje niet 10 cm langer maken dat ie aan het ronde ringetje kan. Dan heb je volgens mij wel 100% safety!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.