waist ´Mystic Warrior´

ik

Geen avatar

Berichten: 2
Juli 24, 2008, 10:20:25
edit2Rapporteer  
beste kitelui,

sinds een maand of drie ben ook ik verslaafd geraakt aan het kiten. na wat lesjes materiaal aangeschaft waaronder ook een waist van Mystic. dik weekje geleden flink aan het kiten geweest en tot gevolg enorm veel last van m´n ribben en buikspieren. ik begrijp dat je wat spierpijn  kan hebben maar zo erg!.
probleem bij mij is dat mijn waist iedere keer naar boven schuift wat niet lekker zit als je probeert te springen!.
heeft iemand hier ook last van. ik zit er namelijk over na te denken om maar een zitrapeze te kopen. schijnt niet chill er uit te zien maar elke keer 2 weken last van een middagje kiten lijkt me ook niet prettig.
ikzelf ben 75 kilo en heb maatje m gekocht!. (op advies van verkoper)
gr ik
Windwaker

Berichten: 23
Antwoord #1 Juli 24, 2008, 10:26:41
edit2Rapporteer  
Klinkt als spierpijn op spierpijn op spierpijn. Kramp en samentrekkende buikspieren? Ik heb het ook gehad toen ik overstapte van een zit naar en een waist in de periode dat ik ook begon met springen. Met een zittrapeze heb je er minder last van omdat je dan niet zo erg je buikspieren hoeft aan te trekken als je spingt, maar om daarvoor nou een andere trapeze voor aan te schaffen. Even doorbijten, en dan heb je gelijk die sixpack i/d pocket Wink

Waar vaar je? 
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #2 Juli 24, 2008, 10:33:30
edit2Rapporteer  
Hier moet je even doorheen bijten.. Omdat je nog in de beginfase zit heb je de kite waarschijnlijk veel op 12 uur staan waardoor de waist de neiging heeft om omhoog te kruipen en tegen je ribben aan te gaan drukken.. Persoonlijk vind ik zelf de Warrior erg hard en oncomfortabel. Ik heb zelf de Pat Love en die sluit op mijn lichaam beter aan en kruipt niet omhoog. Is ook iets zachter zodat ik minder irritatie heb. Spierpijn in je buik is normaal maar daar heb je volgend jaar zomer alleen maar profijt van want kun je de bink gaan uithangen met een blokjesbuik  ThumpsUp
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #3 Juli 24, 2008, 10:55:10
edit2Rapporteer  
Die spierpijn in je buik is vast van het springen, trapeze maakt niet zoveel uit, ik had het ook met mn zittrapeze.
Ik weeg ook 75 (bij 1.93( en een M was voor mij te groot. Een S kan echt goed strak en blijft beter zitten.
Maar ik vaar toch nog met mn zit omdat die simpelweg altijd goed zit en dat vind ik wel erg prettig...
Dylan

Geen avatar

Berichten: 83
Antwoord #4 Juli 24, 2008, 10:56:47
edit2Rapporteer  
Ik weeg ook 75kg (1.80) , maar ik heb een maat S.  Naar boven kruipen wil je echt niet hebben..
YogY11

Geen avatar

Berichten: 1
Antwoord #5 Juli 24, 2008, 11:35:22
edit2Rapporteer  
ff Spiertjes kweken! Joepie
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #6 Juli 24, 2008, 12:10:00
edit2Rapporteer  
Die spierpijn in je buik is vast van het springen, trapeze maakt niet zoveel uit, ik had het ook met mn zittrapeze.

De spierpijn komt waarschijnlijk van het corrigeren van je board als je onder je kite in het water ligt. Want dan draai je veel bij met je bovenlichaam waardoor je spierpijn krijgt.
dagmartijn

Berichten: 59
Antwoord #7 Juli 24, 2008, 12:10:21
edit2Rapporteer  
Hey,

Had met mijn vorige trapeze ook veel last van "omhoog kruipen" en liep na een dagje kiten zo'n beetje twee dagen krom van de pijn in mijn rug. Heb nu een nieuwe waist trapeze gekocht van Best, en alle pijntjes zijn verdwenen. Nergens meer last van!
Weeg ook 75 kilo en heb een maatje M gekocht.
Je kite veel op 12 uur houden kan in het begin idd ook de boosdoener zijn.

Succes
Leander

Berichten: 4171
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #8 Juli 24, 2008, 12:18:23
edit2Rapporteer  
Ik denk dat je een maatje te groot hebt.
Ik heb een S en ben 75 kilo (1.86m) en daar heb ik al moeite mee om hem echt strak te krijgen.
Als hij omhoog kruipt dan krijg je inmense spierpijn, als hij strak zit heb je nergens last van (relatief dan ) Dus gewoon strakker aantrekken of een kleiner trapeze halen.
chico

Berichten: 1112
Antwoord #9 Juli 24, 2008, 12:50:27
edit2Rapporteer  
Wacht maar tot je na een crash op je buik ligt met de kite op 12uur en je board nog aan je voeten. Dan ff je board met je benen onder water onder je door trekken. Daar krijg je pas spierpijn in je buik van. Na 10 heb je een 6-pack
Dylan

Geen avatar

Berichten: 83
Antwoord #10 Juli 24, 2008, 14:41:47
edit2Rapporteer  
Er is een verschil tussen spierpijn, en last hebben van je ribben. Voor het eerste moet je meer gaan kiten, en voor het 2e koop je een maat S
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #11 Juli 24, 2008, 16:48:45
edit2Rapporteer  
Volgens mij is het niet de vraag waar de spierpijn vandaan komt maar of hij zijn waist moet inruilen voor een zit  Roll Eyes

Ik zeg NEE.. Het is idd lekkerder om een zittrapeze te hebben als je begint met kitesurfen (zeg de eerste paar maanden) omdat je dan de kite veel op 12 uur hebt staan maar daarna is een waist lekkerder ivm meer vrijheid en een meer natuurlijkehouding wanneer je op je board staat.
Met een waist heb je het drukpunt precies in de holling van je rug zitten en bij een zittrapeze zit het druk punt net iets lager waardoor je soms in een soort S houding komt te staan. Dat zorgde bij mij er voor dat ik last kreeg van mijn onderrug en nu vaar ik 1 1/2 jaar met een waist en heb nergens meer last van...
onzin

Berichten: 451
Antwoord #12 Juli 24, 2008, 17:20:50
edit2Rapporteer  
hey

ik heb precies de zelfde trapeze. ik ben ook nog een beetje een beginner kan al wel varen ik had eerst een prolimit zit trapeze maar vond dat mn ballen altijd een beetje klem kwamen te zitten vond ik wel wat minder en mn bewegings vrijheid vond ik ook niet zo lekker heb sinds kort de mystic warrior heb er al een paar keer mee gevaren en tot nu toe nog geen spierpijn gehad en de bewegings vrijheid was super hij schoof niet eens bij me omhoog zit er stevig in ik vind hem persoonlijk erg fijn

maar goed dat is mijn mening
Braddyx

Berichten: 104
Antwoord #13 Juli 24, 2008, 18:42:39
edit2Rapporteer  
De Mystic Warrior is idd wel okay,....toen ik 'm aanschafte in het begin heb ik ook problemen gehad dat ie omhoog schoof, nu maak ik m ff nat  en trek ik 'm nat aan, dan kan je 'm net wat strakker aantrekken als ie nog niet nat is.

En idd gewoon mee door varen,..ik ga niet meer terug naar een zit iig.
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #14 Juli 24, 2008, 19:13:52
edit2Rapporteer  
hey

ik heb precies de zelfde trapeze. ik ben ook nog een beetje een beginner kan al wel varen ik had eerst een prolimit zit trapeze maar vond dat mn ballen altijd een beetje klem kwamen te zitten vond ik wel wat minder en mn bewegings vrijheid vond ik ook niet zo lekker heb sinds kort de mystic warrior heb er al een paar keer mee gevaren en tot nu toe nog geen spierpijn gehad en de bewegings vrijheid was super hij schoof niet eens bij me omhoog zit er stevig in ik vind hem persoonlijk erg fijn

maar goed dat is mijn mening

PUNT.
Levi

Berichten: 72
Antwoord #15 Juli 24, 2008, 19:16:47
edit2Rapporteer  
Ik ben begonnen met een prolimit zittrapeze en dat kite gewoon erg stabiel naar mijn mening plus dat je het kite sneller onder de knie krijgt dan wanneer je gelijk aan een waist ging. Omdat ik nog kinderen wil later ben ik overgestapt naar een Mystic Warrior en damn wat zit deze lekker. Ik ben 75kg - 1.89 en heb een maatje "M". Op het begin misschien een beetje spierpijn maar daar heb ik persoonlijk weinig last van gehad alleen de eerste aantal keer kite met me zittrapeze. Je moet denk ik gewoon wennen aan het spierpijn gevoel van het kitesurfen de eerste aantal keer. Ik heb absoluut geen spijt van mijn aankoop iig.
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #16 Juli 24, 2008, 19:58:45
edit2Rapporteer  
Heuptrapeze kruipt idd omhoog in het begin van je kite carriere.
Zodra je lekker rakjes kan varen zal je zien dat je hier geen last meer van hebt.
Als het nog wel zo is, dan heb je de verkeerde maat.
ik

Geen avatar

Berichten: 2
Antwoord #17 Juli 24, 2008, 20:18:36
edit2Rapporteer  
kijk dat is nog eens een berg informatie waar ik wat mee kan. over spierpijn gesproken ben ik wel wat gewend. veel judo gedaan en moet in november mijn tweede marathon lopen!, kan dus wel mee praten over spierpijn. ik denk zelf persoonlijk dat het dan misschien toch een te grote maat is. ben 1.80 en 75kilo. als ik zo lees hebben toch een aantal mensen een s-je.
ik zal het de aankomende tijd aankijken. een sixpackie is leuk maar op deze manier..
ik ben met konningedag begonnen met lessen en kan nu al zeg ik het zelf goed kiten. mijn eerste sprongen zijn een feit en hoogte lopen is geen probleem meer.
ik merk natuurlijk ook wel dat in het begin je kite op 12uur houden geen natuurlijke vorming geeft aan je lichaam en nu ik verder ben is het ook lekker om eens een kilometerje recht uit te varen en lekker te hangen aan m'n touwtjes..
bedankt voor jullie hulp. gr ik
100%-DINGES-®!!!!!!!!

Berichten: 2367
Antwoord #18 Juli 24, 2008, 20:35:55
edit2Rapporteer  
ik weeg 102kg 187cm en heb 'n M!!!
dat i op kruipt is dus echt 'n geval van je trapeze te ruim hebben zitten...
leg deze ff in de kast(of verkoop 2ehands) en koop de zelfe in maar S!!!
neem GEEN!!! en ik herhaal GEEN  stupid ass zit trapeze...
zwelg

Berichten: 56
Antwoord #19 Juli 24, 2008, 22:44:48
edit2Rapporteer  
he... komt me erg bekent voor dit probleem .. zou gewoon terug gaan naar de shop en effe zieken tegen die gozer die je de waist heeft verkocht en een s nemen...
Erik de Berik

Berichten: 641
Antwoord #20 Juli 25, 2008, 14:08:30
edit2Rapporteer  
De warrior bij mij zit heeerlijk. 102kg 1.90cm  .Spierpijn in het begin bij de abdominals is normaal.Voor mij niks anders.Ik hoor goede berichten over de Pat Love,weinig negatieve berichten over de pat.
Sucses! ThumpsUp
*Maximus*

Berichten: 791
Antwoord #21 Juli 25, 2008, 14:37:39
edit2Rapporteer  
ik heb de patlove cast, heerlijk ding lekker zacht en goed te dragen op blote huid. mystic is meestal wat harder en doet bij mij pijn op de heupen.

suc6!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.