Waroo oppompen

Phyxsius

Berichten: 80
Juli 27, 2008, 13:38:34
edit2Rapporteer  
Hey,

Heb onlangs een Waroo bijgekocht, maar ik heb af en toe wat problemen om de struts deftig op te pompen omdat het balletje in het ventiel niet snel genoeg terug springt en er dus veel lucht ontsnapt voor ik het ventiel kan afsluiten.
Ik neem aan dat meerdere mensen hier last van hebben, maar bestaat er een trucje om het wel vanzelf te doen lukken ? Het is een klein maar toch zeer lastig probleemke vind ik (komende van 1-pump Fuel systeem)

Thanks.
andy
Moderator

Berichten: 1904
Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #1 Juli 27, 2008, 13:43:40
edit2Rapporteer  
Ik hou meestal de strut schuin of op zn kop, dan sluit het balletje sneller.
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #2 Juli 27, 2008, 13:44:50
edit2Rapporteer  
Jah, heb dat probleem ook regelmatig erg irritant idd. wat ik meestal doe is een paar keer tegen het ventiel tikken voordat ik de slang er uit trek. Werkt niet altijd. maar vaak wel.
MV87

Berichten: 27
Antwoord #3 Juli 27, 2008, 13:52:49
edit2Rapporteer  
En hier ook dat probleem maar op het strand kreeg ik de tip om naast het ventiel te tikken (plat met paar vingers) en de slang eruit trekken (tegelijk) is eventjes wennen om het juist te doen maar het werkt wel.
JorritPi

Berichten: 1557
Antwoord #4 Juli 27, 2008, 13:55:26
edit2Rapporteer  
Een 2008 kopen. Die hebben geen balletjes meer, met uitzondering van sommige eerder geproduceerde 2008 modellen.

Maar om een zinnig antwoord te geven: De oplossing is heel simple, draai de strut ondersteboven als je de pomp los koppelt. Dit werkt altijd!!
TtHoM@s

Berichten: 1558
Antwoord #5 Juli 27, 2008, 14:30:43
edit2Rapporteer  
gebruik je wel een Best pomp?

k probeerde het laatst met een naish pomp maar toen ging de lucht er ook steets uit bij mij
Phyxsius

Berichten: 80
Antwoord #6 Juli 27, 2008, 14:37:12
edit2Rapporteer  
owkeej bedankt voor de tips !
Ethicus

Berichten: 91
Antwoord #7 Juli 27, 2008, 14:51:04
edit2Rapporteer  
Na het oppompen ontkoppel je de pomp en leg je vliegensvlug een vinger (duim is de beste keuze) op het ventiel. Omdat je dit snel doet, loopt er bijna geen lucht uit de strut. Nu pak je de ventieldop en houdt deze vlak naast de duim die je nog altijd op de opening van het ventiel hebt liggen. Haal nu je duim van het ventiel en plaats direct (vanzelfsprekend) de dop in het ventiel. Het is belangrijk dat je snel bent. Als je dit onder de knie hebt, is dit de snelste oplossing.
Phyxsius

Berichten: 80
Antwoord #8 Juli 27, 2008, 15:09:56
edit2Rapporteer  
dan mag jij volgende keer op het strand eens demonstreren hoe je op deze manier de kleinste struts oppompt.
Ik weet dat het een belachelijke vraag was, maar heb er toch al serieus mee geworsteld. Vooral als je snel op het water wil staan  Angry
JorritPi

Berichten: 1557
Antwoord #9 Juli 27, 2008, 15:14:36
edit2Rapporteer  
Na het oppompen ontkoppel je de pomp en leg je vliegensvlug een vinger (duim is de beste keuze) op het ventiel. Omdat je dit snel doet, loopt er bijna geen lucht uit de strut. Nu pak je de ventieldop en houdt deze vlak naast de duim die je nog altijd op de opening van het ventiel hebt liggen. Haal nu je duim van het ventiel en plaats direct (vanzelfsprekend) de dop in het ventiel. Het is belangrijk dat je snel bent. Als je dit onder de knie hebt, is dit de snelste oplossing.

Dat in de meest ongemakkelijke manier die ik ooit heb gehoord. Gewoon je strut omdraaien en het balletje valt in het gat. simpel en zonder lucht verlies!
Dutchy

Berichten: 337
Logs: 0 | 9 uur
Antwoord #10 Juli 27, 2008, 16:54:03
edit2Rapporteer  
ik heb deze ook op mijn rrd en bij mij werkt het prima als je de slang snel uit het ventiel trekt. dan plopt het balletje vanzelf door de druk voor het ventiel
Baskoole

Geen avatar

Berichten: 115
Antwoord #11 Juli 27, 2008, 20:22:24
edit2Rapporteer  
Dutch jij begrijpt het en je plaatje ook hahaha! Zoals de meeste al hebben gezegd:

1. Pomp je strut goed hard op.
2. Draai de strut om.
3. Tik even hard tegen het ventiel aan.
4. Kijk voor de zekerheid even of het balletje ervoor ligt
5. Zo nee, tik je nog een keer...
5. Zo ja, dan trek je de slang eruit. Hoe sneller hoe beter, komt er meer druk in een keer op te staan.
6. Volgende strut!
Dutchy

Berichten: 337
Logs: 0 | 9 uur
Antwoord #12 Juli 28, 2008, 11:02:40
edit2Rapporteer  
thx bas wat betreft mijn avatar........Ballen en ventielen toch ??? vertel mij wat !
Baskoole

Geen avatar

Berichten: 115
Antwoord #13 Juli 28, 2008, 14:44:28
edit2Rapporteer  
hahaha helemaal gelijk!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.