Nu Rhino 06 12m en 16m. Lastig om mee te beginnen. Vegas 08?

Hans!

Geen avatar

Berichten: 5
Augustus 04, 2008, 23:56:34
edit2Rapporteer  
Hi,

Ik heb een Rhino 06 12m en 16m, twee jaar geleden overgenomen, maar door verhuizen en nieuwe baan steeds niet genoeg aan varen toegekomen om routine op te bouwen.

Dit jaar ben ik weer volop begonnen in Noordwijk. De waves are killing me als beginner, maar goed, veel blijven oefenen en één kant begint al aardig te lukken. Wel heb ik 't idee dat de Rhino's misschien toch niet helemaal geschikt zijn voor mij als beginner (1,78m 79kg). Instructor raadde bijv. Vegas 08 aan, stabiel, veel depower etc.

De Vegas 08 is echter een C kite, kan ik niet beter een bow nemen?

Ben benieuwd wat jullie mening en advies is.

Greetz!  Cool
JorritPi

Berichten: 1557
Antwoord #1 Augustus 05, 2008, 08:04:03
edit2Rapporteer  
Die instructeur heeft zeker zelf zo'n kite waar hij vanaf moest?

Een bow kite is zeker een aanrader. Ze zijn vaak stabieler dan c-kites. En stukken makkelijker te varen.
Je zou bijvoorbeeld voor een BEST Waroo kunnen gaan. Deze is af te stellen op jou wensen en heeft een enorme low-end, en niet geheel onbelangrijk, ze kosten in verhouding met andere kites niet zo veel. en ze zijn ook weer makkelijk door te verkopen omdat het nogal een gewilt item is.

Succes!
Dangerfield

Berichten: 380
Antwoord #2 Augustus 05, 2008, 10:50:08
edit2Rapporteer  
Als je die Rhino's al hebt liggen zou ik lekker daarmee verder gaan. Er zijn altijd wel nieuwere betere kites te krijgen. Of geld moet geen rol spelen natuurlijk.

De Rhino6 is een prima ding. Die 12 is prima om mee te oefenen, die 16 is een beetje een slagschip.
Rhino mist wat depower en wil derhalve nog wel eens harder gaan dan jij van plan was. Is wel erg goed voor de beenspiertjes.

Veel mensen hebben het geleerd met nog ouder materiaal, dus dat gaat prima. kost mss iets meer moeite, maar daar moet je tegen kunnen.

Pas op dat wanneer je gaat vragen wat je moet kopen je een hoop "wij van WC-eend" adviezen krijgt.

Mijn advies: Leer het een seizoen met je Rhinos'. koop daarna een kite die bij je eigen wensen en stijl past.
Aan de andere kant: Die 12 moet je bij 20+ knopen waarschijlijk opbergen. een 8mtr zal je van het najaar veel plezier van hebben. Dan kun je later je 12m inruilen voor een nieuwere 11m

Denk ook eens aan een Rebel. Deze kun je met dezelfde bar varen.

jeroen90

Berichten: 726
Antwoord #3 Augustus 05, 2008, 11:19:22
edit2Rapporteer  
Die instructeur heeft zeker zelf zo'n kite waar hij vanaf moest?

Een bow kite is zeker een aanrader. Ze zijn vaak stabieler dan c-kites. En stukken makkelijker te varen.
Je zou bijvoorbeeld voor een BEST Waroo kunnen gaan. Deze is af te stellen op jou wensen en heeft een enorme low-end, en niet geheel onbelangrijk, ze kosten in verhouding met andere kites niet zo veel. en ze zijn ook weer makkelijk door te verkopen omdat het nogal een gewilt item is.

Succes!

en jij wil zeker best waroo's kwijt..

kobrin

Berichten: 944
Logs: 0 | 240 uur
Antwoord #4 Augustus 05, 2008, 17:49:22
edit2Rapporteer  

Ik zou ook de rhino 12m houden en de 16 proberen te verkopen en een 8m of een 9m kopen.

Ga op zoek naar een rhino 06 of vegas 06 in de kleinere maten of ga voor een vegas 08.
Deze kan je met dezelfde bar varen, 2008 koop je mss wel best kompleet, ivm betere depower.

De rhino van 2008 is een heel andere kite.Blijf wel weg van north kites van 2007, dat 2pump systeem gaat bijna zeker stuk..
Garmt

Berichten: 565
Antwoord #5 Augustus 05, 2008, 23:13:43
edit2Rapporteer  
Als beginner zijn de rhino's niet heel fijn om het mee te leren. Uiteindelijk kun je elke kite onder de knie krijgen, maar je leert het wel een stuk sneller met een kite die wat "eenvoudiger" is dan eentje die wat "preciezer" komt.

De vegas08 heb ik zelf een tijdje gehad. Ik vind het een heerlijke kite, maar wel een typische C. In alles net iets beter dan de vegas06, eigenlijk. Ik heb het vroeger met een Airblast geleerd en had daarna de vegas05 die ik ineens HEERLIJK vond, dus om nou te zeggen "daar kun je het niet mee leren", nee, dat is het probleem niet. Wel vond ik toen ik daarna op de Waroo overging die wel een stuk makkelijker, toch weer. Ik raad iedereen die ik ken die nu met kiten begint dan ook wel een bow- of hybrid-kite aan. 't Gaf mij toch een wat zekerder gevoel om altijd zoveel depower te hebben, wat je met een rhino of vegas uit 2006 net niet haalt.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.