Lang leve de reddingsbrigade....

Micky

Berichten: 4101
Augustus 25, 2008, 02:38:24
edit2Rapporteer  
Vandaag ff naar Noordwijk ivm Culinair aan Zee en Bob die zijn behoefte moest doen.
Op het strand viel mij direct op dat er een kiter in zee lag die zijn kite niet meer herstart kreeg terwijl hij ca. 600 meter downwind van de kitezone dobberde.
Na nog eens 15 minuten kwam de reddingsbrigade die eerst om de kite heen voer richting kiter om ff te checken wat er aan de hand was en toen zijn kite en daarna hem uit het water hebben gevist.
Hij kreeg ook nog een lift terug naar de kitezone...  ThumpsUp

Ik hoop dat die gast ter plaatse donateur geworden is van deze vrijwilligers die verdomd goed werk doen...  ThumpsUp

Ps: vreemd dat geen van de andere 10/12 kiters ook maar enige actie heeft ondernomen om deze gast te helpen....  ThumpDown
JorritPi

Berichten: 1557
Antwoord #1 Augustus 25, 2008, 08:12:15
edit2Rapporteer  
 ListenToMe Dan moeten die kitesurfers bij Noordwijk zick diep schamen!!  loser
chico

Berichten: 1112
Antwoord #2 Augustus 25, 2008, 09:58:11
edit2Rapporteer  
Welke kitezone was dat in Noordwijk? Je hebt meerdere.
FlyingBee

Geen avatar

Berichten: 55
Antwoord #3 Augustus 25, 2008, 17:02:59
edit2Rapporteer  
Ja ben nou ook wel benieuwd moet ik zeggen hoor. Had die wel of geen gele lycra aan?
AirtimeEddy

Berichten: 154
Antwoord #4 Augustus 25, 2008, 19:05:15
edit2Rapporteer  
slechte zaak kiters bij noordwijk ik help altijd kiters/surfers in nood en dat word ook van je verwacht(goed zeemansschap)
goed werk van de reddingsbrigade!
Micky

Berichten: 4101
Antwoord #5 Augustus 25, 2008, 20:43:27
edit2Rapporteer  
Hij dreef al voorbij de Oranje Hotels....  loser
Ik vaar zelf nooit op Noordwijk dus heb eerlijk gezegd niet op de kleur van de Lycra gelet...  Embarrassed
Was gewoon een vreemd gezicht die gast zo alleen in het water terwijl er een paar honderd meter meer dan 10 kite's in de lucht hingen...  ThumpDown

Vandaag op Katwijk gevaren en ook weer iemand blij kunnen maken met zijn "verloren" boardje....en zo hoort het ook...  Cool

Elkaar goed in de gaten houden en helpen waar nodig is nou eenmaal waar kiten (mede) om draait. Als iedereen dat zou doen dan kunnen we het aantal inzetten van de reddingbrigade waar kiters bij zijn betrokken ook naar beneden bijstellen en voorkomen we met zijn allen weer negatieve publiciteit....  ThumpsUp
chico

Berichten: 1112
Antwoord #6 Augustus 25, 2008, 20:52:15
edit2Rapporteer  
Volgens mij dreef ie dan naar de 2e kitezone. De 1e kitezone is bij de KSN en die is zeker 2 km zuidelijker dan Oranje hotels. Volgens mij was de wind zuid/zuidwest. Die 2e zone kiters zouden zeker 1 km moeten opkruisen en de KSN kiters zagen m niet eens. Was het geen illegaal??? Voor de boulevard bij het centrum mag je niet kiten dus wat deed die knakker daar?

Dus ff niet te snel oordelen over de Noordwijk kiters.
Micky

Berichten: 4101
Antwoord #7 Augustus 25, 2008, 20:58:49
edit2Rapporteer  
Volgens mij dreef ie dan naar de 2e kitezone. De 1e kitezone is bij de KSN en die is zeker 2 km zuidelijker dan Oranje hotels. Volgens mij was de wind zuid/zuidwest. Die 2e zone kiters zouden zeker 1 km moeten opkruisen en de KSN kiters zagen m niet eens. Was het geen illegaal??? Voor de boulevard bij het centrum mag je niet kiten dus wat deed die knakker daar?

Dus ff niet te snel oordelen over de Noordwijk kiters.

Wat hij daar deed heb ik bovenin al beschreven....hij kreeg zijn kite niet meer herstart en zal dus bleef downwind drijven terwijl er upwind volop gekite werd.
Verder "veroordeel" ik helemaal niemand maar vind het wel vreemd dat hij daar in zijn uppie ronddreef.
rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #8 Augustus 25, 2008, 21:22:29
edit2Rapporteer  
Noormaal houden ze je in Noordwijk goed in de gaten en vind er ook een goede comminicatie tussen de parteien plaats: Ter hoogte van de KSN gaat de eigen boot eruit. Als ze iemand zien afdrijven en hij is te ver weg, dan wordt de zeilvereniging ter hoogte van Huis ter Duin gewaarschuwd en als iemand nog verder afdrijft dan gaat de KNRM want die zit nog noordelijker dan de Oranje Hotels. Ook Beach Break op de Noord heeft een eigen boot. Als er noorden wind is, gaat het net andersom.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #9 Augustus 25, 2008, 21:34:59
edit2Rapporteer  
Vandaag ff naar Noordwijk ivm Culinair aan Zee en Bob die zijn behoefte moest doen.

Je had dus ook Bob - je olijke sint bernhard met zijn vaatje rum om zijn nek - kunnen laten apporteren. Je was gewoon te beroerd om dat beest af te drogen loser
chico

Berichten: 1112
Antwoord #10 Augustus 25, 2008, 21:47:25
edit2Rapporteer  
Vandaag ff naar Noordwijk ivm Culinair aan Zee en Bob die zijn behoefte moest doen.

Je had dus ook Bob - je olijke sint bernhard met zijn vaatje rum om zijn nek - kunnen laten apporteren. Je was gewoon te beroerd om dat beest af te drogen loser

Dat is dan weer wat anders. De televaag; Kiter klem tussen kaken van een Sint Bernhard (ipv de witte haai)
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.