Kitesurfen als Olympische Sport

Dree

Berichten: 48
Augustus 27, 2008, 10:26:06
edit2Rapporteer  
Vorige week heb ik Joop Nederpelt gesproken, wie kent hem niet (drievoudig wereldkampioen windsurfen).
Tijdens dit gesprek heeft hij aangegeven actief te zijn om het kitesurfen als een olympische sport te laten erkennen.

Hij is onderweg naar Duitsland, waar hij Robby Naish ontmoet, vriend van de familie Nederpelt.
Hij heeft in een sms geschreven dat hij een officieel getekend stuk heeft, waarin Nederland naar de int.nat Association (IYRU en IKA) bevestigd, dat het kitesurfen olympisch kan worden.

Een zeer goede ontwikkeling waarin het kitsurfen als volwassen sport erkend kan worden en dit door
een windsurfer met dezelfde bloedgroep.

Later meer.

Dree
Regiovertegenwoordiger NKV


P.S Morris mag het even iets genuanceerder? Jij als moderator hebt een voorbeeldfunctie betreft gewenst gedrag en kwaliteit van deze site.
DM2008

Berichten: 913
Antwoord #1 Augustus 27, 2008, 10:31:46
edit2Rapporteer  
NOC-NSF erkenning kan de sport een hoop opleveren als het gaat om de ontwikkeling van talent en de erkenning van de sport. Dat kunnen we gebruiken imho, dus top  YeSS!


Ik hoef echter niet persé kitesurfen te zien op de OS. Absoluutl voorkomen dat 'we' gezien worden als BMX-Mickey Mouse  (down_kitesmiley)sport. Then again, freestyle skiën en snowboarden zijn nu 'gewone' gerespecteerde onderdelen van de OS, dus het is wel mogelijk, als het goed gebracht wordt.


Krijgen we dan een eenheidsklasse kiten, net als bij zeilen en surfen Huh...
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #2 Augustus 27, 2008, 11:01:13
edit2Rapporteer  
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php/topic,32427.0.html

Blijf bij m'n standpunt.
jeroen90

Berichten: 726
Antwoord #3 Augustus 27, 2008, 11:21:32
edit2Rapporteer  
Ach ook touwtrekken is een olympische sport. Dan moet kiteboarden het ook wel kunnen worden..
Powered_by_north

Berichten: 117
Antwoord #4 Augustus 27, 2008, 11:26:28
edit2Rapporteer  


Echt geweldig onderbouwd ook, dit standpunt van jou
Slis

Berichten: 563
Antwoord #5 Augustus 27, 2008, 11:30:15
edit2Rapporteer  
na kan er wel wat in vinden bij morres:
terug naar de roots bij de olympische spelen!

meerkamp etc... dat is subliem!
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #6 Augustus 27, 2008, 11:31:59
edit2Rapporteer  


Echt geweldig onderbouwd ook, dit standpunt van jou


Ben je op morres-zeik-tour? Want we kunnen er ook snel een einde aan maken.
viris

Berichten: 31
Antwoord #7 Augustus 27, 2008, 11:38:17
edit2Rapporteer  
honkbal is al niet meer olympisch, dus kan kitesurfen er mooi voor in de plaats  ThumpsUp
Maar dan liever freestyle kiten dan speed, zeker nu in Peking zag het speedwindsurfen er niet uit met zo weinig wind.
Spoon

Berichten: 1864
Antwoord #8 Augustus 27, 2008, 11:45:35
edit2Rapporteer  
ik zie er de voordelen wel van in hoor.. minder gezeik met spots die dicht gaan omdat het een OS sport is.
Kijk naar dat roeien. dat mag gewoon in de vaargeul gedaan worden..
Grin

jurrr

Berichten: 345
Antwoord #9 Augustus 27, 2008, 11:51:19
edit2Rapporteer  
als het een olympische sport wordt dan gaan er gouden medailles bij komen Grin
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #10 Augustus 27, 2008, 11:53:18
edit2Rapporteer  
Het gaat in principe niet zo of dat we aan het olympische gebeuren meedoen. Veel belangrijker is de erkenning voor de sport. Op het moment dat deze erkenning er is dan kunnen wij als kitesurfers ook aanspraak maken op subsidies, scholing / speciale programma's voor jonge talenten. Het openhouden en creëren van nieuwe spots zal een stuk makkelijker gaan. Of het goed is voor de olympische spelen zelf is natuurlijk ook een vraag.
Powered_by_north

Berichten: 117
Antwoord #11 Augustus 27, 2008, 12:09:56
edit2Rapporteer  


Echt geweldig onderbouwd ook, dit standpunt van jou


Ben je op morres-zeik-tour? Want we kunnen er ook snel een einde aan maken.


Meneer heeft lange tenen? ;-)

Wat kan er nou mis zijn met kitesurfen als Olympische Sport? Krijgt het eindelijk de aandacht die het verdient. En als je het alleen maar bij de ´pure´ sporten houdt, blijft het ook zo´n saai gedoe. Sport is in beweging, dus moeten de Spelen dat ook zijn, dus nieuwe sporten moeten gepromoot worden vind ik. Kan alleen maar positief zijn lijkt me. Ik vermoed dat ook het werk van bijvoorbeeld het NKV een stuk makkelijker zal worden. Als 1 van de regiovertegenwoordigers kan ik me dat tenminste zo voorstellen. Anyway, dit is mijn mening.

Andre

PS: Maak er nog maar geen eind aan hoor Morres, we hebben je nog nodig als Admin. Maar wel aardig blijven tegen je gasten (zoals Youri in zijn Rebel topic) he?
Lex

Berichten: 4827
Antwoord #12 Augustus 27, 2008, 13:16:04
edit2Rapporteer  
Ik vind het ook top! Meer (internationale) erkenning en met het NOC-ISF staan we ook sterker!
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #13 Augustus 27, 2008, 17:23:03
edit2Rapporteer  
Ben het voor eens een keer eens met Morres wat betreft de Olympische Spelen als sportevenement an sich Grin


Maar voor het kiten is het een goede ontwikkeling, die voor mij zwaarder weegt als het vraagstuk van de OS als sportevenement (heb ook bijna niet gekeken door het vele kiten, en pure desinteresse in de vele suffe sporten Roll Eyes Tongue)


Goede ontwikkeling ThumpsUp ThumpsUp ThumpsUp
Ondabeach

Berichten: 1191
Antwoord #14 Augustus 27, 2008, 18:18:54
edit2Rapporteer  
Zou heel misschien ten goede komen van de kitesurfsport.. Wie gaat er nou een olympische sport verbieden op de spots?
Kaptain

Berichten: 561
Antwoord #15 Augustus 27, 2008, 21:30:33
edit2Rapporteer  
P.S Morris mag het even iets genuanceerder? Jij als moderator hebt een voorbeeldfunctie betreft gewenst gedrag en kwaliteit van deze site.

Ik vat deze kritiek op Morres niet echt. Oke, hij onderbouwt het niet echt, maar hij geeft gewoon een mening, Zie niet in hoe dit zijn voorbeeldfunctie schaadt.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #16 Augustus 28, 2008, 10:22:43
edit2Rapporteer  
Dree, vertel me niet hoe ik moet reageren. Jij bent van mening dat kitesurfen thuishoort op de olypische spelen, ik niet. Daar is niks ongenuanceerd aan.
Doe jij je NKV ding maar, dan doe ik m'n KH ding wel.
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #17 Augustus 28, 2008, 10:47:29
edit2Rapporteer  
Jurering zal idd een probleem zijn dus waarschijnlijk zal het een suffe olympische meetbare discipline zoals een coarse race worden. Maar daar gaat het niet om, belangerijker is erkenning, wat de sport wereldwijd een zetje in de rug kan geven, en dan wel degelijk positieve invloed kan hebben op behoud van spots en misschien zelfs openstelling van nieuwe spots.
Kiten als olympische sport kan betekenen dat de politiek misschien eens een keer meewerkt i.p.v. tegen. Kiten als olympische sport betekent goud voor NL!
mazzomrx

Berichten: 332
Antwoord #18 Augustus 28, 2008, 13:01:13
edit2Rapporteer  


Echt geweldig onderbouwd ook, dit standpunt van jou


Ben je op morres-zeik-tour? Want we kunnen er ook snel een einde aan maken.


Ben jij de KH God of zo???? Beetje als Moderator angst inboezemen bij de gebruikers.....want ik heb de macht om er snel een einde aan te maken......Ondertussen heb je de gebruikers nodig om moderator te kunnen spelen......

Reacties verwijderen, slotje op topics alleen bij het schenden van de huisregels. Het is geen machtsmiddel!

Kiteboarden als Olympische Sport ; Goed idee!!
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #19 Augustus 28, 2008, 17:31:20
edit2Rapporteer  
@ Morres jouw mening wil ik best wel respecteren ( ben het er niet mee eens maar da's een ander verhaal)
de opmerking
Citaat
we kunnen er ook snel een eind aan maken
 
zegt wel heel erg veel over jezelf
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.