Waveriding in Nederland/België

?uest

Berichten: 20
Augustus 28, 2008, 14:42:28
edit2Rapporteer  
Na een recente trip naar les Landes in Frankrijk ben ik helemaal hooked aan het golfsurfen. Spijtig genoeg woon ik in België waar het weken wachten is op een noemenswaardige swell... 

Nu ben ik al een jaartje of twee terug bezig met kitesurfen op onze noordzee en ik zou de twee graag combineren. Ik vaar nu met een 12 north vegas 05 (nog steeds topkite!) en naish haze 07 board en het komt er op neer dat ik dus een geschikt waveboard zoek. Het hele wakestyle gebeuren zegt me eigelijk niet zoveel, ik ben op zoek naar een directional boardje waar ik heerlijk mee kan cruisen, slalommen, spray maken en in de kleine golfjes mee kan spelen (je kent het wel)

Het ideale board zou zijn:
- een board waarmee ik zowel kan kiten als golfsurfen (een fish met monteerbare footstraps? Of is dit wishfull thinking?)
- een board met goed drijfvermogen om met minder wind toch het water op te kunnen met die 12.

Ik was al aan het denken om me gewoon een goedkope fish van bic sport ofzo aan te schaffen voor het golfsurfen. Zou ik hier ook strapless met kunnen kitesurfen (qua stevigheid, shape etc.)?

Laat jullie gaan...

Cheerio

.

Berichten: 68
Antwoord #1 Augustus 28, 2008, 14:56:55
edit2Rapporteer  
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php/topic,32401.0.html

hier is wat weekies geleden ook al een soortgelijk topic over geweest.

succes ThumpsUp
Magic Hat

Geen avatar

Berichten: 91
Antwoord #2 Augustus 28, 2008, 16:19:52
edit2Rapporteer  
Als je het board voor beiden wilt gebruiken: vergeet de voetbanden! Dan kan je een mooie (retro) fish scoren. Voetbanden zijn echt niet nodig.
Emielkruisdijk

Berichten: 808
Antwoord #3 Augustus 28, 2008, 17:41:40
edit2Rapporteer  
Gewoon lekker een golfsurfboardje kopen! Als je een shortboardje koopt valt er super mee te waverijden. Mijn straps heb ik ook van mijn airush converse afgehaald. Weet niet hoe een fish het doet met de kite, heb een vooroordeel dat het heel nerveus vaart... Een klein NSP´tje 6´4 is ook een optie.
jorden

Berichten: 70
Antwoord #4 Augustus 28, 2008, 17:57:00
edit2Rapporteer  
6'4 is erg klein hoor voor het golfsurfen alleen
vooral in nederland.
?uest

Berichten: 20
Antwoord #5 Augustus 28, 2008, 19:16:38
edit2Rapporteer  
Ok, ik verander m'n vraag:

Ik zoek dus een goed stevig golfsurfboard waar ik ook mee kan kitesurfen


<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/qCymH-9WCDw&hl=nl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/qCymH-9WCDw&hl=nl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

DIT wil ik dus kunnen  Smiley Shocked
Emielkruisdijk

Berichten: 808
Antwoord #6 Augustus 28, 2008, 19:56:00
edit2Rapporteer  
Dat zijn een airush converse 6´0 (gok) en een NSP shortboardje.

Als je kan golfsurfen is 6'4 goed te doen hoor in NL...
Jaap S

Berichten: 114
Antwoord #7 Augustus 28, 2008, 20:05:44
edit2Rapporteer  
Wat je zoekt is dit boardje : www.kitehigh.nl/kiteboardspullen/contact.php?itemid=15457
 ThumpsUp ThumpsUp geen gehannis met dat overstappen, en als je zee in vaart en je komt een mooie golf tegen dan is tie jou en dat kan je van een directional niet zeggen want als je moet overstappen is de golf al voorbij  schater 
ListenToMe je bent gewaarschuwd
michiel v geel

Berichten: 3127
Antwoord #8 Augustus 28, 2008, 21:42:14
edit2Rapporteer  
directional is toch even wat anders als wat je daar hebt. dubbel o six van brunotti was ook zoiets dat was ook geen topper in de golven
WaZuP

Berichten: 1458
Antwoord #9 Augustus 28, 2008, 23:15:49
edit2Rapporteer  
http://www.northkites.com/public/content/e135/e151/e5321/informationen/index_ger.html

als je een fish wilt.....

verder geen testervaringen mee alleen de rocket fish van 2005 en dat vond ik een K*T board. (in kaapstad getest) maar deze ziet er wel leuk uit.

verder heb ik een paar keer op shortboards gevaren (echte voor het surfen polyester en epoxy)

voor kiten pak je liever epoxy want die deuken veel minder snel echter de feel van de polyester boards is moeilijk te evenaren veel kiteSURFboards van kite merken voelen vaak "hard" aan
Magic Hat

Geen avatar

Berichten: 91
Antwoord #10 Augustus 29, 2008, 09:03:19
edit2Rapporteer  
Ok, als je serieus kan surfen, en voor de nl omstandigheden een prima board wil dat sterk genoeg is om mee te kitesurfen: ga naar DCBoardz.com, en bestel bij Dereck Camacho een custom waveboard. Heb het zelf ook 2 x gedaan en de laatste was echt goed: een epoxy retro fish quad, 6.2, een heerlijk board voor golven in nl tot pakweg 3 meter.

Pepster, een behoorlijk goede longboard / egg surfer (kan ook shortboarden, maar stuk minder goed), heeft 'm ook als surfboard uitgeprobeerd (wijk aan zee) en was zeer tevreden.

Over de produktie kitesurf waveboards: die zijn bijna allemaal niet geschikt om mee te surfen in NL, tenzij je een echte shortboarder bent.

Zelf heb ik ook nog met bic achtige surfplanken gekite (rond de 7.2) en vond die planken te log en te traag voor het kiten, maar misschien was ik al verwend met m'n DC's :-)
Jaap S

Berichten: 114
Antwoord #11 Augustus 29, 2008, 21:25:26
edit2Rapporteer  
directional is toch even wat anders als wat je daar hebt. dubbel o six van brunotti was ook zoiets dat was ook geen topper in de golven
ListenToMe dubbel o six heeft helemaal geen volume heeft, oftewel een twintip met een puntje  schater . Totaal niet te vergelijken!!!!
michiel v geel

Berichten: 3127
Antwoord #12 Augustus 29, 2008, 22:37:49
edit2Rapporteer  
haha, ik wist niet dat je boos werd
ariextreme

Geen avatar

Berichten: 21
Antwoord #13 September 01, 2008, 22:00:36
edit2Rapporteer  
Shinn geeft aan het NOBILE kite wave board gemaakt te hebben voor alle condities. Ook noordzee condities. Testen of verschillende reviews lezen een daaruit een oordeel vellen is pas weten.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.