IKO Instructeurs opleiding in Nederland

Steph

Berichten: 467
September 23, 2008, 16:21:45
edit2Rapporteer  
Begin oktober zal er een IKO instructeurs opleiding plaats vinden in Wijk aan Zee en er zijn nog een paar plaatsen over.

De cursus zal plaatsvinden op woensdag 8 oktober t/m zondag 12 oktober. Hieraan vooraf zal de EHBO cursus gegeven worden, welke 1 van de vereisten is voor de cursus.

Voor de overige vereisten en voor meer informatie zie:
http://kitesafe.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=16&Itemid=31

Voor andere trainingsdata zie de IKO website:
http://www.ikointl.com/training-calendar.php

Neem contact op met mij voor meer informatie of om je aan te melden.
Email: iko@kitesafe.nl
Tel: 06 24401454
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #1 September 23, 2008, 19:59:10
edit2Rapporteer  
"IKO Vereisten

Minimaal 18 jaar oud.
IKO Level 3 Kiteboarder sinds 6 maanden:
Doe een sprong, bocht en toeside varen. Tevens gecontroleerd kunnen kiten tussen andere kiters.
Bezit een IKO Assistant diploma of bewijs van lesgeven in een andere watersport.
Bezit een geldig EHBO diploma.
Bezit een motorboot certificaat of vergelijkbaar niveau indien deze niet noodzakelijk is in het huidige land.€€€"

Ik weet van aantal lui dat die niet aan deze eisen voldeden, soms zelfs geen 1, en toch IKO konden doen, mn vrag is dus hoe streng men daarop is bij jullie?

en dan is er nog de €kwestie?
 

boi reuter

Geen avatar

Berichten: 122
Antwoord #2 September 23, 2008, 20:13:58
edit2Rapporteer  
ik ken er ook een paar morres, en die hebben echt nog nooit een motorboot van dichtbij gezien laat staan gevaren..

het is beetje zelfde als het cwo diploma bij zeilen, ik heb daar me instructeurs diploma van maar stelt ook nie zo veel voor hoor.
vreemd eigenlijk dat er veel scholen voor iko instructeurs gaan terwijl er miss 'gewoone'gaste qua didactiek veel beter zijn.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #3 September 23, 2008, 20:15:49
edit2Rapporteer  
naja motorboot slaat ook als een lul op een drumstel dat je daarvanuit moet lessen, onverantwoord, maarja het moet nou eenmaal van de internationale luitjes..

er wordt overigens nog gekeken of dit topic blijft bestaan, gezien het commercieel is.
boi reuter

Geen avatar

Berichten: 122
Antwoord #4 September 23, 2008, 20:42:53
edit2Rapporteer  
go morres.

aan de andere kant is het miss wel goed om meer gecertificeerde mensen op de verschillende spots te hebben.
kunnen de gemeentes misschien wat minder zeuren omdat er mensen met een certificaat rondlopen
kootsie

Berichten: 444
Antwoord #5 September 23, 2008, 20:50:21
edit2Rapporteer  

het is beetje zelfde als het cwo diploma bij zeilen, ik heb daar me instructeurs diploma van maar stelt ook nie zo veel voor hoor.


Ik vind dat je aardig wat in je mars hebt met cwo op instructeursniveau!
boi reuter

Geen avatar

Berichten: 122
Antwoord #6 September 23, 2008, 21:01:25
edit2Rapporteer  
ja kootsie tis maar hoe je het bekijkt. thanks trouwens Grin

meeste kunnen prima varen maar handelen in bijv stress situaties is heel wat anders daar gaat jaren over heen voor je echt kunt reageren.

Morres

Berichten: 9427
Antwoord #7 September 23, 2008, 21:50:30
edit2Rapporteer  
go morres.
Topic blijft staan, belang voor forumusers weegt zwaarder op voor ons dan het commercieel gewin.
boi reuter

Geen avatar

Berichten: 122
Antwoord #8 September 23, 2008, 21:55:49
edit2Rapporteer  
 ThumpsUp
Steph

Berichten: 467
Antwoord #9 September 24, 2008, 12:01:05
edit2Rapporteer  
Aangezien ik veel vragen hierover krijg zal ik even wat meer duidelijkheid schetsen.

De vereisten zijn een duidelijke richtlijn waar je op getoetst wordt. Een aantal zijn absoluut verplicht (zoals de leeftijd en het EHBO diploma) en daar zal geen uitzondering op gemaakt worden.
Daarnaast zal op een individuele basis worden gekeken wat er wel en niet voldoende is.

Boot ervaring:
Als jij al een tijd les geeft zonder diploma en goed kunt kiten, maar je hebt weinig ervaring met een motorbootje, dan is dat niet zo erg als je altijd op het strand les geeft. Geef je standaard les met boot (bijvoorbeeld met aflandige wind) dan weegt dit onderdeel een stuk zwaarder.

6 maanden level 3 kiter:
Het is een kitesurf instructeurs cursus, dus er word wel verwacht dat je voldoende kennis en ervaring hebt om dit veilig te kunnen overbrengen aan je student. Als je net 6 maanden kite, maar wel een sprongetje kunt, hoeveel ervaring heb je dan? Maar wat als je elke dag op het water stond in die 6 maanden?
Je hoeft uiteraard niet een IKO kaartje hiervoor te tonen. Dit mag je bewijzen tijdens de cursus.

Lesgeef ervaring in kitesurfen, andere watersport en een bewijs hiervan.
Dit is de lastigste voor velen, maar de cursus is niet voor iedereen. De cursus is voor mensen die graag kiteles willen geven. Daar moet je ook wat voor doen. Zodra je je IKO op zak hebt kan je ook overal aan het werk en heb je je investering er ook zo weer uit.
Met beperkte ervaring zul je vaak wel mee kunnen doen, maar dat hangt af van de organisator en de examiner. Denk er wel om dat je zonder eerdere lesgeef ervaring het een stuk zwaarder krijgt dan anderen.

Tijdens de cursus komen erg veel dingen aan bod en dat binnen een korte tijd. Daarom is een bepaalde basis essentieel.


>Ik weet van aantal lui dat die niet aan deze eisen voldeden, soms zelfs geen 1, en toch IKO >konden doen, mn vrag is dus hoe streng men daarop is bij jullie?
Ik ben daar persoonlijk niet extreem streng in, maar ik ben wel streng bij de eindbeoordeling. Op basis van je prestaties gedurende de week zal je je diploma krijgen of nog een aantal voorwaarden krijgen om bepaalde onderdelen te verbeteren.
Natuurlijk kan je van alles voorliegen, een IKO kaartje tonen en een brief door een vriend laten opstellen. Gelukkig gebeurd dat niet vaak.

Ik hoop dat ik hierdoor wat onduidelijkheid heb kunnen opklaren. Eventueel kan je ook direct met me mailen of bellen.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #10 September 24, 2008, 16:27:10
edit2Rapporteer  
zeer duidelijk uitgelegd en we delen dezelfde gedachtengang Smiley

Ik heb er wel over nagedacht het te doen, maar het is toch wel aardig prijzig. Ik weet dat ik genoeg ervaring heb in zowel kitesurfen als daarin lesgeven, dus het is goed dat jullie naar het niveau kijken van deelnemers
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.