knetterharde wind op komst! edit: dinsdag hard, woensdag update: storm

Nicolas

Berichten: 914
Antwoord #50 September 29, 2008, 10:57:15
edit2Rapporteer  
dit is wel een wind om te gaan kiteloopen maja, I got class
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #51 September 29, 2008, 13:21:50
edit2Rapporteer  
Ik vraag me altijd af hoeveel nut dit nou heeft.. De mensen die je moet waarschuwen zitten toch niet hier op het forum, in ieder geval zeer weinig.

De mensen die hier dagelijks meelezen zullen zo langzamerhand ook wel doorhebben dat iedereen knettergek wordt van die gasten die niet eens weten wat een QR is en toch het water op gaan met 25+...

Ik vraag me dan af hoe eigenwijs je kunt zijn als je op het forum zit, weinig ervaring hebt en dan toch wilt gaan varen...

Overigens is het natuurlijk zowieso nuttig om iedereen even te wijzen op het feit dat er toch echt weer een dik windje aan komt en voorzichtigheid geboden is.

Gr Wouter

Ik vraag het me ook af maar "nooit geschoten altijd mis", ik zie wel altijd 4x zoveel gasten als forumleden online, toch continu 150-250 mensen online hier dus je pakt er vast een paar mee... al kunnen we er maar 1 uit een rolstoel houden is het al de moeite.
rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #52 September 29, 2008, 13:40:57
edit2Rapporteer  
rudo, top actie, die waarschuwing, de woorden van een wijze man. Je hebt gelijk "niet schieten is altijd mis". Er komt nog versterkend bij dat  menigeen "desparate" is om hetwater op te gaan, na een paar weken mindere / geen wind. Dus jongens wees voorzichtig.
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #53 September 29, 2008, 13:57:23
edit2Rapporteer  
dit is wel een wind om te gaan kiteloopen maja, I got class
stoer man  Kiss
chico

Berichten: 1112
Antwoord #54 September 29, 2008, 14:23:30
edit2Rapporteer  
Ben benieuwd voor zaterdag. Wordt het een downwinder met een maatje 7. Lijkt me wel cool maar denk niet dat de organisatie dat aandurft.
maartend

Geen avatar

Berichten: 110
Antwoord #55 September 29, 2008, 14:25:39
edit2Rapporteer  
Mag ik wel met mijn landkites gaan spelen? (2,4 en 5,3 m2)  loser

omt de wind uit de goede hoek, istie weer zo hard dat ik weer geen les kan krijgen of ik mot werken.
Het wordt helemaal nix Tongue
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #56 September 29, 2008, 14:37:33
edit2Rapporteer  
Ben benieuwd voor zaterdag. Wordt het een downwinder met een maatje 7. Lijkt me wel cool maar denk niet dat de organisatie dat aandurft.

Inderdaad. ben ook benieuwd, hebben we eindelijk wind is het misschien weer teveel....
het zal toch niet waar zijn.
bovendien lijkt de wind side shore te gaan worden.
ook niet bevordelijk voor een downwinder van HvH naar Scheef.
lets pray for the best. Undecided
Bram Wilbrink

Berichten: 823
Antwoord #57 September 29, 2008, 15:01:41
edit2Rapporteer  
Johooo lekker windje op komst idd. Denk toch wel dat ik  met mijn 8m2 C-kite ga varen woensdag..
Het was notabene de kleinste maat in zijn soort .... zal wel hard en hoog gaan.lol
Of zijn er nu mensen die dat afraden Huh
Veeel plezier !!
pim89

Berichten: 179
Antwoord #58 September 29, 2008, 15:12:50
edit2Rapporteer  
8 meter raven vaar je toch.... Ik weet je gewicht niet maar jij als c-kite rijder kan er heel wat vlaagjes uit remmen met je board. Ik sta zelf met mijn 7 torch tot en met 45 knopen op het water met 70 kilo. Ik zeg niet dat dit lekker vaart, maar het is te doen.. Ik weet wel wanneer windguru 30 knopen zegt dat hij daar zwaar boven komt....
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #59 September 29, 2008, 15:13:13
edit2Rapporteer  
Johooo lekker windje op komst idd. Denk toch wel dat ik  met mijn 8m2 C-kite ga varen woensdag..
Het was notabene de kleinste maat in zijn soort .... zal wel hard en hoog gaan.lol
Of zijn er nu mensen die dat afraden Huh
Veeel plezier !!

Pfoe, 8 mtr C-kite met 35 -40 knopen wind, ik weet het niet hoor....
Ik vaar zelf 8mtr SLE en das echt werken (lees onverantwoord  Grin) bij 35-40 knoop.
Ik stop dan ook direct. a.s woensdag ga ik ook niet eens, ik ga morgen wel.
ik zou heel voorzichtig zijn en bij twijfel niet gaan.
wat zijn je skills?
Alferink

Berichten: 1730
Antwoord #60 September 29, 2008, 15:14:49
edit2Rapporteer  
Johooo lekker windje op komst idd. Denk toch wel dat ik  met mijn 8m2 C-kite ga varen woensdag..
Het was notabene de kleinste maat in zijn soort .... zal wel hard en hoog gaan.lol
Of zijn er nu mensen die dat afraden Huh
Veeel plezier !!

Hard werken...heeeeel hard werken ik blijf lekker thuis met 40 knp  Lips Sealed Morgen daarintegen...  Grin Joepie
Als je twijfelt, NIET gaan.
pim89

Berichten: 179
Antwoord #61 September 29, 2008, 15:25:56
edit2Rapporteer  
Geloof mij je houd een 7 of 8 meter SLE net zo lang als C. Als je kan varen
Bram Wilbrink

Berichten: 823
Antwoord #62 September 29, 2008, 15:29:06
edit2Rapporteer  
Ben tegen de 70kg... heb een klein boardje vaar nu kleine 2 jaar en hou van big air en hangtime.
Backrol doe ik in alle omstandigheden.. downlooopje voor keren tooside pas de problem.
Ik hou opzicht wel van harde wind.. mijn 12m2 vaar ik nog met stevige 5 bft... die raven 3 kan je
bijzonder lang houden
Marko

Berichten: 1650
Antwoord #63 September 29, 2008, 15:31:35
edit2Rapporteer  
Op mirns gaat het 20 knopen waaien dat is wel makkelijk te doen met een 10m bow toch. lijkt me een eitje .
seB

Berichten: 74
Antwoord #64 September 29, 2008, 15:41:50
edit2Rapporteer  
ik denk dat ik ook wel ga, heb alleen een 10,5m2 crossbow 3 (SLE) maar heb er al vaker mee gevaren rond de 20-23 knopen, maak me alleen beetje zorgen om die windstoten die windguru aangeeft. Wat denken jullie?
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #65 September 29, 2008, 15:55:23
edit2Rapporteer  
seB, zoals je het vraagt - kijk het even aan, morgenochtend even de windsnelheden checken, en geef je ogen de kost op de spot: wat varen de anderen voor maten, en gaat dat goed in de vlagen. Als je niet zeker van je shizzle bent, niet gaan. Niet dat ik schijterheid propageer, maar wees voorzichtig. 10,5 bowkite is wel vrij groot. Ik weeg 96 kg en m'n kleinste maat is 10m (OR Rise), ik denk dat het morgen voor mij ook de max wordt.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #66 September 29, 2008, 16:19:57
edit2Rapporteer  
Op mirns gaat het 20 knopen waaien dat is wel makkelijk te doen met een 10m bow toch. lijkt me een eitje .
Dat wordt echt wel ergens achterin de 20 knp. ( whisfull thinking Grin )  Daarbij is west @ Mirns tricky om je vlieger te starten en landen
Windstoten is erg spot afhankelijk. Vooral op binnenwater erg gevaarlijk dus
WaZuP

Berichten: 1458
Antwoord #67 September 29, 2008, 16:30:31
edit2Rapporteer  
JEZUS, ongeloof sta ik hier nog te kijken hoeveel mensen vrageN

ZOU HET KUNNEN MET MIJN....??????

Als je het ook niet zeker weet moet je niet hier gaan vragen of het kan.
OF het kan OF je gaat gewoon niet.

Ik weet van mijzelf dat ik bow sle heel lang kan houden en c-gewoonweg houden tot je overpowerd bent(lees je kan niet meer blijven staan op het strand)

Ik ga hier NIET neerzetten tot welke wind ik mijn kites wel niet kan houden, want dan zijn er weer andere mensen die zeuren dat t niet verantwoord is bla bla bla PUNT JE WEET ZELF TOT WANNEER JE JE KTES KUNT HOUDEN EN ALS JE DAT NIET EXACT WEET KUN JE EENVOUDIG WEG NOG NIET GOED GENOEG KITEN VOOR DIT WEER. Dit zijn omstandigheden waar sommige mensen 20m+ hoog en 60m+ver gaan denk je dat je dan nog een kiteongeluk overleefd??? Als je heel veel geluk hebt heb je t nog moeilijk.




DE CLUE VAN HET VERHAAL.

JE WEET WEL WANNEER JE KAN VAREN EN MET DE ENISGTE TWIJFEL ALS BEGINNER/GEVORDERDE MET DEZE WINDEN niet!! GAAN
remixed

Geen avatar

Berichten: 33
Antwoord #68 September 29, 2008, 16:45:09
edit2Rapporteer  
Het is erg spot afhankelijk. Binnewatertjes zoals strandhorst of muiderberg, waar ik vaak kite hebben dinsdag maar max 20 knopen. (stoten wel stuk hoger) en woensdag ligt het op zo'n 22 knopen. Stuk minder dan de spots waar de meeste het over hebben.

Daarbij gaan veel mensen twijfelen, waardoor veel mensen het toch nog maar even vragen.
Je kunt het maar beter gevraagd hebben en niet/wel gaan dan dat je gewoon maar gaat met weet ik veel welke gevolgen.

Ik ben zelf erg voorzichtig en ga morgen gewoon kijken op muiderberg of strandhorst hoe het er aan toe gaat en bepaal dan zelf wel of het te doen is. Met een 9m (bow) en 60 kg aan gewicht moet het met 20 knopen echt wel te doen zijn. Maarja je weet het maar nooit, daarom gewoon eerst kijken.
FlyingBee

Geen avatar

Berichten: 55
Antwoord #69 September 29, 2008, 19:04:33
edit2Rapporteer  
Ik ga met mijn 9m2 het water op Grin dikke air time pakken Grin:D:D kan eindelijk weer 20 meter lijntjes erop en loopen met wat mazzel Grin. Ik weeg 60 kg maar kan mijn 12m2 houden tot 25 knopen mijn 9m2 tot 35/40 knopen Grin REBEL TO THE GRADLE Grin:D:D
Nicolas

Berichten: 914
Antwoord #70 September 29, 2008, 19:06:19
edit2Rapporteer  
dit is wel een wind om te gaan kiteloopen maja, I got class
stoer man  Kiss

toch niet

Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #71 September 29, 2008, 19:40:29
edit2Rapporteer  
mannen wees voorzichtig Grin
FlyingBee

Geen avatar

Berichten: 55
Antwoord #72 September 29, 2008, 19:56:22
edit2Rapporteer  
@Jeromez Jazeker voor de vrouwen wel te verstaan
Jarno

Geen avatar

Berichten: 2272
Antwoord #73 September 29, 2008, 21:05:10
edit2Rapporteer  
DE CLUE VAN HET VERHAAL.

JE WEET WEL WANNEER JE KAN VAREN EN MET DE ENISGTE TWIJFEL ALS BEGINNER/GEVORDERDE MET DEZE WINDEN niet!! GAAN

ik lees:

de clue van dit verhaal.
Je weet wel wanneer je kan varen en twijfel als beginner/gevorderde met deze winden niet! GAAN!
gnijzink

Berichten: 341
Antwoord #74 September 29, 2008, 23:10:39
edit2Rapporteer  
Morgen wou ik eerst naar Schevingen,maar met een 12m C lijkt me dit niet verstandig.Dat weet iedereen.
Weeg 100 kilo dus ik kan wel een stootje hebben,maar toch!
Wordt gewoon naar Horst rijden en kijken wie er al op het water staat en wat voor maten ze gebruiken.
Zodra er ergens in mijn lichaam een een signaal komt van: ZAL IK OF ZAL IK NIET ,dan ga ik NIET!!!!!!!!!
Dit lijkt me de beste manier om te beslissen of je wel of niet gaat.
Veel plezier (Zee) jongens...............
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.