Slufter Duitse windsurfer

ariextreme

Geen avatar

Berichten: 21
Antwoord #50 Oktober 01, 2008, 22:09:09
edit2Rapporteer  
Wat een vervelend bericht. Ik ben naar Oostvoorne gereden omdat ik dacht dat er na werktijd geen kiters meer zouden zijn op de slufter. Het gaat dus om iemand die aan het windsurfen was.

Gecondoleerd, inderdaad verschrikkelijk. Mooie sport, leuke fanatieke en vaak enthousiaste mensen.

Het beste aan familie en vrienden. Respect voor de mensen die te hulp zijn geschoten!!

Arjan
Rutger
Founding Father

Berichten: 856
Antwoord #51 Oktober 01, 2008, 22:25:12
edit2Rapporteer  
Sterkte aan familie en vrienden.
Joy.H

Berichten: 1028
Antwoord #52 Oktober 01, 2008, 22:33:11
edit2Rapporteer  
gecondoleerd aan vrienden en nabestaande.....en het boeit me geen ene flikker of het nou een kitesurfer of een windsurfer was vervelend blijf ik het toch net zo erg vinden. (heb het idee dat sommige mensen een kitesurfer die overleden is tijdens de sport  erger vinden loser) Undecided
Lex

Berichten: 4827
Antwoord #53 Oktober 01, 2008, 23:06:36
edit2Rapporteer  
Sterkte!
xray

Berichten: 3688
Antwoord #54 Oktober 01, 2008, 23:15:26
edit2Rapporteer  
De discussie wind of kitesurfer gaat nergens over. Er is helaas iemand overleden dat is al erg genoeg. Nu eens geen kitesurfer maar een windsurfer.
Rhino_83

Berichten: 58
Antwoord #55 Oktober 02, 2008, 00:16:07
edit2Rapporteer  
Het ging inderdaad om een windsurfer. Ik heb hem namelijk gereanimeerd.....

was net gestopt met kiten omdat het te link werd...

Joy.H

Berichten: 1028
Antwoord #56 Oktober 02, 2008, 00:21:23
edit2Rapporteer  
De discussie wind of kitesurfer gaat nergens over. Er is helaas iemand overleden dat is al erg genoeg. Nu eens geen kitesurfer maar een windsurfer.

juist Wink

@rhino: top man dat je hem geprobeerd hebt te reanimeren, helaas mocht het niet baten Sad Undecided maar je hebt je best gedaan
Rhino_83

Berichten: 58
Antwoord #57 Oktober 02, 2008, 00:33:21
edit2Rapporteer  
Je doet wat je moet doen, simpel... daar denk je niet bij na..

De andere (vier) kiters dinsdag avond tussen half zes en half acht misschien iets (geks) gezien..??
Spoon

Berichten: 1864
Antwoord #58 Oktober 02, 2008, 09:02:23
edit2Rapporteer  
gecondoleerd aan vrienden en nabestaande.....en het boeit me geen ene flikker of het nou een kitesurfer of een windsurfer was vervelend blijf ik het toch net zo erg vinden. (heb het idee dat sommige mensen een kitesurfer die overleden is tijdens de sport  erger vinden loser) Undecided

Waar het om gaat is dat windsurfen veel meer geintegreerd is in de samenleving dan kitesurfen. Als er met windsurfen een dodelijk ongeluk gebeurt dan is dat voor de samenleving niet nadelig (wel erg vervelend!). Er komt misschien een onderzoek door de politie, er word gezegd dat het ongeluk was en dat hoofdstuk is dan ook weer afgesloten.
Op het moment dat het een kitesurfer betreft dan komen we ineens in een gevarenzone want het is een sport die relatief nieuw is en dat mag natuurlijk niet van de overheid.

Het is heel vervelend om dit dubbele gevoel, want dat is het, te hebben. Aan de ene kant het gevoel een mede sporter te hebben verloren.. Het is en blijft een watersporter.
Met aan de andere kant het lichtelijk opgeluchte gevoel dat het geen kitesurfer betreft.
(hou je er rekening mee dat op dit moment kitesurfen is toegestaan op de slufter tenzij er levensbedreigende situaties voorkomen? want denk je? Is dit levensbedreigend genoeg?)

Met andere woorden: "RIP"...
LEAF

Berichten: 826
Antwoord #59 Oktober 02, 2008, 11:56:53
edit2Rapporteer  
Heel erg dit,  Sterkte aan familie en nabestaande, dat dit kan gebeuren op mijn favoriete surfspot.  Rhino 83, respect man, jammer dat het niet meer mocht baten.  Sad
leeany

Berichten: 844
Antwoord #60 Oktober 02, 2008, 12:40:27
edit2Rapporteer  
familie, vrienden, heel veel sterkte. kan geen duits helaas.

ik vraag me wel af hoe het is gebeurt?
HDFrank

Berichten: 618
Antwoord #61 Oktober 02, 2008, 13:19:59
edit2Rapporteer  
Aan de familie en vrienden mijn medeleven over het verlies van een dierbare!
Hij is werkelijk in het harnas heengegaan.
Hoe morbide dat ook klinkt, niemand wil het tijdelijke verruilen voor het eeuwige, Ik hoop dat het niet aan de hand van een ongeval is gebeurt, maar als het mijn tijd is zou ik wel willen GAAN tijdens iets wat ik leuk vindt om te doen. Bv ....

(Dit is niet om een discussie uit te lokken, maar de mening van mij)

Rhino 03 Toppie dat je een poging hebt kunnen doen.
Uit ervaring, lukt het maar een op de zoveel keer.
van de 5 reanimaties die ik heb uitgevoerd zijn er maar 2 met een positief resultaat geweest!
Als je het nodig hebt om er over te praten pbtje kan en mag altijd.

HDFrank

Berichten: 618
Antwoord #62 Oktober 02, 2008, 13:26:18
edit2Rapporteer  
Kleine ,side step.

Daar een aantal mensen natuurlijk al EHBO'er zijn..
Lijkt het me niet slecht om zoveel mogelijk kiters en kitesters te hebben die hun EHBO op zak hebben.

Dit om als er een ongeval zich voordoet, dat je als kite maatje weet wat de reddende handeling voor het eerste zo belangrijke moment zijn.

Misschien een voorstel naar de NKV om bv in de opleidingen IKO etc een EHBO opleiding aan te koppelen.

Hoezo dan nog gevaarlijke sport.
Iedere kite surfer weet dan wat hij moet doen bij een ongeval!


Grtz Frank
(vanuit beroepswege EHBO'er)
Spoon

Berichten: 1864
Antwoord #63 Oktober 02, 2008, 13:31:02
edit2Rapporteer  
ehbo is toch verplicht bij je iko?
of ben ik in de war met de Anwärter opleiding voor ski/snowboard instructeur...
FunkyoneNL

Berichten: 834
Antwoord #64 Oktober 02, 2008, 13:40:35
edit2Rapporteer  
Stukje EBHO is verplicht je moet volgens mij zelfs al hebben voor je iko start...
HDFrank

Berichten: 618
Antwoord #65 Oktober 02, 2008, 14:34:05
edit2Rapporteer  
Voor IKO is EHBO verplicht????

Je bedoeld waarschijnlijk voor instructeur?
En een beetje EHBO is net als een beetje zwanger! je bent het wel of je bent het niet!!

Ik bedoel vooe het behalen van je IKO 1....bv.
Spoon

Berichten: 1864
Antwoord #66 Oktober 02, 2008, 15:27:42
edit2Rapporteer  
ow aha... snap hem.. ik bedoel idd voor instructeur..

is erg leuk en aardig maar dat ding is maar een jaar geldig..
dan zitten we elk jaar weer ehbo te doen..

jah.. ach..dat is t eigenlijk wel waard als je kijkt wat je ermee kan redden..
Sherida

Berichten: 268
Antwoord #67 Oktober 02, 2008, 18:05:15
edit2Rapporteer  
Gecondoleerd. Heel erg dit, sterkte voor alle nabestaanden.

Spoon; voor je IKO is een MFA voldoende, deze is echt gericht op de 'echte' eerste hulp. Dus met reanimeren e.d. Nadeel van deze MFA is wel dat het maar een dag duurt, te kort natuurlijk om alles te behandelen. Om kort te zijn zou ik nu niet weten hoe ik 'eigenlijk' een wond moet verbinden. Een EHBO cursus is natuurlijk veel uitgebreider.
Marko

Berichten: 1650
Antwoord #68 Oktober 02, 2008, 21:00:06
edit2Rapporteer  
Ik heb nu ehbo op school in januarie heb ik me ehbo afgesloten Smiley

Gecondoleerd
Nicolas

Berichten: 914
Antwoord #69 Oktober 02, 2008, 21:08:59
edit2Rapporteer  
Wat je gewoon moet weten is de ABC-regel. Dat vergeet je niet, en is de basis van eerste hulp.

Gecondoleerd.
Rhino_83

Berichten: 58
Antwoord #70 Oktober 02, 2008, 23:14:31
edit2Rapporteer  
Hierbij de beloofde verdere info over wat er dinsdag avond gebeurd is:

Ik ben zelf om ongeveer zes uur het water op gegaan tegelijk met één andere kiter, twee waren er al bezig. Ik zag toen ook een surfer op een paar honderd meter afstand varen aan de noordzee kant (wij voeren in de 'kom' bij de tweede trap.) Omdat de wind te vlagerig was ben ik al snel gestopt evenals de andere kiters) toen ik weg wilde gaan kwamen twee hardlopers de weg op rennen met de melding dat er een dode surfer op het stand lag. Heb meteen 112 gebeld, en ben er naar toe gegaan. Heb de man omgedraaid en ben gaan reanimeren omdat hij nog warm was.... maar dat mocht helaas niet baten...

wat de EHBO betreft... heb ik altijd belangrijk gevonden... al hoop je dat je het nooit toe moet passen

Verder nog een ander punt... waarom vaart niemand (kitesurfers en windsurfers) met een zwemvest aan?

Ik vanaf nu wel i.i.g. en 'baad het niet dan schaad het niet'


Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #71 Oktober 02, 2008, 23:17:48
edit2Rapporteer  
GVD, het ging zo goed dit jaar.
Wat zonde dat weer iemand het leven heeft moeten laten in de machtige golven op de Sluf. Mijn colondeances aan de familie
samurai

Berichten: 71
Antwoord #72 Oktober 03, 2008, 11:27:29
edit2Rapporteer  
http://www.ad.nl/rotterdam/voorneputten/2664473/Ga_nooit_alleen_windsurfen_zeker_niet_bij_de_Slufter.html
dimoss
Gast
Antwoord #73 Oktober 03, 2008, 11:43:39
edit2Rapporteer  
windsurfen / kite surfen , er kan dus van alles gebeuren op het water ,let op elkaar en help elkaar , rhino 83 , petje af , je moet het toch maar kunnen op het moment dat zo iets gebeurd
Het mag dan voor zich spreken dat je het moet doen , maar toch !!
Rhino_83

Berichten: 58
Antwoord #74 Oktober 03, 2008, 13:01:22
edit2Rapporteer  
'Ga nooit alleen windsurfen, zeker niet bij de Slufter'

MAASVLAKTE - Wat er precies gebeurd is met de Duitser windsurfer, die dinsdag rond 19.00 uur zielloos aanspoelde op het Slufterstrand van de Maasvlakte, blijft onduidelijk. De alarmcentrale kreeg geen melding over een surfer in nood.
Passanten op het strand ontdekten het lichaam van de Duitser. Hun verwoede reanimatiepogingen waren vergeefs. De wagen van de Duitser, met surfspullen, stond in de buurt van het strand geparkeerd. De man was alleen, bevestigt de politie.

,,Ga nooit alleen surfen,'' zegt René van der Veer van de Voornse Windsurfvereniging. ,,Zeker niet bij de Slufter. Daar staat een sterke stroming. Ga minstens met z'n tweeën.''

Strandwacht Rob Stornel van de Rotterdamse Reddingsbrigade, die de Slufter in de zomermaanden bewaakt, zegt regelmatig surfers van het het water te hebben gehaald. Fatale ongelukken heeft hij nooit meegemaakt.

Nadat media hadden bericht over de Duitser, stroomden op een internetforum voor kitesurfers de blijken van medeleven binnen. Geen van de 'kiters' die dinsdag op het Slufterstrand waren, zeggen de man in actie te hebben gezien. Vermoedelijk waren ze al naar huis gegaan toen hij in de problemen raakte.

bericht van vandaag in het AD...

nog wat toevoegingen:

Politie: Surfer is verdronken

Familie: Surfer was zeer ervaren en voer alleen bij veel wind. Verder droeg hij nooit een zwemvest.

Mijzelf: Ik heb de man wel gezien (rond 18uur)

Mijn conclusie: TREK EEN ZWEMVEST AAN!!!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.