Kitegear meenemen in de trein

KappuhH

Berichten: 3273
Oktober 08, 2008, 11:41:06
edit2Rapporteer  
Wie heeft er ervaring met het meenemen van zn kitegear in de trein? Ik moet namelijk 2kites, bar, board, wetsuit, trapeze etc meenemen in de trein maar ik heb geen golfbag (wacht nog op de aanbieding bij de Lidl). Iemand ervaring hiermee want ik zou niet weten hoe dit te doen zonder golfbag.
Alexander

Geen avatar

Berichten: 14
Antwoord #1 Oktober 08, 2008, 11:45:51
edit2Rapporteer  
Hey, je kites één (grote) (rug)tas. Bar enzo aan de zijkant v.d. tas. Wetsuit ook in de tas en trapeze er rond. Boardje gewoon dragen. K zou alleen niet in de topdrukte gaan, dan kan je wel eens kwade blikken toegeworpen krijgen Tongue
De laatste keer werd ik naar het halletje gestuurd, omdat ik het gangpad zou blokkeren.
Meestal doen ze er niet heel moeilijk over. Succes er mee!
DHSKite

Berichten: 302
Antwoord #2 Oktober 08, 2008, 12:23:56
edit2Rapporteer  
zie niet waarom ze er moeilijk over zouden doen, je mag toch ook gewoon je koffer etc meenemen.

idd je kites en trapeze iwetsuit in je tas, boardje onder je arm.. en klaar is kees.
zie je er gelijk stoer uit als er lekker chicks bij je zitten.. "Ja idd ik doe aan kitesurfen..."  "ja dat klopt, dat is een hélé gevaarlijk sport" "maar ja, m`n bijnaam is ook 'gevaarlijke'.. dus tja.."
Tongue!!
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #3 Oktober 08, 2008, 12:30:28
edit2Rapporteer  
Maarja ik heb ook niet zon grote tas dat er 2 kites én mn wetsuit inpassen Sad
ROBST3R

Berichten: 540
Antwoord #4 Oktober 08, 2008, 12:38:30
edit2Rapporteer  
1 tas op je ~rug en 1 op je borst
viris

Berichten: 31
Antwoord #5 Oktober 08, 2008, 13:02:05
edit2Rapporteer  
Ik heb een ruime boardbag, waarin m'n board + wetsuit, trapeze, eten, enz zitten. En dan natuurlijk m'n rugtas met kite en pomp + bar.
Boardbag als rugtas op m'n rug, kite tas op m'n buik en lopen maar  ThumpsUp
jesse.

Berichten: 946
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #6 Oktober 08, 2008, 13:45:17
edit2Rapporteer  
Ik zag een x iemand..die had ze hele.. SURFboard mee..  Shocked
was wel een chick!  Roll Eyes ThumpsUp
The O

Berichten: 1931
Logs: 0 | 68 uur
Antwoord #7 Oktober 08, 2008, 13:59:12
edit2Rapporteer  
omdat een ezel niet goed werkt:


Kan je bijvoorbeeld gebruik maken van een boodschappenwagen:


Het kan natuurlijk ook een goedkoper model zijn van de aldi.....

ANders board aan je tas 1 op je rug en 1 op je buik en voor je trapeze en wet suite, ect in een sport tas die je van tijd tot tijd van handwissel als die geen schouder bandheeft. 
boardergirltjuh

Berichten: 133
Antwoord #8 Oktober 08, 2008, 14:34:54
edit2Rapporteer  
Heb het ook veel gedaan.
Eerst gewoon m'n kitetas (gelukkig wel een kleine) en m'n weekendtas en m'n boardje los, in m'n hand. Een ding; het is niet handig voor je board, beschadigt snel.
Zoek zo'n coupe met zo'n inhammetje bij de deur (onder het treinstelnummer). Dan staat hij voor niemand in de weg. Anders achter een vierzit die tegen een deur of wand gebouwd is. Daar staan nooit tassen onder, maarpast je boardje prima en zo kom je ook nauwelijks in het gangpad.

Later deed ik het gewoon met een boardbag en veel geprop m'n harnas, pak en een kite erbij. Of m'n pak los in m'n weekendtas.
Klote veel gesjouw, maar ja, je kan dan ook lekker doordeweeks kiten Smiley

Succes ermee! En.. als je t geld heb; koop gewoon dubbele set . Anders zeker een boardbag. Is toch echt handiger! Wink
boardergirltjuh

Berichten: 133
Antwoord #9 Oktober 08, 2008, 14:36:36
edit2Rapporteer  
Oh.. twee kites?! Leren vouwen en proppen..... Maar of het goed is voor je materiaal...
JO'Neill

Berichten: 538
Antwoord #10 Oktober 08, 2008, 14:40:20
edit2Rapporteer  
gister nog gedaan...2 tassen..trapeze om 1 tas..bar aan zijkant en boardje vast..
Marko

Berichten: 1650
Antwoord #11 Oktober 08, 2008, 15:34:28
edit2Rapporteer  
Ik ga soms ook met de trein. Ik doe 2 pakken en me board in me board bag. Kite tassen aan de hand en eentje op je rug. Die op me rug maak ik me trapese aan vast. En dan heb ik nog me logeer tas die hou ik aan me andere hand. zo doe ik het altijd

In de trein neem je alleen 2 stoelen in bezet.
marcus aurelius

Berichten: 157
Antwoord #12 Oktober 08, 2008, 15:44:11
edit2Rapporteer  
gaan er hier mensen uit utrecht wel eens met de trein?
Ik moet dat dit jaar ook doen doordeweeks omdat ik geen auto meer heb Sad maar is dan wel zo gezellig om samen te treinen? kunnen we 4 stoelen bezet houden!
DHSKite

Berichten: 302
Antwoord #13 Oktober 08, 2008, 16:29:25
edit2Rapporteer  
gaan er hier mensen uit utrecht wel eens met de trein?
Ik moet dat dit jaar ook doen doordeweeks omdat ik geen auto meer heb Sad maar is dan wel zo gezellig om samen te treinen? kunnen we 4 stoelen bezet houden!

ik moet vanaf januari elke ma, woe en zaterdag half 6 in utrecht zijn vanuit Den Haag, en later die aaf weer terug..
Lex

Berichten: 4827
Antwoord #14 Oktober 08, 2008, 18:13:13
edit2Rapporteer  
Kitespul meenemen in de trein is geen probleem! In de tram in de spits word het wat krapper..spreek uit ervaring
Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #15 Oktober 08, 2008, 18:43:05
edit2Rapporteer  
Mijn ervaring is dat het in het weekend goed te doen is. Echter als je door de week rijst, moet je op wat extra dingetjes letten. Vooral je reistijd, heeft natuurlijk ook te maken met je traject maar als je in de  spits gaat reizen kom je er niet doorheen Tongue Ik rijs voor school elke dag met de trein en ik kan je vertellen dat ik niet in de spits naar UC durf te gaan met mijn kitestuff. Buiten de spits om geen enkel probleem denk ik.
Peterkiter

Berichten: 220
Antwoord #16 Oktober 08, 2008, 19:06:58
edit2Rapporteer  
Ik reis ook regelmatig met de trein. Prop gewoon mijn pak, bar, pomp en trapeze in mijn kitetas. Toch nog een voordeel van grote kitetas (vegas 2006). Boardje doe ik aan mijn tas vast en in die andere hand draag ik mijn andere kite, klein tasje (raven 2006). Ik ga ook altijd in het halletje zitten. Gaat altijd prima nog nooit gezeur over gehad!
Mriek

Berichten: 649
Antwoord #17 Oktober 08, 2008, 19:18:50
edit2Rapporteer  
Haha wat leuk dat er zoveel mede-treinende kiters zijn! Ik ga als het waait zo'n twee keer per week met drie tassen van Utrecht naar Rotterdam. Geen ervaring in de spits, maar daarbuiten is het prima te doen (en ben maar klein Wink). Board en trapeze in een boardbag, wetsuit in de ene kitetas, die op de rug en de andere over je schouder. Mensen vinden het grappig om te zien, drie tassen op pootjes en ze vragen vaak nieuwsgierig wat je gaat doen. En als het rustig is neem ik gewoon lekker aso vier stoelen hoor! Grin

Iemand ervaring met zo'n grote golftas? Lijkt me in de trein namelijk helemaal niet zo handig.
Kite-Jude

Geen avatar

Berichten: 16
Antwoord #18 Oktober 08, 2008, 19:32:25
edit2Rapporteer  
Golftas is misschien wat handiger, je vergeet zo niet 1 v/d 3 'pakketten' die je bij je hebt. Neem ook vaak 4 stoelen in beslag, lekker zand strooien en op de terugweg uitermate relaxed gaan zitten/hangen! Roll Eyes

Eerst had ik ook een golfbag, maar nu die kapot is moet het wel even zo... kite bag + pak, board bag en trapeze tas. Is wel relaxed, met de auto was het soms lastig in de winter dat gaspedaal in te drukken met ijskoude voeten!!!  Grin   
Lex

Berichten: 4827
Antwoord #19 Oktober 08, 2008, 20:31:17
edit2Rapporteer  
Golftas vind ik wel relaxt, beter dan alles los in ieder geval. Verder inderdaad wat Kite-Jude zegt. En het rollen van de tas vind ik ook wel relaxt:)
Kaptain

Berichten: 561
Antwoord #20 Oktober 08, 2008, 20:34:18
edit2Rapporteer  
Mijn ervaring is dat het in het weekend goed te doen is. Echter als je door de week rijst Huh Huh, moet je op wat extra dingetjes letten. Vooral je reistijd, heeft natuurlijk ook te maken met je traject maar als je in de  spits gaat reizen kom je er niet doorheen Tongue Ik rijs voor school elke dag met de trein en ik kan je vertellen dat ik niet in de spits naar UC durf te gaan met mijn kitestuff. Buiten de spits om geen enkel probleem denk ik.

Zit je nog op school? Dan zou ik je lessen Nederlands eens wat minder skippen...!
Marko

Berichten: 1650
Antwoord #21 Oktober 08, 2008, 21:09:28
edit2Rapporteer  
Mijn ervaring is dat het in het weekend goed te doen is. Echter als je door de week rijst Huh Huh, moet je op wat extra dingetjes letten. Vooral je reistijd, heeft natuurlijk ook te maken met je traject maar als je in de  spits gaat reizen kom je er niet doorheen Tongue Ik rijs voor school elke dag met de trein en ik kan je vertellen dat ik niet in de spits naar UC durf te gaan met mijn kitestuff. Buiten de spits om geen enkel probleem denk ik.

Zit je nog op school? Dan zou ik je lessen Nederlands eens wat minder skippen...!

Jij bent zekker een leraar?
Mriek

Berichten: 649
Antwoord #22 Oktober 08, 2008, 21:10:55
edit2Rapporteer  
Mijn ervaring is dat het in het weekend goed te doen is. Echter als je door de week rijst Huh Huh, moet je op wat extra dingetjes letten. Vooral je reistijd, heeft natuurlijk ook te maken met je traject maar als je in de  spits gaat reizen kom je er niet doorheen Tongue Ik rijs voor school elke dag met de trein en ik kan je vertellen dat ik niet in de spits naar UC durf te gaan met mijn kitestuff. Buiten de spits om geen enkel probleem denk ik.

Zit je nog op school? Dan zou ik je lessen Nederlands eens wat minder skippen...!

Zoooooo jij krijgt het druk! Weet je hoeveel schrijf-/spel-/typvouten er op zo'n forum gemaakt worden? Grin
Kite-Jude

Geen avatar

Berichten: 16
Antwoord #23 Oktober 08, 2008, 21:12:41
edit2Rapporteer  
@Kaptain -> Je moet toch wat doen in de trein???  Wink
Marko

Berichten: 1650
Antwoord #24 Oktober 08, 2008, 21:13:25
edit2Rapporteer  
@Kaptain -> Je moet toch wat doen in de trein???  Wink

 schater laptop op schoot
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.