Kent iemand dit "vlek" probleem?

JorritPi

Berichten: 1557
Antwoord #25 Oktober 19, 2008, 22:47:42
edit2Rapporteer  
AL geprobeerd met wat Zeepsop ThumpsUp

Noop nog niet geprobeerd. Kan dat geen kwaad denk je?
kitertjuhNL

Berichten: 104
Antwoord #26 Oktober 19, 2008, 22:52:45
edit2Rapporteer  
Nee, ik gebruik meestal afwas middel als iets van mijn kite vies is met een sponsje en wat water. ThumpsUp
GlennVegas
Gast
Antwoord #27 Oktober 20, 2008, 10:03:47
edit2Rapporteer  
Het is net op de eerste foto of er water tussen twee lagen doek zit, maar het is moeilijk inschatten van een foto.

Shizzle, je vaart toch op de Grevelingen? Dat water is brak (is deels zout/zoet) en dus minder kans op het weer. Maar dit is absoluut niet het weer in je kite. Echt heel vreemd.

Ik vaar op de greef klopt!

Het is enkel doek... dus het zit er niet tussen! Was het maar zo Smiley..

Zeepsop... en dergelijke al geprobeerd.. werkt allemaal niet!

Al was het de 'tas' die afgeeft.... de 'kite' zelf... dit hoord niet zo te zijn. Mischien wel als je een kite al 4 jaar hebt... dat die verkleurd van de zon... maar niet een splinternieuwe kite.

Vanish zat ik ook aan te denken... is dit overigens niet te chemisch?
kobrin

Berichten: 944
Logs: 0 | 240 uur
Antwoord #28 Oktober 20, 2008, 10:39:27
edit2Rapporteer  

Ik zou effe wachten met Vanish tot je iets hoort van slingshot.

Als ze bij slingshot de kite nader willen bekijken kan je er maar beter niet met allerhande produkten opzitten, dan worden zij er ook niet wijzer uit.

JO'Neill

Berichten: 538
Antwoord #29 Oktober 20, 2008, 11:31:10
edit2Rapporteer  
Poep op je kite!:P
dapinda

Geen avatar

Berichten: 23
Antwoord #30 Oktober 20, 2008, 14:46:37
edit2Rapporteer  
Hmmm, precies hetzelfde op 2 kites. Allebei bij zoet water, maximaal 1 nacht nat in de tas gezeten. De eerste heeft ook blauwe en zwarte vlakken en heeft blauwe en bruine vlekken achter gelaten op het wit. De tweede heeft naast wit, ook rode en gele vlakken en heeft alleen licht bruine vlekken op het wit achter gelaten. Het gekke is dat ik nog een andere kite heb met veel witte vlakken, die na gebruik in zout water een keer 3 nachten nat in de tas heeft gezeten en geen enkele vlek vertoond.
Het is misschien vervelend voor de doorverkoop, als je dit ooit van plan bent, maar ze vliegen er niet slechter op.
hOe hA HeNniE

Berichten: 824
Antwoord #31 Oktober 20, 2008, 14:49:18
edit2Rapporteer  
@Shizzle: GEEN Vanish...is best agressief spul.

en idd...wat al eerder werd gezegd..het lijkt op de foto wel of t 2 delen doek is waar water tussen zit....vanaf een foto heel moeilijk te zien dus aangezien je zegt dat t slechts 1 laag is...wacht wat SS ervan zegt...en...t belangrijkste..je kite vliegt er niet anders door.....t lijkt doorverkleuring van een andere kleur paneel.....wel balen, daar niet van....suc6
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #32 Oktober 20, 2008, 18:59:12
edit2Rapporteer  
Het is net op de eerste foto of er water tussen twee lagen doek zit, maar het is moeilijk inschatten van een foto.

Shizzle, je vaart toch op de Grevelingen? Dat water is brak (is deels zout/zoet) en dus minder kans op het weer. Maar dit is absoluut niet het weer in je kite. Echt heel vreemd.

Ik vaar op de greef klopt!

Het is enkel doek... dus het zit er niet tussen! Was het maar zo Smiley..

Zeepsop... en dergelijke al geprobeerd.. werkt allemaal niet!

Al was het de 'tas' die afgeeft.... de 'kite' zelf... dit hoord niet zo te zijn. Mischien wel als je een kite al 4 jaar hebt... dat die verkleurd van de zon... maar niet een splinternieuwe kite.

Vanish zat ik ook aan te denken... is dit overigens niet te chemisch?

nee duh hoort niet zo te zijn nee maja heb m zelfs unused met vlekken gehad is the bag mate. zou m verandere dat zowiezo.

Hoe je t eruit krijgt is mij ook nog een raadsel aangezien t kleurstof is oid
amorw

Berichten: 67
Antwoord #33 Oktober 20, 2008, 21:17:46
edit2Rapporteer  
Heb ditzelfde gehad met mijn Rebel.
Ik weet echter zeker dat dit fijn vuil was dat bij een natte kite tussen de vezels is terecht gekomen.
Ik weet het zeker omdat ik het zien gebeuren heb.
Een nieuwe kite op een nat, zout strand gelegd. Het flapperen van het doek heeft ervoor gezorgd dat fijn zand of vuil tussen de weefsels kon.
Nooit meer te verwijderen trouwens.
Oplossing?
Een paar jaar mee varen en inruilen bij aankoop van een nieuwe.
We spreken hier niet over een of andere bacterie die het doek komt aantasten, zoals je wel eens ziet bij katoenen tenten.
De vezels van je doek zijn in de massa gekleurd, en niet met verf behandeld als kledij. Het zou me dus verbazen dat dit afgaat.
Van de tas weet ik het zo niet. Is deze puur van nylon, of van een stof die met verf behandeld is?
100%-DINGES-®!!!!!!!!

Berichten: 2367
Antwoord #34 Oktober 21, 2008, 05:47:34
edit2Rapporteer  
mischien kun je ze er uit branden???
Joop_XL

Berichten: 139
Antwoord #35 Oktober 21, 2008, 12:11:11
edit2Rapporteer  
JAaaaaaa. ik heb het ook bij mijn 3 weken oude REV 9mtr. Er is iets wat rood afgeeft, ik zat te denken aan de rode lus van de bar. Maar dan zou het door de tas heen gegaan moeten zijn ?

Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #36 Oktober 21, 2008, 12:30:16
edit2Rapporteer  
Het polyesterdoek wat ze gebruiken voor de kites heeft een laagje wat de stof beschermd tegen UV en het luchtdichter maakt. Als je met schoonmaakmiddelen aan de haal gaat beschadig je dit, en ben je veel verder van huis. Niet doen dus, zeker niet de Vanish ThumpDown
GlennVegas
Gast
Antwoord #37 Oktober 21, 2008, 15:36:02
edit2Rapporteer  
JAaaaaaa. ik heb het ook bij mijn 3 weken oude REV 9mtr. Er is iets wat rood afgeeft, ik zat te denken aan de rode lus van de bar. Maar dan zou het door de tas heen gegaan moeten zijn ?

Oke... je bent nu de vierde persoon met een nieuwe 2009 REV die dit probleem heeft... Mischien een productiefout?
Marcel~

Berichten: 2657
Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #38 September 15, 2012, 12:46:32
edit2Rapporteer  
Heeft iemand inmioddels een oplossing om deze zgn bleeding kleuren uit wit te krijgen ? Chloor missschien ?
wasbeer

Berichten: 432
Antwoord #39 September 15, 2012, 12:51:24
edit2Rapporteer  
Ozone heeft het zelfs als ze nieuw uit de verpakking komen. Kleuren die overlopen gebeurt zeer vaak bij kites, niet druk om maken, gwn lekker varen Wink
Sayootje

Berichten: 296
Logs: 0 | 511 uur
Antwoord #40 September 15, 2012, 14:35:52
edit2Rapporteer  
blue wonder
RonaldFX

Geen avatar

Berichten: 562
Logs: 0 | 335 uur
Antwoord #41 September 15, 2012, 14:36:54
edit2Rapporteer  
Ik heb het ook, zie je niks van als 'ie in de lucht hangt
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #42 September 15, 2012, 14:48:43
edit2Rapporteer  
Op vuil en het weer erin na heb ik het nog nooit gezien bij mijn eigen kites.
Is het niet de opdruk? Kan me niet voorstellen dat het spinaker nylon afgeeft.
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #43 September 15, 2012, 17:36:09
edit2Rapporteer  
Boeit toch niet, in de lucht zie je het niet en doet niks af aan de kite verder.
Tim_GTS5

Berichten: 2818
Antwoord #44 September 15, 2012, 17:50:04
edit2Rapporteer  
Als je kijkt naar een Flysurfer daar zie ik nooit vlekken in zitten, zal vast met het materiaal te maken hebben.
Nijlpaard.

Berichten: 104
Antwoord #45 September 16, 2012, 08:43:57
edit2Rapporteer  
heel herkenbaar, ik zie het vaker, het wordt er niet slechtervan.. misschien kan je hem ruilen bij de fabrikant?  als je het echt zo erg vindt..
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #46 September 16, 2012, 09:39:34
edit2Rapporteer  
Hebben jullie in de gaten dat dit een oud top is uit 2008?

Maar ik ben van mening dat het vooral met het gebruikte doek + coating heeft te maken.
Mijn oude graf Cabrinha's heb ik wel eens een week in de tas laten zitten en er was niets
mee aan de hand. Ik heb ook een kite gehad om te testen en die kite heeft nog geen halve
dag in de tas gezeten en daarna heb ik die laten drogen toen zat het er al in.

Zoiezo hebben Slingshot kites er snel last van, een maat van mij vaart Slingshot en die kite
zit ook altijd helemaal vol met het weer.
Marcel~

Berichten: 2657
Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #47 September 16, 2012, 10:56:08
edit2Rapporteer  
Dit is geen weer. Niemand heeft hier dus succesvol gepoogd om het eruit te krijgen ?
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #48 September 16, 2012, 11:02:29
edit2Rapporteer  
krijg je er niet uit, dit is te snel opgerold in de fabriek. Bij de meeste kites wordt de zeefdruk er na het assembleren van de panelen opgezet. Dit moet vrij lang drogen, fabrikanten laten zich onder druk zetten om snel uit te leveren > niets aan te doen.

Probeer er leuke figuurtjes in te ontdekken dan ga je er mss nog van houden. Bovendien: uniekheid!
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #49 September 16, 2012, 11:12:31
edit2Rapporteer  
Bij Naish is het vooral de zilveren opdruk van de Le + struts die zwart/bruin afgeeft, als je goed kijkt zie je de patronen zitten in de vlekken. Voor zover ik weet is het onmogelijk om dit er nog uit te krijgen.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.