Slechte Service Kitepirates/Airush Duitsland

Emielkruisdijk

Berichten: 808
November 12, 2008, 23:23:22
edit2Rapporteer  
Ik kreeg vandaag deze mail van onze duitse vrienden over de garantie op mijn Airush Converse 6'0:

hi emiel
i ve an answer from airush now

they can not give a garanty for the board in case of jumping with that.
it s only build for waveriding.

my solution is :

you ship it to me and we try to repait it

or
i give you another one for a really special price

cabrinha s quad 5,9 is really heavy duty : 250 .- eur
slingshot 5,10 : 250.-

tell me what to do .


thanks marc

Ik heb wel 8 keer gebeld en tientallen keren gemaild met kitepirates om het tot een goed eind te brengen. Al met al heeft het me 2,5e maand geduurd voordat ik deze mail kreeg. Ik heb het board in Maart gekocht, dus heb er niet eens een half jaar op gevaren. De conclusie is alleen getrokken op de foto's, heb het board niet opgestuurd.

Heb de laatste 2 maanden dat ik met het board gevaren heb, alleen strapless gevaren.

Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #1 November 12, 2008, 23:26:26
edit2Rapporteer  
Kun je dan meer vertellen over de geschiedenis van deze breuk? Ik heb ook een tijdje strapless gevaren, en ook dan kun je een plank aan gort varen.

Wel heel zuur dat je boardje zo snel aan puin is, en dat nog wel van de hofleverancier van Felix Pivec
Kaptain

Berichten: 561
Antwoord #2 November 13, 2008, 01:20:28
edit2Rapporteer  
Volgens mij geldt hier de wet die idefixe heeft uitgelegd over half jaar garantie. Weet niet meer precies hoe het was, maar ik neem aan dat als dit een Europese wet is, je een case hebt. Vervolgens vind ik dat, als de pirates en de importeur gelijk hebben dat het board niet voor springen geschikt is, ze toch een goed alternatief bieden.
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #3 November 13, 2008, 12:13:53
edit2Rapporteer  
Volgens mij geldt hier de wet die idefixe heeft uitgelegd over half jaar garantie. Weet niet meer precies hoe het was, maar ik neem aan dat als dit een Europese wet is, je een case hebt. Vervolgens vind ik dat, als de pirates en de importeur gelijk hebben dat het board niet voor springen geschikt is, ze toch een goed alternatief bieden.

Bij normaal gebruik.
Zoals er wordt gezegt hij is niet gebouwt om mee te springen dus doe je er iets mee wat niet "normaal" is.
Geen garantie. En is geloof ik een Nederlandse wet Smiley

Jammer maar dit is geen slechte service.
wouterb

Berichten: 2759
Antwoord #4 November 13, 2008, 12:26:58
edit2Rapporteer  
Een voorbeeld reactie:

Dear Marc,
I sincerely thank you for your offer, but as I told you (dat neem ik even aan) this fracture occurred while riding strapless. This means, in my case, no aerials, no hard landings. Airush’ argument that it is not meant for jumping doesn’t apply.
I’ll send you the board for investigation. You might find an production flaw. If you do or are in doubt, please contact Airush again after you’ve examined the board. If this still doesn’t trigger a satisfying reaction from Airush, I kind of had it with this company.
In that case I would gladly accept jour offer for the …( ff zelluf kiezen)
Kind regards
(…)

't is maar een idee.... knippen-plakken naar behoefte!

Bij de weg: volgens mij moet je ook met een wave boardje wat airtime kunnen maken (..en dus ook landen) New school-kiteloop-achtige-acties lijken me uberhaupt een uitdaging met zo'n plankie.
Argument van niet "mee mogen springen" vind ik wat moeilijk 
wouterb

Berichten: 2759
Antwoord #5 November 13, 2008, 12:44:43
edit2Rapporteer  
anders kan je misschien hier iets mee (van kiteforum):

http://www.airush.com/forum/showthread.php?t=206

Introduction:
Why not take your camera out to your next session? And let us have a look through your eyes? Every month (November, December and January) you can share your best, coolest and funniest photo on the Airush Be Creative Forum. At the end of every month we will pick a winner and send them an Airush Promo pack (Hooded, T-Shirt and Cap). After three months the best picture wins the new Airush FS Board.

So go out and show us the best kiteboarding action or lifestyle shots.

Policy:
To compete in this contest please register to the Airush forum. Please upload your photo to the Airush be creative forum in a new thread. Please make sure you don’t post your photo in the same thread, otherwise we have to delete your photo.

Do not post any messages that are obscene, vulgar, sexually-oriented, hateful, threatening, or otherwise violative of any laws. The owners of Airush Forums reserve the right to remove, edit, move or close any thread for any reason.

Open to everyone except direct employees and International Team Riders may not take part (Unless suitably disguised).

For any questions please contact: newsletter@airush.com

Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #6 November 13, 2008, 14:13:39
edit2Rapporteer  
nergens staat geschreven dat dit board ergens anders voor gebruikt is dan waar het voor bedoeld is.
Volgens de Nederlandse wetgeving ligt ( in dit geval binnen 6 maanden ) de bewijslast geheel bij de leverancier. De leverancier moet dus in dit specifieke geval gaan aantonen dat het defect bij levering van dit board al niet aanwezig was ( zwakke plek in het board) Was dit board in Nederland gekocht dan was het naar alle waarschijnlijkheid ( 95%) een garantie geval geweest.
De Nederlandse wetgeving op het gebied van consumentenrecht is gebaseerd op richtlijnen die op Europees niveau zijn uitgebracht. Er is dus een goede kans dat de hierbovengenoemde regelgeving ook voor Duitsland geld.
In deze zaak dus ook weer een geval van "rechtsbijstandsverzekering".
Emielkruisdijk

Berichten: 808
Antwoord #7 November 13, 2008, 14:34:07
edit2Rapporteer  
Ik heb het gevoel dat ik dik genaaid word door airush en dat kitepirates er eigenlijk weinig aan kan doen. Het probleem is "opgelost", ik krijg 100 euro gestort om het boardje te laten repareren.

....geen garantie op een board dat je 5 maanden hebt...
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #8 November 13, 2008, 16:03:18
edit2Rapporteer  
customerservices@airush.com
Loepie (2 flat-3) de Leeuw

Berichten: 841
Antwoord #9 November 13, 2008, 16:25:38
edit2Rapporteer  
Heb je er nou mee gesprongen of niet? Dat is volgens mij niet bij iedereen duidelijk?
Maar dan nog, staat het trouwens in de gebruiksaanwijzing dat je er niet mee mag springen ofzo? Zo niet dan zowieso garantie lijkt mij.
Emielkruisdijk

Berichten: 808
Antwoord #10 November 13, 2008, 16:34:08
edit2Rapporteer  

Thanks, ik heb een boze mail gestuurd.

Ik heb er amper mee gesprongen en de laatste twee maanden dus niet meer (strapless gevaren). Best niks dat iedereen zegt zowiezo garantie behalve die gasten van de shop..
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #11 November 13, 2008, 17:45:39
edit2Rapporteer  
Ik snap het niet, normaal heeft kitepirates goede service. Een maatje van mij had zijn board gebroken,
dat zag je alleen maar je merkte nog niets. Ik een brief gemaakt en opgestuurt en hij kreeg zonder
moeilijk doen een nieuwe.

Mijn kites zijn niet helemaal goed meer op de sticknaden en naar een beetje overleg mag ik
die ook opsturen. Ik vind het dus raar van hun kant.
job

Geen avatar

Berichten: 248
Antwoord #12 November 13, 2008, 18:29:24
edit2Rapporteer  
Kvind het trouwens wel ERRUG slordig dat je hun aanbieding ook Online gooit Emiel :-) En ook gelijk op hanglos..

En verder... ''ik heb er AMPER mee gesprongen...'' TJa wel mee gesprongen en tis redelijk bekend dat golfboardjes dat niet kunnen hebben :-). En dan kan de regelgeving mooi en goed zijn... Met springen ist gewoon je eigen schuld... Vind het behoorlijk netjes dat de shop jou €100,- stort om te laten repareren! Dus voortaan niet gelijk shops zwart maken... beetje jammer wel vind ik :-)
Emielkruisdijk

Berichten: 808
Antwoord #13 November 13, 2008, 20:56:42
edit2Rapporteer  
Kvind het trouwens wel ERRUG slordig dat je hun aanbieding ook Online gooit Emiel :-) En ook gelijk op hanglos..

En verder... ''ik heb er AMPER mee gesprongen...'' TJa wel mee gesprongen en tis redelijk bekend dat golfboardjes dat niet kunnen hebben :-). En dan kan de regelgeving mooi en goed zijn... Met springen ist gewoon je eigen schuld... Vind het behoorlijk netjes dat de shop jou €100,- stort om te laten repareren! Dus voortaan niet gelijk shops zwart maken... beetje jammer wel vind ik :-)

Ik heb juist mijn hele mail in dit topic gezet zodat er juist gereageerd word en dat er niet gedacht word dat kitepirates helemaal niks voor me geprobeerd heeft.

Krijg trouwens al mijn mailtjes terug die ik naar Airush stuur, naar het adres van Morres en ook naar info@airush.com

Golfboardjes kunnen wel tegen springen, maar niet tegen verkeerd landen. En als je goed leest was het 2 maanden geleden dat ik er voor het laatst strapped mee gevaren heb. Heb er hoogstens ook 10 keer mee gesprongen en dan lul ik niet uit mijn nek.

En als jij 2,5 maand op garantie wacht en je krijgt zo´n flut antwoord had je het ook allemaal een stuk minder roos kleurig gezien. Board kost veel geld, dus verwacht je wel een beetje service.
Mario

Berichten: 111
Antwoord #14 November 15, 2008, 14:32:15
edit2Rapporteer  
http://www.airush.com/forum/

hier krijg je misschien het snelst antwoord
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.