Hééééle kleine gaatjes in je doek

Hessel

Berichten: 575
November 18, 2008, 23:08:08
edit2Rapporteer  
Ok, een vraagje.

In je doek zitten allemaal hele kleine vierkantjes, dit komt doordat er verdikkingen in het doek zitten bedoeld om scheuren tegen te houden (rip-stop, letterlijk).

Nu heb ik in mijn doek enkele ieniemienie gaatjes zitten. Deze zitten dan in het doek tussen de verdikkingen en de verdikkingen zelf zijn nog heel. Is het nu nodig om hier alsnog een plakker overheen te plakken? Je zou namelijk zeggen; verder scheuren kan ie niet, daar is het namelijk rip-stop voor.

Voor iedereen die wilt weten hoe je van die kleine gaatjes krijgt; ga eens met je doek langs een vrij scherpe steen en druk er dan zo hard op dat er als het ware krassen in je doek ontstaan. In die krassen zitten dan ook nog allerelei hele kleine gaatjes.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #1 November 18, 2008, 23:19:02
edit2Rapporteer  
Als je vlieger snelheid heeft ( zeg maar: lekker door de lucht vliegt  Grin ) is er een beste bak energie / kracht or whatever aanwezig. Zolang die vlieger lekker blijft vliegen gaat het allemaal prima. Je gebruikt die aanwezige kracht om vooruit te komen en lekker te springen / c.q. je tricks te doen. Zodra het echter mis gaat en je je vlieger met al deze krachten in het water parkeerd ( in het meest gunstige geval dus) willen al deze krachten "ergens naar toe" : kleine gaatjes zijn dan de grote boosdoeners om zich te ontwikkelen tot grote scheuren  en in het ergste geval je vlieger kompleet door midden jassen. Het kleinste gaatje wat je ook maar ziet dus ff afplakken met spinnakertape en anders niet zeuren als dat ding helemaal doormidden gaat.......................
JorritPi

Berichten: 1557
Antwoord #2 November 18, 2008, 23:49:18
edit2Rapporteer  
Ik herken het probleem! Ik heb dat ook gehad. Dat krijg je als je zand vervangt door een steen (ook als ie glad en rond is)! Leg dus nooit een steen op je kite om het weg waaien tegen te gaan.
Kitepilami

Berichten: 169
Antwoord #3 November 18, 2008, 23:52:24
edit2Rapporteer  
Je kan het ook omdraaien: zou je het risico willen nemen dat ze alsnog uitscheuren, terwijl je ze eenvoudig kan afplakken?

Zelf plak ik ze altijd af. Je weet maar nooit...
jeroen90

Berichten: 726
Antwoord #4 November 19, 2008, 00:06:59
edit2Rapporteer  
ja zelf mijn kite ook in 2 stukken gescheurt, na een niet eens zo heel harde crash. Waarschijnlijk zat er ook al een klein gaatje, als ik iedergeval een gaatje zie zou ik het direct afplakken.
Bram Wilbrink

Berichten: 823
Antwoord #5 November 19, 2008, 00:31:35
edit2Rapporteer  
Hey dude PLAKKEN !!

helium

Berichten: 676
Antwoord #6 November 19, 2008, 11:07:44
edit2Rapporteer  
Maar kun je `allemaal kleine gaatjes` wel plakken dan, of een plakker over de gehele kite?
Zijn het geen stiknaden? Daar zie je ook wel eens wat kleine gaatjes doorheen.

Succes ermee kerel!
Hessel

Berichten: 575
Antwoord #7 November 19, 2008, 12:19:04
edit2Rapporteer  
Ok dan, plakken dus. Bedankt nog

@helium: het zijn allemaal gaatjes in een lijn van hoogstens 10cm, dus gewoon een plakker over die gehele lijn.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.