scheurtjes plakken

Hessel

Berichten: 575
December 08, 2008, 23:01:23
edit2Rapporteer  
Ik heb op het moment een paar kleine gaatjes in mn doek en wil dat repareren. Tot nu toe heb ik dat altijd gedaan met gewoon rip-stop tape zoals je dat bij de surfshop koopt, maar die gaan bij mij altijd na verloop van tijd los. Nu wil ik dus graag gewoon een permanente reparatie doen.

Daarvoor kun je natuurlijk de randen dichtnaaien, maar dat lijkt mij bij zulke kleine gaatjes niet al te goed voor je kite.
Dus ik ging even op kiteforum lezen en las daar dat je de reparatie tape wel eerst moet verhitten zoordat ie echt goed blijft zitten. Dit had ik nog nooit gedaan, dus zal het hieraan liggen? En als ik er na het opplakken even met bijvoorbeeld de föhn overheen ga, blijft het dan wel permanent blijven zitten?

Ook is er de optie Kitefix te gebruiken. Dat werkt door simpelweg lijm op je kite te smeren en er dan een stukje gaas op te plakken. De lijm houdt alles bij elkaar en het gaas weerstaat de trekkrachten. Klinkt perfect en het lijkt mij dat dit wel permanent blijft zitten. Heeft iemand hier ervaring mee, of gewoon een opmerking erover?
(is trouwens te bestellen bij http://www.intofun.nl/pages/default.aspx?lan=nl, of gewoon op de Kitefix site http://www.kitefix.com)
pimpoldi

Berichten: 818
Antwoord #1 December 08, 2008, 23:18:04
edit2Rapporteer  
yo! ik gebruik gewoon spinakertape en voor dat ik het erop plak het doek goed schoon maken en daarna goed droog maken, gaat niet meer los! een fohn zou misschien kunne werken, maar niet te heet zetten dan! ook de hoekjes rondknippen, want hoekjes gaan snel los!
Hessel

Berichten: 575
Antwoord #2 December 09, 2008, 11:32:26
edit2Rapporteer  
Ik doe ook altijd mijn uiterste best om de plakkers er zo goed mogelijk op te plakken; doek schoonmaken, desnoods nog kleine stofjes eraf blazen, drogen en dan de plakkers er opplakken nadat ik ze rond heb geknipt. Misschien komt het doordat ik aan zee kite, en er dus veel zand en zout onder kan gaan zitten.

Ik zit er nu aan te denken gewoon KiteFix te gebruiken aangezien dat top klinkt en ook de filmpjes op hun website zien er allemaal heel goed uit. Ik vraag me alleen of de lijm flexibel genoeg is om ook tegen het oprollen te kunnen.
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #3 December 09, 2008, 15:21:07
edit2Rapporteer  
Kitefix  is top spul werkt zeker goed Smiley moet ook maar weer eens wat van die spullen in gaan kopen haha.

is flexibel ja had ene scheur van zeker 1 paneel over de breedte net boven de LE heb er zeker 1 jaar mee door gebeuld  en zit nog vast Smiley
Rooky

Berichten: 190
Antwoord #4 December 11, 2008, 13:36:49
edit2Rapporteer  
er staat een topic over waar ik een en ander heb getest met bison en dergelijke

dit topic:

http://www.kitehigh.nl/forum/index.php/topic,31747.0.html

mischien dat je er iets aan hebt.

gr jimmy
Ian

Berichten: 219
Antwoord #5 December 13, 2008, 13:07:16
edit2Rapporteer  
kitefix = seamgrip (10e bij betere sportzaak / duikzaak) = bison marathon (ook +/- 10e voor megatube)

Allemaal urethane lijmen die flexibel blijven en tegen water kunnen.
Dat gaas van kitefix (voor grote scheuren) = zelfklevend gaasband vd bouwmarkt
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.