Les Kites

Misteryguest

Geen avatar

Berichten: 44
December 09, 2008, 17:17:35
edit2Rapporteer  
Een vriend van me wil een kite kopen. Omdat hij niet zo goed in z'n pesos zit moet dit natuurlijk goedkoop. Hij kwam uit bij een les kite. Ik heb zelf het idee dat die kite's zo gestuiterd zijn, (als ik aan mezelf denk) en zulke klappen hebben gemaakt dat dit niet echt een goede keuze is. Hoe kijken jullie er tegenaan?
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #1 December 09, 2008, 17:32:12
edit2Rapporteer  
Tja zoiets kun je op verschillende manieren bekijken. De grote vraag is natuurlijk hoeveel wil / kan jouw vriend uitgeven  en welke )les)vlieger kan hij tegen welke prijs kopen. Daarbij uiteindelijk nog een keertje de vraag "wat is de toestand van de vlieger/bar".
Dus om welke vlieger gaat het ( model / jaar) wat moet het kosten en neem eventueel iemand mee om de vlieger te bekijken.  ( ook een vlieger die veel klappen gemaakt heeft kan lang mee gaan hoor )
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #2 December 09, 2008, 17:34:52
edit2Rapporteer  
Tja idd welke kite en zit er dan nog garantie op.
er zijn op dit moment, met een beetje zoeken, ook genoeg nieuwe 2008 kites te vinden met 50% korting en 100% garantie  ThumpsUp
Matthijs?!

Berichten: 139
Antwoord #3 December 09, 2008, 18:29:48
edit2Rapporteer  
les kites zijn geen slechte keuze. maar ligt er wel net aan bij welke school je ze koopt want sommige gaan er niet fatsoenlijk mee om en dan is de kans op beschadeging aanzienlijk groter. Maat van me had leskites gekocht toen we samen begonnen met kitesurfen en heeft ze nu anderhalf jaar en nog niks meegebeurt nja wel 5th line gebroken maar das meerdere keren gebeurd dus dat lag niet aan de lijn zelf...
onno

Berichten: 26
Antwoord #4 December 09, 2008, 19:43:29
edit2Rapporteer  
je moet de kite gewoon goed bekijken! Is het stiksel nog ok etc etc ik heb zelf ook een keer een leskite gekocht en was een prima vliegertje
mcjosti

Geen avatar

Berichten: 47
Antwoord #5 December 09, 2008, 20:23:26
edit2Rapporteer  
  ( ook een vlieger die veel klappen gemaakt heeft kan lang mee gaan hoor )
[/quote]

maar ook nieuwe kites kunnen snel kapot gaan.( Idefix kan het weten)
Mr.Klip

Berichten: 171
Antwoord #6 December 09, 2008, 21:16:54
edit2Rapporteer  
ja ik sluit me aan bij mathijs!
JorritPi

Berichten: 1557
Antwoord #7 December 11, 2008, 22:11:24
edit2Rapporteer  
Ja, en sommige les kites worden zeer regelmatig vervangen, voordat ze niet meer in goede staat verkeren om ze nog fatsoenlijk te kunnen verkopen. Ik denk dat je zo'n leskite voor je 'm koopt even flink onder de loop moet nemen.
Tjaptjoi

Geen avatar

Berichten: 16
Antwoord #8 December 11, 2008, 22:25:10
edit2Rapporteer  
Gasten, als een school kites verkoopt, gaan ze je echt niet oplichten, ze zijn tenslotte toch niet gebaat bij slecht nieuws op een forum o.i.d. Dus bel-mail een school en vraag wat er mis mee is, dan krijg je echt wel een eerlijk antwoord.
Loepie (2 flat-3) de Leeuw

Berichten: 841
Antwoord #9 December 12, 2008, 02:05:18
edit2Rapporteer  
Waarom zou betalen voor een kite waarvan je gewoon zeker weet dat ie talloze keren op het water is gebeukt. Verder wordt er echt minder zuinig mee omgegaan dan met spullen die van iemand persoonlijk zijn, het zijn toch maar leskites en die gaan er aan het eind van het seizoen toch weer uit. Zelf weten, maar ik zou het nooit doen. Een kite gaat maar zo lang mee, en een goed gebruikte leskite heeft echt wel zn beste tijd gehad.
Renske.

Berichten: 57
Antwoord #10 December 12, 2008, 15:34:43
edit2Rapporteer  
Ik denk dat je voor een heel leuk prijsje gewoon wel een kite hebt van het afgelopen jaar.
Als je op marktplaats of hier kijkt zijn de prijzen meestal wel wat hooger.
Ga gewoon eens kijken bij een school met kites te koop.
succes ThumpsUp
Misteryguest

Geen avatar

Berichten: 44
Antwoord #11 December 12, 2008, 17:47:11
edit2Rapporteer  
Bedankt voor alle reacties, Ik heb hem geadviseerd ook in duitsland te kijken voor een nieuwe kite. Als je tijdens die lessen hoort hoe die dingen stuiteren op het water en hoe er mee om word gegaan, dan kan dat nooit goed zijn. Met een nieuwe kite weet je het zeker. Ik moet zeggen dat die scholen er best nog wel veel geld voor vragen t.o.v. een nieuwe kite! Je hebt dan wel een vrij nieuwe kite maar ook de kans dat ie 50 keer kanonhard op het water is gestuiterd en misschien nog wel een paar keer op het strand. dank allen
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.