Kaap Verdie - Sal - Santa Maria in januari

snah.siub

Berichten: 142
December 16, 2008, 13:49:43
edit2Rapporteer  
Hey,

Na een hele hoop gelezen en uitgeplozen te hebben, lijkt me Kaap Verdie in januari een goede keus om naartoe te gaan. Er is goede wind (mininaal 4Bft), lekkere temperatuur voor lucht en water (20 ~ 29 graden) en het is maar 6 a 7 uur vliegen, leuk voor een dikke week vakantie.

Nu zit ik met het volgende probleem... er zijn een paar hotelletjes die leuk bij het strand zitten, maar relatief wat duurder zijn, om een idee te geven:

Vlucht vanaf A'dam, tussenstop Lissabon, vlieg met TAP; EUR 699,-

9 nachten Morabeza zeezicht / standaard kamer inclusief ontbijt EUR 765,00 p.p.
9 nachten Hotel Odjo d'Agua zeezicht / standaard kamer inclusief ontbijt EUR 585,00 p.p

Maar doe je bv via TUI, wat meer mainstream en groter ingekocht en dan zit je op een resort;

EUR 1000,- incl vlucht en alles pp.

Dat scheelt nogal weer wat... maar waar het mij echt om gaat, is welk hotel er het best bij de spots ligt en hoe je daar kan komen?

Iemand ervaring en de verlossende antwoorden?  Joepie

Tnx!





Noldusz

Berichten: 55
Antwoord #1 December 16, 2008, 14:52:59
edit2Rapporteer  
He,

Ik heb zelf geen ervaringen met Sal maar zat er ook zelf aan te denken. Maar check de onderstaande link; dit is een aanbieding van Dreizen voor 500 euries voor 1 week. Nou niet iedereen boeken natuurlijk want dat heb ik nog niet gedaan!! Tongue

http://www.d-reizen.nl/vakanties/kaapverdie/index.php

AIIII ik zie net dat deze aanbieding niet met een vlucht is!!! Das jammer!!
Dus deze vlieger gaat niet op!!!

Grtz ,

Nol
rikjonker

Berichten: 258
Antwoord #2 December 16, 2008, 18:48:36
edit2Rapporteer  
Kan ook nog wel goedkoper. Zelf ga ik van 31 december tot 18 januari naar Sal. Kosten vlucht plus hotel (inclusief ontbijt): E1200,-
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #3 December 16, 2008, 21:49:39
edit2Rapporteer  
Ik ben er geweest en zat ergens in een achteraf hotelletje..lekker cheap...

De beste kitespot is toch 'Kitebeach' en daar moet je altijd met een taxi heen (10 euro voor heen en weer ofzo, ff deal maken met mannetje daar..halen ze je netjes op). Het strand voor de hotels is altijd schuin aflandig en vlagerige wind...en veel lessers....
wazzaah

Berichten: 876
Antwoord #4 December 16, 2008, 22:50:43
edit2Rapporteer  
Hotel Odjo d'Agua kan je wel lkkr eten  Tongue

Is wel een stukje lopen dan naar de kitespot voor t dorp, wat trouwens een waardeloze spot is vergeleken met de andere spot Kitebeach. Daar is de wind tenminste lekker stabiel en side onshore, met hier en daar lekkere golfjes.
Wel oppassen daar aan de linkerkant, want met laag water liggen de rotsen net onder de waterlijn. Maar dat merk je wel  Grin

Hotelletje in t dorp zelf heb je voor zo'n 25/30 euries per nacht meestal incl. ontbijt dan nog s 25/30 euro voor een broodje enzo overdag en lekker s avonds eten en drinken. 30 euro per dag x 9 = 270,- pp moet de doen zijn voor een hotel/pension. Neem in ieder geval niet Les Alizes  Angry Zat er ook eentje op een hoek boven de bank dat net verbouwd werd toen wij er waren, zit je zo'n beetje voor de spot in t dorp en kan je s avonds lekker eten in de restaurantjes in de buurt. Nha Terra was dat dacht ik.

En naar Kitebeach ga je met de taxi van Noen, heb zn nummer nog wel ergens, goeie gast  ThumpsUp
rikjonker

Berichten: 258
Antwoord #5 December 17, 2008, 09:40:30
edit2Rapporteer  
Hotel Odjo d'Agua kan je wel lkkr eten  Tongue

Is wel een stukje lopen dan naar de kitespot voor t dorp, wat trouwens een waardeloze spot is vergeleken met de andere spot Kitebeach. Daar is de wind tenminste lekker stabiel en side onshore, met hier en daar lekkere golfjes.
Wel oppassen daar aan de linkerkant, want met laag water liggen de rotsen net onder de waterlijn. Maar dat merk je wel  Grin

Hotelletje in t dorp zelf heb je voor zo'n 25/30 euries per nacht meestal incl. ontbijt dan nog s 25/30 euro voor een broodje enzo overdag en lekker s avonds eten en drinken. 30 euro per dag x 9 = 270,- pp moet de doen zijn voor een hotel/pension. Neem in ieder geval niet Les Alizes  Angry Zat er ook eentje op een hoek boven de bank dat net verbouwd werd toen wij er waren, zit je zo'n beetje voor de spot in t dorp en kan je s avonds lekker eten in de restaurantjes in de buurt. Nha Terra was dat dacht ik.

En naar Kitebeach ga je met de taxi van Noen, heb zn nummer nog wel ergens, goeie gast  ThumpsUp

Kan je dat nummer even PMen? (van noen)
snah.siub

Berichten: 142
Antwoord #6 December 17, 2008, 12:38:05
edit2Rapporteer  
Hey super man, allemaal al reakties

Ok, heb even een overzichtje gemaakt van de aanbiedingen tot nu toe:

Happysport:
----------------
Oasis Belorizonte     7 volle dagen   19 januari 27 januari   1236,- pp incl vlucht, tax, transfer en visum
                        
                        
Opvakantie.nl:
--------------------
Santa Maria Beach      6 volle dagen   25 januari   26 januari   1 februari   1 februari   1104,- pp incl vlucht, tax, visum

Odjo d'Agua         25 januari   26 januari   1 februari   1 februari   1274,- pp incl vlucht, tax, visum
                                 
Kumuka-reizen.nl   :
-------------------------
Oasis Belorizonte       6 volle dagen   21 januari 06:00 ~ 11:50         28 januari 12:40 ~ 20:45   1000,- incl vlucht, tax, transfers

Odjo d'Agua      8 volle dagen   18 januari 18:55 ~ 01:00         27 januari 01:50 ~ 11:50   1284,- incl vluch, tax, transfers

Heeft iemand ervaringen met die Oasis Belorizonte?

Maar als ik het zo lees... kan je net zo goed in het RIU gaan zitten en dan met de taxi jezelf op laten halen, toch? Smiley Je kan het nooit aanlopen of er is nooit een hotel AAN een kitespot?

Ben ik verwend met Cumbuco en hotel?

Tnx alvast weer!

ps: rikjonker; waar heb je dat geboekt en wat heb je precies geboekt?
ps2: mensen alweer verder met boeken, jij Noldusz? Smiley


snah.siub

Berichten: 142
Antwoord #7 December 17, 2008, 12:56:31
edit2Rapporteer  
Even in de stemming komen:

http://www.hanglos.nl/news/93BEF393-07FF-4135-9BF2-9070822F4B7A/Kitesurfing:Cabo_Verde_Wavespot_fotos.html

Noldusz

Berichten: 55
Antwoord #8 December 17, 2008, 14:33:16
edit2Rapporteer  
He snah,

Nog niet geboekt want ik heb nog steeds het idee dat het goedkoper kan...Ik kwam de onderstaande aanbieding tegen. Is voor €797,- voor 8 dagen op basis van logies ontbijt...is wel goedkoop volgens mij..

http://www.straus.nl/land/kaapverdische%20eilanden/91987


Is overigens wel vanaf Brussel maar je moet er wat voor over hebben...

Grtz,
wazzaah

Berichten: 876
Antwoord #9 December 17, 2008, 23:45:53
edit2Rapporteer  
Voor die bedragen zaten wij er drie weken  YeSS

Mail nog ff met happysport en vraag naar pensiontjes.
Hotels zitten er toch niet aan de beste kitespot moet je toch heen rijden. Behalve dan dan RIU hotel dat zit bijna aan de Ponta Preta spot maar das aflandige wind en als er golven staan zit het er vol met golfsurfers.
snah.siub

Berichten: 142
Antwoord #10 December 18, 2008, 12:52:53
edit2Rapporteer  
Ok, het kan dus wat goedkoper .. Smiley

Als ik toch een auto moet gebruiken, dan kan ik er toch net zo goed 1tje huren, of is dat onbetaalbaar? Zijn er ook niet van die stoere buggies te huren?

Hoe hebben jullie dit gedaan?

Dan kan ik ook lui in een resort vertoeven, maar vind dat meestal wat massaal en schaaperig.. een pensionnetje of bed/breakfast hotel is gezelliger vaak...
wazzaah

Berichten: 876
Antwoord #11 December 18, 2008, 18:40:48
edit2Rapporteer  
Auto huren is bijna onbetaalbaar 60/70 euro per dag. Alle andere motor sporten zijn ook duur, eigenlijk is alles behalve eten en kiten daar duur Grin

Dat is t enige voordeel van een resort, kan je lekker de hele dag aan t zwembad liggen en zuipen als t niet waait.
snah.siub

Berichten: 142
Antwoord #12 December 18, 2008, 19:45:20
edit2Rapporteer  
Resort is wel lachen, maar wel mega groot en ongezellig denk ik... En vraag me af of je je kite daar een beetje kan laten drogen, maar dat kan ook op het strand natuurlijk en dan rustig in slaap vallen op een ligstoel
terrorwally
Gast
Antwoord #13 December 18, 2008, 20:13:27
edit2Rapporteer  
ben er 2 weken geweest, als je vragen hebt kan je me toevoegen op msn: matthijs@isomis.nl
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #14 December 18, 2008, 23:51:40
edit2Rapporteer  
Niet moeilijk doen!!! Neem goedkoopste hotel dat je goed genoeg vind!! Voor hooguit 10 euro per dag sta je op de beste spot! Je hebt ook een 4WD nodig, dus als je die moet huren schiet ook niet op.
En bij Kitebeach zijn geen hotels, want dat ligt zowat midden in de woestijn daar....
totoro

Geen avatar

Berichten: 7
Antwoord #15 December 23, 2008, 10:50:47
edit2Rapporteer  
Niet m'n bedoeling om je voorpret te verpesten maar ik vond Sal maar zo zo.
Afgelopen februari een weekje in Santa Maria gezeten, een van de belorizonte hotels.
Grootste minpunt was het gebrek aan wind, 5 van de 7 dagen een knoop of 12. Maar dat schijnt
normaal gesproken wel iets meer te zijn. Gewoon pech gehad.
De spot bij het dorp is inderdaad niet fantastisch, aflandige wind. Strand is daar meer bedoeld voor badgasten
(er staan 3 rijen dik overal ligbedjes).
Kitebeach is qua wind beter, inderdaad een kort ritje met een taxi. Beetje irritant is het wel dat daar geen
enkel strandtentje zit of iets dergelijks. Even relaxed wat eten en drinken met een sanitaire stop is dus wat
behelpen. En dat er een kilometer of wat noord van die spot regelmatig haaien worden gezien vond ik ook
niet echt chill, weet dat ze liever niet aan de kust bij kitebeach (ook wel shark beach geheten) komen in verband met het rif maar toch.
Vond het dorpje ook niet zo bijzonder, niet echt goede sfeer en overal mensen die je wat willen verkopen
(nee niet leuk met een kraampje langs de weg maar met je meelopen en als je geen interesse toont vertellen over hun hongerige kinderen). Alles oud en gammel en veel zontoeristen. Ik snap dat het een arm land is, maar
dat is Brazilie bijvoorbeeld ook en in een plaatsje als Cumbuco is het een stuk prettiger vertoeven. Mensen lijken daar een tevredener te zijn, voelt beter als je er rondloopt.
Hotel is een beetje vergane glorie maar wel goed vertoeven. Weinig andere kiters.

Heb even geen goed alternatief voor je maar hoop dat je iets aan de informatie hebt!
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #16 December 23, 2008, 20:56:58
edit2Rapporteer  
Tja..beetje gelijk heb je wel...over de minpunten...

Maar wind of geen wind is altijd pech hebben..kan overal...
wazzaah

Berichten: 876
Antwoord #17 December 23, 2008, 22:28:57
edit2Rapporteer  
Als het waait let je niet op minpunten.

Die lui die je lastig vallen zijn vooral "buitenlanders", senegalezen ofzo. Hebben we goed opgelost door de eerste dagen te zeggen dat we de laatste dag wel langs zouden komen Grin
En er zit ergens een bakkertje met lekkere lunch koekjes  ThumpsUp
snah.siub

Berichten: 142
Antwoord #18 December 24, 2008, 15:48:07
edit2Rapporteer  
Hoi,

Thanks voor alle info, ik heb uiteindelijk voor het RIU ressort gekozen, lekker makkelijk all-inclusive als er geen wind is, en kunnen we lekker chillen.

Als ik trouwens de tip van de week mag geven; www.opvakantie.nl ... ik heb met Lillian gesproken en zij heeft me echt heeeel goed geholpen. Tegenwoordig is het allemaal maar zozo met internet bureau's en reisbureaus vind ik zelf, maar zij heeft me echt netjes geholpen, heb ook bij haar de vakantie geboekt. Leuke mensen en elke dag supersnel reageren, daar ga ik ook m'n andere vakanties wel boeken denk ik

Tnx nogmaals!
snah.siub

Berichten: 142
Antwoord #19 Januari 30, 2009, 17:38:17
edit2Rapporteer  
Nog even achteraf dan ook maar m'n ervaringen plaatsen, mocht je ooit meer info willen, pm me dan ...

Via Brussel vind ik zelf beetje nikstig ... je moet eerst 2 uur rijden met de auto en dan kan je je auto op parkeerterrein 3 kwijt. Dit kost EUR 79,- voor 7 dagen, maar dan moet je wel plek hebben, had ik gelukkig.

Vlucht met Jetair is aardig, stoelruimte houd niet echt over (ben 1.90m lang) en was verwend met wat comfort flights eerder het jaar. 6 uurtjes vliegen en je bent in een andere wereld, 2 uur tijdverschil in de winter en 3 uur in de zomer.

Graadje of 20/22 en zeewater ook zoiets, al voelt het altijd kouder aan.

M'n vriendin had les van Club Mistral, ter plekke 10 uur les is EUR 200,- .. dan ben je ultra beginner... maar kreeg rustig en goed les. Les wordt gegeven op Santa Maria beach, daar heb je sidewind, maar is goed te doen. Door wat hoge shorebreaks / golven is het wat tricky om weg te komen, maar daarna kan je mooi recht op het strand aan kiten. Wind is wel erg vlagerig, op het strand zelf van 10 knopen tot 24 knopen gemeten. Schijnt dat het dan bij Kitebeach zelf zo'n 30 knopen (stabiel) kan waaien.

Ben zelf niet meer bij kitebeach geweest, omdat m'n vriendin aan het lessen was, en ik die zijwind wel relaxed vond, en het een 2 minuten ritje met de taxi vanaf het hotel was.

RIU zelf is groot, erg groot. Was m'n eerste ervaring met all-inclusive, op zich goed eten, maar heb gemerkt dat ik zelf meer van de kleine hotelletjes ben. Voor het geld hoef je het niet te laten, ik was zo'n EUR 1000 kwijt geloof ik pp met vlucht, verblijf en dat all inclusive en da's met cocktails en sterke drank

Strand kan je gewoon oplopen en ik had een hotelkamer met zeezicht (om gevraagd) en da's goed vertoeven.

Al met al een leuke vakantie, maar het haalt het niet bij een Cumbuco in Brasil bv....

Oh ja, jetair zou 20 euro per vlucht voor kitebag a 15kg kosten, en elke kg erboven zo'n EUR 8,- per Kg.

De mijne was 25kg en ik heb *niets* hoeven bij te betalen, alleen bij de terugvlucht keken ze wat lastig, maar die mevrouw had geen zin in papierwerk en plakte er snel een sticker op.. misschien omdat ze zei of ik tickets had en hoe zwaar ie was en ik wat schuin wegkeek en zei: "*kuch* 15kg ofzo? *kuch* tickets ... eh dit is alles *kuch* wat ik heb gekregen van het reisburea .. *kuch* .. "

johan

Berichten: 151
Antwoord #20 Januari 31, 2009, 22:37:46
edit2Rapporteer  
Heb er 2 weken gezeten (met o.a. Isomis), had vooral pret van mn iets grotere board. Ga lekker in een el cheapo hotel en laat je met de taxi rijden naar sharkbeach. Dat is het goedkoopste vervoer en het beste strand. Neem vooral zonnebrand mee Smiley
Ik heb er van genoten, het was een topvakantie, want wat is er nou lekkerder dan in je shortie over de golven knallen...
DaRe

Berichten: 125
Antwoord #21 Februari 17, 2009, 16:23:23
edit2Rapporteer  
Ok iedereen heeft wel wat te melden, maar is nu de windzekerheid? Als je een week boekt hoeveel dagen kun je lekker varen???
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #22 Februari 17, 2009, 21:11:20
edit2Rapporteer  
Hahaha..ja...dat wil iedereen wel weten....de statistieken zijn prima...behoort tot de beste in de redelijke omgeving....
http://www.windfinder.com/windstats/windstatistic_sal.htm

Maar is altijd afwachten...gok dat je toch zeker 4-5 van de dagen kan...
Flykiter

Geen avatar

Berichten: 1
Antwoord #23 Maart 16, 2009, 14:47:27
edit2Rapporteer  
Net terug van 4 dagen in Sal, wind was uitzonderlijk zwak volgens de locals. 1ste dag noordoostelijke wind zoals meestal, kitebeach was dan wel degelijk the place to be. wind rond de 15knopen.. 2 dagen lang 5 knopen wind.. niet veel mee te doen dus!
laatste dag noordwestelijke wind gehad, perfecte condities in ponta preta (15-20knopen).
Wel een stevige branding, maar erna vrij vlak water! Je kan bijna het hele eiland rondrijden met een taxi voor 3-5 euro. niet aan te twijfelen dus. Die eerste dag ook een aantal kitesurfers gezien in Santa Maria. Any questions, pm!
grtz
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.