2 steamers.

Mees..

Berichten: 156
December 16, 2008, 21:40:14
edit2Rapporteer  
Beste boys,

En girls, Ik had me voorgenomen een winterslaap te gaan houden, maar wordt continu verstoord door het ruisen van wind door de bomen. Ik ben vervolgens uit m'n bed geklommen en naar m'n pc gerold en heb gezien dat het zaterdag en zondag prima gaat waaien.

Nu zit alleen met het volgende probleem. Ik heb geen winterpak.. Ik heb wel een 3/4 ( oud pak ) en een 2/3 (oneill psycho). Die kan ik natuurlijk over elkaar aan trekken en in november heb ik dat voor 't laatst gedaan en had het toen nog aardig warm. Nu ben ik alleen onzeker of dat aankomend weekend ook zo zal zijn. Vorige keer had ik nog genoeg bewegingsvrijheid.

Wat-0-wat moet mees doen?

Tnx.
spoetnik

Berichten: 762
Antwoord #1 December 16, 2008, 21:44:49
edit2Rapporteer  
Gewoon eens proberen?? En niet te ver uitvaren??
Mees..

Berichten: 156
Antwoord #2 December 16, 2008, 21:46:55
edit2Rapporteer  
ja, dat kan. Ik ben dan waarschijnlijk op mirns dus terugzwemmen zal 't niet worden. Moet alleen wel plusminus een uur rijden om daar te komen en daar had ik, als het voor niets zou zijn, eerlijk gezegd niet zo'n zin in ..
vissie

Berichten: 757
Antwoord #3 December 16, 2008, 21:51:00
edit2Rapporteer  
Hee mees..
Ik ben nu toch wel gestopt..
Dit mietje vond het laatst te koud
ga nu lekker flyboarden en zaterdag naar brouwers dam..
je zou het kunnen proberen..
Cap op handschoenen aan en schoentjes natuurlijk!
Alferink

Berichten: 1730
Antwoord #4 December 16, 2008, 21:51:32
edit2Rapporteer  
Misschien een heel stom idee hoor;

Een winterpak kopen? onder de 200 euro moet makkelijk lukken.
Mees..

Berichten: 156
Antwoord #5 December 16, 2008, 21:55:46
edit2Rapporteer  
Is overwogen.
Alleen als het maar voor een keer is, vind ik dat zo zonde..

martijn

Berichten: 2347
Antwoord #6 December 16, 2008, 22:12:25
edit2Rapporteer  
is niet voor een keer...

ik heb een 5/3 pak van mystic, en vaar hier mee in de winter en zomer..

in de zomer is het niet TE warm op het water, en in de winter is het alleen koud als het ook echt koud is. Maar meestal heb ik dan meer last van mn handen.

Dus als ik jou was zou ik gewoon kijken naar een 5/3 pak, en desnoods een thermo shirt ofzo kopen, en veeeeel water drinken Grin

succes
gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #7 December 16, 2008, 22:25:09
edit2Rapporteer  
Ik heb ook een 5/3 npx, maar vind dat echt te koud worden. Ik ga na veel zoeken, informeren en afwegen voor een droogpak van Gul. Zijn in de UK met huidige koers ZEER scherp geprijsd, zijn kwalitatief prima en maken echt een verschil. Zo heb je een prima aanvulling op je huidige pak en kun je comfy het jaar door.
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #8 December 16, 2008, 22:27:38
edit2Rapporteer  
Het moet waarschijnlijk niets kosten.

In dat geval gewoon een shorty maken van je oude pak en die onder het pak doen waar je meer wil gaan varen. Ik denk dat 2x een full suite je bewegingsvrijheid zal beperken.
Dat in combinatie met een thermoshirt, cap en goede schoenen zal wel oke zijn. Je zou ook nog kunnen kijken naar een spraytop voor het geval dat je in het voor- en najaar iets over je pak wil gaan dragen. Dan heb je geen last hebt van windchill meer als je op de kant staat. Nu kun je de top goed gebruiken om over je suite te dragen.

Ik heb zelf een Psycho II 5/3 en vaar daar het hele jaar mee. Ja ook in die klote zomers. Wanneer het echt te warm wordt doe ik de rits een stukje open. Maar jij hebt keuze genoeg voor de warme dagen dus dat is geen probleem.

Als je dan echt wat geld over hebt zou je kunnen kijken naar een Drysuite. Voor ongeveer 280 euro heb je een drysuite met thermo kleding  Wink

Succes met de keuze

Ps ik bekijk het zo

Wanneer ik nu mijn kites laat liggen heb ik ook onkosten aan de afschrijvingen en ben ik met een extra uitgave voor een goede suite goedkoper uit  ThumpsUp
Dat geef ik al reden op wanneer ze thuis beginnen te klagen  ThumpsUp
gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #9 December 16, 2008, 22:37:53
edit2Rapporteer  
Fuck, das een goeie! Meteen effe checken of ie geaccepteerd wordt. Ik denk wel dat je het advies van HJ ter harte kan nemen. Geen onkosten maken en zoeken naar creatieve oplossingen. Als je (weer) investeert, moet je er ook echt op vooruitgaan. (spray top vind ik eigenlijk ook een beetje zonde van je geld...)
Succes ermee!
Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #10 December 16, 2008, 23:37:08
edit2Rapporteer  
Spraytop is echt geen zonde hoor, dat is zoveel warmer! Scheelt echt gewoon een paar uur knallen!
.

Berichten: 68
Antwoord #11 December 17, 2008, 10:50:48
edit2Rapporteer  
shorty onder je pak, handschoentjes en cap en schoentjes en je kan "makkelijk" tot 4 graden doorgaan.
(mocht je naar zee gaan: op zee niet te ver uitvaren met sideshore,. maar dat hoef ik je niet vertellen hoop ik)
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #12 December 17, 2008, 11:34:46
edit2Rapporteer  
Zorg wel dat je goede warme schoentjes hebt omdat het water nu wel al behoorlijk koud is (voor binnenwater). Heb zelf nog sokken bijin mn 3mm laarsjes, zorgt wel voor extra warmte.
Mees..

Berichten: 156
Antwoord #13 December 17, 2008, 22:46:44
edit2Rapporteer  
ok
Tnx voor de tips heren.

Ik zal kijjken wat ik ga doen
Kaptain

Berichten: 561
Antwoord #14 December 17, 2008, 23:17:02
edit2Rapporteer  
Iemand de afgelopen dagen nog gevaren, of was er nog geen wind?
Kaptain

Berichten: 561
Antwoord #15 December 17, 2008, 23:17:15
edit2Rapporteer  
En uiteraard, hoe koud was het toen?
Rev.Jeff

Berichten: 47
Antwoord #16 December 18, 2008, 00:20:59
edit2Rapporteer  
Wanneer ik nu mijn kites laat liggen heb ik ook onkosten aan de afschrijvingen en ben ik met een extra uitgave voor een goede suite goedkoper uit  ThumpsUp

Alhoewel depreciation (afschrijving ) word gezien als een expense, is het een non cash expense.

een investering in een drysuit is wel een cash expense.

je bewering gaat dus niet helemaal op;)

maar wel leuk als het zo werkte!

oh en om even on topic te blijven! Ik doe ook aan een winterslaap! veels te koud om voor mij in het water te liggen!( ja ik ben nog niet zo goed;) )
maareh ik moet er wel bijvertellen dat ik vanaf 21 januari 6 maanden de zon op zal zoeken incl. bevaarbaar water!:P:P:P

offeh is dit nog steeds offtopic:P
shorty en lycra voor deze man Joepie Joepie
spruce

Berichten: 451
Antwoord #17 December 18, 2008, 12:00:51
edit2Rapporteer  
uit ervaring weet ik dat 2 pakken over elkaar niet perse warmer hoeft te zijn.
Ik heb een tijd terug eens een shorty onder mijn 3/4 prolimit steamer gehad en ik had het rete koud.
Een maand later (toen het nog veel kouder was) heb ik enkel een capuchon + mijn steamer aangehad en ik had nergens meer last van.
Je verliest namelijk bizar veel warmte via je hoofd.
Bijkomend voordeel is dat er aan de capuchon nog een 2mm dik borststuk aan zit.
Taco.

Berichten: 629
Antwoord #18 December 18, 2008, 13:12:55
edit2Rapporteer  
Twee pakken over elkaar werkt prima. Ik heb dan een shortarm 2/3 en de andere full 5/3. Warmte is zeker weten stukken beter dan 1. Alleen een 4/3 is echt wel koud op binnenwater met deze temperaturen.

Het grote nadeel van vaak twee pakken dragen is dat het buitenste pak oprekt. Niet alleen omdat je "dikker" bent. Maar je loopt ook veel harder er aan te trekken bij het aan- en uitkleden. Na een winter zeer regelmatig te hebben gevaren, is bij mij het buitenste pak flink gesleten. (maar dat is bij jou toch het "oude" pak)

Dus: Ga gewoon kiten met twee pakken als het toch maar om een paar keer gaat. Je heb het zeker niet koud. Je handen en voeten laten het als eerste afweten, de rest hoef je niet over in te zitten.

PS: denk wel aan (hand)schoentjes en cap.
Mees..

Berichten: 156
Antwoord #19 December 19, 2008, 00:56:23
edit2Rapporteer  
ok! Dan ga ik die eerst even scoren!
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #20 December 19, 2008, 01:27:52
edit2Rapporteer  
ok! Dan ga ik die eerst even scoren!
En ook tussen schoentjes en handschoenen zit veel verschil.
Die dingen van mij zijn binnen no-time nat en worden dan snel koud.
Ik ga dus ff shoppen voor een paar nieuwe schoenen en handschoenen.
De Gul Flexor 2mm Gloves schijnen wel helemaal top te zijn.
Alleen nog ff topper shoe vinden.

Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #21 December 21, 2008, 19:39:06
edit2Rapporteer  
O neill Mutant 6mm split toe.
Geweldig warme schoentjes
Jordi_1990

Berichten: 1021
Antwoord #22 December 21, 2008, 19:44:54
edit2Rapporteer  
mystic schoentjes zijn ook erg goed, ze zitten bij mij iets ruim maar worden alles behalve koud. sterker nog het water wat eruit komt gooi ik bij t omkleden soms over mn dan koud geworden voeten heen (want dat water is gewoon lichaamstemperatuur), weet zo 123 niet welk type het is (heb ze ooit gewonnen).
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.