op zoektocht naar drysuit.. kent iemand deze "sidewinder"?

Spoon

Berichten: 1864
Antwoord #25 December 24, 2008, 10:05:12
edit2Rapporteer  
Wat dacht je van dit alternatief.
Voor minder dan 182,- euro inclusief gratis fleece, verzendkosten en 3 jaar garantie.
https://www.wetsuitoutlet.co.uk/product_info.php?cPath=28_97_99&products_id=458


dat pak is er trouwens alleen in xxl en xl... zo groot ben ik oo weer niet Grin...
Zo'n pak ziet er zo snel uit als een regenpak en van een plaatje kan je natuurlijk niet echt de kwaliteit zien...
maar dat zal wel in orde zijn aangezien hij door meerdere word aangekaart.

Ik zag op die wetsuitoutlet die palm sidewinder ook staan inclusief fleece voor 392 pond..
Stanley

Berichten: 1039
Antwoord #26 December 24, 2008, 12:07:23
edit2Rapporteer  
wees niet bang voor invoerrechten want die hoef je niet te betalen van uit het UK.
Ze mogen dan nog wel hun eigen valuta de pond hebben maar zijn gewoon lid van de EU dus geen verdere belastingen. De prijs omgerekend naar euro's inclusief de verzendkosten is dus de totaalprijs.
kovdj

Berichten: 165
Antwoord #27 December 24, 2008, 12:32:06
edit2Rapporteer  
De Typhoon Racer Back Zip + Seals Drysuit + Free fleece besteld, ben benieuwd..........
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #28 December 24, 2008, 12:34:07
edit2Rapporteer  
Wat dacht je van dit alternatief.
Voor minder dan 182,- euro inclusief gratis fleece, verzendkosten en 3 jaar garantie.
https://www.wetsuitoutlet.co.uk/product_info.php?cPath=28_97_99&products_id=458


dat pak is er trouwens alleen in xxl en xl... zo groot ben ik oo weer niet Grin...
Zo'n pak ziet er zo snel uit als een regenpak en van een plaatje kan je natuurlijk niet echt de kwaliteit zien...
maar dat zal wel in orde zijn aangezien hij door meerdere word aangekaart.

Ik zag op die wetsuitoutlet die palm sidewinder ook staan inclusief fleece voor 392 pond..



Ja dat klopt.... Ik denk dat het pak niet geschikt zal zijn om te gerbuiken voor het kiten. Het pak is ontworpen om te kayaken en dan heb je een andere bewegingsvrijheid nodig. Bovendien denk ik dat die 2 koortjes in je taille binnen no-time stuk zijn omdat het trapeze er tegen aan zal schuren. Persoonlijk ben ik ook geen voorstander van die sokken.

Als je toch iets anders wil hebben waarom dan niet deze
"Typhoon Racer Hypercurve Back Zip Ankle Seals Drysuit" dat pak bieden ze aan "met" maar ook "zonder" sokken (ankle seals dus)  Voor 200,- euries ben je klaar.

Op deze site kun je het pak iets beter zien
http://www.watersportswarehouse.co.uk/shop/sailing-boating/dry-suits/new-typhoon-racer-hypercurve-565507.html
 
Stanley

Berichten: 1039
Antwoord #29 December 24, 2008, 15:13:48
edit2Rapporteer  
Persoonlijk vind ik die sokken dus heerlijk.
Geen natte voeten dus minder koud.
Gewoon zomerschoentjes overheen nergens last van.
Nicolas

Berichten: 914
Antwoord #30 December 24, 2008, 19:36:37
edit2Rapporteer  
Mja, dat is 2 uur rijden voor mij Tongue En ik durf niet gokken op de maat voor die prijs.
Op de site staan ze er anders niet op.
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #31 December 24, 2008, 20:20:21
edit2Rapporteer  
Mja, dat is 2 uur rijden voor mij Tongue En ik durf niet gokken op de maat voor die prijs.
Op de site staan ze er anders niet op.

Je kunt gewoon je maten doorgeven en ze geven je goed advies.
wanneer de maat toch niet goed is kun je het gewoon weer terug sturen en andere maat laten opsturen. Ik het ergste geval kost je dat 20 euro extra. Dus 1x retour kosten en weer verzendkosten wanneer het pak weer vanuit Engeland opgestuurd wordt.
Ik denk dat je vrijetijd, benzinekosten, parkeergeld en eventueel een snelheidsbekeuring  Angry veel meer kosten dan de eventueel retour kosten.
Maw lang leven het internetshoppen  ThumpsUp
Spoon

Berichten: 1864
Antwoord #32 December 25, 2008, 14:30:55
edit2Rapporteer  
Dus 1x retour kosten en weer verzendkosten wanneer het pak weer vanuit Engeland opgestuurd wordt.
Ik denk dat je vrijetijd, benzinekosten, parkeergeld en eventueel een snelheidsbekeuring  Angry veel meer kosten dan de eventueel retour kosten.
Maw lang leven het internetshoppen  ThumpsUp

ik denk dat surfboy het had over vd berg Wink
maar goed... dat neemt niet weg dat ik nog steeds aan het zoeken ben en eigenlijk ervaringen en foto's wil :S...

je kan wel goedkoper gaan maar goedkoop is duurkoop....
en tsjah... ik kan mijn geld maar 1 keer uitgeven...

(zo genoeg wijsheid in een paar regels...)
In dutch water dreams ben ik afgelopen zondag gaan raften.. daar geven ze 2 wetsuits over elkaar heen aan. een neopreen jasje en winstopper jas, neopreen sokken (ongeveer zoals onder dat pak) en schoentjes, helm en zwemvest...

En ik moet zeggen dat ik die sokken en schoenen helemaal niet vervelend vond zitten...
zo'n windstopper jas (spraytop) werkt ook prima!
...mja...

ik ga wel weer verder zoeken.....

ps: Fijne kerst Grin
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #33 December 25, 2008, 14:49:05
edit2Rapporteer  
Ik moet zeggen dat z'n droogpak gewoon een extra luxe is.
Ik vaar nu met een thermoshirt, Psycho II pak, cap, handschoenen, schoentjes, o'neill impact vest en daar overheen een spraytop van decathelon. En natuurlijk mijn boardshort niet vergeten. Afgelopen zaterdag bij 4 C in de Noordzee gevaren en had het gewoon onwijs warm. Zweet stond op mijn rug toen ik klaar was. Die spraytop is een onwijs goede tussen oplossing..

Ik zou wel een droogpak willen omdat het veel werk zal schelen tijdens het omkleden en je blijft lekker droog. Qua warmte zal het niet veel verschil uit maken denk ik.. Vorig jaar heb ik ook gewoon bij 0 C gevaren en moesten we het ijs van de kant wegbreken om het water in te kunnen...

Marry Xmis    ThumpsUp
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #34 December 25, 2008, 15:00:16
edit2Rapporteer  
Helemaal eens wat de extra luxe en comfort betreft.

Een impactvest scheelt ook al erg veel. Het houd je body warm en de windchill tegen. Maar alles bij elkaar heb je toch weer een hoop aan om om warm te blijven en een drysuit biedt meer bewegingsvrijheid.
Mr the Emperor

Berichten: 486
Antwoord #35 December 25, 2008, 16:49:45
edit2Rapporteer  
wees niet bang voor invoerrechten want die hoef je niet te betalen van uit het UK.
Ze mogen dan nog wel hun eigen valuta de pond hebben maar zijn gewoon lid van de EU dus geen verdere belastingen. De prijs omgerekend naar euro's inclusief de verzendkosten is dus de totaalprijs.


Formeel gezien moet het verschil in BTW wel betaalt dan wel vergoed worden. Geloof dat ze in de UK een VAT tarief van 17% kennen. De extra 2% zou dan wel naar de Nederlandse belastingen moeten. Ongetwijfeld is hier ook weer een soort van ondergrens voor en wat dan nog, het is maar 2%. 

Nu de pond zo laag staat, en men verwacht dat hij in het eerste kwartaal 2009 nog meer gaat zakken, wordt het misschien ook aantrekkelijk om van het voorjaar een nieuwe kite in de UK in plaats van bij onze Oosterburen te gaan scoren. 
http://www.surfstore.co.uk/acatalog/Surf_Store_UK_Kites_61.html
Stanley

Berichten: 1039
Antwoord #36 December 25, 2008, 16:58:08
edit2Rapporteer  

Formeel gezien moet het verschil in BTW wel betaalt dan wel vergoed worden. Geloof dat ze in de UK een VAT tarief van 17% kennen. De extra 2% zou dan wel naar de Nederlandse belastingen moeten. Ongetwijfeld is hier ook weer een soort van ondergrens voor.


Dat je het verschil in BTW zou moeten bijbetalen is totaal onbekend.
Heb al verschillende keren iets uit de UK laten komen nog nooit hoeven bijbetalen.
Zou ook erg vreemd zijn aangezien er een vrij verkeer van diensten en goederen binnen de EU geldt.

Het is zover ik weet ook niet zo geregeld dat als ik als UK gezetenen iets in NL koop ik 2% terug zou mogen vorderen.

Met de huidige wisselkoers is het gewoon lekker goedkoop shoppen in de UK.
Lang leve de internetshops.

(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #37 December 25, 2008, 17:20:17
edit2Rapporteer  
Die 2% verschil betaal ik dan met alle liefde  ThumpsUp
Maar dat is niet nodig. Volgens de shop in de UK komen er geen extra invoer/btw kosten bij.
Even een klein reken verschil tussen het pak, thermokleding, schoentjes en handschoentjes in NL lopen of vanuit UK bestellen.

Nederland:
Pak Gul enforcer 2009:   529           499,- euro
Thermo pak                   99             75,- euro
handschoenen                                          39,-
schoenen                                                 45,-          = totaal 658,- euro

UK
Gul enforcer 2009           230 (pound)         243,- euro
Thermo pak is gratis                                       0,-
handschoenen                  16,54                   17,-
schoentjes                        28,29                   30,-
verzendkosten                     9,95                   10,50    = totaal 300,50 euro

Voor die 357,50 euro kun je nog een hoop andere leuke dingen doen  Wink
Mr the Emperor

Berichten: 486
Antwoord #38 December 25, 2008, 17:25:20
edit2Rapporteer  
Zeker, je zou zelfs je pak daar kunnen gaan halen en passen,  dan ben je nog goedkoper uit.

 Wat betreft die BTW verrekening had die dunne toch gelijk. Voorheen was dat wel zo, maar momenteel is er een zogenaamd oorsprongslandbeginsel en alleen daar hoeft BTW te worden afgedragen. Mijn fout.   loser
gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #39 December 25, 2008, 23:52:38
edit2Rapporteer  
Zodra je bij wetsuitoutlet iets bestelt, wordt gevraagd de maten van je lichaam door te geven. Zij checken dan voordat ze iets toesturen of je de juiste maat hebt besteld. Mocht het na ontvangst toch fout zijn gegaan (niet het geval bij ons) dan stuur je de hele zooi terug en krijg je je geld terug.
Ik vaarde hiervoor met een 5.3 pak, een thermo onderpak een impactvest een cap handschoentjes en schoentjes. Het was zodra je op de kant stond gewoon KOUD. Ik merkte ook dat mijn praten en reageren trager gingen. Ik denk dat als je onder deze omstandigheden door wil, dat je dat gewoon zo veilig mogelijk moet doen. Zodra het echt rond 0 komt overdag, sla ik misschien ook wel over....
Hattori Hanzo

Berichten: 412
Antwoord #40 December 26, 2008, 15:37:57
edit2Rapporteer  
heeft iemand ervaring met die Typhoon Racer Back Zip + Seals Drysuit + Free fleece voor 182 euro?

Ik heb de 2009 versie gekocht..staat ook op de site van wetsuitoutlet...is 15E duurder (kleur zwart/blauw)...
Gasten daar legde mij uit dat de 2009 versie confortabelere seals heeft (neopreen ipv rubber).

Heb er een 5 keer mee gevaren en kan echt zeggen dat het mij bevalt... ben er erg tevreden over... gewoon een pak zonder veel poespas maar doet wat ie hoort te doen: je droog houden..... en niet duur. helaamaal met de huidige wisselkoers heb je hem voor EUR 215 in huis.... gratis fleeceje erbij......
Hattori Hanzo

Berichten: 412
Antwoord #41 December 26, 2008, 15:39:12
edit2Rapporteer  
Deze dus.....

(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #42 December 26, 2008, 20:42:27
edit2Rapporteer  
Ha.Hanzo....  jouw pak heeft sokken en ik zie op hun site dat je ook reserve sokken kan kopen.
Vraagje: Weet jij of je die sokken makkelijk zou kunnen vervangen en kun je een gedeelte van de sok ook tussen je teen stoppen zodat de sok zou kunnen gebuiken icm split to schoen?
Nicolas

Berichten: 914
Antwoord #43 December 26, 2008, 21:47:43
edit2Rapporteer  
klinkt wel leuk die wetsuitoutlet, maar ze hebben geen NPX lucifer, en die wil ik toch net
En die open palm handschoentjes (5 vingers) vind ik ook maar nergens
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #44 December 27, 2008, 01:03:45
edit2Rapporteer  
Mja, dat is 2 uur rijden voor mij Tongue En ik durf niet gokken op de maat voor die prijs.
Op de site staan ze er anders niet op.

Pak dan ff de telefoon en bel VdBerg en misschien hebben ze die Lucifer nog in je maat.
Ze hadden de laatste keer dat ik er was alleen die donkere Lucifer hangen.

Ik heb de Lucifer ook B2B gepast samen met het GUL pak maar het was niet echt mijn ding.
Is gewoon een onhandig groot (baggy) achtig geval. Ik kreeg meer het gevoel dat het pak mij in de weg zou zitten dan dat die meer vrijheid zou geven. Qua afwerking van stof en rits had ik ook meer vertrouwen in de GUL pakken. Ook lijkt mij het bodydragen en het kiten in de branding geen pretje met die Lucifer. Ik denk dat die capuchon je mega in de weg zal gaan zitten.
Magic Hat

Geen avatar

Berichten: 91
Antwoord #45 December 27, 2008, 11:12:23
edit2Rapporteer  
Mooie pakken, maar waarom een rugrits als je ook een voorsluiting kan nemen? Die voorsluitingen lijken mij praktischer (maar op die site zeggen ze dat de rugsluiting prkatischer is), iemand die de voor- en nadelen van een rugsluiting kent?
gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #46 December 27, 2008, 11:47:16
edit2Rapporteer  
Wij hebben op aanraden van de shop een rugrits genomen. Ik denk minder kwetsbaar en totaal geen bewegingsbeperking. Dit klopt ook. Jongens met een voorsluiting zeggen eigenlijk hetzelfde....Ik zou denk ik toch weer voor de rugrits gaan. Pissen doe ik van te voren, en met die kou ben je toch ook geen uren lang non stop bezig.
Rugrits lijkt me toch iets meer solide. Iemand anders moet je wel helpen dichtdoen.......
Magic Hat

Geen avatar

Berichten: 91
Antwoord #47 December 27, 2008, 14:49:04
edit2Rapporteer  
Dan denk ik dat ik toch een voorsluiting prefereer. Vind t wel een fijn idee dat ik alleen uit het pak kan komen en dat ik kan pissen wanneer ik wil.
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #48 December 27, 2008, 15:07:53
edit2Rapporteer  
Vooral het alleen aantrekken is voor mij een groot voordeel tov achterrits.
Op het water ben je wel met meerdere, maar ik rij altijd alleen naar de spot dus er zijn geen helpers die op de parkeerplaats mijn ritsje dicht kunnen doen.
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #49 December 27, 2008, 16:39:55
edit2Rapporteer  
Met het aantrekken lijkt het mij geen probleem. Er zijn altijd wel mensen in de directe omgeving of je gebruikt dat apparaat van El Rude.
Probleem is alleen wanneer je in je eentje op de kant komt te staan en je moet nodig pissen  Undecided
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.