NPX Lucifer is NAT eeeuuhhh toch niet :)

Poeri

Berichten: 114
Januari 25, 2009, 20:34:04
edit2Rapporteer  
Dudes met NPX Lucifer,

Zou graag van jullie willen horen of jullie last hebben van natte plekken op je schouders....

Maatje van me heeft ook hetzelfde pak, en we hebben het pak nu al zeker 10x getest en telkens natte plekken op onze schouders... (te nat om gelijk te gaan rijden zonder dat het gaat irriteren)

En het is ook zeker geen zweet, want me shirt er onder is niet nat en ruikt nog heerlijk na m'n deo Joepie

Reacties van andere drysuits zijn ook welkom!
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #1 Januari 25, 2009, 20:36:12
edit2Rapporteer  
terugbrengen en een echt drysuit kopen, heb je de naden e.d gechcked, miss is er wat uitgerekt ofzo :S ?
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #2 Januari 25, 2009, 20:44:07
edit2Rapporteer  
Ik neem aan dat je dat pak nog geen 6 maanden hebt. Zorg dat je de door jouw genoemde zaken goed  kunt aantonen / onderbouwen . Foto / video , ff andere mensen er naar laten kijken. Vervolgens knalhard terug naar de shop! Als ik ( zoals vandaag in de praktijk) zie dat gasten in een pakkie van € 250 ,die echt alle kanten op stuiteren,  gewoon droog blijven. Dat mag je dan van een droogpak van iets van een kleine 600 euries zeer zeker verwachten!

Poeri

Berichten: 114
Antwoord #3 Januari 25, 2009, 20:47:52
edit2Rapporteer  
Jaman wilde vandaag eigenlijk foto's maken! volgende keer doen we het zkr
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #4 Januari 25, 2009, 20:49:01
edit2Rapporteer  
Ja 600euro idd, daar zeg je wat, koop je 2,5 drysuits van Gul voor, of 1,5 van Ocean Rodeo :S Beide merken met 'iets' meer ervaring.
Desalwelteplus erg knullig allemaal, het is tenslotte een DRYsuit :S
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #5 Januari 25, 2009, 20:50:54
edit2Rapporteer  
Ik zie dat je het hier ook al gepost hebt...
Anders moet je de Lucifer bezitters even een pb sturen en vragen naar hun ervaring..
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php/topic,33791.125.html

Toch even kijken wat de oorzaak zou kunnen zijn????

Trek misschien de capuchon je nekseal iets open waardoor er wat water in komt?

Haal je alle lucht uit je pak voordat je het water op gaat...misschien laat je nekseal, tijdens het weglopen van lucht tijdens een harde crash, iets water binnen?


Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #6 Januari 25, 2009, 20:51:42
edit2Rapporteer  
mooi klote! 600 euries!

Garantie gevalletje...
@rjen

Geen avatar

Berichten: 1805
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #7 Januari 25, 2009, 20:54:25
edit2Rapporteer  
Echt lullig!!!! Snel naar de shop en je geld terug eisen en een gul bestellen!
Goonie

Berichten: 674
Antwoord #8 Januari 25, 2009, 22:40:57
edit2Rapporteer  
afwas handschoenen een paar laarzen met bloemetjes, een regenpak van de aldi die te klein is en een rol duk tape...
Koooopie
mikejw

Berichten: 49
Antwoord #9 Januari 25, 2009, 23:54:12
edit2Rapporteer  
Heb er vandaag nog mee gekite en ben er nog steeds erg over te spreken ondanks een paar harde landingen geen druppeltje zeewater in het pak te bekennen (wel de rits ingevet en de sluiting goed vast in het slot getrokken?)
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #10 Januari 26, 2009, 12:58:45
edit2Rapporteer  
Heel erg slechte zaak! Gewoon terug naar de shop en klagen...
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #11 Januari 26, 2009, 14:01:34
edit2Rapporteer  
Heb de NPX nu inmiddels wat keertjes kunnen testen (incl. zeer zware crashes) en geen druppel van buiten naar binnen. Wel wat condens van de inspanning, maar dat is niet meer dan normaal bij elk willekeurig droogpak.
Maar voordat iedereen begint te blaten, eerst uitzoeken of het vocht van buiten komt of niet.
Ray kwam gister dus zeiknat uit zijn pak gestapt. Shirt zeiknat, broek vanaf de knie naar beneden zeiknat. Ingeval van een lekkage in het pak dan waren het niet echt logische plaatsen waar het nat was. Dat kan alleen betekenen dat het vocht van binnenuit komt.
Het shirt van Ray was katoen wat makkelijk veel vocht opneemt. Verder zweten sommige wat sneller en meer dan andere.
Wil je de proef op de som nemen dan ga je voor je sessie (dus voordat je je gaat inspannen ff in het water liggen om op waterdichtheid te testen. Als de boel droog is dan kan het dus alleen maar condens zijn.
Kledingtip: niet te warme onderkleding en beter geen katoen onder je pak maar materiaal waar vocht doorheen kan dampen.
....en misschien wat aan je conditie doen......
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #12 Januari 26, 2009, 14:35:39
edit2Rapporteer  
Als je even in het water gaat liggen en je blijft droog wil niet zeggen dat er bij een bodydrag geen water via een seal naar binnen komt.
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #13 Januari 26, 2009, 15:29:58
edit2Rapporteer  
Die rits van NPX is de zelfde als die in Mystic pakken zit, oa. Hansol vaart daarmee en hij heeft er geen klachten over na 3 seizoenen.
Persoonlijk vind ik ze er niet erg degelijk uit zien maar als het werkt, wat dan nog.
Iedere dry suit rits kan lekken als er zand in zit. Bovendien slijten de schakels dan als een jekko (m.i. met name bij de kunststof ritsen) waardoor de spanning van de seal gaat, en dan is het einde verhaal.

Dus: niet op het strand aantrekken, en na de sessie checken op zanderigheden.
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #14 Januari 26, 2009, 18:53:38
edit2Rapporteer  
Als je even in het water gaat liggen en je blijft droog wil niet zeggen dat er bij een bodydrag geen water via een seal naar binnen komt.

De seals van de NPX zitten rete strak en komt geen druppel doorheen.
Ik heb een paar heftige crashes overleefd na kiteloops (head first en met arm uitgestoken) maar niets naar binnen.

Ik vermoed dat condens de oorzaak is, en de juiste onderkleding de oplossing.
Gebruik geen katoen maar bv een thermo met fleece, en vooral niet te warm.



(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #15 Januari 26, 2009, 19:02:35
edit2Rapporteer  
Ik weet niet precies hoe het met de NPX pakken zit maar de GUL pakken hebben een ademende functie.
De 1ste x had ik te veel kleding aan maar ik had geen condens in het pak....

Ik ga er ff vanuit dat Poeri op de juiste wijze de kleding heeft aangetrokken want kwam zondag ook een gast op Mirns tegen die was zeik nat. Hij droeg het GUL pak maar had de thermo nog tussen de latax zitten en had de lusjes van zijn thermopak nog onder zijn voeten zitten.... niet slim dus  Undecided

En idd geen katoen onder je droogapk dragen

Misschien dat Poeri ook nog ff reageerd zodat we dingen kunnen uitsluiten  ThumpsUp

KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #16 Januari 26, 2009, 19:06:27
edit2Rapporteer  
@ Poeri: hoelang had je gevaren?
Parkie

Berichten: 1640
Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #17 Januari 26, 2009, 19:07:45
edit2Rapporteer  
Heb hem ook, en totaal geen problemen met vocht (van buiten af dan)
Heb me een keer te warm aangekleed onder het pak en had toen wel een natte rug, gewoon condens/zweet.
En de rits inderdaad ff insmeren met dat siliconen spul dan heb je nul problemen.

Ik vind het nog altijd een top pakkie
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #18 Januari 26, 2009, 19:16:35
edit2Rapporteer  
De NPX heeft ook ademend materiaal, maar met die lage temperaturen heeft het geen nut.
Omdat de damp gelijk in vloeibare vorm overgaat bij kontact met het koude pak, kan het niet meer er doorheen dampen.

Zelf helemaal geen problemen ondervonden, en ik maak over het algemeen behoorlijk lange en intensieve sessies.
Verder zullen sommige mensen wat meer zweten en dampen dan andere en dat heeft wel degelijk invloed op de hoeveelheid vocht in je pak. Een zwaar avondje met wat alcohol zal zijn uitwerking ook niet missen de dag erna op het water......je hebt het dan nou eenmaal wat zwaarder en je lichaam zal de afvalstoffen ook via de poriën eruit gaan gooien.
Poeri

Berichten: 114
Antwoord #19 Januari 26, 2009, 21:22:51
edit2Rapporteer  
Jullie reacties gelezen,

Ik heb wel met katoen gevaren, maar dan nog behoort het niet zo nat te zijn op mijn schouders! Ga nu wel een fleece trui proberen, me maat heeft dat ook al geprobeerd en veranderde niet heel veel.

Toevallig dat de natte koude plekken dan wel bij de risten zit (schouders en bij Pee-Zip) En zoals ik al eerder zei mijn shirt onder me trui is niet nat. dus zweet geloof ik niet in! Op de plek waar me harnas zit is het ook wat vochtig maar verwacht ook niet anders na 5u intensief op het water te staan...

De seals zijn oke, want het zijn echt alleen me schouders en rond me lies, want die Pee-Zip zit ook net iets te hoog^^
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #20 Januari 26, 2009, 21:25:37
edit2Rapporteer  
Misschien de rits eens invetten met zo'n onderhoudsstift? Maar zou hier zeker over gaan klagen, dit hoort niet zo snel te gebeuren!
Poeri

Berichten: 114
Antwoord #21 Januari 26, 2009, 21:32:54
edit2Rapporteer  
Juist was vanaf de eerste keer... en dat vet is al bijna op joh:P

Ze willen het pak graag testen bij NPX maar ze hebben geen vervangende omdat ze pas in maart weer leverbaar zijn...
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #22 Januari 26, 2009, 21:33:49
edit2Rapporteer  
5 uur nonstop knallen........ik kan je wel gerust stellen dat er niks mis is met je pak!
Je lichaam zit 5 uur lang hermetisch afgesloten, en 5 uur lang ben je aan het zwoegen terwijl het vocht niet weg kan. In die 5 uur ben je aardig wat vocht verloren en dat zit allemaal nog in je pak.
Minder warm kleden en wat pauzes tussendoor zal helpen.
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #23 Januari 26, 2009, 21:39:51
edit2Rapporteer  
5 uur nonstop knallen........ik kan je wel gerust stellen dat er niks mis is met je pak!
Je lichaam zit 5 uur lang hermetisch afgesloten, en 5 uur lang ben je aan het zwoegen terwijl het vocht niet weg kan. In die 5 uur ben je aardig wat vocht verloren en dat zit allemaal nog in je pak.
Minder warm kleden een wat pauzes tussendoor zal helpen.


Ik heb ook lange sessies gevaren en hard moeten werken maar heb geen vocht in mijn pak...
Ik zweet erg snel en veel maar zoals gezegd blijft mijn pak gewoon droog..
Im maart pas ruilen !!!!!! Kan NPX niet ff contact opnemen met een winkel zodat je het pak kan omruilen. Volgens mij heeft VdBerg nog een paar pakken hangen
 Undecided
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #24 Januari 26, 2009, 21:40:32
edit2Rapporteer  
KiteDemon: waarom zeg je steeds dat er niets aan de hand is terwijl Poeri duidelijk last heeft van natte plekken. Juist als die bij de ritsen is zou ik zeggen dat er iets niet goed is met de ritsen.

@Poeri: heb je al contact gehad met de shop?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.