Hou op te beuken tegen groen

Wimt

Berichten: 2498
Februari 04, 2009, 19:35:32
edit2Rapporteer  
Eikels. Zodoende meteen wat groene voorwerpen besproken. En, de goede niet aansprekend, maar jullie denken over het algemeen nog als een groentje, als het gaat over groen. Wordt eens volwassen, en zie eindelijk eens in ListenToMe, dat overconsumptie een definitief dode weg voor ons allemaal wordt.

Ik snap best, dat je primair wilt reageren, als een robot dus (druk op het knopje, en je krijgt..), maar wees eens geen robot, en reageer eens niet zo erg primair, als het over groen denken gaat; of zoals wij kiters denken; kom niet aan onze kitespots. Want, wees dan eerlijk; je protesteert niet vanuit een sociale gedachte, maar vanuit een egoistische gedachte; IK wil kiten, dus ik ga niet sociaal groen denken; groen; niet alleen voor mij, maar ook voor de mensen die na mij komen.
Nou weet ik wel dat het sociale centrum in de hersenen pas volgroeid is bij leeftijd 30, en ik ben 46, dus zal dat wel volgroeid zijn; maar luister dan ook naar deze sociale oude en wijze man ListenToMe; zonder weer en wind (natuur), kite je ook niet. Groen is dus ook voor kiters nodig; hoe ga jij kiten in vervuild water, of als er hier grote klimaatveranderingen komen. Kortom ListenToMe; denk eens langer dan je neus lang is.

En wees nou ook niet meteen zo bang voor die GROENEN Cool. Iedereen zet hoog in, dat is normaal in een democratie. De vogelaars wilden, las ik in hun vogelblad, de hele Noordzeekust kitevrij hebben. Zo krijg je aandacht, net zoals jullie soms zeiden de hele Noordzeekust vogelvrij te willen hebben. Beide partijen weten wel dat geen van die plannen doorgaan in die extreme vorm. Natuurlijk weet ik ook wel, dat niets vanzelf gaat, en daarom ook mijn dank, ook als zo`n groene, richting de NKV (waar ik ook lid en donateur van ben).

Maar dus; denk een beetje Obama; da`s modern Roll Eyes. Je mag van dus best stinkend je best doen, om de kitespots te verdedigen , doe ik ook, maar wees niet zo`n primaat (aap) om door te slaan naar die moderne Obama-groenen.

Ik hoop overigens wel, dat jullie eindelijk eens gaan klagen richting deze nieuwe lichting moderators, als ze weer eens mijn topic zinloos verplaatsen naar de Kitelounge of zelfs simpelweg deleten Huh.     
DENNS

Berichten: 911
Antwoord #1 Februari 04, 2009, 19:37:54
edit2Rapporteer  
Wimt heeft weer eens een droom gehad schater
 loser
taunis2

Berichten: 105
Antwoord #2 Februari 04, 2009, 19:53:26
edit2Rapporteer  
Whoow, wimt is echt een hoogvlieger schater
hans

Berichten: 283
Antwoord #3 Februari 04, 2009, 19:55:31
edit2Rapporteer  
 lekker duidelijk ook, of reageer ik nu te primair Grin
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #4 Februari 04, 2009, 19:55:58
edit2Rapporteer  
Dat wel, maar het wordt pas echt een hoogvliegende natte droom, als deze wijsheid jullie instemmende groenheid mag aanhoren loser.
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #5 Februari 04, 2009, 19:56:59
edit2Rapporteer  
lekker duidelijk ook, of reageer ik nu te primair Grin


Je bent een aardig aapje, Hans, nou nog leren lezen.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #6 Februari 04, 2009, 20:10:16
edit2Rapporteer  
hhmmm , ik heb nog nooit een kitesurfer iets tegen de vogeltjes zelf horen roepen. Sterker nog, kitesurfers reageren over het algemeen nogal positief als er één of meerdere vogel(tj)es met hun vlieger mee dartelen door de lucht.
Geheel anders wordt dit  verhaal als er iemand vanuit die "groene mannetjes wereld"  zonder enige vorm van wetenschappelijke onderbouwing gaat roepen dat wij ( kitesurfers) zonder meer schadelijk zijn voor welk vliegend individu dan ook.
Het feit staat dat wanneer iemand ook maar enige activiteit in een z.g. vogelhabitat wil ontplooien men eerst moet aantonen dat er vanuit deze activiteit geen schade zal worden toegebracht aan ..........  Eventuele kosten komen hierbij op rekening van diegene die deze activiteit wil ontplooien.
een droevige ontwikkeling.
wazzaah

Berichten: 876
Antwoord #7 Februari 04, 2009, 20:16:33
edit2Rapporteer  
Groene Taliban is de juiste benaming toch? Grin
Magic Hat

Geen avatar

Berichten: 91
Antwoord #8 Februari 04, 2009, 20:20:04
edit2Rapporteer  
Elke menselijke actie en reactie is egocentrisch, we kunnen niet anders. Vervelend wordt het als mensen eigen geloof (en dat is niet per definitie een religie) als een algemeen geldend verhaal willen gebruiken. Leven en laten leven, een leuk principe, ook voor de "groene taliban".
taunis2

Berichten: 105
Antwoord #9 Februari 04, 2009, 20:27:10
edit2Rapporteer  
Wat ik nou niet snap, is dat er over bedreigde vogelsoorten wordt gepraat.
Hierdoor hebben ze zelfs het autostrand beperkt. ThumpDown

Nu kom ik regelmatig op autoplaya, en ik nog geen 1 keer een bedreigd vogeltje gezien. Roll Eyes

Wat ik wel telkens zie zijn de vogels die overal op de kust voorkomen.

En nu zitten die vogelfreaks op het kleine stukje strand te fitten dat er te veel gekite wordt en dat de rust van de vogels gestoord worden???
Zij hebben de hele kust van Nederland? Triest!!

Wij niet.

Groen oke, maar niet te overdreven groen.

Laat de kiters doen waar ze goed in zijn en de vogeltjes waar zij goed in zijn.

Laats zag ik een roofvogel zweven boven autoplaya, en waar waar de vogels.

Een kuststrookje verder op.

Daar hoor je de groenen nooit over klagen. ListenToMe

Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #10 Februari 04, 2009, 20:28:51
edit2Rapporteer  
Da`s een moderne Obama-ontwikkeling, geloof me. Wij zijn echt niet genoodzaakt, om in ELK  gebied aan te tonen, dat wij geen schade veroorzaken aan vogels. Alles valt in die zin wel mee, waaraan jij, Idefix, dan ook positief hebt bijgedragen, dat zeker wel.

Jij moet democratisch vechten tegen de groenen, dus ik begrijp jou scherpe kanten wel, net zoals ik ook de scherpe kanten van de groenen begrijp. Toon dus eerst maar eens aan, in  DIE  bepaalde gebieden, dat je geen schade gaat veroorzaken,anders onder motto; als het kalf verdronken, kunnen we altijd de put nog dempen. De natuur is nu TE kwetsbaar geworden voor dat soort experimenten. De onbalans in de natuur is nu dermate groot, dat het gevaar van een `total colapse' heel werkeliijk is en nu al gebeurt, in de vorm van plagen van mieren, killerbees enz. Deze onbalans zal alleen maar toenemen tot wij als enige nog resterende grootste dier, ook op de rode lijst komen. Bijna alle grote dieren staan nu al op de rode lijst.  

We staan zo langzamerhand in het rijke westen, en vooral in Nederland, erg ver van de natuur af. Dat er klimaatverandering plaats vind, vindt slechts 18 % van de Nederlanders belangrijk. Vraag dat niet aan een derde wereld bewoner; zij merken het dagelijks; eten is er 2 keer zo duur geworden en een kwart van de wereldbevolking heeft nu honger en/of dorst, ondanks het feit dat de G10 tien jaar geleden had besloten dat nu honger uit de wereld zou zijn.

Denk een beetje Obama; een mens is een survivor, maar onmogelijk zonder natuur (en dus eten).
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #11 Februari 04, 2009, 20:35:11
edit2Rapporteer  
@ Magic; we kunnen wel anders, maar niet onder het algemeen economisch en consumerend denken. Denk dus meeer als een Yogi, doe ik ook.


@ devolgende; ik denk ook wel zoals jij; zie vaak ook weinig vogels, en de andere groenen zien ook niet zoveel vogels; die paar die er zijn, daar moet je zuinig op zijn.  Bij mij gaat het erom, dat je je nu niet algemeen tegen groen gaat kanten; en troost je; als groene, nogmaals, wil ik ook die kitespots open houden. Kites zijn tenslotte geen blatende crossmotoren.
Goonie

Berichten: 674
Antwoord #12 Februari 04, 2009, 20:56:31
edit2Rapporteer  
 loser eeuh wimpiee... snap wel wat je bedoelt denk ik en vind het ook zeker niet erg hoe je er mee omgaat, maar laten we even eerlijk zijn.. als jij het hebt over verder kijken dan je neus lang is??? YeSS
Kijk dan nog ff iets verder...
 loser Kijk ik kijk ff iets verder dan jou... Heb dan tenslottew ook op het ito-neum gezeten..

Maar als je graag alles groen wil houden zodat het goed is voor de vogeltjes dus ook weer voor onze kitesurfer enz enz enz....
Laten we dan beginnen bij OLIE. De bron de kern waar alles mee kapot word gemaakt.
Je auto.. olie benzine smeermiddelen en kunstuf wat gemaakt moet worden en die fabrieken draaien ook weer op kool en olie en nucliear.. Okay ik denk dat je wel snapt wat ik bedoel.

Stel dat je het uitvind om je auto op water te laten rijden om de natuur te beschermen zodat we kunnen kiten enz enz.
Nou dan word je weer vermoord door iemand die nogal wat belangen heeft bij geld (olie)

Nou kan mij het niet boeien wat en hoe iemand denkt maar ik denk in deze zin ook aan het geld (wat ik niet aan de belasting wil geven en de olie sjeiken)

Dus dan maar een belastingvrije auto op water.. Huh Huh Huh Huh Huh Huh Huh

Ja het kan.. dit heb ik vorig jaar gebouwd.

Ik ga niet in detail maar het kan echt. (google maar eens op Stanley meyer)
Dus wil je echt groen denken.... ga dit bouwen en geen scherpe rails voor je plankie waar je waarschijnlijk niet meer mee mag varen als alle spots dicht gaan omdat het te vervuild word door anderen en de vogels weer voorang krijgen en bla bla..

Ik heb een 1800 golf cabrio..
Loopt op water en een beetje benzine..
Het kan op 100 procent water meer is nog in ontwikkeling.
elke benzine/lpg/diesel kan hier op rijden.
Het wel bekende H22O (knalgas/Brown's Gas)
Dit creeer je doormiddel van water onder pulserende stroom te zetten waar een goetje inkomt om de stroom beter te gelijden. Hier ontwikkeld zich dan een gas wat ik in een bubbelaar laat komen.
Deze bubbelaar heb ik gemaakt vvor het geval er een backfire zal komen en het niet in de brandstof cel kan komen.
Na de bubbelaar ward het aangezogen daar het vacuum systeem van de injectie. Hiermee komt het rechtstreek in de inlaat van de auto en heeft de motor minder benzine nodig om zijn pk's te geven.(65% minder benzine)
Van 1 liter water kan 1700 liter gas gemaakt worden en dan is het aan vervanging toe.
Hier bij een paar foto's van mijn brandstofcel..

Zo ik hoop dat het duidelijk is en iedereen hopelijk volgend jaar op water rijd dan kunnen we eindelijk overal kitesurfen.. jipiiiieeeeeeeeeeeeeeeee Joepie Joepie Joepie
Goonie

Berichten: 674
Antwoord #13 Februari 04, 2009, 20:57:33
edit2Rapporteer  
en nog twee
Goonie

Berichten: 674
Antwoord #14 Februari 04, 2009, 21:14:27
edit2Rapporteer  
oja laten we hier ook bij denken als'je zo'n moter naast je huis hebt staan die op water loopt dan sluit je daar een generator aan vast en heb je groene stroom.. eeeuh zonne panelen en windmolens. Eeuh drinkwater... Is te maken met filters uit het sloot en regen water.. Kijk eens naar las-vegas waar ze al het water hergebruiken voor drinkwater.. opnieuw en opnieuw.. de techniek is er en is niet echt een dure ingreep.. maar de olie boeren willen alleen maar GELD..

Kijk daar kan ik moe van worden maar het is nou eenmaal de wereld en wij zijn maar poppetjes.
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #15 Februari 04, 2009, 21:26:15
edit2Rapporteer  
Zeg Goonie, wil je onmiddelijk in het gelid en niet van die hitsende praat verkondigen!

(tegen de ander bezoekers:) Wat Goonie zegt dat kan allemaal niet, en je krijgt toch geen Anubis kaarten bij hem dus gelooof hem niet!
Een auto met een verBRANDingsmotor kan niet op water rijden, want dan DOOFT juist de BRAND.
Goonie

Berichten: 674
Antwoord #16 Februari 04, 2009, 21:36:52
edit2Rapporteer  
Klopt heeeeelmeaaal rudo.. dit gas wil ook niet branden... het explodeerd.. en een verbrandingsmotor heeft een explosie nodig om zijn werkslag te voldoen. Deze explosie word aangestoken door een bougie die 0,007 seconde voor het einde van zijn compressie slag. Dan heeft de zuiger de snelheid om over het BDP (bovenste dode punt) te komen en zet de explosie de meegenomen zuurstof uit. Dus een werkslag.. tadaaaaaa een verbrandingsmotor..

tuuuut tuuut ik ga morgen kiten
Ik moet rijden 2 x 180 km Kosten... 4.30 euro..

Ik tuuter wel ff als je staat te tanken...
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #17 Februari 04, 2009, 21:55:26
edit2Rapporteer  
je vergeet alleen dat het rendement van een verbrandings motor 45% is+je hebt stroom nodig om brownsgas te maken.....al met al een negatief resultaat

Goonie

Berichten: 674
Antwoord #18 Februari 04, 2009, 22:09:09
edit2Rapporteer  
wat een tegenstrijd... haha kijk en dat bedoel ik nou met deze wereld... als kind zijnde geloven we allemaal in sinterklaas... dan geloven we in de wereld en de mensen die allemaal zeggen "zo moet het op school, zo krijg je stroom, zo kom je naar je werk, zo verdien je geld" dit is dus de werled waar we in leven.. maar kijk eens naar een midden weg.. deze techniek bestaat de octrooi aanvraag van stanley meyer is te downloaden op isohunt in pdf formaat waar exact in staat hoe je een feulcell moet bouwen. Deze man wilde misschien niet kitesurfen maar wilde laten zien dat de wereld wel schoon kan zijn.

Ga me nou niet vertellen dat het niet kan want daar word ik alleen maar meer moe van.. het resultaat staat hier thuis en meer zeg ik hier niet op.. maar ga ook een beeeeetje off topic geloof ik..

wilde alleen een voorbeeld geven wat we kunnen doen om de vogeltjes vrij te laten vliegen en geen vervuild water hoeven te hebben... maar dit concept bestond al in 1938....

Power Zone

Berichten: 258
Antwoord #19 Februari 04, 2009, 22:13:54
edit2Rapporteer  
@Goonie:

Via electrolyse van water is waterstof op te wekken, maar dan zijn 4 energie-eenheden fossiele brandstof nodig om één energie-eenheid waterstof te produceren.

Netto rendement bij productie waterstof
Na compressie 10.000 psi (15% extra verlies)
Vanuit electrolyse: 25% * 85% = 21,3% rendement (dus bijna 5 liter benzine voor 1 liter waterstof)

Binnen een verbrandingsmotor vinden er geen explosies plaats maar enkel een uitzetting van gassen. Gooi je nitroglycerine of buskruid onder je motorkap dan heb een je explosie Grin

(bron:http://www.co2-feiten.nl/doc.php/Artikelen/11/waterstof)
Goonie

Berichten: 674
Antwoord #20 Februari 04, 2009, 22:26:34
edit2Rapporteer  
tja leuke theorie...

verklaar dit ook even


http://www.youtube.com/watch?v=m8F44mrrlbA
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #21 Februari 04, 2009, 22:29:27
edit2Rapporteer  
we gaan dus nu dus wel ff naar de lounche heren ( en dames ook )
Gezien het feit dat het hier nu niet echt gaat over kite-nieuws of een direct specifiek aan het kitesurfen gekoppelde discussie situatie, Ik spreek uit praktijkervaring als ik zeg dat naast de kitesurfers er vele andere watergebruikers nog veel meer problemen hebben met het Natura 2000 gezei........
leef je uit  Grin
Walt0r

Berichten: 542
Antwoord #22 Februari 04, 2009, 22:31:29
edit2Rapporteer  
heerlijk zulk creatieve geesten, vooral doorgaan en blijf experimenteren Grin en door zaken van meerdere kanten bekijken (bijv. kiters en vogelaars of electrolyse in ottomotor) is nooit iemand slechter van geworden. Grin:D
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #23 Februari 04, 2009, 22:47:46
edit2Rapporteer  
@Goonie:

Via electrolyse van water is waterstof op te wekken, maar dan zijn 4 energie-eenheden fossiele brandstof nodig om één energie-eenheid waterstof te produceren.

Netto rendement bij productie waterstof
Na compressie 10.000 psi (15% extra verlies)
Vanuit electrolyse: 25% * 85% = 21,3% rendement (dus bijna 5 liter benzine voor 1 liter waterstof)

Binnen een verbrandingsmotor vinden er geen explosies plaats maar enkel een uitzetting van gassen. Gooi je nitroglycerine of buskruid onder je motorkap dan heb een je explosie Grin

(bron:http://www.co2-feiten.nl/doc.php/Artikelen/11/waterstof)

verbrandingsmotor is wel degelijk een explosie (uitzetting van gassen)
iig: die 4eenheden zijn niet van toepassing op brown's gas, voor brownsgas is minder elektriciteit nodig dan normale waterstof, doordat er gene goedje in het water wordt gedonderd (zout-soort).
bovendien, zou die 4 eenheden fossiele brandstof om elektriciteit op te wekken om waterstof te maken niet erg zijn, als men die brandstoffen vervangt door bv een windmolen, maak je op een schone manier een schoon waterstofproduct, welke je schoon kan verbranden in je automobiel
Power Zone

Berichten: 258
Antwoord #24 Februari 04, 2009, 22:57:06
edit2Rapporteer  
Citaat
verklaar dit ook even

Yup nu zie ik het hij gooit er echt water in Shocked

Ook goed dat die ingenieur die van het niveau "SBS6 hart van Nederland" heeft de aangewezen persoon is om te controleren of wat de beste man beweerd ook echt waar is loser

Ga ook zo een filmpje maken, gooi ik groentesoep in een tankje en dan rijd ik weg op mijn brommer Grin

Nu zonder gekheid, er staan een heleboel van dit soort filmpjes op internet met de meest fantastische oplossingen die niemand anders ooit na heeft kunnen bouwen (zo ook Tesla). De kwaliteit van die filmpjes is altijd bagger en controleren op juistheid is onmogelijk.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.