North Rebel, Slingshot of Cabrinha?

snah.siub

Berichten: 142
Februari 21, 2009, 14:45:24
edit2Rapporteer  
Hello,

Ik kite nu 2 jaartjes en heb vooral een Ozone 13m2 (2007, sport) waar ik veel mee kite. Nu vind ik dat af en toe een sleurhut en heb er een 11m2 een tijd terug bij gekocht, maar op de een of andere manier vaart die niet zo lekker als het 2007 model.

Nu dacht ik eraan een nieuw setje te kopen, een 12m2 en een 9m2. Ik ben zelf 83kg en zie mezelf nog als beginner, dus wel varen, toeside/normale bochtjes en ben wat aan het oefenen met springen.

De North Rebel heb ik in aktie gezien in januari toen ik op Kaap Verdie zat ( YeSS) en het viel me op hoe makkelijk en mooi die weer omhoog kwamen naar diverse rolls in de golven/branding, terwijl mijn ozone soms dacht.. bekijk het maar. Vooral dat 5e lijns systeem is wel erg sweet, waarbij ozone eigenlijk gewoon een 4 lijns kite is.

Een vriend van me heeft de Cabrinha 2009 Switchblade IDS en is daar erg happy mee, wil ik een keer mee gaan varen, maar op een of andere manier lonken die North's wel naar me. Daarbij 'hoor' ik ook wel goede verhalen over de Slingshot REV.

Om een discussie te vermijden wat goed voor mijn portomonnee is, welke merken eigenlijk veel beter zijn en waarom ik uberhaupt aan deze merken denk, hoeft natuurlijk niet  ..

Maaaaar, ik ben wel heul nieuwsgierig wat jullie zelf zouden kiezen uit deze 3 sets en waarom...

Tnx alvast!

Hansel
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #1 Februari 21, 2009, 16:24:56
edit2Rapporteer  
Ben bang dat je juist weer een eeuwig terugkerende discussie teweeg brengt hiermee.
Kansloos om te vragen waarom anderen voor een bepaald merkt, type of maat zouden gaan aangezien je het voor jezelf vraagt. Een ervaren rider die alles uit een kite kan halen, laat de performance van de meest gammele snotlap er nog spectaculair uitzien.
Ik denk dat je wat meer ervaring nodig hebt met andere kites om te beslissen, want je bent hoofdzakelijk gewend aan je 13 die je inmiddels wel door zal hebben. Op zicht vreemd dat je de 11 minder vind varen dan de 13 want meestal zijn de kleinere maten lekkerder. Maar ik denk dat dat komt door gebrek aan ervaring. Ook bij switchen tussen de verschillende maten is het altijd ff wennen aan het gedrag van de kite en je aan te moeten passen in de timing. Zo ook bij switchen tussen merk en type. Inmiddels aardig cliché, maar zelf testrides maken is voor jezelf de enige optie. Zo kan je voor jezelf ervaren wat de verschillen zijn met je huidige kites, en tevens doe je ervaring op met meer dan die ene kite.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #2 Februari 21, 2009, 16:29:54
edit2Rapporteer  
Persoonlijk vind ik de Ozone lekkerder dan de Rebel('08/'09) (ozone '08, '07 heb ik geen ervaring mee)
Cabrinha heb ik geen noemenswaardige ervaring mee, even als de Rev.
En om even te spammen, de Jekyll zou ik ook in je overweging meenemen.

Maar ik adviseer je lekker bij Ozone te blijven, hoef je ook geen neuwe bar Smiley
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #3 Februari 25, 2009, 19:00:59
edit2Rapporteer  
Even wat berichten verwijderd. Graag ontopic blijven...
Finne

Berichten: 34
Antwoord #4 Februari 25, 2009, 23:13:08
edit2Rapporteer  
Mijn advies, ga eens testvaren.

Iedere kiteshop heeft wel eens een testdag of op afspraak kan dit vaak ook wel.
Zelf ben ik hierdoor compleet afgeknapt op mijn eerste keuze gebaseerd op de gelezen verhalen.
Kite keuze is volgens mij zeer persoons afhankelijk.

Succes met je zoektocht.


michiel v geel

Berichten: 3127
Antwoord #5 Februari 25, 2009, 23:15:10
edit2Rapporteer  
ozone zijn top vliegers rebel zijn ook wel lekker maar iets minder stevig als ozone

blijf lekker bij ozone als dat op dit moment bevalt
GlennVegas
Gast
Antwoord #6 Februari 26, 2009, 11:39:16
edit2Rapporteer  
ozone zijn top vliegers rebel zijn ook wel lekker maar iets minder stevig als ozone

Waar baseren mensen hun uitspraken toch op? Dat vraag ik mij wel eens af....




Ik snap niet waarom mensen dit toch steeds weer vragen... ga langs een shop en vraag wat testers aan. Ik zeg Slingshot (want ik vaar de REV) Smiley en zo komen er straks allemaal mensen die hun eigen merkjes varen Smiley.. Added value?
Alibali

Berichten: 114
Antwoord #7 Februari 26, 2009, 13:36:41
edit2Rapporteer  
 ListenToMe Neem een bandit (dos)  loser loser loser
michiel v geel

Berichten: 3127
Antwoord #8 Maart 27, 2009, 23:18:00
edit2Rapporteer  
ozone zijn top vliegers rebel zijn ook wel lekker maar iets minder stevig als ozone

Waar baseren mensen hun uitspraken toch op? Dat vraag ik mij wel eens af....




Ik snap niet waarom mensen dit toch steeds weer vragen... ga langs een shop en vraag wat testers aan. Ik zeg Slingshot (want ik vaar de REV) Smiley en zo komen er straks allemaal mensen die hun eigen merkjes varen Smiley.. Added value?

op de ervaringen die ik met beide vliegers heb, ben kwa testen toch redelijk breed  bezig hoor
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #9 Maart 27, 2009, 23:52:08
edit2Rapporteer  
Heb ervaring met diverse Rev's en Rebels, alsook wat 2008 Ozone materiaal test gevaren.

Ik vond Ozone echt een "apart" vaargevoel hebben, wat ik niet in andere SLE's ben tegen gekomen. Als je dat fijn vindt (en ik had ook begrepen dat de 2007 11m2 niet zo heel erg goed was kwa low-end) zou ik zeker de 2009 Sport of Edge gaan proefvaren.

Dacht alleen wel dat de 2009 bar verandert is t.o.v. 2008. Dus of die compatible is durf ik niet te zeggen.

Testen is weten!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.