workum dicht in hoogseizoen?

zjunnusun

Berichten: 236
Februari 22, 2009, 20:05:41
edit2Rapporteer  
Hoe zit het nou met workum?  Huh
Weet niet of het me gewoon nooit opgevallen is of dat het een nieuw bord is, maar zag er vandaag op staan dat je er juni, juli en augustusniet mag kiten muv vergunninghouders (scholen dus denk ik).
Was vorig jaar al ter sprake maar ik dacht dat het niet doorging!!??*%#@!
Kevin

Berichten: 5381
Antwoord #1 Februari 22, 2009, 21:42:08
edit2Rapporteer  
Hoe zit het nou met workum?  Huh
Weet niet of het me gewoon nooit opgevallen is of dat het een nieuw bord is, maar zag er vandaag op staan dat je er juni, juli en augustusniet mag kiten muv vergunninghouders (scholen dus denk ik).
Was vorig jaar al ter sprake maar ik dacht dat het niet doorging!!??*%#@!
Je mag er ook kiten als niet school alleen moet je een papiertje hebben dacht ik Wink
Kevin

Berichten: 5381
Antwoord #2 Februari 22, 2009, 21:45:03
edit2Rapporteer  
http://www.kitemobile.nl/nl/kitemobile-nieuws/392/formulier-vrij-kitesurfen-bij-workum Wink
Renske.

Berichten: 57
Antwoord #3 Februari 22, 2009, 21:46:50
edit2Rapporteer  
Word wel steeds moeilijker   Undecided
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #4 Februari 22, 2009, 22:09:50
edit2Rapporteer  
belachelijk, ik kom lekker langs zonder formulier! (gelukkig kom ik er toch nooit Wink )
Jordi_1990

Berichten: 1021
Antwoord #5 Februari 22, 2009, 22:24:30
edit2Rapporteer  
wat weer een onzin dat formulier!
Kevin

Berichten: 5381
Antwoord #6 Februari 22, 2009, 22:40:29
edit2Rapporteer  
Dit was afgelopen jaar toch ook gewoon al het geval??
Klinkt alsof iedereen dit voor het eerst hoort  Huh
Jordi_1990

Berichten: 1021
Antwoord #7 Februari 22, 2009, 22:42:55
edit2Rapporteer  
vorig jaar nooit een formulier gezien en ben er nooit op aangespoken
zjunnusun

Berichten: 236
Antwoord #8 Februari 22, 2009, 22:51:26
edit2Rapporteer  
ooow, Ik dacht dat vorig jaar eenmalig was, proef ofzo.
Dat stukje op kitemobile is duidelijk.
Schrok ff van dat bord maar tis dus gewoon weer ff krabbelen en gaan.
vissie

Berichten: 757
Antwoord #9 Februari 22, 2009, 23:24:11
edit2Rapporteer  
ja je moest zon formuliertje in vullen Dat was vorig jaar ook van toepassing
shannon89
Gast
Antwoord #10 Februari 23, 2009, 10:01:00
edit2Rapporteer  
je had vorig jaar ook al een papiertje nodig is me toen door iemand van skyhigh vertelt, maar volgens mij werd daar gewoon totaal niet op gecontroleerd.
[Pepper]

Berichten: 1015
Antwoord #11 Februari 23, 2009, 10:10:44
edit2Rapporteer  
Ja, en dan? Je haalt het formulier van kitemobile.nl en wat doe je vervolgens met het formulier? Zichtbaar op je kite plakken? Gaat er dan ook iemand op controleren?

De letterlijke regeling uit het beheersplan voor It Soal luidt als volgt:

Vanwege de bovengemiddelde risico's op een ongeval bij kitesurfen gelden er in de zomerperiode restricties voor het gebruik van het terrein. Vrij kitesurfen kan plaatsvinden op 'It Soal' van 1 september tot 1 juni. In het 'hoogseizoen' van 1 juni tot 1 september is het niet toegestaan om te vrij te kitesurfen. In deze periode is kitesurfen alleen toegestaan voor kitesurfscholen (met een gemeentelijke vergunning) als de beheerder de groene signalering zichtbaar heeft gemaakt. Die beslissing hangt samen met de weersomstandigheden en met de aanwezigheid van badgasten. Het aantal kitesurfers is in het hoogseizoen gemaximaliseerd tot 150 kitesurfers.

Er mogen dus alleen kitesurfscholen varen in het hoogseizoen met max 150 kitesurfers??? Hebben we het dan over 150 lessers??

Over het geheel gezien een ondoordachte regeling die niet valt te handhaven!

Edit: Nog even verder gelezen in het beheersplan en kwam nog dit tegen:

Uit hygiënisch en veiligheidsoogpunt is het niet toestaan dat huisdieren loslopen op het recreatieterrein. Daarnaast heeft de eigenaar van een hond de verplichting om de uitwerpselen van de hond op te ruimen.

Denk dat degene die toezicht moet gaan houden op het naleven van de regels uit het beheersplan het drukker gaat krijgen met het aanspreken van hondenbezitters dan met het aanspreken van kitesurfers. Gisteren was het ook weer een een komen en gaan van gezinnetjes die hun (onaangelijnde) labradors tussen de kites lieten schijten.
 
Kevin

Berichten: 5381
Antwoord #12 Februari 23, 2009, 11:20:49
edit2Rapporteer  
Je moet het formulier uitprinten invullen en dan bij kitemobile inleveren voordat je gaat kitesurfen.
Dat is teminste wat ik ervan heb begrepen.
Kitemobile moet dan effe blijven tellen hoeveel kiters er zijn of zo??
Nu weet ik dat er vorig jaar niet echt op gelet is en dat je ook gewoon zonder dat formulier kon gaan kiten.

Zou handig zijn als iemand van de NKV of kitemobile hier in dit topic even duidelijkheid over zou kunnen geven.

Groet Kevin Wink
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #13 Februari 23, 2009, 11:48:12
edit2Rapporteer  
De situatie @ Workum is onstaan door meerdere klachten betreffende het kitesurfen aldaar. Op deze manier wisten de locale kitescholen het kitesurfen ook in de zomermaanden mogelijk te houden. Op zich een goede zaak.
Echter "de manier waarop" verdiend naar mijn mening absoluut geen schoondheidsprijs. In theorie is het nu mogelijk dat onder bepaalde omstandigheden ( rode vlag ? ) er wel door de scholen mag worden gelest maar de recreant niet het water op mag. Voor een gebied met als bestemming recreatie wettelijk gezien een onhoudbare zaak. De verplichting " aantoonbaar W.A. verzekerd " zijn is iets wat eigenlijk op alle spots zou moeten worden ingevoerd  ThumpsUp
De genoemde bovengrens van 150 kiters zal m.i. ook niet snel worden gehaald. Al met al een wettelijk onhoudbare regeling die het echter wel mogelijk maakt om het hele jaar door @ Workum te kitesurfen.
[Pepper]

Berichten: 1015
Antwoord #14 Februari 23, 2009, 12:02:16
edit2Rapporteer  
In theorie is het nu mogelijk dat onder bepaalde omstandigheden ( rode vlag ? ) er wel door de scholen mag worden gelest maar de recreant niet het water op mag.

Volgens mij mag er alleen door de kitescholen worden gevaren als er een groene vlag hangt. In het beheersplan staat immers:
In deze periode is kitesurfen alleen toegestaan voor kitesurfscholen (met een gemeentelijke vergunning) als de beheerder de groene signalering zichtbaar heeft gemaakt.

Als er dus een rode vlag (of geen vlag) hangt is kitesurfen dus voor niemand toegestaan, ook niet voor de kitescholen.

Nu maar hopen dat de beheerder zich 's ochtends niet verslaapt of gewoon vergeet om de groene vlag te hijsen....  Grin
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #15 Februari 23, 2009, 12:03:35
edit2Rapporteer  
zoals gezegd : "de manier waarop verdiend naar mijn mening absoluut geen schoonheidsprijs" .'
Het belangrijkste is dan wel dat we er gewoon kunnen blijven varen.........
Goonie

Berichten: 674
Antwoord #16 Februari 23, 2009, 22:27:33
edit2Rapporteer  
Dus we gaan het toch beperken op een spot waar meer ruimte is dan op mirns.. tewijl daar alle duitse scholen hun gang gaan en ZONDER vergunning daar les geven.. Ik rag er binnen kort dwars door heen en dan kunnen ze hun leven lamg mijn wiplash betalen omdat ze geen vergunning hadden.....

Ik kan hier wel van janken... Het word een gesloten systeem met controle of het is vrij om te varen...
'
Maar ach er zal wel weer iemand een FINANCIEEL BELANG BIJ HEBBEN.

MarcusMakkum

Berichten: 41
Antwoord #17 Februari 23, 2009, 22:56:20
edit2Rapporteer  
Dus we gaan het toch beperken op een spot waar meer ruimte is dan op mirns.. tewijl daar alle duitse scholen hun gang gaan en ZONDER vergunning daar les geven.. Ik rag er binnen kort dwars door heen en dan kunnen ze hun leven lamg mijn wiplash betalen omdat ze geen vergunning hadden.....

Ik kan hier wel van janken... Het word een gesloten systeem met controle of het is vrij om te varen...
'
Maar ach er zal wel weer iemand een FINANCIEEL BELANG BIJ HEBBEN.



Dat er Duitse en ook andere Nederlandse Kitescholen les geven ligt ook een beetje aan het feit dat de zittende kitescholen (met vergunning) de 'illegale kitescholen' niet of nauwelijks gaan aanspreken om op deze spots vooral  GEEN LES te geven.  Undecided
Alleen met een vergunning vanuit de zittende gemeente mag een Kiteschool les geven.
En dit geldt voor alle 7 Friese IJsselmeerspots!!!  ThumpsUp
Dus spreek de scholen erop aan...
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #18 Februari 23, 2009, 23:17:40
edit2Rapporteer  
pf, die vergunning vind ik ook nergens op slaan
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #19 Februari 24, 2009, 10:19:50
edit2Rapporteer  
pf, die vergunning vind ik ook nergens op slaan
Vergunningen voor kitescholen vind ik een goede zaak.
Kitescholen zijn uiteindelijk toch altijd commerciële instellingen. De locaties waar wij kunnen kitesurfen hebben allemaal een recreatieve bestemming in het bestemmingsplan. @ Mirns heb ik het al een keer meegemaakt dat een Duitse school hele stukken water met boeien afzette / markeerde. Kwam je te dicht in de buurt dan werd er geroepen "Achtung Schulungsgebiet" oftewel wegwezen. Dat probleem hebben de locals toen ff snel "opgelost"   Grin maar toch.......
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #20 Februari 24, 2009, 13:49:42
edit2Rapporteer  
is toch netjes van die duitsers...
MarcusMakkum

Berichten: 41
Antwoord #21 Februari 24, 2009, 18:58:13
edit2Rapporteer  
pf, die vergunning vind ik ook nergens op slaan

Leg uit, Morres...ik ben benieuwd  Huh....

(het wordt een mooie BENDE als iedereen zomaar overal commerciële kitelessen zou geven...en nogmaals, ik heb het duidelijjk niet alleen over Duitse scholen Sad !!

En voor de duidelijkheid: Vergunningen zijn niet alleen wenselijk, vergunningen zijn een FEIT ... als Kiteschool  hoor je je zakjes, net als elk ander bedrijf, gewoon netjes te hebben geregeld ThumpsUp . Ook is het alleen maar vanwegen veiligheidsredenen en verzekering...)
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #22 Februari 24, 2009, 19:37:14
edit2Rapporteer  
Als je nou met of zonder licentie veel scholen hebt die lesgeven, maakt immers niet uit.
Een gemeente mag niet een schoolhouder een aanvraag weigeren, dat valt onder concurentiebeding (overheden mogen niet selectief zijn)
m.a.w. die vergunning slaat nergens op, daar komt bovenop dat ik VIND dat het de vrije ondernemerschap in de weg staat, als een school zich gewoon aan de zone/periode houdt, vind ik dat zij daar vrij mag les geven.
MarcusMakkum

Berichten: 41
Antwoord #23 Februari 24, 2009, 20:16:32
edit2Rapporteer  
Als je nou met of zonder licentie veel scholen hebt die lesgeven, maakt immers niet uit.
Een gemeente mag niet een schoolhouder een aanvraag weigeren, dat valt onder concurentiebeding (overheden mogen niet selectief zijn)
m.a.w. die vergunning slaat nergens op, daar komt bovenop dat ik VIND dat het de vrije ondernemerschap in de weg staat, als een school zich gewoon aan de zone/periode houdt, vind ik dat zij daar vrij mag les geven.

Ja juist...dat vind jij...maar 'jij' is niet de gemeente  ThumpsUp
Jij vind heel vaak wat, maar gelukkig is jou wil niet de wet.
Ennneeuuuh....regels en Morres  Wink
That's all folks...ik zit al weer veel te lang op de forum(s), zonde voor de tijd.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #24 Februari 24, 2009, 20:26:56
edit2Rapporteer  
Een gemeente is verantwoordelijk voor regelgeving op het gebied van openbare orde en veiligheid. Een gemeente kan dus in de A.P.V. bepalen dat er in /op een bepaald gebied een max. is vwb kitescholen. Gezien het feit dat zo'n beetje iedere kitelocatie in het bestemmingsplan de bestemming recreatie heeft is het voor een gemeente al heel makkelijk om met deze achtergrond de commerciële activiteiten te beperken. Zo kan een gemeente ook regulerend optreden bij bijv de hoeveelheid horeca, tankstations enz enz.
Concurrentievervalsing ( het verhaal concurrentiebeding) komt aan de orde als de ene school wel voldoed aan allerlei maatregelen mbt tot de veiligheid  / verzekering / scholing instructeurs / materiaal / goede boekhouding,belastingafdracht enz enz en iemand anders even verderop zonder ook maar iets geregeld te hebben ook staat te lessen.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.