Kiten bij Domburg..

Kitemen

Berichten: 370
Maart 07, 2009, 17:17:57
edit2Rapporteer  
Ben weleens vaker gaan kijken daar maar er stonden altijd van die palen in het water. Ik zag dat ze nu het hele strand hebben opgespoten en die palen voor een groot deel helemaal weg zijn!!

Lijkt me nu echt een mooie spot!

Wie weet meer van die spot (is dat stuk achter die hoge dijk tussen Westkapelle en de golfbaan)
Met welke wind kan je er varen en mag het daar wel?
thelorrr

Geen avatar

Berichten: 37
Antwoord #1 Mei 25, 2009, 20:54:39
edit2Rapporteer  
Ik ben hier afgelopen vrijdag geweest. Zelf kom ik uit Westkapelle, dus qua afstand ideaal! Ik heb net zelf spullen gekocht en ben het daar gaan 'inwijden' voor zover ik dat zelf kon. Zelf ben ik beginner en voor mij was niet ideaal. Ik kan nog niet varen. En met een sterke stroming en vrij grote golven was het niet echt goed te doen! Voor mijn neef (gevorderd) was het goed te doen.

E zijn al snel hoge golven bij niet al te veel vind. Daarom zie je hier voornamelijk golfsurfers.

Het stuk waar geen paalhoofden staan is niet heel erg groot. Maar zolang je maar met een paar man bent heb je zat ruimte.

Nadeel is dat bij hoog water er een aantal palen onder water komen die op een aantal plaatsen op het strand staan.

Kortom: voor beginner geen fijne spot. Voor gevorderde is het erg goed te doen.

Jammer dat het verboden is, zeker in het hoogseizoen denk ik dat je het hier niet hoeft te proberen ...

Cheers
Flexifool

Berichten: 130
Antwoord #2 Juni 26, 2009, 10:54:25
edit2Rapporteer  
Voor beginners kan het lastig zijn. Was er afgelopen donderdagmiddag (bij de surfschool) en het schijnt dat je (met gezicht naar de zee) links van de surfschool mag kiten. Er staan overigens wel borden dat je na 19:00 en voor 10:00 uur in het seizoen mag vliegeren. Buiten het seizoen is er geen verbod (van 15 okt - 15 mei)??

Afgelopen jaar een keer geweest (buiten seizoen), toen was het helemaal super, mega golven, goede wind...echt topsessie gehad.

Wil het nog wel een keer proberen daar (na 19:00 ofso en dan helemaal links van de school).
Waar gaan jullie anders kiten? Ik woon namelijk sinds kort in vlissingen en ben nog op zoek naar leuke spots en medekiters uit die omgeving Smiley

so.. let me know!! Smiley

Neelis

Berichten: 76
Antwoord #3 Juni 26, 2009, 11:09:49
edit2Rapporteer  
Let wel op politie, toen ik er wilde gaan surfen kwam er net een kiter het water af met een dikke boete, ben doorgereden naar vrouwenpolder waar het die dag erg lekker was! Alleen als je van mooie golven houdt is domburg beter, maar het lijkt me geen beginnersspot.
Flexifool

Berichten: 130
Antwoord #4 Juni 26, 2009, 12:14:36
edit2Rapporteer  
Ik heb idd wel begrepen dat je weg moet blijven bij de golfsurfers en rechts daarvan bij het restaurant. Links schijnt minder politiegevoelig te zijn.

Snap ook niet dat ze niet gewoon een kitesurfplaats aanwijzen. Op zich een mooie locatie, met supergolven.

Vrouwenpolder vind ik zo'n roteind lopen naar het water met al je spullen Smiley
en de golven zijn er stukken minder.
andy
Moderator

Berichten: 1904
Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #5 Juni 26, 2009, 12:23:24
edit2Rapporteer  
Je kan ook beter niet je auto parkeren bij de golfsurf plek, maar iets verder doorrijden (bij de nieuwe 30km weg op de dijk). Moet je niet je auto op de dijk zetten, want dan krijg je alsnog een boete.
Flexifool

Berichten: 130
Antwoord #6 Juli 06, 2009, 16:06:05
edit2Rapporteer  
deze week nog kiters met avondplannen omgeving domburg?
andy
Moderator

Berichten: 1904
Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #7 Juli 06, 2009, 16:46:28
edit2Rapporteer  
Ik denk dat ik nog wel even bij oostkapelle of neeltje jans ga kiten.
Flexifool

Berichten: 130
Antwoord #8 Juli 06, 2009, 17:05:57
edit2Rapporteer  
ik woon in vlissingen, laat maar weten wellicht een optie om samen te rijden (ik heb vervoer)
en ik heb geen idee waar ik precies moet zijn bij neel of oostkap.












andy
Moderator

Berichten: 1904
Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #9 Juli 06, 2009, 17:24:47
edit2Rapporteer  
Vanavond ga ik waarschijnlijk even naar Neeltje Jans.
Flexifool

Berichten: 130
Antwoord #10 Juli 07, 2009, 11:23:43
edit2Rapporteer  
mocht het hier nog droog worden en gaan waaien dan wil ik vanavond (rond 18:30) nog wel wat baantjes trekken. Nog medestanders die ook gaan?
Flexifool

Berichten: 130
Antwoord #11 Juli 08, 2009, 13:22:06
edit2Rapporteer  
eej andy... dank voor je sms... oostkappelle is idd een mooie spot Smiley
zal je me nog wel vaker gaan zien Smiley (alleen wel eindje lopen).
andy
Moderator

Berichten: 1904
Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #12 Juli 10, 2009, 13:31:46
edit2Rapporteer  
Voor diegene die het niet weten: De hele kust van Walcheren, op Vrouwenpolder en Neeltje Jans na, mag je overdag NIET kiten. Pas na 7 uur in het hoogseizoen.
Flexifool

Berichten: 130
Antwoord #13 Juli 17, 2009, 09:34:45
edit2Rapporteer  
nog plannen voor het weekend?
thelorrr

Geen avatar

Berichten: 37
Antwoord #14 Juli 21, 2009, 01:33:42
edit2Rapporteer  
Ik hoorde dat het zaterdag de 18e druk was met kiters bij domburg. Kite of 15. Zelf was ik op de Brouwersdam. Ik wacht nog even totdat ik het wat beter kan en dan ga ik daar bij domburg toch weer is met mijn vlieger spelen.

Het is de laatste tijd erg druk op de dijk met parkeren, autos staan overal geparkeerd, maar weet niet in hoeverre er boetes uitgedeeld worden.

Hoeveel moet je opstrijken voor illegaal kitesurfen?
Flexifool

Berichten: 130
Antwoord #15 Juli 22, 2009, 12:28:44
edit2Rapporteer  
wat ik gehoord hebt kost je dat EUR 150,--
domburg mag zowiezo na 7 uur savonds.....(alles wat onder gemeente Veere valt)
zondag overdag was het minder druk (2 kiters).... ga in ieder geval NIET bij de golfsurfers kiten... dan krijg je gegarandeerd problemen... wat ik begrepen heb is dat links van de golfsurfers (richting restaurant de Westkaap) wel door de vingers wordt gezien... het is absoluut geen beginnersspot (redelijke golven en een flinke stroming).

Parkeren kan met vakantieseizoen lastig zijn... doordeweek na 7 uur is het goed te doen...... Smiley
andy
Moderator

Berichten: 1904
Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #16 Juli 24, 2009, 12:41:40
edit2Rapporteer  
Nee de boete is lager, tussen 75 en 90 euro, 150e is voor varen in een vaargeul. Let ook op dat als je de auto op de dijk parkeert, ze je ook boetes geven (60e).
oz

Berichten: 324
Antwoord #17 Juli 24, 2009, 13:06:45
edit2Rapporteer  
Tis verboden, en ze delen boetes uit bij de vleet! Ook hebben al heel wat mensen een parkeer boete gehad...waaronder ik zelf.
Zou het niet aanraden, ga liever naar Neeltje.

Cheers OZ.
thelorrr

Geen avatar

Berichten: 37
Antwoord #18 Juli 25, 2009, 15:40:14
edit2Rapporteer  
Boete voor illegaal kiten is idd 90.

Ik ga mss as maandagavond daar proberen, vandaag waren er ook weer een aantal bezig zag ik.

thelorrr

Geen avatar

Berichten: 37
Antwoord #19 Augustus 17, 2009, 12:50:49
edit2Rapporteer  
gisteren ben ik nog even in mn eentje tussen wkp en domburg geweest, maar er stond nogal een sterke stroming, en omdat ik alleen was bang om board kwijt te raken in de stroming.

Ik zag in de verte 1 persoon kiten (voor domburg of oostkapelle), maar die stopte weer vrij snel, denk door afnemende wind. waar is de spot bij oostkapelle precies, komt iemand hier regelmatig?

Flexifool

Berichten: 130
Antwoord #20 Augustus 17, 2009, 16:35:20
edit2Rapporteer  
In Oostkapelle is het bij strandtent de piraat (duinweg 2)
Je mag er alleen pas na 7 uur savonds varen (wel stukkie lopen door de duinen).
thelorrr

Geen avatar

Berichten: 37
Antwoord #21 Augustus 17, 2009, 18:09:27
edit2Rapporteer  
kom je daar vaak flexifool? Zijn ze streng als het niet druk is met badgasten?

 Ik ben vandaag nog even op domburg geweest, Na een uurtje gestopt door afnemende wind
Flexifool

Berichten: 130
Antwoord #22 Augustus 18, 2009, 20:58:21
edit2Rapporteer  
donderdagavond wind Smiley
medestanders voor oostkapelle?
thelorrr

Geen avatar

Berichten: 37
Antwoord #23 Augustus 18, 2009, 21:19:33
edit2Rapporteer  
ich bin dabei YeSS



Jarno

Geen avatar

Berichten: 2272
Antwoord #24 Augustus 19, 2009, 09:26:11
edit2Rapporteer  
gisteren ben ik nog even in mn eentje tussen wkp en domburg geweest, maar er stond nogal een sterke stroming, en omdat ik alleen was bang om board kwijt te raken in de stroming.

Ik zag in de verte 1 persoon kiten (voor domburg of oostkapelle), maar die stopte weer vrij snel, denk door afnemende wind. waar is de spot bij oostkapelle precies, komt iemand hier regelmatig?



domme jongen, in je eentje kiten als je nog geen hoogte kunt lopen, op zee...
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.