X-Ride 09 vs Jaime Pro 09

wg

Geen avatar

Berichten: 4
Maart 10, 2009, 23:29:54
edit2Rapporteer  
Hallo allemaal,

Ik zit erg te twijfelen welke van beide boards ik moet kopen: De Jaime Pro 09 of de X-ride 09 van North. Volgens mij lijken beide boardjes erg op elkaar.

Ik vaarde tot nu toe vooral op oost voorne, maar wil vanaf nu steeds meer op hoek van holland, scheveningen of wijk aan zee gaan varen, waar het dus meer choppy is.

Ik wil wel meer gaan springen, maar echt new-school tricks kan ik nog niet....sterker nog ik houd me meer bezig met backrolls en raley's so far...Bovendien vind ik een beetje spelen in de golven ook wel vet!

Welke van beide boardjes vaart beter upwind? Ik heb gehoord de jaime, maar als de x-ride beter door choppy water vaart, gaat ie misschien in deze omstandigheden beter upwind dan de jaime? Of vaart de Jaime ook prima in choppy water?

Zijn er misschien mensen die deze boardjes naast elkaar geprobeerd hebben?

Ik hoop dat er mensen zijn die mij kunnen helpen.

Gr,

WG

(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #1 Maart 10, 2009, 23:46:29
edit2Rapporteer  
Als ik het zo lees beschik je over voldoende skills om zelf de boards back2back te testen  ThumpsUp
naja

Berichten: 355
Antwoord #2 Maart 11, 2009, 14:07:28
edit2Rapporteer  
Hallo allemaal,

Ik zit erg te twijfelen welke van beide boards ik moet kopen: De Jaime Pro 09 of de X-ride 09 van North. Volgens mij lijken beide boardjes erg op elkaar.

Ik vaarde tot nu toe vooral op oost voorne, maar wil vanaf nu steeds meer op hoek van holland, scheveningen of wijk aan zee gaan varen, waar het dus meer choppy is.

Ik wil wel meer gaan springen, maar echt new-school tricks kan ik nog niet....sterker nog ik houd me meer bezig met backrolls en raley's so far...Bovendien vind ik een beetje spelen in de golven ook wel vet!

Welke van beide boardjes vaart beter upwind? Ik heb gehoord de jaime, maar als de x-ride beter door choppy water vaart, gaat ie misschien in deze omstandigheden beter upwind dan de jaime? Of vaart de Jaime ook prima in choppy water?

Zijn er misschien mensen die deze boardjes naast elkaar geprobeerd hebben?

Ik hoop dat er mensen zijn die mij kunnen helpen.

Gr,

WG


Heb je de revieuws,(Boards) al op kitehigh bekeken?
storm

Berichten: 348
Antwoord #3 Maart 11, 2009, 19:24:42
edit2Rapporteer  
Ik heb ze beiden van 2008 gevaren
HEb zelf de jamie, mijn maat de x ride.
Mijn eerste impressie is dat de x ride een ontzettend lekker fun boardje is.
Lekker los op het water, soepele kanten wissel. Hoe hij zich in heftige omstandigheden houdt weet ik niet, maar ik zou hem er zo bij willen hebben. Ik had de jamie toevallig net gekocht, Misschien koop ik er nog een x ride bij.
Jamie ligt wat vaster op het water, snijdt meer. Loopt als een tiet hoogte ( x ride ook hoor, alleen lijk je dat minder te voelen)
Met veel wind blijf ik perfect controle houden over het board.

Maar ik vond het zelf ook een lastige keuze.
X ride werkt chop trouwens heerlijk
Succes
DaRe

Berichten: 125
Antwoord #4 Maart 11, 2009, 21:09:18
edit2Rapporteer  
Ik heb een Jaime Pro uit 2009 en die is helemaal top! Ik vond de 2008 niet zo. Maar dit jaar is het board kompleet anders van constructie (houtkern) en heerlijke footpads.
In de chop vaart de Jaime prima en de pop is enorm voor je raily! Het is ook het meest allround board in de North lijn.
storm

Berichten: 348
Antwoord #5 Maart 12, 2009, 09:08:08
edit2Rapporteer  
Dan ben je een van de weinigen, het 2008 model werd overal geprezen, ik heb  er nergens iets negatiefs over gelezen. Volgens mij zijn er in 2009 niet eens zo veel dingen veranderd.
Graphics zijn wel veel vetter dit jaar!

Le Ber

Berichten: 184
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #6 Maart 12, 2009, 09:28:20
edit2Rapporteer  
Ik snap niet wat kiters zo geil vinden aan een houten kern. Bij het snowboarden rij ik al langer dan 10 jaar op boardjes met honingraat structuren die veel beter presteren dan hout. Niet bedoelt als kritiek, zie ik iets over het hoofd ?
FlyingBee

Geen avatar

Berichten: 55
Antwoord #7 Maart 12, 2009, 16:49:51
edit2Rapporteer  
@Le Ber heeft met de flex te maken en het is maar net wat je er zelf van vind.

Heb zelf 2 boardjes van carbon besteld Embarrassed 950 euro haha maar ga voor de pop en werk me nu kapot voor de boardjes haha.
Lauw
Administrator

Berichten: 3580
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #8 Maart 12, 2009, 17:48:09
edit2Rapporteer  
950 euro per stuk?? Hoop niet dat je er dan 1 verliest...
DaRe

Berichten: 125
Antwoord #9 Maart 13, 2009, 13:55:24
edit2Rapporteer  
Storm, fijn dat je de 2008 al lekker vond varen. Maar ik vind de 2009 toch echt nog een stuk fijner. Misschien is op het oog de shape redelijk gelijk gebleven maar kwa constructie en materiaal is er in 2009 echt veel veranderd. En materiaal zegt net zo veel over het vaargedrag als de shape.
En die nieuwe 2009 footpads... Heerlijk gewoon, als ik na het kiten in mijn normale schoenen stap is het een gemis! :-)
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.