goedkoop of niet?

d.e.

Geen avatar

Berichten: 6
Maart 11, 2009, 10:41:22
edit2Rapporteer  
Hallo

ik wil gaan beginnen met kitesurfen en natuurlijk wil ik wel eerst les nemen.
Maar nou zat ik wat te kijken op internet bij tweedehands kites en toen vroeg ik me af of dat ik beter eerst een wat goedkopere bow kite uit 2006 moet kopen en dan als het wat beter gaat en ik weet wat bij me past en kan testen en precies weet wat ik wil een wat duurdere kopen. Of dat ik gewoon meteen een wat duurdere moet kopen.
Polka

Berichten: 31
Antwoord #1 Maart 11, 2009, 10:51:19
edit2Rapporteer  
Eerst les nemen en dan kijken wat je aan wil schaffen! Goedkoop 2e hands spul is vaak lastiger mee te varen als beginner en zorgt ervoor dat je minder snel vordering maakt en eerder in de problemen komt.

Zoek naar NIEUWE kites van een paar jaartjes ouder (2006-2007), maar mijn ervaring en mening is dat je met 2e hands spul als beginner minder snel vordert, eerder in de problemen komt en dus minder fun hebt.
To

Berichten: 928
Antwoord #2 Maart 11, 2009, 10:55:47
edit2Rapporteer  
Goedkoop 2dehands spul kan ook vliegertjes zijn uit 2008, dus beetje bullshit om daar lastiger mee te varen,!. Ik zou naar een setje bow kite's kijken of 1 kite waar je een dikke range mee afdekt. lekker gaan lessen Met die kite, dan ken je hem al een beetje.
Dan lekker zelf gaan oefenen en als je al lekker kan varen enz, kijken naar wat nieuwer "beter"spul.
martijn

Berichten: 2347
Antwoord #3 Maart 11, 2009, 10:57:53
edit2Rapporteer  
met een 2e hand bow kite (laten we als voorbeeld de warroo nemen) leer je net zo snel als met een nieuwe hoor. Er zit echt geen verschil in de kite of in de vaareigenschappen als je een 07 warroo 2e hands koopt of nieuw.

Maar d.e, neem eerst les en ga dan pas echt kijken ThumpsUp
To

Berichten: 928
Antwoord #4 Maart 11, 2009, 11:04:08
edit2Rapporteer  
neem 1 les, schaf daarna je kite aan dus neem het ff door met je kiteleraar. neem die de volgende 2 lessen mee! ipv je als beginner gaat kloten met je eigen kite die je nog niet kent!
Kitemaster

Berichten: 365
Antwoord #5 Maart 11, 2009, 11:29:32
edit2Rapporteer  
2e hands meuk zou ik niet zo snel doen nee....

eerst les, en daarna een nieuwe (overjarige) kite aanschaffen..... scheelt je meteen honderden euros in vergelijking tot een nieuwe kite van dat seizoen..... en het verschil in kwaliteit/performance is echt niet die honderden euros waard.....

succes!
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #6 Maart 11, 2009, 11:31:44
edit2Rapporteer  
Tweedehands 2008 materiaal zeg ik altijd. Goedkoop omdat het tweedehands is. Actueel omdat er slechts 1 jaargang nieuwer is en goed omdat het niet meer dan een jaar gebruikt kan zijn.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #7 Maart 11, 2009, 12:13:09
edit2Rapporteer  
Zonder op de kites in te gaan is er een algemene regel die eigenlijk voor alles geldt:

YeSSGoedkoop is duurkoop!YeSS



1. Les nemen (vindt je het dan nog steeds wel leuk?)
2. Informeren hier op het fora bijvoorbeeld wat een goede beginnerskite is (zoekfunctie)

En vergeet dit topic niet: http://www.kitehigh.nl/forum/index.php/topic,25794.0.html

Persoonlijk zou ik voor een overjarige of tweedehands kite gaan van 2008. Zo duur zijn die niet.
Waar je nooit een buil aan kunt vallen is de Best Waroo of de f-one Revolt (in Duitsland voor mooie prijzen overjarig te krijgen), om maar twee voorbeelden te geven.
seB

Berichten: 74
Antwoord #8 Maart 11, 2009, 12:58:04
edit2Rapporteer  
Ik zou erg uit kijken met tweedehands spul. Tuurlijk zit er prima spul tussen, maar vaak is er ook een goede reden dat hij weg wordt gedaan. Verder moet je erg alert zijn op afgedankte leskites, ik wil natuurlijk niet generaliseren maar over het algemeen zijn deze in 1 jaartje behoorlijk afgetrapt .
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #9 Maart 11, 2009, 14:26:49
edit2Rapporteer  
kom kom 2e hands kan best OK zijn, zoek even op kooptips op dit forum. Let bij Bowkites en SLE kites vooral opde staat van slijtgevoelige lijnen en katrolletjes. Als een lijn pluizerig is en dunner aanvoelt gelijk afdingen.
katrollen gaan uit het midden lopen. Vervangen van die lijntjes kost snel meerdere tientjes en een boel tijd dus die moet je niet bij de koop betalen.
Voor €350 kan je prima slagen, neem idd iets van na 2006 ivm veilig

Een nieuwe kite is na 10 sessies ook niet meer nieuw dusssssssssssssss

Enne veel plezier met je nieuwe verslaving, begin je directe omgeving maar vast te masseren met wat komen gaat.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #10 Maart 11, 2009, 15:55:25
edit2Rapporteer  
naish alliance 10-12mtr kopen in duitsland, ben je voor 2ehands prijsje klaar.
Polka

Berichten: 31
Antwoord #11 Maart 11, 2009, 16:48:57
edit2Rapporteer  
naish alliance 10-12mtr kopen in duitsland, ben je voor 2ehands prijsje klaar.

Volledig mee eens! 2e hands prijs in NL is vaak nieuwprijs voor overjarig in Duitsland. Vooral als beginner is het moeilijk inschatten wat de kwaliteit van 2e-hands spul is....
d.e.

Geen avatar

Berichten: 6
Antwoord #12 Maart 11, 2009, 17:55:15
edit2Rapporteer  
Ok

nou was ik toch nog even aan het kijken bij tweedehands en wat is een goede prijs voor een 12m royal era 2008?
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #13 Maart 11, 2009, 19:07:08
edit2Rapporteer  
Zou ik niet eens aan beginnen, ziet er leuk die kite hoor, zal vast ook leuk varen(wss) maar de aftersales zal wel ruk zijn, aangezien geen één shop het merk verkoopt bij mijn weten.
sjembek

Berichten: 984
Antwoord #14 Maart 12, 2009, 00:51:56
edit2Rapporteer  
Natuurlijk, veiligheid staat voorop. Maar als beginner zijnde kan je beter met oude (lees: 2005+) spullen beginnen dan dat je meteen voor mooie nieuwe spulletjes gaat. Neem niet weg dat je eerste spullen kort gezegd afgeragd worden door onwetend gebruik dus dat zou zonde zijn van een dure aanschaf. De zin goedkoop is duurkoop is wel van toepassing maar eigenlijk is alles onder 2006 nu goedkoop. Zo rond de 150 euro heb je een kite die prima is te gebruiken als beginner dus ga niet gelijk voor een porsche, ze slijten even snel.
FlyingBee

Geen avatar

Berichten: 55
Antwoord #15 Maart 12, 2009, 16:45:45
edit2Rapporteer  
@Sjembek 2005 kite's zijn meestal nog niet veilig en een stuk moeilijker te vliegen dan de kite's van nu maar ook die van 2007.

@d.e. Als ik jou was zou ik eens zoeken naar een 2007 bow kite, Rebel, waroo. Hier zal je meer plezier aan hebben en dat afraggen door onwetend gebruik klopt niet. Jij crashed hem een paar keer en dat gebeurt waars met bijna geen power wanneer je power tricks gaat doen klapt je kite vele malen harder op de golven.
Het oprollen is voor iedereen hetzelfde heb nooit problemen gehad met mijn kite's.

Het voordeel van 2007+ kite's is dat ze veel makkelijker te varen zijn je een veilig gevoel geven en bovendien erg veilig zijn met quick releashes. Ook het relaunchen is een eitje met deze kite's.
Het is niet voor niks dat scholen met de nieuwste spullen les geven ipv. 2005 modellen Wink.
Wanneer je les hebt vraag het maar eens maar die zullen hetzelfde zeggen (ben zelf instructeur).

Suc6 met je keuze.
sjembek

Berichten: 984
Antwoord #16 Maart 12, 2009, 17:58:25
edit2Rapporteer  
@vliegendebij,

tuurlijk is alles wat nieuwer is beter, altijd al zo geweest. Ik denk alleen ff budgetair gezien mee omdat 2005 kites nog steeds top zijn, kan zo een hele lijst prima kites opnoemen die ik zelfs nu nog zou verkiezen boven nieuwere kites. Ligt er maar net aan welke je op het oog hebt. Als douwe een volle portomonee heeft is het aan hem de keuze van nieuw vs oud. Ik ben begonnen met een oud vliegertje en dat is me prima bevallen. Alleen maar meningen ^^
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #17 Maart 12, 2009, 18:06:22
edit2Rapporteer  
naish alliance 10-12mtr kopen in duitsland, ben je voor 2ehands prijsje klaar.

Voor een beginner een 5th lijn pseudo C kite adviseren Huh
Raadt ten minste een SLE of vergelijkbaar aan  Angry ThumpDown
Kitemaster

Berichten: 365
Antwoord #18 Maart 13, 2009, 15:50:19
edit2Rapporteer  
onzin..... waarom zou je met een C-kite niet kunnen beginnen...... oke, een SLE heeft wat meer depower, maar ik ik vaareigenschappen van een C vergelijk met een SLE (direct kitegevoel) dan kies ik toch voor de C.......

Ken zoveel mensen die allemaal met een C begonnen zijn......

naish alliance 10-12mtr kopen in duitsland, ben je voor 2ehands prijsje klaar.

Voor een beginner een 5th lijn pseudo C kite adviseren Huh
Raadt ten minste een SLE of vergelijkbaar aan  Angry ThumpDown
d.e.

Geen avatar

Berichten: 6
Antwoord #19 Maart 15, 2009, 18:59:56
edit2Rapporteer  
Ik heb nog een vraag want ik ben nog steeds wat aan het kijken en nou kwam ik een 2007 kite tegen die opnieuw is gesealed maar wordt hier de kwaliteit een stuk minder van of scheelt het niet veel.
Hij is namelijk maar 300 euro.
Hij is wel door van de berg gesealed dus niet zelf.
Polka

Berichten: 31
Antwoord #20 Maart 18, 2009, 18:17:10
edit2Rapporteer  
Ik heb nog een vraag want ik ben nog steeds wat aan het kijken en nou kwam ik een 2007 kite tegen die opnieuw is gesealed maar wordt hier de kwaliteit een stuk minder van of scheelt het niet veel.
Hij is namelijk maar 300 euro.
Hij is wel door van de berg gesealed dus niet zelf.

Zoals gezegd, ik zou 200 euro meer betalen voor een gloedje nieuwe die zeker weten dubbel zo lang meekan! Zeker als ze al gerepareerd zijn en dus veel geleden hebben!
LOEN

Berichten: 767
Antwoord #21 Maart 18, 2009, 18:47:23
edit2Rapporteer  
onzin..... waarom zou je met een C-kite niet kunnen beginnen...... oke, een SLE heeft wat meer depower, maar ik ik vaareigenschappen van een C vergelijk met een SLE (direct kitegevoel) dan kies ik toch voor de C.......

Ken zoveel mensen die allemaal met een C begonnen zijn......


Nou nou onzin...
Tuurlijk kan je met C beginnen, ben ook met C begonnen en ging opzicht prima.
Begon voorzichtig met springen etc, toen kreeg ik een sle in handen en ging letterlijk en figuurlijk met sprooooongen vooruit.  Weet zeker dat je het sneller leert met sle.
En dan zijn de Ckites van nu niet meer als mijn 2004 kite van toen.
Maar heb niet het idee dat de topic starter een kite uit 08/09 gaat kopen. (waar niets mis mee is)

Naishflow

Berichten: 32
Antwoord #22 Mei 05, 2009, 18:32:57
edit2Rapporteer  
Kijk naar een goede bowkite,. neem les,. wees vertrouwd met je materiaal en kijk dan eens verder naar nieuwer spul.. 2008 spul is miss wel 2dehands,. maar hoeft zeker geen miskoop of oude meuk te zijn,..
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.