Open wanten zijn toch niet zo fijn als ik dacht

Surfrik

Berichten: 91
Maart 16, 2009, 09:35:31
edit2Rapporteer  
Gister kwam ik erachter dat ik één handschoen kwijt ben. Natuurlijk toch gesurft met één blote hand en één met handschoen. Ik heb/had Pro-limit handschoenen met een open palm. Ideaal voor de grip en voor temperaturen boven de 8 graden. Ik heb nu natuurlijk nieuwe handschoenen nodig en wil toch wel dichte handschoenen hebben. Bewegingsvrijheid en grip zijn het belangrijkste, ik heb het niet snel koud dus liever iets dunner en comfort dan dik en kramp na 30min knijpen in je bar. Ik heb voor mezelf de volgende opties uitgezocht. Wat zijn jullie ervaringen met deze dingen:
Gul 3mm Neoprene Power Glove 3mm
Mystic Kitesurfing Dry Glove 09
Rip Curl F-Bomb 3mm Gloves
PRO LIMIT Q-GLOVE X-STR09
nieuwe suggesties zijn ook welkom.
Dirkie

Berichten: 479
Antwoord #1 Maart 16, 2009, 10:17:59
edit2Rapporteer  
Ik heb de mystics. Zijn prima, lekker warm, niks aan de hand. Zoals met alle handschoenen: koop de juiste maat!
spoetnik

Berichten: 762
Antwoord #2 Maart 16, 2009, 10:26:55
edit2Rapporteer  
Ik heb de mystics. Zijn prima, lekker warm, niks aan de hand. Zoals met alle handschoenen: koop de juiste maat!

Als ik handschoenen zou kopen, dan zou ik ze liever wel aan mijn hand hebben....
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #3 Maart 16, 2009, 10:27:55
edit2Rapporteer  
wat ik niet begrijp is dat ik vaak lees dat mensen "knijpen" in hun bar....
ik knijp meestal ergens anders in. Grin InLove Tongue YeSS

Ik houd mijn bar gewoon "losjes" vast tijdens cruisen en concentreer me enigzins op ontspanning van de (arm)spieren. dit werkt wel.
ik vaar met 5 mm dichte wanten van Xcel en tuurlijk heb ik ook lichte kramp maar nooit koude houden.
en sessies van 3 uur achtereen in 4 graden zijn me niet vreemd. ik ben tevreden over deze handschoenen
waar je wel op moet letten is dat de naden gesealed zijn, dit houd het water buiten.
En minder "bargevoel"? ik weet het niet hoor. ik let daar niet zo op.
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #4 Maart 16, 2009, 11:11:30
edit2Rapporteer  
Gister kwam ik erachter dat ik één handschoen kwijt ben. Natuurlijk toch gesurft met één blote hand en één met handschoen. Ik heb/had Pro-limit handschoenen met een open palm. Ideaal voor de grip en voor temperaturen boven de 8 graden. Ik heb nu natuurlijk nieuwe handschoenen nodig en wil toch wel dichte handschoenen hebben. Bewegingsvrijheid en grip zijn het belangrijkste, ik heb het niet snel koud dus liever iets dunner en comfort dan dik en kramp na 30min knijpen in je bar. Ik heb voor mezelf de volgende opties uitgezocht. Wat zijn jullie ervaringen met deze dingen:
Gul 3mm Neoprene Power Glove 3mm
Mystic Kitesurfing Dry Glove 09
Rip Curl F-Bomb 3mm Gloves
PRO LIMIT Q-GLOVE X-STR09
nieuwe suggesties zijn ook welkom.


Goedkoopste oplossen en voor mij werkend Keukenhandschoenen :-) komen ongeveer tot halverwege je onderarm dat stop je in je pak komt er geen water in bij je hand en mocht t al gebeuren is het lekker warm (komt uit je pak)
Ik zelf heb nu Tuinhandschoenen zijn iets dikker en een beetje gestoffeerd van binnen komen ook verder dan mijn polsen Works fine.

Opties die je nog kan overwegen:
Latex handschoentjes (0,79ct bij de supermarkt ) en je mittens  -> Geen wind chill en ook niet direct het water tegen je hand scheelt iets
Keuken handschoenen voor 2 ,39euro ben je klaar bij de supermarkt

Ik vaar nu alleen nog met keukenhandschoentjes + latex. Grip is nog gewoon top en bargevoel ook Smiley 1 keer bij een unhooked kiteloop gehad dat de bar bijna uit mn hand schoot maar verder nergens last van.
Guus91

Berichten: 163
Antwoord #5 Maart 16, 2009, 15:05:22
edit2Rapporteer  
Er zijn twee dingen belangrijk bij het kopen van handschoenen. Dat ze dun zijn en dat ze zo goed als waterdicht zijn. Ik heb van die 20 euro prolimits van 2mm, altijd goede grip en nooit last van koude handen. Des te dikker de handschoen des te harder je in je bar moet knijpen -> des te kouder je handen zijn...
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #6 Maart 16, 2009, 15:07:07
edit2Rapporteer  
Koop handschoenen met gesealde naden, dan stroomt er vrijwel geen waterdoor en dus warmer. Zelf gebruik ik de Gul Flexor 2mm en ben er dik tevreden over...
Dappie

Geen avatar

Berichten: 30
Antwoord #7 Maart 16, 2009, 15:35:24
edit2Rapporteer  
Ik vaar met 5mm GuL handschoenen, ik heb nog nooit zulke warme handen gehad. Had hiervoor 2mm sola? weet ik niet zeker, maar die scheurde snel. Kramp had ik de eerste twee keer een beetje, maar als je er vaker mee vaart lijkt de kramp ook minder te worden. Gister een paar uur achter elkaar met die handschoenen aan gevaren, nergens last van behalve dat het te warm werd en ik ze dus uit heb gedaan. Door harder te moeten knijpen het kouder te krijgen lijkt mij vreemd.
LOEN

Berichten: 767
Antwoord #8 Maart 16, 2009, 15:48:47
edit2Rapporteer  
Door harder te moeten knijpen het kouder te krijgen lijkt mij vreemd.
Dan knijp je de bloedtoevoer naar je vingers dicht, en dus worden ze kouder.

Dappie

Geen avatar

Berichten: 30
Antwoord #9 Maart 16, 2009, 16:14:02
edit2Rapporteer  
Door harder te moeten knijpen het kouder te krijgen lijkt mij vreemd.
Dan knijp je de bloedtoevoer naar je vingers dicht, en dus worden ze kouder.


Het zal mischien ook per persoon verschillen? je knijpt natuurlijk ook niet de hele sessie lang erg hard, alleen als je een trick doet. Als ik "normaal" vaar knijp ik niet zo hard, hoewel ik handschoenloos altijd het beste vind.
LOEN

Berichten: 767
Antwoord #10 Maart 16, 2009, 16:24:38
edit2Rapporteer  
Mja ongetwijfeld.
Ligt ook aan de bardruk die verschilt per kite, stopper wel/niet etc, of je een beetje zeker plank staat en dus verkrampt aan je bar hangt. etc etc

Vind ik ook, daarom vaar ik zelf alweer zon 5 sessies zonder en is echt prima te doen.
Helemaal met temperaturen zoals gister, maar is natuurlijk ook persoonsgebonden  ThumpsUp
Surfrik

Berichten: 91
Antwoord #11 Maart 16, 2009, 16:35:14
edit2Rapporteer  
Thnx voor jullie reacties. Ga er snel even een aantal passen. Waterdicht en dun zijn de belangrijkste criteria.
® € M © 0

Berichten: 406
Antwoord #12 Maart 16, 2009, 18:38:28
edit2Rapporteer  
Ik vaar nu zonder. Makkelijk te doen  ThumpsUp
Davidoff
Gast
Antwoord #13 Maart 16, 2009, 18:56:10
edit2Rapporteer  
Ik vaar nu zonder. Makkelijk te doen  ThumpsUp

ja echt! ik ook hoor! heerlijk! ik fik nu al bijna me pak uit! veulll te warm! binnenkort gaan de schoentkes ook weer de kast in!:) haha!
ayo!
Nicolas

Berichten: 914
Antwoord #14 Maart 17, 2009, 14:09:47
edit2Rapporteer  
O'neil SLX Gloves! Ik heb ze en de grip is goed genoeg voor unhoocked te gaan. Wel af en toe wat krampen in de handen.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.